Szkolenia z Windykacji dedykowane są dla pracowników działów finansowych i/lub handlowców. Czyli do wszystkich osób zajmujących się odzyskiwaniem należności. | ![]() |
Odzyskaj pieniądze na drodze polubownych negocjacji, z możliwością dalszej współpracy
Dzięki warsztatowi realnie odczują Państwo wzrost spływu przeterminowanych należności. W ten sposób pojawią się szybko pozytywne wskaźniki zalegających płatności od Państwa klientów.
Szkolenia z Windykacji – Dlaczego boimy się windykować należności?
Jednym z najtrudniejszych elementów obsługi klienta i realizowania transakcji jest windykacja należności. Wielokrotnie prezentowane nam obawy handlowców i pracowników działów finansowych, że mogą stracić klienta, potrafimy zamienić w skuteczną windykację. W szczególności obawy te były związane z ważnymi i stałymi klientami. Otóż pracownicy obawiają się, że dobry klient, jednocześnie dłużnik, obrazi się z powodu konieczności spłaty należności. Dlatego pracownik rozmawia o przeterminowanych płatnościach niechętnie lub długo po upływie terminu zapłaty. Przede wszystkim bał się reakcji klienta, wyrzutów i ataków uzasadniających niepłacenie, pretensji i żalu, wzbudzania poczucia winy, a nawet agresji:
- „no nie przesadzaj, to dopiero 30 dni”
- „mi też jeszcze nie zapłacili”
- „przecież to normalne w biznesie, że płatności się opóźniają”
- „a dlaczego mnie tak atakujecie, przecież dużo u was kupuję”
- „nie mam teraz pieniędzy, bo mam bardzo trudną sytuację”
- „jak mnie będziecie tak nękać, to więcej nie będę u was kupował”
- itd.
W ten sposób, z bardzo różnych powód „odpuszczamy” sobie w imię dobrych relacji i podtrzymania kontaktów biznesowych.
Co dają szkolenia z windykacji?
Szkolenie Windykacja Należności spowoduje, że pracownicy odpowiedzialni za terminowe płatności, pracownicy finansowi i handlowcy, nauczą się profesjonalnie rozmawiać o płatnościach. Dzięki temu zwiększą swoją skuteczność w ściąganiu należności od kontrahentów zalegających z płatnościami. Ale jednocześnie to samo szkolenie Windykacja Należności nauczy Państwa pracowników w jaki sposób robić to umiejętnie. Czyli jak rozmawiać, aby klienci nie obrażali się i nie kończyli współpracy z Państwa Firmą.
Szkolenia windykacja przekonają Państwa, że odzyskiwanie należności może być prostsze i skuteczniejsze. Pracownicy nauczą się nie tylko windykować, ale także zapobiegać zadłużeniu oraz motywować klientów do terminowych płatności. Celem szkolenia z windykacji jest poprawa kondycji finansowej i zmniejszenie przeterminowanych należności. Zadaniem szkolenia jest również zatrzymanie klienta w firmie, mimo tej trudnej sytuacji.
Szkolenie z Windykacji – dla kogo?
Z naszych wieloletnich obserwacji i po wielu warsztatach windykacyjnych wynika, że najskuteczniej robią to handlowcy. Dlatego, że mają bezpośredni kontakt z dłużnikiem i najczęściej się z nim kontaktują. Należy pamiętać, że handlowcy mają z klientami najbliższe relacje, spotykają się, rozmawiają, niejednokrotnie są to bliskie znajomości i przyjaźnie. Dobrze wyszkoleni pracownicy działów finansowych mogą to robić równie skutecznie. Zwłaszcza, że mogą mieć mniej emocjonalne podejście i z większym dystansem rozmawiać o płatnościach. W związku z tym, jedna i druga grupa pracowników będzie odnosiła sukcesy windykacyjne. Czyli warunek jest jeden – dobra wiedza i dobre metody!
Szkolenie z windykacji przyniesie Państwu wymierne efekty, policzalne korzyści finansowe w postaci wielu ściągniętych, przeterminowanych należności.
