Techniki sprzedaży dla branży odzieżowej

Techniki sprzedaży dla branży odzieżowej

Techniki sprzedaży, stosowane w handlu jeszcze kilkanaście lat temu, dziś mogą okazać się nieskuteczne. Klient staje się bowiem coraz bardziej wymagający. Wie, że Twój sklep lub salon nie jest jedynym, w którym może zdobyć potrzebny produkt, dlatego oczekuje więcej. Nie tylko atrakcyjnej oferty, ale także indywidualnego podejścia i zaangażowania ze strony sprzedawcy. Wybór jest dzisiaj niemal nieograniczony i w każdym miejscu czuję się presję na sprzedaż. W szczególności branża odzieżowa bombarduje promocjami, bonami, talonami i marketingiem ze wszech stron. Klient staje się więc coraz bardziej świadomy perswazyjnych technik wykorzystywanych w sklepach. Chcesz sprzedawać więcej ubrań i akcesoriów? Koniecznie poznaj sprawdzone techniki sprzedaży dla branży odzieżowej!

Czym są techniki sprzedażowe – szkolenie dla sprzedawców?

Techniki sprzedaży to różnorodne metody, narzędzia i style działania, których celem jest przekonanie klienta do zakupu. Wpisują się one w szersze pojęcie – strategii sprzedażowej, którą każdy właściciel sklepu powinien posiadać. Zwłaszcza, jeśli myśli o ciągłym rozwijaniu swojego biznesu.

Dziś sama znajomość oferowanego produktu to za mało. Podobnie jak wyniesiona z domu kultura osobista. Choć bardzo pomocna, niestety może okazać się niewystarczająca. Konsumenci posiadają bowiem coraz większą świadomość technik sprzedażowych, są wymagający, a konkurencja jest stale obecna i też się rozwija. To wymusza na właścicielach sklepów inwestowanie we własne umiejętności i/lub zdolności pracowników oraz otwartość na zmiany zachodzące w świecie sprzedaży. Prowadzisz stacjonarny sklep z odzieżą? W takim razie na co dzień masz do czynienia ze sprzedażą bezpośrednią. Ale czy wiesz, jak robić to dobrze i jakich błędów unikać? Czytaj dalej i sprawdź!

Techniki sprzedaży – przykłady, zastosowania

  1. Oferuj klientom wybór, ale nie za duży – ludzie lubią mieć wybór, ale za dużo opcji wywołuje paraliż i wycofanie. Zadbaj więc o to, by półki i wieszaki w sklepie były wypełnione, ale nie oferuj kilkudziesięciu wariantów tego samego typu produktu. Bo wbrew pozorom jeśli oferujesz zbyt wiele opcji, możesz ostatecznie sprzedać mniej.
  2. Bądź uprzejmy/a – banalne, prawda? Ale w zmęczeniu i frustracji łatwo o tym zapomnieć. Mów „dzień dobry” zanim klient Cie zauważy, wyprzedzaj przywitanie. Jeżeli klient powie pierwszy pamiętaj, żeby odpowiedzieć na „dzień dobry” klienta niezwłocznie. W rozmowie z nim stosuj podstawowe zasady uprzejmej komunikacji. Nawet jeśli oferujesz produkty luksusowe, nie patrz na gości z góry.
  3. Pozwól poznać produkt – badania dowodzą, że klienci są bardziej skłonni do zakupu produktu, który mogą dotknąć i obejrzeć. W branży odzieżowej to jeszcze ważniejsze, bo przecież ubranie chcemy przymierzyć przed zakupem. Zatem nawet jeśli ma to przysporzyć Ci dodatkowej pracy (ponowne układanie koszulek czy spodni), nie ograniczaj konsumentom wglądu w ofertę i nie eksponuj irytacji nie zawsze schludnym zachowaniem gości.
  4. Podaruj coś bezpłatnego – wykorzystujesz w ten sposób regułę wzajemności. Zgodnie z nią wręczenie drobnego prezentu (np. kodu rabatowego) skłania klienta do „zrewanżowania się” poprzez ponowne zakupy.
  5. Naśladuj język klienta – staraj się używać tych samych wyrażeń i sformułowań, co klient. Zwiększysz szansę, że zrobi zakupy właśnie w Twoim sklepie. Poczuje się bowiem wysłuchany i zrozumiany i odnajdzie w Twojej komunikacji sprzymierzeńca. Z mową ciała w sprzedaży i naśladowaniem bardzo uważaj. W niektórych przypadkach postępowanie jak klient może zostać odebrane jako niegrzeczne. Trzymaj się etykiety biznesowej, mów głośno i wyraźnie. Postawa wyprostowana i otwarta do klienta.
  6. Stwórz „średnią półkę” – wszystko zależy od obranego celu i segmentu odzieży, jaką oferujesz. W produktach szybko zbywalnych i średniego segmentu, sprzedaż ubrań w cenie 200-300 zł zwiększysz, kiedy rozszerzysz ofertę zarówno o tańsze, jak i znacznie droższe produkty. Wtedy docelowa półka staje się atrakcyjniejsza dla klienta. Niektóre firmy działają na zasadzie kontrastu. Przygotowują celowo asortyment dużo tańszy lub dużo droższy, aby nakierować uwagę klienta na np. średni cenowo produkt.

