Odzyskaj pieniądze na drodze polubownych negocjacji, z możliwością dalszej współpracy!
Szkolenie z windykacji pozwoli odczuć realny wzrost spływu przeterminowanych należności. Dzięki kursowi szybko pojawią się pozytywne wskaźniki zalegających płatności od klientów.
Szkolenia z windykacji – dlaczego boimy się windykować należności?
Szkolenie z windykacji należności zawiera wiedzę niezbędną do tego, by zmniejszyć obawy przed konfrontacją z klientem zalegającym ze spłatą. Windykacja należności to jeden z najtrudniejszych elementów obsługi klienta i realizowania transakcji. Wielokrotnie prezentowane nam obawy handlowców i pracowników działów finansowych, dotyczące utraty klienta, pomogły nam stworzyć techniki windykacyjne adekwatne do różnych sytuacji. W szczególności obawy te były związane z ważnymi i stałymi klientami. Kurs windykacyjny pozwala zminimalizować tego typu lęki. Wiele osób boi się, że dobry klient, a jednocześnie dłużnik, obrazi się z powodu konieczności spłaty należności. Dlatego rozmawiają o przeterminowanych płatnościach niechętnie lub długo po upływie terminu zapłaty. Szkolenie online lub stacjonarne z windykacji należności uczy, jak rozmawiać z klientem, który nie płaci oraz jak rozprawić się z takimi reakcjami dłużnika jak: wyrzuty i ataki uzasadniające niepłacenie, pretensje, żale, wzbudzanie poczucia winy, agresja. Klient, chcąc się usprawiedliwić, może użyć np. takich sformułowań:
- „no nie przesadzaj, to dopiero 30 dni”,
- „mi też jeszcze nie zapłacili”,
- „przecież to normalne w biznesie, że płatności się opóźniają”,
- „a dlaczego mnie tak atakujecie, przecież dużo u was kupuję”,
- „nie mam teraz pieniędzy, bo mam bardzo trudną sytuację”,
- „jak mnie będziecie tak nękać, to więcej nie będę u was kupował”.
Kurs windykacji podpowiada, jak nie odpuszczać w takich sytuacjach w imię dobrych relacji i podtrzymania kontaktów biznesowych.
Co dają szkolenia z windykacji?
Szkolenie z windykacji należności spowoduje, że pracownicy odpowiedzialni za terminowe płatności, pracownicy finansowi i handlowcy, nauczą się profesjonalnie rozmawiać o płatnościach. Dzięki temu zwiększą swoją skuteczność w ściąganiu należności od kontrahentów zalegających z opłatami. Ponadto szkolenie z windykacji telefonicznej i bezpośredniej nauczy, jak rozmawiać umiejętnie, tak aby klienci nie obrażali się i nie kończyli współpracy z firmą.
Techniki windykacyjne sprawią, że odzyskiwanie należności będzie prostsze i skuteczniejsze. Pracownicy nauczą się nie tylko windykować, lecz także zapobiegać zadłużeniu oraz motywować klientów do terminowych płatności. Celem szkolenia z windykacji miękkiej jest poprawa kondycji finansowej i zmniejszenie przeterminowanych płatności. Zadaniem kursu jest również zatrzymanie klienta w firmie mimo trudnej sytuacji.
Szkolenie z windykacji – dla kogo?
Szkolenia z windykacji miękkiej przygotowujemy z myślą o osobach często kontaktujących się z klientami. Z naszych wieloletnich obserwacji wynika, że najskuteczniej windykują handlowcy. Wynika to z tego, że mają oni bezpośredni kontakt z dłużnikiem, najczęściej z nim rozmawiają i się spotykają. Dobrze wyszkoleni pracownicy działów finansowych mogą jednak windykować równie skutecznie. Zwłaszcza że mogą mieć mniej emocjonalne podejście i z większym dystansem rozmawiać o płatnościach. Szkolenie windykacyjne jest więc przeznaczone dla obu grup pracowników. Rzetelna wiedza i skuteczne techniki windykacyjne zapewnią sukces.
Kurs z windykacji należności przyniesie policzalne korzyści finansowe w postaci wielu ściągniętych, przeterminowanych płatności. Przyświeca mu bardzo ważny cel kryjący się w odpowiedzi na pytanie: jak odzyskać należność i nie stracić klienta?
