Pisanie ofert handlowych

Pisanie ofert handlowych – co ocenia klient?

Pisanie ofert handlowych wydaje się prostą czynnością. Tabelka z produktami, duże rabaty, warunki zakupu i oferta gotowa. Ale czy tylko to ocenia klient? Wielu handlowców skupia się na kilku elementach, z których najważniejsza dla nich jest cena. I jest w tym wiele prawy. Natomiast kryteria kupującego wykraczają często poza samą cenę i uwzględniają inne parametry. Ważne są tu oczywiście warunki dostawy, terminowość, parametry ubezpieczenia itp. Natomiast kompletna oferta zawiera wszystkie informacje i czynniki, które mogą rozwiać wątpliwości klienta. Pisanie ofert handlowych to sztuka wymagająca pielęgnacji. To umiejętność posiadania płynności w przekazywaniu informacji, pisaniu przyjaznych treści, zachęcania do zakupu.

Jak pisać oferty handlowe, aby były dobrze odebrane?

Z doświadczenia wiemy, że wiele firm i wielu handlowców przykłada się najbardziej do parametrów cenowych oferty. Pisanie oferty handlowej zazwyczaj odbywa się przy pomocy firmowego programu ofertowego. Aplikacje te zawierają pewne sztywne dane, które nie zawsze pozwalają na różnicowanie oferty względem typów klientów. Dlatego zmuszeni jesteśmy szukać dodatkowych miejsc lub metod zachęcania klienta do zakupu. Pamiętajmy, że klienci mają różne kryteria wyborów oraz różne preferencje oceny.

Szkolenie z pisania ofert handlowych pokaże Państwu jak można skutecznie konstruować i pisać oferty. Nauczą się Państwo przygotowywać wyceny nie tylko w oparciu o parametr cenowy. Państwa wyceny będą uwzględniały preferencje i kryteria wyboru Państwa klientów. Będą tworzone również w oparciu o typ psychologiczny klienta.

A co zrobisz, gdy Twój klient otrzyma dwie oferty z analogicznymi produktami w tej samej cenie?

Wtedy wybór klienta będzie podyktowany innymi czynnikami, niż cena. Może wybierze lubianą firmę lub ulubionego handlowca. A może wybierze dodatkowe parametry oferty? A może wybierze ofertę, która prócz fachowej kompozycji będzie zawierała treści sprzedażowe, zwroty grzecznościowe, wyjaśnienia i dowartościowanie klienta? Tego nigdy do końca nam klient nie zdradzi. Dlatego oferty powinny być pisane perfekcyjnie merytorycznie i komunikacyjnie.

Wszystko, co najważniejsze o pisaniu ofert handlowych dowiedzą się Państwo na szkoleniu. Zapraszamy!

Dzięki szkoleniu Pisanie Ofert Handlowych Państwa pracownicy:

  • Dowiedzą się, jak konstruować oferty, które zainteresują klienta i zmotywują go do zakupu
  • Dostaną narzędzia do konstruowania kompleksowych ofert, efektywnie wykorzystujących tak obraz, jak i tekst
  • Dowiedzą się, ja wdrażać nowe produkty
  • Nauczą się pisać teksty, które obudzą u klienta potrzebę zakupu produktów Państwa firmy
  • Dowiedzą się, jak dobierać najefektywniejszy sposób przesłania oferty w zależności od rodzaju oferty i klienta
  • Dostaną wzorce skutecznych ofert, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy
  • Nauczą się indywidualizować ofertę skierowaną do konkretnego klienta

 

PROGRAM SZKOLENIA Pisanie Ofert Handlowych:

Oferta jednym z elementów budowania i zacieśniania relacji z klientem

  • Czym jest oferta? (z perspektywy firmy, klienta i prawa)

Modele komunikacji wykorzystywane w procesie ofertowania. Skutki dla relacji z klientem

  • Modele komunikacji z klientem

Statyczny model komunikacji
Komunikacja „jeden – do – jednego”
Komunikacja „jeden – do – wielu”
Komunikacja „wielu – do – wielu”

  • Dobór modelu komunikacji z klientem ze względu na rodzaj oferty i sposób jej dostarczenia do klienta
  • Efektywność poszczególnych modeli komunikacji

Co to takiego dobra oferta?

