WŁOCHY

Włoska kultura biznesu

Z ziemi polskiej do włoskiej… ewentualnie odwrotnie..

Włoska kultura biznesu może wydawać się odmienna od obyczajów panujących w Europie północnej. Zadając pytanie o obyczaje biznesowe we Włoszech często nie słyszymy konkretów. Są to zazwyczaj skojarzenia historyczne, kulinarne, sportowe i zabytkowe. Mało kto potrafi nam wymienić różnice kulturowe, które charakteryzują włoskich przedsiębiorców. A przecież w każdym narodzie istnieje jakaś specyfika, jakaś obowiązująca kultura biznesu. Włochy również zajmują swoje miejsce w tym rozdziale, gdyż włoska kultura biznesowa ma swoje niepowtarzalne odbicie. Rzadko spotykane w innych narodowościach.

Patrząc na kraj biznesowo, nie da się go ominąć na mapie Europy. Bogactwo jakim dysponuje to ciekawy obszar do prowadzenia interesów i wymiany handlowej. Dlatego znajomość włoskiej kultury biznesu staje się czynnikiem, który taką współpracę ułatwi. Pozwoli zrozumieć wiele zachowań i przyzwyczajeń biznesowych Włochów. Poznanie włoskiej etykiety biznesowej przygotuje Państwa na sytuacje, które mogą być dla Państwa zaskoczeniem w relacjach z włoskimi kontrahentami.

Włoska etykieta biznesowa a wyobrażenia i stereotypy

Repubblica Italiana – można postrzegać ten kraj jako miejsce wypoczynku, pięknych krajobrazów i doskonałej kuchni. Można zwiedzać Rzym, Neapol czy Mediolan przez miesiąc i nie poznać nawet połowy ich zabytków. Niektórych może irytować głośny charakter Włochów, korki na ulicach i “lekkie” traktowanie czasu. Włochy można lubić lub nie, ale z pewnością nie można lekceważyć opartego na rodzinnej strukturze 60 milionowego rynku. Regionu, który ceni jakość i klasę, dba o długofalowe relacje. Z jednej strony ma największy dług publiczny na świecie, a z drugiej niemal najwyższy odsetek właścicieli nieruchomości. Jednocześnie jeden z największych poziomów oszczędności prywatnych w Europie.

Włoska etykieta biznesowa ma w tej tradycji swoje niuanse. Ale jest też ciekawa z punktu widzenia biznesowych spotkań integracyjnych i towarzyskich. Dowiesz się o okolicznościach picia kawy oraz tradycji spożywania cappuccino. Poznacie Państwo znaczenie rodziny we włoskim kręgu kulturowym. Przekonacie się, jak prowadzić rozmowy biznesowe, aby nie zeszły na tory polityki lub piłki nożnej. Bo wtedy sytuacja może stać się nie do opanowania. Dowiedzą się Państwo jak we włoskiej kulturze biznesu wygląda komunikacja, terminowość i współpraca z kontrahentami.

Szkolenie Etykieta Biznesowa Włochy odkryje przed Państwem wiele innych, ciekawych obyczajów. Pozwolą one na zacieśnienie więzi, poprawę współpracy i poznanie siebie nawzajem. Zdobycie zaufania włoskich partnerów może stać się kluczem do ich serca i współpracy jednocześnie.

PROGRAM SZKOLENIA Włoska Kultura Biznesu:

Geograficzny, kulturowy i ekonomiczny podział Włoch

  • Północ – południe i ewentualnie Rzym
  • Skojarzenia oczywiste, skojarzenia mniej oczywiste
  • Regiony, miasta, miasteczka i…zjawisko „Campagnilismo”
  • Niedoceniony potencjał „il Mezzogiorno”

Ekonomiczne znaczenie Włoch w Europie i na świecie

  • Znaczenie historyczne
  • Mocne i słabe strony współczesnej gospodarki włoskiej
  • Najważniejsze sektory biznesowe we Włoszech
  • Gdzie i jak inwestować – które sektory w Polsce są atrakcyjne dla włoskiego biznesu? Gdzie polskie firmy mogą lokować kapitał w „Belpaese”
  • Polskie firmy we Włoszech i włoskie w Polsce

Użyteczne włoskie urzędy – ich działanie, kompetencje i godziny pracy

  • Registro imprese – Rejestr przedsiębiorstw
  • Camera di commercio – Izba Handlowa
  • Ufficio Protesti – Rejestr Dłużników
  • Guardia di Finanza – Straż Skarbowa

Stereotyp Włocha w Europie i w Polsce – nie tylko pizza i makaron i dobre wino

Stereotyp Polaka we Włoszech – nie tylko Solidarność, Jan Paweł II i najemni robotnicy

Charakterystyka włoskiej firmy

  • Rodzinna tradycja vs nowoczesny międzynarodowy rynek
  • Jak działa włoska korporacja?
  • Donna d’affari – czyli rola kobiety w biznesie włoskim
  • Czym jest pojęcie czasu dla Włocha?
  • Czas i jakość pracy we Włoszech

Negocjacje z Włochem

  • Włoska kultura biznesu
  • Język włoskismiley?
  • „Garbata pupa”, „cena brutto” – czyli pułapki językowe
  • Tematy tabu podczas negocjacji
  • Jak nie popełnić faux pas, jak wybrnąć z niezręcznej sytuacji?
  • Co ułatwi Ci, a co może zaprzepaścić przystąpienie do rozmów
  • Strój właściwy do sytuacji
  • Gdzie zabrać Włocha po godzinach?
  • Sprzedajesz? – Doceniaj jakość własnych produktów i nie wstydź się pochodzenia
  • Kupujesz? – Doprecyzuj pojęcie jakości – dla Polaka i Włocha to nie zawsze znaczy to samo
  • Rola ceny w ustalanych warunkach

 

Wszystkie nasze szkolenia zamknięte są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]