Pisanie ofert handlowych – co ocenia klient?
Z pewnością pisanie ofert handlowych wydaje się prostą czynnością. Tabelka z produktami, duże rabaty, warunki zakupu i oferta gotowa. W związku z tym, czy tylko to ocenia klient? Wielu handlowców skupia się na kilku elementach, z których najważniejsza dla nich jest cena. Zwłaszcza, że jest w tym wiele prawy. Natomiast kryteria kupującego wykraczają często poza samą cenę i uwzględniają inne parametry. Ważne są tu oczywiście warunki dostawy, terminowość, parametry ubezpieczenia itp. Przede wszystkim kompletna oferta zawiera wszystkie informacje i czynniki, które mogą rozwiać wątpliwości klienta. Pisanie ofert handlowych to sztuka wymagająca pielęgnacji. W szczególności to umiejętność posiadania płynności w przekazywaniu informacji, pisaniu przyjaznych treści, zachęcania do zakupu.
Jak pisać oferty handlowe, aby były dobrze odebrane?
Co najważniejsze, z doświadczenia wiemy, że wiele firm i wielu handlowców przykłada się najbardziej do parametrów cenowych oferty. Pisanie oferty handlowej zazwyczaj odbywa się przy pomocy firmowego programu ofertowego. Czyli aplikacje te zawierają pewne sztywne dane, które nie zawsze pozwalają na różnicowanie oferty względem typów klientów. Dlatego zmuszeni jesteśmy szukać dodatkowych miejsc lub metod zachęcania klienta do zakupu. Czyli pamiętajmy, że klienci mają różne kryteria wyborów oraz różne preferencje oceny.
W związku z tym szkolenie z pisania ofert handlowych pokaże Państwu jak można skutecznie konstruować i pisać oferty. Nauczą się Państwo przygotowywać wyceny nie tylko w oparciu o parametr cenowy. W szczególności państwa wyceny będą uwzględniały preferencje i kryteria wyboru klientów. Czyli będą tworzone również w oparciu o typ psychologiczny klienta.
A co zrobisz, gdy Twój klient otrzyma dwie oferty z analogicznymi produktami w tej samej cenie?
Wtedy wybór klienta będzie podyktowany innymi czynnikami, niż cena. W związku z tym może wybierze lubianą firmę lub ulubionego handlowca. A może wybierze dodatkowe parametry oferty? Dodatkowo może wybrać ofertę, która prócz fachowej kompozycji będzie zawierała treści sprzedażowe, zwroty grzecznościowe, wyjaśnienia i dowartościowanie klienta. Co najważniejsze, tego nigdy do końca się nie dowiemy. Dlatego oferty powinny być pisane perfekcyjnie merytorycznie i komunikacyjnie.
W związku z tym, wszystko, co najważniejsze o pisaniu ofert handlowych dowiedzą się Państwo na szkoleniu. Zapraszamy!
Dzięki szkoleniu Pisanie Ofert Handlowych Państwa pracownicy:
- Dowiedzą się, jak konstruować oferty. Zwłaszcza takie, które zainteresują klienta i zmotywują go do zakupu
- Dostaną narzędzia do konstruowania kompleksowych ofert, efektywnie wykorzystujących tak obraz, jak i tekst
- Dowiedzą się, ja wdrażać nowe produkty
- Nauczą się pisać teksty, które obudzą u klienta potrzebę zakupu produktów Państwa firmy
- Dowiedzą się, jak dobierać najefektywniejszy sposób przesłania oferty w zależności od rodzaju oferty i klienta
- Dostaną wzorce skutecznych ofert, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy
- Nauczą się indywidualizować ofertę skierowaną do konkretnego klienta
PROGRAM SZKOLENIA Pisanie Ofert Handlowych:
Oferta jednym z elementów budowania i zacieśniania relacji z klientem
- Czym jest oferta? (z perspektywy firmy, klienta i prawa)
Modele komunikacji wykorzystywane w procesie ofertowania. Zwłaszcza skutki dla relacji z klientem
- Modele komunikacji z klientem
Statyczny model komunikacji
Relacja „jeden – do – jednego”
Komunikacja „jeden – do – wielu”
Korelacja „wielu – do – wielu”
- Dobór modelu komunikacji z klientem, zwłaszcza ze względu na rodzaj oferty i sposób jej dostarczenia do klienta
- Efektywność poszczególnych modeli komunikacji
Co to takiego dobra oferta?
