Czym jest komunikacja interpersonalna?
Komunikacja interpersonalna to proces wymiany informacji między dwiema lub więcej osobami, który obejmuje zarówno komunikację werbalną, jak i niewerbalną. Jest to podstawowy element relacji międzyludzkich i odgrywa kluczową rolę w budowaniu trwałych i efektywnych relacji w pracy, życiu prywatnym i społecznym. Dzięki umiejętnościom komunikacji interpersonalnej możemy lepiej zrozumieć innych ludzi, wyrażać swoje myśli i uczucia oraz skutecznie rozwiązywać konflikty. Komunikacja interpersonalna to nie tylko słowa, ale także gesty, mimika, ton głosu i inne formy komunikacji niewerbalnej, które razem tworzą pełny obraz przekazu.
Trening Komunikacji Interpersonalnej – w komunikacji wszystko musi grać
Szkolenie z komunikacji interpersonalnej pokazuje wpływ poprawnego komunikowania się na nasze relacje. W kontekście szkoleń z komunikacji interpersonalnej, znaczenie komunikacji wewnętrznej jest nie do przecenienia, ponieważ przyczynia się do budowania dobrej kultury organizacyjnej oraz zwiększa morale pracowników i poprawia współpracę w zespołach. W trakcie warsztatów poznają Państwo korzyści, jakie daje wzorcowe komunikowanie się. Trening Komunikacja Interpersonalna to doskonałe narzędzie do osiągania wyznaczonego celu. Dzięki niemu nauczą się Państwo efektywnego nawiązywania relacji, współpracy, załatwiania spraw codziennych i innych umiejętności właśnie z tego zakresu.
Komunikacja interpersonalna – szkolenie, w którym warto wziąć udział
Należy pamiętać, że większość ludzi posługuje się wzorcami nabytymi w swoim środowisku rodzinnym, domowym lub pracy. Nie dbając często o formę i efektywność. Dodatkowo dochodzi do popełniania nieświadomych błędów, które powodują szereg nieporozumień. Nie znając zasad prawidłowego wyrażania się trudno o skuteczną komunikację. Dlatego ważna jest tutaj świadomość jej znaczenia oraz jej nieustanne pielęgnowanie i rozwijanie. Co najważniejsze, trening komunikacji interpersonalnej wyposaży Państwa w skuteczne i proste wzorce komunikacyjne
Trening Komunikacji Interpersonalnej – warto znać wzorce
Kurs Komunikacji Interpersonalnej odkrywa wszystkie tajemnice prawidłowego komunikowania się z drugim człowiekiem. W szczególności przydatne jest to w pracy, w sytuacjach zawodowych. Zwłaszcza tu istnieje potrzeba nawiązywania konstruktywnych relacji i współpracy z członkami zespołu lub innych działów. Dlatego tak ważne jest, aby poznali Państwo najważniejsze formy komunikowania się, style oraz metody. Warsztat z komunikacji interpersonalnej nauczy Państwa stosować komunikaty w różnych sytuacjach. Zarówno w trudnych, jak i pozytywnych. Należy pamiętać, że z treningu komunikacji interpersonalnej wyniosą Państwo wszystko, co najlepsze w komunikowaniu się. Zapraszamy na praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej!
Szkolenie z komunikacji interpersonalnej – korzyści:
- dowiecie się Państwo, jak mocno sposób rozmowy wpływa na osiąganie wyników
- zwiększycie swoje kompetencje osobiste w zakresie porozumiewania się
- poznacie skuteczne techniki do rozwiązywania trudnych sytuacji
- poprawi się Państwa poczucie pewności siebie, zwłaszcza satysfakcja w kontaktach z innymi
- poradzicie sobie z najtrudniejszym typem pracownika, szefa czy klienta
- warsztaty z komunikacji interpersonalnej wzbogacą Państwa relacje z innymi ludźmi
Dlaczego firmy powinny inwestować w szkolenia z komunikacji?
Firmy powinny inwestować w szkolenia z komunikacji, ponieważ efektywna komunikacja interpersonalna jest kluczowym czynnikiem sukcesu w biznesie. Szkolenia z komunikacji mogą pomóc pracownikom w rozwoju umiejętności komunikacyjnych, takich jak aktywne słuchanie, wyrażanie własnego zdania i rozwiązywanie konfliktów. Dzięki temu, firmy mogą poprawić efektywność zespołu, zwiększyć zaufanie i współpracę wśród pracowników, a także poprawić komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Inwestowanie w szkolenia z komunikacji to inwestowanie w lepsze relacje między pracownikami, co przekłada się na lepsze wyniki i większą satysfakcję z pracy.
Program szkolenia Trening Komunikacji Interpersonalnej:
Wpływ komunikacji na efektywność osobistą i zawodową
- Korzyści wynikające z wysokich kompetencji pracownika, w szczególności w komunikowaniu się z innymi
- Porozumiewanie się jako narzędzie – czyli przepływ informacji, wywieranie wpływu, współpraca
Model komunikacji
- Porozumiewanie się – złożoność procesu i jego czynniki
- Najczęstsze błędy zakłócające prawidłowy przepływ informacji
Kształtowanie zdolności komunikacyjnych
- Popularne style prowadzenia rozmowy. Przede wszystkim diagnoza własna
- Trudna sztuka… słuchania
- Informacje zwrotne – czyli ich rola w profesjonalnej komunikacji interpersonalnej
Zanim się odniesiesz do wypowiedzi rozmówcy… Jak zmusić rozmówcę do brania odpowiedzialności za swoje słowa?
- Metamodel
- Odkrywanie głębi języka – zatem po co ktoś mówi coś?
Rozpoznawanie czynników tworzących bariery komunikacyjne
- Kim jestem jako rozmówca? Czyli jak mnie widzą inni?
- Ćwiczenia budujące empatię – przyjmowanie perspektywy innych ludzi
„By język giętki wyraził wszystko, co pomyśli głowa”. Ćwiczenia w doskonaleniu precyzji wypowiedzi. Ćwiczenia
- Nauka precyzji oraz jasności wypowiedzi
- Techniki rozwijające elokwencję
- Porozumiewanie się w sytuacjach trudnych i niejasnych
Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w porozumiewaniu się
- Czy mowa ciała może nam służyć jako ważna informacja?
- Praca z ciałem – świadome wykorzystanie mowy ciała do budowania kontaktu z drugą osobą
- Komunikacja niewerbalna jako sposób na przerywanie kontaktu
Relacja zwierzchnik – podwładny
- Sprawdzanie zrozumienia polecenia, określenie warunków realizacji oraz sposobu kontroli zadań
- Przekazywanie negatywnych opinii o wykonanych zadaniach
- Wyrażanie pochwał i krytyki. Przykłady motywujących komunikatów
Jak podwładny powinien rozmawiać ze zwierzchnikiem?
- Sposoby na konstruktywny dialog
- Proste wzorce służące do przekazywania trudnych informacji
- Twój model na rozmowę z szefem – czyli problem + rozwiązanie
Relacje ze współpracownikami
- Wyrażenie uznania i sympatii
- Sposoby i techniki rozwiązywania nieporozumień
Problemy natury psychologicznej w komunikacji
W komunikacji interpersonalnej mogą wystąpić problemy natury psychologicznej, takie jak brak aktywnego słuchania, nieumiejętność wyrażania własnego zdania, czy niezdolność do rozwiązywania konfliktów. Problemy te mogą wynikać z różnych czynników, takich jak osobowość, doświadczenia życiowe, czy brak umiejętności komunikacyjnych. Aby je rozwiązać, należy zwrócić się do specjalistów, takich jak psycholodzy lub trenerzy komunikacji. Dzięki ich pomocy można nauczyć się lepiej rozumieć siebie i innych, co jest kluczowe dla efektywnej komunikacji interpersonalnej.
Wyrażanie własnego zdania w komunikacji
Wyrażanie własnego zdania w komunikacji jest kluczowym elementem efektywnej komunikacji interpersonalnej. Aby wyrazić własne zdanie, należy umieć słuchać aktywnie, być świadomym swoich emocji i potrzeb, a także umieć wyrazić swoje myśli i uczucia w sposób jasny i zrozumiały. Wyrażanie własnego zdania może pomóc w budowaniu trwałych relacji, poprawie komunikacji i rozwiązywaniu konfliktów. Dzięki temu możemy być bardziej autentyczni w naszych relacjach z innymi ludźmi, co prowadzi do większej satysfakcji i lepszego zrozumienia.
Efektywna komunikacja interpersonalna — szkolenie to nie wszystko, co dla Państwa mamy. Dodatkowo zapraszamy na inne szkolenia z komunikacji, np. szkolenie z asertywności.
Należy pamiętać, że zarówno kurs z komunikacji interpersonalnej, jak i inne szkolenia dla firm realizujemy w oparciu o Państwa potrzeby. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]