spotkania handlowe online

Sprzedaj się na ekranie!

Ile można jeździć do tych klientów? Męczące podróże handlowe!

Ile można jeździć do tych klientów? Podróże, czas, paliwo, korki. I te nerwy, czy tylko zdążę na czas dojechać. Wczesne wstawanie, żeby zdążyć na spotkanie o godzinie 8:00, 50 kilometrów od domu. Zadanie wielokrotnie obarczone wielkimi nerwami, niedospaniem i zarezerwowaniem całego dnia, bo już czasu nie wystarczy na zrobienie czegoś innego. Cały dzień w kalendarzu zarezerwowany na to konkretne wydarzenie. Jakby nie patrzeć, to spotkania handlowe to same problemy 🙂 

W powyższych zdaniach oczywiście należy się doszukiwać odrobiny prawdy i odrobiny sarkazmu. Przede wszystkim należy sobie samemu odpowiedzieć na pytanie o cel, jaki chcemy zrealizować i co chcemy osiągnąć podczas spotkania handlowego online lub osobistego.

Sprzedaż i spotkania handlowe online – co zyskamy?

Sprzedaż i spotkania online. Należy pamiętać, że to sami wybieramy formę spotkania z klientem. W związku z tym, jak wynika z powyższej treści, trochę przewrotnie napisanej, coś możemy zyskać a coś stracić. W przypadku spotkań handlowych online każdy od razu wytypuje korzyści, jakie uzyskujemy kontaktując się w ten sposób z klientami. Przede wszystkim zyskujesz czas i pieniądz. Bo czas to pieniądz. Twój czas, paliwo, Twoja dostępność itp. To wszystko jest wycenialne. Nie musisz się nigdzie ruszać, możesz nadawać z domu, z pracy. Przelicz to razy ilość spotkań, które możesz zrealizować w ciągu tego jednego dnia. Tak naprawdę bezkosztowo odbędziesz 4-5 spotkań, wliczając w to przerwy.

Brak ciepła i sztywność – największy minus spotkań handlowych online i prezentacji online

Ilu ludzi, tyle będzie zdań. Ale my jako jedne z najważniejszych minusów spotkań online typujemy brak pogaduszek, uprzejmości, brak small talku i sztywność. Merytorycznie przekażemy może i to samo. Jednak w budowaniu głębokich więzi z klientem potrzeba czegoś więcej. Czasami dotyku – uściśnięcia dłoni, czasami zapachu – wspólna kawa przed rozmowami, luźnej pogawędki i wymiany zdań o czymkolwiek. A tego akurat jest za mało w spotkaniach i prezentacjach w formule online. Zazwyczaj są to spotkania sztywne, bardziej oficjalne. Z nowymi klientami, ze stałymi ta otoczka niemerytoryczna nie jest aż tak niezbędna. No chyba, że do omówienia jest bardzo ważna kwestia. Jeżeli masz w tym wprawę to świetnie! A jeżeli czegoś Ci brakuje, to tego też uczymy na szkoleniach z prezentacji i spotkań handlowych online.

Przydatne funkcje w prezentacjach i spotkaniach handlowych online

Należy pamiętać, żeby przewidzieć potrzebne narzędzia, za pomocą których przekażesz klientowi niezbędne informacje. Wykorzystasz tu wszelkie dostępne platformy onlinowe. Również komunikatory messengera lub skypa spokojnie obsłużą każde połączenie. Ale ważne jest, jaki cel chcesz zrealizować. Inne funkcje będą przydatne w rozmowach handlowych 1 na 1, inne w spotkaniu prezentacyjnym z grupą 20 osobową. Lista nie jest długa, ale bardzo przydatna.

sprzedaż i spotkania handlowe online

 

Najważniejsze funkcje, które my wykorzystujemy:

1. Wyciszenie i włączenie mikrofonów
2. Wyłączenie i włączenie kamer
3. Udostępnianie ekranu innym użytkownikom(tzw. sherowanie)
          – możliwość wyświetlania różnych formatów plików (wodr, excel, pdf, jpg i inne)
          – funkcja rysowania lub dopisywania na ekranie treści na udostępnionych dokumentach
          – możliwość udostępniania plików przez użytkowników
4. Przesyłanie plików między rozmówcami
5. Dzielenie na grupy, na pokoje, w przypadku pracy z większą grupą
6. Inne potrzebne 🙂 

Oczywiście wybierzesz platformę, która spełni Twoje oczekiwania i będzie posiadała niezbędne funkcje.

Prezentacje i spotkania handlowe online czy osobiste – konieczne!

Wybór należy do Ciebie. Wyznacz sobie cel i ustal ze swoimi klientami, kiedy możesz spotkać się osobiście, a kiedy skorzystać z platformy, w celu omówienia spraw. Co najważniejsze, możesz się spotkać z oporem niektórych klientów do rozmów za pomocą platform. W szczególności tych, których przez lata odwiedzałeś osobiście, przyjeżdżałeś do siedziby firmy i zasiadałeś przy wspólnym stole.

Wybór nie jest prosty, spotkania osobiste miały i nadal mają największą wartość. Do Ciebie należy decyzja. Ale możesz tak organizować czas pracy, że w sprawach informacyjnych proponować spotkania handlowe online, a w ważnych ustaleniach, negocjacjach, nawiązywaniu współpracy, spotykać się osobiście. Do dzieła 🙂

Kreator