- Jak rozpoznać dobrą ofertę? Rodzaje ofert
- Sprostać standardom, czy je przewyższyć?
Obowiązkowe elementy oferty (merytoryczne, ideowe, wizualne), czyli czego w przekazie do klienta nie może zabraknąć
Jak korzystać ze schematów ofert?
- Oferta – narzędzie kształtowania postawy klienta wobec mojej firmy
- Propozycja, która motywuje do zakupu
Oferta jak najbardziej indywidualna. Czyli jak to jest być swoim własnym klientem?
- Rozpoznanie i zrozumienie potrzeb klienta. Kiedy oferta odwołuje się do potrzeb klienta i niesie nadzieje na ich zaspokojenie?
- Rola listu przewodniego. Grzeczność, przeżytek, czy może skuteczne narzędzie?
Klient też człowiek, czyli jak wykorzystać prawa i mechanizmy psychologiczne do skonstruowania doskonałej oferty
- Jak postrzegamy?
Kompozycja wewnętrznej struktury oferty
Poznawcze i emocjonalne elementy oferty
Chłonąć wszystkimi zmysłami, czyli wykorzystanie systemów reprezentacji
- Co pamiętamy?
Dostępność informacji
Co zrobić, by klient zapamiętał właśnie moją ofertę
- Kategoryzacja, podobieństwo i analogia
Czy oferta może być narzędziem budowania lojalności klienta?
Kilka „psychologicznych sztuczek”, czyli jak za pośrednictwem oferty bronić się przed konkurencją
Zmagania z treścią…
- Zrozumienie tekstów informacyjnych. Niby łatwe, ale…
- Poeta, czy prozaik? Kilka słów o stylu ofert
Jak pisać jasno i zwięźle – reguły
Jak ożywić język oferty – reguły
- Przygotowanie tekstów do oferty
Zachęta dla oka… Czyli wykorzystanie obrazu w ofercie
Piórem mistrza Hitchcoca. Kilka wskazówek, jak stopniować napięcie w ofercie
- Romans czy kryminał? Jak skonstruować ofertę, by klient nie mógł oderwać od niej wzroku?
- Punkty zwrotne oferty i kotwiczenie na nich uwagi klienta
- Sprytna prowokacja gwarancją, że klient przeczyta uważnie każde słowo oferty:
Wykorzystanie pytań retorycznych
Tajemnice Poliszynela. O czym mówi się w kuluarach i do czego nawiązać…
Zawsze miej asa w rękawie, czyli jaki pożytek mogą nam przynieść kontrowersyjne fakty
Magiczne słowa i zwroty
Specyfika oferty „masowej”, czyli co dobrego może mi dać skrzynka mailowa
- Mail – przede wszystkim tani sposób na budowanie lojalności klienta
- Kto skasuje mojego maila, a kto na niego odpisze? Rola bazy adresowej
- Odkryć w sobie eksperymentatora i odkrywcę… a może tak krótki teścik na kliencie?
- Między spamem a korespondencją prywatną…
- Prawne aspekty akcji mailingowych
Niestandardowe rozwiązania w pisaniu ofert. Kiedy i jak skorzystać z własnej kreatywności?
Uczymy się na cudzych błędach…
- Oferta bez oferty
- Jałowość treści
- MY, O NAS, NAMI… czyli kiedy produkt przysłania potrzeby klienta
- Brak wsparcia oferty aktywnością handlowca
Ważne momenty w sprzedaży a pisanie ofert
- Wdrażanie nowych produktów. Jak zachęcić klienta?
- Zmiana asortymentu
- Oferta adresowana do nowej grupy klientów
- Informacja o zmianie cen i warunków handlowych
- Wycofanie produktu
Dodatkowo zapraszamy na szkolenia Negocjacje. W ten sposób można podnieść swoje umiejętności.
Wszystkie nasze szkolenia są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji na temat szkolenia prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. + 48 503 129 393