Prowadzenie szkoleń wewnętrznych dla Szefów Sprzedaży
Z pewnością połączenie dwóch ról przez Szefów Sprzedaży to bardzo duże wyzwanie. Czyli być jednocześnie efektywnym przełożonym oraz trenerem swojego zespołu. Aby podnieść swoje umiejętności trenerskie, zapraszamy szefów sprzedaży na szkolenie z umiejętności prowadzenia treningów dla pracowników handlowych. Przede wszystkim w trakcie warsztatów nauczą się Państwo ocen pracowników, które pozwolą na wdrażanie dalszych czynności rozwojowych. Przede wszystkim chodzi tu o dokształcanie, podnoszenie wiedzy, zwiększanie kompetencji i odpowiedzialności. Wydaje się, że czynnik oceny jest bardzo ważny, ponieważ wpływa na efekty trenerskie, dobór narzędzi i metod uczenia. W związku z tym otrzymujemy planowany efekt w postaci dobrze wyszkolonego pracownika.
Należy pamiętać, że warsztat nauczy Państwa wszelkich technik i sposobów prowadzenia zajęć edukacyjnych z pracownikami działu handlowego. Dodatkowo wprowadzi Państwa w tajniki nauczania, stosowanych metod, postępowania z grupą handlowców. W związku z tym nauczy też Państwa dokształcania indywidualnego z podwładnym.
Szef sprzedaży trenerem – czyli zostań trenerem swojego działu
W taki razie w czasie warsztatów szefowie działów sprzedaży poznają prace nad konspektem, czyli najważniejszym dokumentem w pracy trenera. Należy pamiętać, że brak przygotowania, to przygotowanie niepowodzenia. Z pewnością pracownicy szybko takie błędy zauważą. W związku z tym, na taką utratę autorytetu zwierzchnik nie może sobie pozwolić. Kolejne etapy szkolenia nauczą Państwa konkretnych metod pracy, znanych wzorców edukacyjnych stosowanych w kształceniu. Dodatkowo otrzymacie skuteczne narzędzia służące podnoszeniu kwalifikacji pracowników. Co najważniejsze, są to metody sprawdzone, skuteczne i efektywne. Czyli zapoznacie się z metodami, które wzbudzają twórczość u podwładnych i jednocześnie mobilizują do nauki i szukania rozwiązań.
Przede wszystkim, nie ma nauki bez informacji zwrotnych o jej postępach. Dlatego tu także Państwo otrzymają od nas profesjonalne wsparcie. Zwłaszcza, że każdy uczeń powinien wiedzieć, jak wykonuje swoje zadania i pracę. Zatem, by móc to zrobić motywująco należy znać prawidła udzielania rzetelnej informacji zwrotnej.
Dodatkowo jedną z najważniejszych rzeczy podczas prowadzenia treningów dokształcających jest postępowanie w momentach trudnych. Należy pamiętać, że takie pojawiają często się podczas prowadzenia szkolenia. W szczególności jest to brak przyswajania wiedzy, brak zaangażowania, niegrzeczne postawy, podważanie umiejętności szefa, kompetencji itp. W takim razie na takie elementy otrzymacie Państwo konkretne wzorce postępowania.
Zostań trenerem działu handlowego!
PROGRAM SZKOLENIA Trenerskiego dla Szefów Sprzedaży
Ocena pracy handlowców jako podstawa ustalania celów rozwojowych
- Wyniki pracy
- Postawa
- Zachowania
- Szczegółowa analiza obszarów kluczowych dla efektów w sprzedaży. Pozyskiwanie klienta, autoprezentacja i prezentacja, zbieranie potrzeb i preferencji klientów, praca z ceną i obiekcjami, zamykanie, wykorzystywanie szans sprzedażowych. Zwłaszcza umiejętność powiększania wielkości sprzedaży (wiązanie z ofertą produktową) i sprzedaż produktów wysoko marżowych, praca z ofertą
- Przestrzeganie procesów i procedur
- Organizacja pracy
Analiza SWOT zespołu handlowego
Specyfika prowadzenia szkoleń dla zespołu handlowego
- Poznanie optymalnych i efektywnych metod uczenia się osób dorosłych
- Szef trenerem – zagrożenia dla procesu uczenia, na co zwracać uwagę?
Jak przygotować konspekt szkolenia? Pomocne wzorce
- Brak przygotowania jest zawsze widoczny!
- Autoprezentacja szefa
- Przekazywanie celów i zasad warsztatów zespołowi
- Warsztat właściwy – zasady prowadzenia
- Zaplanowanie wdrożenia nowej wiedzy i kontrola
Metody szkoleniowe i coachingowe w zależności od celu
- Doskonalenie umiejętności – EDICC, 3P
- Rozwój wiedzy – FISH
- Praca nad postawą uczestników – GROW
Metody trenerskie w pracy z handlowcami – czyli pragmatyczne wzorce i zasady stosowania
- Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- Odgrywanie ról, scenek, symulacje
- Pokaz i demonstracja
- Studium przypadku
- Dyskusje i debaty
- Ćwiczenia integrujące
- Metody rozwijające twórcze myślenie (kreatywne)
- Gry dydaktyczne
- Lodołamacze
- Techniki twórczego myślenia w pracy z zespołem
Jak pracować z pracownikiem lub zespołem w sytuacjach szczególnych
- Jak budować standardy pracy?
- Wdrażanie nowych procedur sprzedaży?
- Szkolenia produktowe – czyli najczęstsze błędy
- Konieczność wypracowania nowych rozwiązań
- Niska samodzielność / proaktywność pracowników
- Brak zmian w sposobach pracy
Feedback w szkoleniu handlowym
- Kto udziela najpierw informacji zwrotnej? Aktor, Obserwator, Szef?
- Obszary oceny
- Informacja zwrotna – ocena pozytywna i ocena negatywna
- Metoda kanapki
- Jakich błędów unikać?
- Jak wyznaczać cele rozwojowe?
- Nie koncentruj się na wyłącznie na negatywach! Wzmacniaj zachowania pożądane!
Sytuacje trudne w trakcie nauki – czyli trudni uczestnicy
- Gdy pracownik boi się szefa i zamyka się w sobie
- Brak zmian, opór, podważanie prezentowanej wiedzy
- Dominacja ze strony uczestnika
Błędy w przygotowaniu i prowadzeniu treningu dla pracowników służb handlowych
- Szkolenie szefa – prosty sposób na demotywację
- Język trenera – co wzmacnia, a co osłabia przekaz w prowadzeniu nauki handlowców
Ćwiczenia praktyczne w prowadzeniu szkoleń
Trudne pytania i case’y uczestników szkolenia – nasze rozwiązania
Aby podnieść swoje kwalifikacje zapraszamy także na instruktaż stanowiskowy.
Co najważniejsze szkolenia z umiejętności prowadzenia szkoleń są projektowane pod specyfikę klienta. Aby uzyskać pełne informacje prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. + 48 503 129 393