Reklamacje szkolenie – Dlaczego klienci reklamują towary?
Zarządzanie reklamacjami – chcąc prowadzić jakąkolwiek działalność handlową musimy się liczyć z tym, że klient może podważyć jakość oferowanych usług. Znajomość procedur towarzyszącą roszczeniom będzie miała istotne znaczenie w dbaniu o zadowolenie klienta oraz wizerunek Państwa Firmy. Dlatego wariantów roszczeń może być bardzo wiele, które wpływają na obniżoną ocenę wartości produktu przez klienta. Szkolenia Reklamacje ukażą różne warianty roszczeń i sposoby postępowania w przypadku ich wystąpienia.
Dlaczego warto przeprowadzić szkolenie z reklamacji?
Na co dzień spotykamy się z produktami, które powstały ze słabszych materiałów, aby otrzymać atrakcyjny cenowo produkt. Dlatego wtedy dochodzi do szybkiego zużycia towarów, które tracą szybciej swoje właściwości i funkcjonalność. Należy pamiętać, że wady powstają również w wyniku uszkodzeń celowych i przypadkowych. Bez względu na przyczynę staniemy w obliczu rozstrzygnięcia przyczyny i ewentualnego zadośćuczynienia. Istotne w zarządzaniu reklamacjami jest to, aby postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami konsumenckimi. Należy się przygotować na odpowiednie postępowanie w tym procesie, aby załagodzić negatywne emocje klienta. Czyli nauczyć się rozpatrywać reklamacje. Szkolenie zarządzania reklamacjami pomoże Państwu zrobić to profesjonalnie zgodnie z literą prawa i poszanowaniem klienta.
Zarządzanie reklamacjami – czy klient ma prawo się denerwować?
Przede wszystkim, konsument dokonując zakupu towaru lub usługi zawsze, niezależnie od jego ceny, liczy na produkt wolny od wad. Słuszne jest odczucie większości konsumentów, że obniżony koszt nabycia może iść w parze z obniżoną jakością towaru.
Inaczej mają się okoliczności, gdy nabywca stwierdza produkt wadliwy lub niespełniający warunków, które sprzedający zagwarantował w oferowanej cenie. Bez względu na przyczynę i cenę, powyższe zjawiska będą skutkowały niezadowoleniem, negatywnymi emocjami i wnoszeniem roszczeń przez konsumentów. W tym momencie każda strona winna znać swoje prawa podczas składania skargi na towar lub usługę. Dlatego cenne tu są szkolenia dla sprzedawców z obsługi reklamacji, które przyniosą Państwu wiele korzyści.
Większość klientów doskonale rozumie, że towar mógł ulec uszkodzeniu, zepsuciu się. Jednak, w całym tym procesie, najważniejszy dla klienta jest sposób rozwiązania tej trudnej sytuacji. Reklamacje szkolenie, przygotuje Państwa do rozwiązywania sporów zgodnie z obowiązującymi przepisami konsumenckimi. Nauczy postępowania z klientami na płaszczyźnie emocjonalnej. I tu szkolenie z reklamacji odgrywa najważniejsze zadanie, gdyż uczy radzenia sobie z takimi sytuacjami. Dlatego warto uczestniczyć w warsztatach z zarządzania reklamacjami, aby profesjonalnie postępować w tych trudnych sytuacjach. Szkolenia biznesowe z tego zakresu pozwolą nabyć wiedzę, która okaże się wtedy niezbędna.
Reklamacje szkolenie z poprawnej obsługi trudnych spraw
Szkolenia Reklamacje sprawią, że każdy klient doceni sprawność w załatwianiu jego trudnej sprawy. To dla każdego z nas duży problem, kiedy nabyta rzecz jest niepełnowartościowa. Podstawą do postępowania jest wiedza z zakresu prawa konsumenckiego. Dotyczy to sposobu przyjmowania zgłoszeń roszczeniowych, prowadzenia całego procesu, znajomości przepisów konsumenckich w relacji B2B, B2C. Takie działanie winno być przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to dokumentacji i druków, podjętych decyzji, dotrzymania przepisowych terminów. Zagadnienia, definicje i przepisy konsumenckie porządkuje szkolenie Prawa konsumenta – aspekty prawne.
Szkolenia Reklamacje – czyli o zasadach postępowania z klientem
Drugim, równie istotnym czynnikiem jest znajomość zasad postępowania podczas stwierdzenia wad towaru. Klient, który zostanie dobrze obsłużony, w tej trudnej sytuacji potrafi być podwójnie zadowolony. Wie, że jego sprawa zostanie rozwiązana zgodnie z jego pierwotnym oczekiwaniem. Równocześnie wie, że w trakcie reklamowania nie zostaje sam i może liczyć na pomoc sprzedawcy. Zazwyczaj zagadnienia prawne oraz poprawne procedury idą ze sobą w parze. Dlatego sposób zaopiekowania się klientem oraz znajomość przepisów są kluczowe z punktu widzenia oceny naszego profesjonalizmu. Szkolenie Reklamacje zawiera w swoim programie szereg zachowań, technik ułatwiających postępowanie z negatywnymi emocjami u klientów.
Oferujemy Państwu reklamacje szkolenie i doradztwo w zakresie zarządzania reklamacjami:
- Profesjonalna obsługa reklamacji – jak obsługiwać klienta reklamującego towar?
- Prawa konsumenta – aspekty prawne – prawo, przepisy i druki
Wesprzemy Państwa w:
- budowie efektywnych procesów, w których zarządzanie reklamacjami będzie na najwyższym poziomie
- optymalizacji procesu operowania dokumentacją i procedurami
- ocenie efektywności Państwa procesów i procedur w zarządzaniu reklamacjami
- przygotowaniu procedur postępowania z klientem w procesie skarg i roszczeń (aspekty prawne i standardy rozmowy z klientem)
- stworzeniu oraz weryfikacji dokumentacji wspomagającej
- nauczeniu Państwa pracowników profesjonalnej opieki nad klientem w tym trudnym procesie
- audycie poziomu obsługi klienta w trakcie zaskarżania jakości produktu
Przykładowe programy szkoleń do zarządzania reklamacjami znajdą Państwo w lewym menu. Organizujemy zarówno szkolenia online, jak i stacjonarne. Poza szkoleniami z reklamacji i sprzedaży prowadzimy też np. szkolenia finansowe.
Szkolenia Reklamacje oraz wszystkie inne szkolenia dla firm są dopasowane do specyfiki każdego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]