Kierowanie Zespołem – możesz się tego nauczyć! | ![]() |
Kierowanie zespołem pracowników jest zadaniem trudnym, odpowiedzialnym i przeznaczonym dla osób, które lubią wyzwania. Właśnie do nich skierowane są szkolenia dla kierowników. Posiadając odpowiednie przygotowanie, wspólnie z pracownikami można osiągnąć wysokie rezultaty. Właściwa współpraca kierownika z zespołem procentuje w postaci dobrze wykonywanych zadań i realizacji postawionych celów przez zwierzchników. W związku z tym chcąc polepszyć wyniki całego zespołu, warto zacząć od poprawy swoich umiejętności kierowniczych i wziąć udział w szkoleniu z kierowania zespołem.
Kierowanie zespołem – szkolenie przydatne dla każdego kierownika
Szkolenia dla kierowników to jeden z głównych kierunków naszej wieloletniej specjalizacji. Do wzięcia w nich udziału zapraszamy wszystkich właścicieli, szefów, kierowników, osoby zarządzające pracownikami, do podnoszenia swoich kwalifikacji w zarządzaniu ludźmi. Poniżej znajduje się program szkolenia dla kierowników zespołów. Warsztaty kierownicze prowadzone są w charakterze interaktywnym. Należy pamiętać, że forma treningu została tak przygotowana, aby spełniała najwyższe oczekiwania i przynosiła najlepsze rezultaty. Szkolenie z zarządzania zespołem pracowniczym jest bardzo praktyczne i wiele uczy.
Przebieg szkolenia dla kierowników
Kierowanie Zespołem to szkolenie, które wzbogaca wiedzę kierowniczą, pogłębia umiejętności i porządkuje całą wiedzę na temat zarządzania pracownikami. Szkolenie dla kierowników przeplatane jest grami, symulacjami diagnozującymi. W ten sposób każdy uczestnik rozpozna swoje silne strony oraz obszary do pracy i uzyska umiejętność kierowania zespołem.
Szkolenia dla kierowników szyte na miarę
Szkolenia dla kierowników w formie zamkniętej są bardzo precyzyjnie dopasowywane do specyfiki firmy. Dlatego każdy uczestnik podniesie swoje kompetencje w zakresie zarządzania zespołem. W szczególności dotyczy to rodzaju pracy, charakteru zespołu i specyfiki danej firmy. Nasze szkolenia biznesowe budowane są tak, by kierownicy mogli pracować na swoich konkretnych sytuacjach zawodowych, które trener zdiagnozuje jeszcze w procesie przygotowywania się do szkolenia.
Kierowanie zespołem — szkolenie dostosowane do konkretnych potrzeb
W trakcie szkolenia dla kierowników uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, skrypt z dostosowanymi technikami do wielu sytuacji kierowniczych. Co najważniejsze, zastosowane w skrypcie przykłady są odzwierciedleniem rzeczywistych sytuacji zawodowych w danej firmie. Daje to możliwość rozwiązywania konkretnych potrzeb ze środowiska swojej pracy. Dzięki takim materiałom po upływie długiego czasu od szkolenia z kierowania zespołem łatwo można sobie przypomnieć konkretne wzorce zawarte w skrypcie. Kierowanie zespołem to ciągłe samodoskonalenie zwierzchnika, dlatego skrypt staje się tu niezbędnym, pomocnym narzędziem.
Szkolenie z kierowania zespołem — szansa dla osób na stanowisku kierowniczym
Podstawowym zadaniem trenera firmy KREATOR jest przekazanie kierownikom skutecznych, sprawdzonych metod oraz nauczenie technik i wzorców, które zmienią postawy pracowników, którymi zarządzają. Właśnie dlatego polecamy szkolenie Kierowanie Zespołem. Warsztaty te najlepiej budują kompetencje w celu podnoszenia umiejętności w zarządzaniu zespołem. Zapraszamy na szkolenia dla kierowników!
Uczestnicy szkolenia dla kierowników:
- dostaną gotowe, dopasowane do pracy w danej firmie techniki, zwłaszcza do praktycznego kierowania swoimi pracownikami,
- polepszą swoje kompetencje jako szef i zwiększą swój autorytet w oczach zespołu,
- sprawdzą swój obecny typ zarządzania, w szczególności poznają kierunki dalszego rozwoju,
- poznają skuteczną komunikację ze swoimi pracownikami,
- otrzymają dużo ciekawych rozwiązań na sytuacje związane z zarządzaniem pracownikami,
- nauczą się rozmawiać z pracownikami na tematy pozytywne oraz o trudnych sytuacjach,
- otrzymają narzędzia do motywowania pracowników, przede wszystkim przekazywania pozytywnych i negatywnych informacji o jakości ich pracy.
Program szkolenia dla kierowników:
Na czym polega kierowanie podwładnymi?
- Jaka jest Twoja rola w zespole? Czyli kierujesz czy inspirujesz?
- Autodiagnoza Twoich metod zarządzania ludźmi
- Analiza celów i zadań kierowniczych
Kierownik – bratnia dusza czy boss?
- Problemy w zarządzaniu obecnymi, zwłaszcza wcześniejszymi kolegami
- Trudne momenty, jako efekt awansu jednego z kolegów
- Obszary formowania zespołu pracowniczego – czyli fazy grupowe, trudne momenty i konflikty
Tworzenie wizerunku szefa w oczach nowych podwładnych
- Techniki zmiany relacji z kolegi na przełożonego
- Reagowanie na kwestionowanie Twojego stanowiska i funkcji
- Jak reagować na oznaki buntu i konfliktów w zespole
Autoanaliza własnego stylu zarządzania pracownikami
- Definicja stylu kierowania
- Typy kierownicze. Czyli zalety i zagrożenia każdego stylu w zależności od dojrzałości zespołu
- Jaką obrać strategię? Wybór stylu na daną sytuację, w szczególności praktyczne wskazania
- Nauka zmiany stylu w zależności od:
- wykonywanych zadań
- dojrzałości psychologiczno-zawodowej swoich pracowników
- Testy i gry kierownicze
Trening umiejętności kierowniczych w zarządzaniu podwładnymi
- Określenie celów stojących przed kierownikiem
- Co umiem, co muszę poprawić – czyli diagnoza i wyznaczenie celu pracy
- Trening dopasowywania poszczególnych stylów do konkretnych sytuacji zawodowych
Wydawanie poleceń. Zwłaszcza przekazywanie podwładnym celów i zadań do wykonania
- Wystąpienie kierownika – czyli prosty sposób na poinformowanie pracowników o zasadach pracy i wymaganiach
- Wyznaczanie zadań i celów
- Metody kontroli wykonywanych poleceń
- Nauka oceniania wykonanej pracy
- Analizowanie przyczyn niepowodzeń – zwłaszcza po stronie pracownika i szefa
Kierowanie zespołem – czyli praca nad osiąganiem wysokich wyników
- Czynniki wpływające na samodzielność i efektywność pracowników
- Organizowanie czasu pracy podwładnym
- Swoboda a sztywne wykonywanie poleceń
- Kontrola pracy – stała i jawna, czy na dystans?
Ważna funkcja – umiejętność zlecania zadań
- Powody braku zlecania zadań w codziennej pracy szefa
- Co szef może zyskać poprzez przekazywanie uprawnień?
- Ćwiczenie technik z przekazywania prac pracownikom
- Co zyska pracownik w wyniku zlecania mu zadań?
Udzielanie pracownikowi informacji zwrotnych o jego pracy
- Jaki jest cel udzielania informacji zwrotnych?
- Techniki i wzorce udzielania informacji zwrotnych podwładnym. Przede wszystkim zasady prawidłowej komunikacji
- Udzielanie pochwał
- Przekazywanie konstruktywnej krytyki
Ćwiczenie case’ów kierowniczych
Dodatkowo, jako uzupełnienie szkolenia dla kierowników, polecamy szkolenie z zarządzania stresem oraz szkolenia z mobbingu.
Co najważniejsze, szkolenia zamknięte z kierowania zespołem są przeprowadzane w oparciu o specyfikę danego klienta. Organizowane przez nas szkolenia dla firm prowadzone są stacjonarnie, ale organizujemy także szkolenia online. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]