  • Jak rozpoznać dobrą ofertę? Rodzaje ofert
  • Sprostać standardom, czy je przewyższyć?

Obowiązkowe elementy oferty (merytoryczne, ideowe, wizualne), czyli czego w przekazie do klienta nie może zabraknąć
Jak korzystać ze schematów ofert?

  • Oferta – narzędzie kształtowania postawy klienta wobec mojej firmy
  • Oferta, która motywuje do zakupu

Oferta jak najbardziej indywidualna. Jak to jest być swoim własnym klientem?

  • Rozpoznanie i zrozumienie potrzeb klienta. Kiedy oferta odwołuje się do potrzeb klienta i niesie nadzieje na ich zaspokojenie?
  • Rola listu przewodniego. Grzeczność, przeżytek, czy może skuteczne narzędzie?

Klient też człowiek, czyli jak wykorzystać prawa i mechanizmy psychologiczne do skonstruowania doskonałej oferty

  • Jak postrzegamy?

Kompozycja wewnętrznej struktury oferty
Poznawcze i emocjonalne elementy oferty
Chłonąć wszystkimi zmysłami, czyli wykorzystanie systemów reprezentacji

  • Co pamiętamy?

Dostępność informacji
Co zrobić, by klient zapamiętał właśnie moją ofertę

  • Kategoryzacja, podobieństwo i analogia

Czy oferta może być narzędziem budowania lojalności klienta?
Kilka „psychologicznych sztuczek”, czyli jak za pośrednictwem oferty bronić się przed konkurencją

Zmagania z treścią…

  • Zrozumienie tekstów informacyjnych. Niby łatwe, ale…
  • Poeta, czy prozaik? Kilka słów o stylu ofert

Jak pisać jasno i zwięźle – reguły
Jak ożywić język oferty – reguły

  • Przygotowanie tekstów do oferty

Zachęta dla oka… Wykorzystanie obrazu w ofercie

Piórem mistrza Hitchcoca. Kilka wskazówek, jak stopniować napięcie w ofercie

  • Romans czy kryminał? Jak skonstruować ofertę, by klient nie mógł oderwać od niej wzroku?
  • Punkty zwrotne oferty i kotwiczenie na nich uwagi klienta
  • Sprytna prowokacja gwarancją, że klient przeczyta uważnie każde słowo oferty:

Wykorzystanie pytań retorycznych
Tajemnice Poliszynela. O czym mówi się w kuluarach i do czego nawiązać…
Zawsze miej asa w rękawie, czyli jaki pożytek mogą nam przynieść kontrowersyjne fakty
Magiczne słowa i zwroty

Specyfika oferty „masowej”, czyli co dobrego może mi dać skrzynka mailowa

  • Mail – tani sposób na budowanie lojalności klienta
  • Kto skasuje mojego maila, a kto na niego odpisze? Rola bazy adresowej
  • Odkryć w sobie eksperymentatora i odkrywcę… a może tak krótki teścik na kliencie?
  • Między spamem a korespondencją prywatną…
  • Prawne aspekty akcji mailingowych

Niestandardowe rozwiązania w pisaniu ofert. Kiedy i jak skorzystać z własnej kreatywności?

Uczymy się na cudzych błędach…

  • Oferta bez oferty
  • Jałowość treści
  • MY, O NAS, NAMI… czyli kiedy produkt przysłania potrzeby klienta
  • Brak wsparcia oferty aktywnością handlowca

Ważne momenty w sprzedaży a pisanie ofert

  • Wdrażanie nowych produktów. Jak zachęcić klienta?
  • Zmiana asortymentu
  • Oferta adresowana do nowej grupy klientów
  • Informacja o zmianie cen i warunków handlowych
  • Wycofanie produktu

 

Wszystkie nasze szkolenia są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji na temat szkolenia prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]