zgrany zespół

Skuteczny zespół

Skuteczny Zespół – szkolenie praca zespołowa

Czy w przypadku osiągania dobrych wyników na pewno jesteśmy świadomi, czemu zawdzięczamy sukces? Odpowiedź wydaje się prosta. Dlatego, gdy zaczniemy wnikliwie ten wątek analizować okaże się, że zjawisko to jest bardziej złożone. Przede wszystkim okazuje się, że na całokształt wpływa bardzo wiele czynników. Zarówno w obszarze globalnym firmy, jak i w mikrozespołach. Należy pamiętać, że mniejsze jednostki nie mogą sobie działać autonomicznie, niezależnie, bez wpływu na ogólne wyniki firmy. Czyli każdy pracownik, każda jednostka, każdy dział i zespół jest odpowiedzialny za wizerunek Twojej firmy oraz osiągane cele. W związku z tym warto wypracować wspólne wartości i zasady, który cała organizacje będzie się kierować. Przede wszystkim utworzyć skuteczny zespół, czyli zgrany zespół, zmotywowany i ukierunkowany na osiąganie wspólnych wyników.

Czy łatwo stworzyć Skuteczny Zespół?

Należy pamiętać, że każda drużyna składa się z indywidualności. Co najważniejsze, tak samo jest w warunkach zawodowych. Aby móc połączyć siły i skutecznie działać w grupie, potrzebna jest świadomość celów i zaangażowanie oparte na podobnych wartościach. Oczywiście nie jest to łatwe, gdyż każda grupa ludzi przechodzi pewne procesy grupowe, często trudne do pogodzenia. Możemy nad tym pracować i wspólnie się uczyć odkrywając motywację, która zjednoczy zespół i zwiększy jego wydajność. Jednak praca na wspólny cel jest trudna, czyli wymaga silnego zaangażowania i zaufania a odstawienia na bok interesów własnych i rywalizacji. Wszystko jest do osiągnięcia, ponieważ chcąc osiągnąć sukces musimy być świadomi, że potrzebujemy siebie na wzajem. W szczególności można poszukiwać rozwiązań poprzez szkolenie z pracy zespołowej – Zgrany Zespół.

 

PROGRAM SZKOLENIA Skuteczny Zespół:

MOTYWACJA – czyli poznaj siebie i swoich kolegów

  • Między mocą a zniechęceniem
  • Konkurs na najgroźniejszy supermotywator i demotywator Twojej Firmy
  • Co nas motywuje najbardziej? W szczególności, co nam wychodzi świetnie? Czyli w czym tkwi siła Twojej Firmy?

DOSKONALENIE PRACY ZESPOŁOWEJ

  • Co to znaczy dobry zespół?
  • Różnica między grupą a zespołem
  • Cechy SUPERZESPOŁU
  • Role w zespole. Przede wszystkim odpowiedzialność w grupie
  • Co zagraża pracy na wspólny cel?
  • Nie jesteś trybem…
  • Rola każdego pracownika
  • Kto Ci płaci pensję? Czyli Twoja rola w budowaniu satysfakcji klientów
  • Odpowiedzialności, samodzielności i proaktywności

Kim jest pracownik proaktywny?

  • O przyczynach aktywności lub bierności, zwłaszcza odpowiedzialności lub jej braku
  • Nawyki i przyzwyczajenia – czyli syndrom pracy w grupie
  • Cechy, zachowania i postawy podlegające zmianie, a cechy niezmienne
  • Konsekwencje popełnionych błędów i zaniedbań – postawa dojrzała a niedojrzała
  • Rywalizacja vs praca zespołowa
  • Przyczyny postaw rywalizacyjnych między działami i wewnątrz zespołów
  • Jak zastąpić rywalizację współpracą?

Ku osiąganiu celów – czyli komunikacja w firmie

  • Dlaczego trzeba informować? Co najważniejsze, wymiana i przepływ informacji jako warunek wzrostu i rozwoju firmy
  • Nie można się nie komunikować… Co sygnalizuje brak informacji w firmie i w zespole?
  • Wpływ komunikacji na osiągane efekty, dodatkowo stres i motywację
  • Współpraca jako gwarancja osiągania wielkich celów
  • Współpraca czy rywalizacja?
  • Cele indywidualne a cele zespołu
  • Potrzebujemy siebie nawzajem
  • Budowanie wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa między działami
  • Kształtowanie pozytywnych interakcji międzygrupowych
  • Zwiększanie zaufania i bliskości między członkami poszczególnych działów

Pracownik zorientowany na sukces

  • Budowanie identyfikacji pracownika z firmą
  • Budowanie wizerunku firmy w każdym działaniu pracownika

REAGOWANIE NA KONFLIKTY

  • Konflikty to rzecz normalna
  • Dlaczego się nie rozumiemy? Analiza przyczyn powstawania konfliktów
  • Przewidywanie sytuacji konfliktowych i przeciwdziałanie im – zmiana jako sytuacja wywołująca konflikty międzyludzkie

Dodatkowo zapraszamy na szkolenie Komunikacja wewnętrzna w firmie.

Należy pamiętać, że szkolenia z pracy zespołowej uwzględniają problematykę z Państwa środowiska pracy. Dlatego zostaną dostosowane do konkretnych sytuacji zawodowych. Aby uzyskać więcej informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. + 48 503 129 393

[email protected]