Czy warto zainwestować w szkolenia z techniki sprzedaży dla branży odzieżowej?

Opisane powyżej sugestie to tylko namiastka tego, co możemy wykonać w zakresie szkoleń ze sprzedaży dla branży odzieżowej. Sam sposób obsługi klienta oraz psychologiczne aspekty to bardzo szeroki obszar. Należy tu wypracować konkretne komunikaty na określone sytuacje w całym procesie sprzedaży, np. zbieranie informacji, przekonywanie, typologia klienta, reakcja na obiekcje, zamykanie sprzedaży. Zupełnie osobną kwestią są szkolenia z obsługi reklamacji, bo takich sytuacji w branży odzieżowej jest bardzo dużo.

Techniki sprzedażowe w branży odzieżowej to rozbudowana kategoria umiejętności i metod, którą powinna posiąść każda osoba zainteresowana prowadzeniem skutecznej sprzedaży. Niezależnie od tego, czy planuje wykorzystać ją we własnym sklepie czy po prostu stać się dobrym pracownikiem. Przeświadczenie o tym, że zawód sprzedawcy jest mało wymagający, a nawet wstydliwy odchodzi bowiem do lamusa. Jednocześnie rośnie zapotrzebowanie na dobrych sprzedawców. W końcu mamy do czynienia z rosnącą konsumpcją na całym świecie, zwłaszcza w branży odzieżowej.

W tym kontekście szkolenia techniki sprzedaży dla branży odzieżowej są jak inwestycja – we własne kompetencje i przyszły sukces zawodowy. A w naszej ofercie dostępnych jest wiele praktycznych kursów, które kompleksowo przygotowują do wykonywania takiej pracy. Poszerzają teoretyczną wiedzę na temat sprzedaży i roli, jaką spełnia w tym komunikacja. I oczywiście uczą konkretnych metod przekonania klienta do zakupu, zarówno w sprzedaży bezpośredniej, jak i pośredniej.

Inicjowanie kontaktu z klientem, identyfikacja jego potrzeb i odpowiedzenie na nie, prezentowanie oferty i zamykanie sprzedaży. To tylko kilka bardzo ważnych i jednocześnie bardzo trudnych elementów, które opanujesz, ucząc się konkretnych technik sprzedażowych. Wbrew pozorom, w dobie rosnącego znaczenia sklepów internetowych, nie stają się one mniej potrzebne. W e-commerce przecież też wymagana jest profesjonalna i skuteczna obsługa klientów. Wirtualny świat może nawet czyni to zagadnienie trudniejszym. Tym bardziej warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów, prowadzących kursy i szkolenia sprzedażowe!

Dlatego zapraszamy na szkolenie techniki sprzedaży –  u nas nauczysz się konkretów, prostych technik, bardzo łatwych do wykorzystania w pracy. Co najważniejsze – skutecznych.

Szkolenie techniki sprzedaży

W sprawie szkoleń zapraszamy do kontaktu z naszym Doradcą tel. kom. + 48 503 129 393

Kreator