Szkolenia z windykacji przeznaczone są dla pracowników działów finansowych i/lub handlowców, czyli dla wszystkich osób zajmujących się odzyskiwaniem należności.
Szkolenie Windykacja spowoduje, że pracownicy firmy:
- Dowiedzą się, jak rozmawiać z klientem, który nie płaci tak, aby go nie stracić i odzyskać pieniądze.
- Osiągną większą skuteczność w windykacji należności.
- Poznają techniki windykacyjne i nauczą się przygotować do trudnych spotkań i negocjacji.
- Zaczną osiągać cele, nie tracąc stałych klientów.
- Unikną typowych błędów w rozmowach windykacyjnych.
- Poznają sporo technik manipulacji stosowanych przez dłużników oraz otrzymają narzędzia przeciwko nim.
- Szkolenie Windykacja doda pracownikom odwagi i pewności w prowadzeniu rozmów windykacyjnych.
Szkolenie z windykacji – program szkolenia:
Proces sprzedaży kompleksowej
- KTO powinien interweniować w sprawie płatności?
Dlaczego handlowiec/pracownik działu finansowego powinien interweniować w sprawie płatności klienta?
Co może poprawić, a co pogorszyć dział finansowy lub dział handlowy?
- KIEDY interweniować w sprawie płatności?
- JAK mówić o płatnościach? Najlepsze strategie i techniki windykacyjne
Dlaczego należy wypowiadać się o dziale finansowym z szacunkiem?
Dlaczego ważne jest, aby dział finansowy i handlowiec prezentowali jednolite stanowisko wobec klienta?
Jak odzyskać należności i nie stracić klienta? Techniki windykacyjne na szkoleniu z windykacji
Jak windykować należności? Najlepsze strategie
Windykacja jako sytuacja konfliktowa
- Czynniki powodujące eskalację konfliktu
- Na co pracownik powinien uważać w rozmowach z klientami?
- Nieskuteczne sposoby odzyskiwania należności
Przygotowanie do rozmowy z klientem posiadającym przeterminowane płatności
Zbieranie informacji
- Umiejętne określanie celów
- Wywieranie wpływu i najlepsze techniki
Szkolenia Windykacja – odzyskiwanie należności przez telefon
- Strategie negocjacyjne w rozmowach o płatnościach
- Kiedy i jak ustępować?
- Gry, kłamstwa i manipulacje, czyli pułapki w windykacjach. Techniki radzenia sobie z nimi
Trudne sytuacje w windykacjach należności
- Osoby agresywne
- Stały, kluczowy klient
- Klient zaprzyjaźniony
Szkolenie windykacyjne – procedury rozmów o płatnościach i procedury windykacyjne
Szkolenia z windykacji – wypracowanie jednolitych sposobów pracy (przykładowe parametry)
- Zachęcanie klienta do zabezpieczeń
- Przekazanie klientowi informacji o wysokości limitu kredytu kupieckiego
- Przekazywanie stałym klientom informacji o niekorzystnej zmianie, np. wprowadzeniu nowych lub dodatkowych zabezpieczeń, zmianie limitu itp.
- Rozmowa o terminowych płatnościach z klientem, którego dopiero pozyskujemy
- Przekazanie klientowi informacji o zaliczeniu go do określonej grupy ryzyka
- W trakcie szkolenia Windykacja należności nauka rozmowy z klientem, który płaci w terminie
- Rozmowa z klientem, który nie płaci w terminie
- Przekazanie klientowi informacji o notach odsetkowych
- Przekazywanie informacji o blokadzie dostaw
- inne (wg życzeń)
Jak przekazać powyższe informacje elegancko, atrakcyjnie i skutecznie?
Szkolenia Windykacja uczą przede wszystkim eleganckiego, kulturalnego i stanowczego stylu rozmowy. Mimo że to druga strona jest dłużnikiem, utrzymujemy profesjonalny poziom dialogu, którego celem jest odzyskanie pieniędzy. W związku z tym rozmowa musi być merytoryczna, a nie emocjonalna lub ambicjonalna.
Szkolenia z windykacji uwzględniają specyfikę pracy danej firmy. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z doradcą:
Proponujemy również inne przydatne szkolenia dla firm. Polecamy zarówno szkolenia online, jak i stacjonarne. Nasze pełne praktycznych wskazówek szkolenia biznesowe, w tym szkolenia finansowe, sprawdzą się w każdym przedsiębiorstwie.
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera