Jak zatrzymać pracowników w firmie

Jak zatrzymać pracowników w firmie – dzisiejszy problem pracodawców

Retencja pracowników to duży problem wielu przedsiębiorstw. Dotyczy to zarówno mikro, średnich przedsiębiorstw, jak i wielkich korporacji. Duża rotacja ludzi postrzegana jest negatywnie nie tylko przez samych szefów, ale i samych pracowników. Cały ten ruch kadrowy może mieć konsekwencje wielowymiarowe, ponieważ odbija się niekorzystnie na atmosferze w pracy. Zauważalne zawirowania mogą skutkować podniesionym stresem załogi oraz brakiem poczucia stabilności. Rzutuje to przede wszystkim na skupieniu w pracy, wydajności, samozadowoleniu. itp. W konsekwencji nadmierna rotacja pracowników może w dużej mierze odbić się na bilansie całej firmy – kadrowym, wizerunkowym czy finansowym. Aby dowiedzieć się jak zatrzymać pracowników w firmie należy przede wszystkim zwiększyć swoją wiedzę. Ponieważ pozwoli to na analizę motywów odchodzenia i pozostawania ludzi w Państwa miejscu pracy.

Retencja pracowników – przyczyny i skutki

W takim razie jak zatrzymać pracowników w firmie? Na okrągło uruchamiane procesy rekrutacji pochłaniają pieniądze oraz czas, który dzisiaj jest na wagę złota. Główne przyczyny związane z retencją pracowników to ewolucja rynku, niegdyś pracodawcy na rynek pracownika. Coraz bardziej widoczne różnice pokoleniowe i ich wpływ na budowanie organizacji wymuszają nowoczesne formy współpracy. Niosą za sobą wielkie zmiany w sposobie postrzegania miejsca pracy, odcisnęły ogromne piętno na ówczesnym systemie zatrudnień. Obecne działy kadr, HR musiały przeformułować swoje cele i oferty przy tworzeniu projektów rekrutacyjnych. Zwiększenie mobilności pracowników, brak elastyczności w zmianie warunków pracy oraz ogólne zwiększenie tempa życia skutkuje personalnym zgrzytem. Dlatego pojawia się swoista walka pomiędzy młodymi pokoleniami, sięgającymi po więcej, a mało elastycznymi przedsiębiorstwami. Ponieważ nie nadążają za ewolucją postrzegania miejsca pracy przez potencjalnych i obecnych pracowników. Z roku na rok, coraz bardziej zwiększa się rotacja, ponieważ dynamicznie zmieniają się oczekiwania nadchodzących, nowych pokoleń.

Dzięki udziałowi w szkoleniu Jak zatrzymać pracowników w firmie:

  • Poznają Państwo przyczyny rotacji pracowników
  • Przeanalizują Państwo sytuację w swojej firmie w kontekście rotacji pracowników
  • Nauczą się Państwo, jakie działania mogą podejmować, aby zatrzymać pracowników w organizacji
  • Opracują Państwo indywidualne pomysły na zatrzymanie pracowników

 

PROGRAM SZKOLENIA Jak zatrzymać pracowników w firmie:

Diagnozy przyczyn odchodzenia pracowników z firmy

  • Badania a przekonania menadżerów na temat przyczyn rotacji
  • Diagnoza przyczyn rotacji z 5 perspektyw – osoby, relacji, organizacji, kultury i energii
  • Przyczyny odchodzenia na różnych etapach rozwoju pracownika
  • Dlaczego podejmowane w organizacjach działania na rzecz zwiększenia retencji nie zawsze działają?

Kiedy pracownik ma największą motywację, żeby zostać?

  • Zrozumienie i praktyczne zastosowanie teorii potrzeb wg Erica Berne’a
  • Jak rozmawiać o potrzebach pracowników, żeby uniknąć koncertu życzeń?
  • Pracownik jako klient lub inwestor – czego oczekuje i co dostaje? Analiza indywidualnych przypadków

Podstawowe narzędzia zwiększające retencję pracowników

  • Jak wykorzystywać posiadanie już kompetencje komunikacyjne?
  • Rola zaangażowania pracownika w procesie Join-Retention-Exit
  • Praca z pozycjami życiowymi jako sposób na budowanie zaangażowania
  • Zapobieganie frustracji w zależności od etapu rozwoju pracowników

Planowanie działań doraźnych i strategicznych mających na celu zatrzymanie pracowników

  • Dobre praktyki. Przykłady i dostosowanie
  • Podwyżki i awanse – czy są warunkiem koniecznym, aby zatrzymać ludzi w organizacji?
  • Millenialsi kontra reszta świata – dlaczego trudno utrzymać ich w organizacji i czego warto się od nich nauczyć?

Praca nad indywidualnymi przypadkami wnoszonymi przez uczestników szkolenia

 

Wszystkie nasze szkolenia zamknięte przygotowujemy w oparciu o specyfikę klienta. Jeżeli mają Państwo jakieś specjalne wytyczne, prosimy o uwzględnienie ich w zapytaniu ofertowym. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]