Szkoleniu Windykacja należności przyświeca bardzo ważny cel:
„Jak odzyskać należność i nie stracić klienta?”
Szkolenie Windykacja spowoduje, że Pracownicy Państwa Firmy:
- Dowiedzą się, jak rozmawiać z klientem, aby nie stracić klienta i odzyskać pieniądze
- Osiągną większą skuteczność w windykacji należności
- Nauczą się przygotować do trudnych spotkań i negocjacji
- Zaczną osiągać cele, nie tracąc stałych klientów
- Unikną typowych błędów w rozmowach windykacyjnych
- Poznają sporo technik manipulacji stosowanych przez dłużników oraz otrzymają narzędzia przeciwko nim
- Szkolenie Windykacja doda Państwa pracownikom odwagi i pewności w prowadzeniu rozmów windykacyjnych
Szkolenie z windykacji – PROGRAM SZKOLENIA:
Proces sprzedaży kompleksowej
- KTO powinien interweniować w sprawie płatności?
Dlaczego handlowiec/pracownik działu finansowego powinien interweniować w sprawie płatności swojego klienta?
Co może poprawić, a co pogorszyć dział finansowy lub dział handlowy?
- KIEDY interweniować w sprawie płatności?
- JAK mówić o płatnościach? Najlepsze strategie
Dlaczego należy wypowiadać się o dziale finansowym z szacunkiem?
Dlaczego ważne jest, aby dział finansowy i handlowiec prezentowali jednolite stanowisko wobec klienta?
Jak odzyskać należności i nie stracić klienta? Techniki w trakcie szkolenia Windykacja Należności
Jak windykować należności? Czyli najlepsze strategie
Windykacja jako sytuacja konfliktowa
- Czynniki powodujące eskalację konfliktu
- Na co pracownik powinien uważać w rozmowach z klientami?
- Nieskuteczne sposoby odzyskiwania należności
Przygotowanie do rozmowy z klientem posiadającym przeterminowane płatności
- Zbieranie informacji
- Umiejętne określanie celów
- Wywieranie wpływu i najlepsze techniki
Szkolenia Windykacja – odzyskiwanie należności przez telefon
- Strategie negocjacyjne w rozmowach o płatnościach
- Kiedy i jak ustępować?
- Gry, kłamstwa i manipulacje, czyli pułapki w windykacjach. Techniki radzenia sobie z nimi
Trudne sytuacje w windykacjach należności
- Osoby agresywne
- Stały, kluczowy klient
- Klient zaprzyjaźniony
Procedury rozmów o płatnościach i procedury windykacyjne
Szkolenia windykacja – wypracowanie jednolitych sposobów pracy (przykładowe parametry)
- Zachęcanie klienta do zabezpieczeń
- Przekazanie klientowi informacji o wysokości limitu kupieckiego
- Przekazywanie stałym klientom informacji o niekorzystnej zmianie, np. wprowadzeniu nowych lub dodatkowych zabezpieczeń, zmianie limitu itp.
- Rozmowa o terminowych płatnościach z klientem, którego dopiero pozyskujemy
- Przekazanie klientowi informacji o zaliczeniu go do określonej grupy ryzyka
- W trakcie szkolenia Windykacja należności nauka rozmowy z klientem, który płaci w terminie
- Rozmowa z klientem, który nie płaci w terminie
- Przekazanie klientowi informacji o notach odsetkowych
- Przekazywanie informacji o blokadzie dostaw
- inne (wg życzeń)
Jak przekazać powyższe informacje elegancko, atrakcyjnie i skutecznie?
Szkolenia Windykacja uczą przede wszystkim eleganckiego, kulturalnego, ale stanowczego stylu rozmowy. Mimo, że to druga strona jest dłużnikiem, utrzymujemy profesjonalny poziom, którego celem jest odzyskanie pieniędzy. W związku z tym rozmowa musi być merytoryczna, a nie emocjonalna lub ambicjonalna.
Szkolenia z windykacji uwzględniają specyfikę Państwa pracy. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. 533 533 688