Intercultural Business Training – Italy
Włoska kultura biznesu
Przede wszystkim włoska kultura biznesu może wydawać się odmienna od obyczajów panujących w Europie północnej.
Z ziemi polskiej do włoskiej… ewentualnie odwrotnie…
Zadając pytanie o obyczaje biznesowe we Włoszech często nie słyszymy konkretów. W szczególności są to skojarzenia historyczne, kulinarne, sportowe i zabytkowe. Mało kto potrafi wymienić różnice kulturowe, które charakteryzują włoskich przedsiębiorców. Zwłaszcza, że w każdym narodzie istnieje jakaś specyfika, jakaś obowiązująca kultura biznesu. W związku z tym Włochy również zajmują swoje miejsce w tym rozdziale, gdyż włoska kultura biznesowa ma swoje niepowtarzalne odbicie. Co najważniejsze, rzadko spotykane w innych narodowościach.
W związku z tym, patrząc na kraj biznesowo, nie da się go ominąć na mapie Europy. Należy pamiętać, że bogactwo jakim dysponuje to ciekawy obszar do prowadzenia interesów i wymiany handlowej. Dlatego znajomość włoskiej kultury biznesu staje się czynnikiem, który taką współpracę ułatwi. Przede wszystkim pozwoli zrozumieć wiele zachowań i przyzwyczajeń biznesowych Włochów. Dodatkowo poznanie włoskiej etykiety biznesowej przygotuje Państwa na sytuacje, które mogą być dla Państwa zaskoczeniem w relacjach z włoskimi kontrahentami.
Włoska etykieta biznesowa a wyobrażenia i stereotypy
Repubblica Italiana – można postrzegać ten kraj jako miejsce wypoczynku, pięknych krajobrazów i doskonałej kuchni. Z pewnością można zwiedzać Rzym, Neapol czy Mediolan przez miesiąc i nie poznać nawet połowy ich zabytków. Dodatkowo niektórych może irytować głośny charakter Włochów, korki na ulicach i „lekkie” traktowanie czasu. Dlatego Włochy można lubić lub nie, ale z pewnością nie można lekceważyć opartego na rodzinnej strukturze 60 milionowego rynku. Zwłaszcza regionu, który ceni jakość i klasę, dba o długofalowe relacje. Z jednej strony ma największy dług publiczny na świecie, a z drugiej niemal najwyższy odsetek właścicieli nieruchomości. Jednocześnie jeden z największych poziomów oszczędności prywatnych w Europie.
Włoska etykieta biznesowa ma w tej tradycji swoje niuanse. Z pewnością jest też ciekawa z punktu widzenia biznesowych spotkań integracyjnych i towarzyskich. W związku z tym dowiesz się o okolicznościach picia kawy oraz tradycji spożywania cappuccino. Poznasz znaczenie rodziny we włoskim kręgu kulturowym. W szczególności przekonasz się, jak prowadzić rozmowy biznesowe, aby nie zeszły na tory polityki lub piłki nożnej. W ten sposób sytuacja może stać się nie do opanowania. Co najważniejsze, dowiesz się jak we włoskiej kulturze biznesu wygląda komunikacja, terminowość i współpraca z kontrahentami.
Szkolenie Etykieta Biznesowa Włochy odkryje przed Państwem wiele innych, ciekawych obyczajów. W szczególności pozwolą one na zacieśnienie więzi, poprawę współpracy i poznanie siebie nawzajem. Dodatkowo zdobycie zaufania włoskich partnerów może stać się kluczem do ich serca i współpracy jednocześnie.
PROGRAM SZKOLENIA Włoska Kultura Biznesu:
Geograficzny, kulturowy i ekonomiczny podział Włoch
- Północ – południe i ewentualnie Rzym
- Skojarzenia oczywiste, skojarzenia mniej oczywiste
- Regiony, miasta, miasteczka i… zjawisko „Campagnilismo”
- Niedoceniony potencjał „il Mezzogiorno”
Ekonomiczne znaczenie Włoch w Europie i na świecie
- Znaczenie historyczne
- Mocne i słabe strony współczesnej gospodarki włoskiej
- Najważniejsze sektory biznesowe we Włoszech
- Gdzie i jak inwestować – czyli które sektory w Polsce są atrakcyjne dla włoskiego biznesu? W szczególności gdzie polskie firmy mogą lokować kapitał w „Belpaese”
- Polskie firmy we Włoszech i włoskie w Polsce
Użyteczne włoskie urzędy – ich działanie, kompetencje i godziny pracy
- Registro imprese – Rejestr przedsiębiorstw
- Camera di commercio – Izba Handlowa
- Ufficio Protesti – Rejestr Dłużników
- Guardia di Finanza – Straż Skarbowa
Stereotyp Włocha w Europie i w Polsce – czyli nie tylko pizza i makaron i dobre wino
Stereotyp Polaka we Włoszech – nie tylko Solidarność, Jan Paweł II i najemni robotnicy
Charakterystyka włoskiej firmy
- Rodzinna tradycja vs nowoczesny międzynarodowy rynek
- Jak działa włoska korporacja?
- Donna d’affari – czyli rola kobiety w biznesie włoskim
- Czym jest pojęcie czasu dla Włocha?
- Czas i jakość pracy we Włoszech
Negocjacje z Włochem
- Włoska kultura biznesu
- Język włoskismiley?
- „Garbata pupa”, „cena brutto” – czyli pułapki językowe
- Tematy tabu podczas negocjacji
- Jak nie popełnić faux pas, jak wybrnąć z niezręcznej sytuacji?
- Co ułatwi Ci, a co może zaprzepaścić przystąpienie do rozmów
- Strój właściwy do sytuacji
- Gdzie zabrać Włocha po godzinach?
- Sprzedajesz? – Doceniaj jakość własnych produktów i nie wstydź się pochodzenia
- Kupujesz? – Doprecyzuj pojęcie jakości – dla Polaka i Włocha to nie zawsze znaczy to samo
- Rola ceny w ustalanych warunkach
Komunikacja międzykulturowa to dział, który jest wsparciem dla przedsiębiorców współpracujących z zagranicznymi kontrahentami.
Wszystkie nasze szkolenia zamknięte są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. + 48 503 129 393
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera