Dyscyplinowanie pracowników – szkolenie dla szefów
Prowadzenie zespołu i skuteczne dyscyplinowanie pracowników to kluczowe umiejętności każdego menedżera. Nasze szkolenie pomoże usystematyzować wiedzę na temat prawnych granic dyscyplinowania, a także nauczy, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach z pracownikami. Uczestnicy dowiedzą się, jak właściwie korzystać z uprawnień pracodawcy, nie przekraczając jednocześnie obowiązujących norm prawnych. Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników dostarczy praktycznych wskazówek dotyczących granic kontrolowania pracy oraz wytycznych do tworzenia jasnych, zgodnych z prawem procedur. Dzięki zdobytej wiedzy menedżerowie będą pewniej podejmować decyzje o stosowaniu sankcji, co pozytywnie wpłynie na organizację i atmosferę pracy.
Zasady dyscyplinowania pracowników w sytuacjach zawodowych
W trakcie zajęć uczestnicy zdobędą pewność siebie w podejmowaniu decyzji o dyscyplinowaniu pracowników. Poznają różne narzędzia do przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz efektywnych metod rozmów dyscyplinujących, które nie muszą być trudne. Szkolenie nauczy, jak skutecznie radzić sobie z negatywnymi postawami pracowników. Unikając jednocześnie błędów, które mogą prowadzić do niezamierzonych konsekwencji prawnych.
W trakcie szkolenia poznają podstawowe terminy prawne, ale także obowiązki i uprawnienia wynikające z zajmowanego stanowiska. Jest to bardzo istotne, aby mieć świadomość swoich kompetencji oraz możliwości do wykorzystania w zarządzaniu pracownikami. W związku z tym poznają szerzej obszar obowiązków służbowych, urlopów i zwolnień, czasu i przerw w pracy.
Świadome zarządzanie – dyscyplinowanie pracowników w zgodzie z prawem
Szkolenie z Dyscyplinowania pracowników to także doskonała okazja do wymiany doświadczeń i omówienia indywidualnych przypadków. Trener, posiłkując się orzecznictwem i praktyką PIP, pomoże uczestnikom rozwiązać problemy związane z kontrolowaniem i dyscyplinowaniem pracowników. Jest to bardzo ważne, aby procesy te były zgodne z prawem i skuteczne. Dlatego nie ryzykuj błędów, które mogą Cię wiele kosztować!
W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli liczyć na wsparcie w rozwiązywaniu trudnych sytuacji, jakie napotykają w swojej codziennej pracy. Wspólna analiza przypadków oraz odpowiedzi na bieżące pytania pozwolą na lepsze przygotowanie się do wyzwań związanych z zarządzaniem personelem. Napisz do nas i popraw swoją skuteczność zarządzania!
Korzyści ze szkolenia Dyscyplinowanie pracowników:
- usystematyzujecie Państwo wiedzę w tematyce dyscyplinowania pracowników w granicach obowiązujących przepisów prawnych
- dowiecie się Państwo, co wolno, a czego nie wolno robić w relacjach z pracownikami
- poznacie zasady i granice kontroli pracownika oraz jego pracy
- nabędziecie pewności siebie w zarządzaniu, dzięki wiedzy prawnej i studium przypadków
- poznacie Państwo rozwiązania prawne, które pomogą zarządzać sytuacjami trudnymi i nie przekraczać uprawnień
- otrzymacie narzędzia do skutecznego prowadzenia rozmów i przekazywania informacji pracownikom o ich pracy i postawach
Program szkolenia Dyscyplinowanie pracowników:
Podporządkowanie pracownika jako źródło uprawnień pracodawcy do wydawania poleceń służbowych, kontroli ich wykonywania oraz dyscyplinowania pracowników
- Na czym polega podporządkowanie pracownika?
- Jakie są jego rodzaje?
- Granice podporządkowania pracowniczego i co je wyznacza?
Uprawnienia i obowiązki pracowników
- Kogo zaliczamy do pracowników?
- Co wolno pracownikowi w ramach stosunku pracy?
- Co stanowi naruszenie obowiązków a co jest tylko ich niewykonaniem – czy to to samo?
- Sankcje za niewykonywanie obowiązków pracowniczych
- Dlaczego tak ważny jest opis stanowiska pracy?
Uprawnienia i obowiązki pracodawców i osób kierujących pracownikami
- Definicja pracodawcy
- Najważniejsze obowiązki pracodawcy
- Gdy pracodawca nie wywiązuje się ze swoich obowiązków…
- Uprawnienia kontrolne kierujących pracownikami i czego mogą dotyczyć?
Jakie aspekty pracy i zachowań pracownika mogą podlegać kontroli?
Na czym polegają obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz wyników ich pracy?
Bieżąca kontrola procesu pracy
Monitoring pracownika
Kontrola stanu trzeźwości, kontrola pracownika ze względu na stosowanie środków odurzających lub substancji psychotropowych – po nowelizacji Kodeksu pracy
Kontrola przestrzegania czasu pracy
Co z kontrolą stanu zdrowia?
Zależności prawne między pracodawcą a pracownikiem
- Polecenie służbowe a zakres obowiązków
Czym jest i czego może dotyczyć polecenie służbowe?
Granice prawne wydawania poleceń służbowych?
Kiedy można odmówić wykonania polecenia, a kiedy należy je wykonać?
- Korzystanie z urlopów pracowniczych i innych zwolnień od pracy
- Czas pracy i przerwy w pracy – jak o nich informować i jak respektować ustalenia?
Kiedy i jak dyscyplinować pracowników?
- Rozmowa dyscyplinująca – czy zawsze musi być trudna?
- Jakie kary stosować?
Granice zgodnego z prawem dyscyplinowania – jak nie narazić się na zarzut mobbingu lub naruszenia zasad współżycia społecznego?
Kary porządkowe – najczęściej popełniane błędy
Inne formy wywierania wpływu na postawę pracownika
- Czy karanie ma sens?
A może zamiast dyscyplinować – porozmawiać?
- Jak działa informacja zwrotna? Zasady udzielania szczerego i konstruktywnego feedbacku
- Jak przygotować się do rozmowy z pracownikiem?
- Scenariusz rozmowy
- Techniki udzielania informacji zwrotnej (kanapka, FUKO i inne)
A co, jeśli to wszystko nie działa?
- Pułapki oceniania a realne problemy po stronie pracownika
- Psychologiczne pułapki oceniania oraz sposoby przeciwdziałania
- Kiedy naruszenie obowiązków pracowniczych może stać się podstawą rozwiązania stosunku pracy
Praca nad indywidualnymi sytuacjami uczestników szkolenia
Aby uzyskać pełny program szkolenia prosimy wysłać zapytanie ofertowe.
Dodatkowo polecamy inne nasze szkolenie menedżerskie, jako obszary wspierające kompetencje menedżerskie. Warto podkreślić, że szkolenia zamknięte przygotowujemy dopasowane do sytuacji klientów, uwzględniają casy oraz specyfikę naszych partnerów. Należy pamiętać, że szkolenia dla firm prowadzone są w dwóch systemach – stacjonarnie, ale także jako szkolenia online. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera
MANAGER I SZALEŃSTWO – Dorota Szlachcic – Czas wizjonerów
Współautorka Afrykarium – oceanarium we Wrocławiu, obiektu wykonanego z czarnego Corianu na elewacji. Fascynujący obiekt znajduje się na terenie Ogrodu Zoologicznego we Wrocławiu, który został poświęcony zwierzętom Czarnego Lądu.