Analiza Transakcyjna – szkolenie o motywach i intencjach
Szkolenie z analizy transakcyjnej to praktyczne przełożenie fachowej wiedzy z analizy transakcyjnej na zarządzanie. Wiedza psychologiczna zajmująca się rozwojem osobowości człowieka może mieć duży wpływ na relacje zawodowe. Czyż w zarządzaniu nie są ważne relacje z ludźmi? W szczególności w pracy handlowca, menedżera, zwierzchnika – istotne są jego relacje z drugim człowiekiem.
Analiza transakcyjna – dlaczego jest przydatna?
Należy pamiętać, że na co dzień spotykamy się z różnymi sytuacjami emocjonalnymi. Pozytywnymi, gdzie jesteśmy chwaleni, radośnie poklepywani, wynagradzani. Dodatkowo są sytuacje mniej przyjemne, gdzie pojawią się spory, kłótnie, negatywne emocje. W związku z tym wielokrotnie nie potrafimy sobie wytłumaczyć, dlaczego z jednymi osobami szybko się dogadujemy, a z innymi popadamy w wieczne konflikty.
Szkolenie z Analizy Transakcyjnej ukaże Państwu powody i możliwe rozwiązania zapobiegania wielu zjawiskom.
Analiza Transakcyjna szkolenie o Dziecku, Rodzicu i Dorosłym
Należy pamiętać, że każdy człowiek prezentuje pewien rodzaj osobowości. Czy wiesz, kim jesteś? Dzieckiem, Rodzicem, czy Dorosłym w relacjach międzyludzkich? Warto odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż jest ono kluczem dalszych relacji. Dlatego w trakcie szkolenia Analiza Transakcyjna dokonają Państwo autodiagnozy i dowiedzą się, który typ osobowości reprezentują. Co najważniejsze, rodzaj osobowości często skutkuje rodzajem komunikacji, postawy i stosunku do otaczających nas ludzi. Dlatego trudno oceniać i diagnozować innych, jeżeli wcześniej nie zdiagnozowało się siebie. Model transakcyjny komunikacji z pewnością pomoże Państwu ocenić relacje z klientami, podwładnymi, stosunki z przełożonymi i współpracownikami.
Dzięki udziałowi w szkoleniu Analiza Transakcyjna pracownicy Państwa Firmy:
- Będą mieli okazję na zmianę jakości relacji z otoczeniem
- Zdobędą umiejętności do lepszej wydajności, zwłaszcza efektywnego porozumiewania się
- Będą umieli wyeliminować przeszkody w porozumiewaniu się
- Zyskają lepiej zorganizowaną pracę zespołową
- Zaczną dostrzegać, przede wszystkim zrozumieć motywy i potrzeby drugiego człowieka
- Będą umieli skutecznie dochodzić do zażegnania konfliktów, co najważniejsze uwzględniając przy tym własne stanowisko i swoje prawa
Program Szkolenia Analiza Transakcyjna:
Osobowość – czyli źródło specyfiki pracy i skuteczności
- Przed działaniem poznaj siebie – analiza i ocena własnej osobowości (czyli testy psychologiczne, zabawy, gry i zadania diagnostyczne)
- Jakie postaci zamieszkały w naszych wnętrzach? Zatem, który mieszkaniec jest u Ciebie dominujący – Dziecko, Rodzic, Dorosły?
- Znaczenie typu osobowości i jego wpływ na rodzaj prezentowanej postawy w rozmowach. Przede wszystkim wpływ osobowości na stosunki międzyludzkie
- relacje z klientami
- stosunek zwierzchnik-podwładny
- postawy pomiędzy współpracownikami
- Znaczenie dominującego stylu osobowości na sposób zarządzania pracownikami oraz prezentowane style kierowania
Wpływ postaw dominujących na relacje między rozmówcami i współpracownikami
Wady i zalety z prezentowanych postaw osobowości
Geneza powstawania postaw, zwłaszcza jak je budować?
- Dobre wyniki w pracy
- Metody pracy i ich znaczenie
- Szablony postaw i zachowań
- Charakterystyka rozmów z innymi osobami
- Wpływ oceny własnej i pewności siebie
- Różne wzorce rozumienia oraz myślenia
Prawidłowa rozmowa źródłem powstawania dobrych relacji oraz wzajemnej życzliwości
- Jak wygląda idealne porozumiewanie się. Zwłaszcza czy jest możliwe w naszym codziennym życiu?
- Przeszkody stojące na drodze w osiąganiu porozumień
- Komunikacja zaburzona – czyli skutki stosowania nieprawidłowej postawy
- Odkrywanie i usuwanie przeszkód stojących na drodze skutecznego porozumiewania się
Gry stosowane przez naszych rozmówców – jak z nami próbują zagrać? Najczęściej używane gry i manipulacje
- Przede wszystkim różnica pomiędzy grą a manipulacją?
- Najczęściej rozpoznawalne gry w relacjach zawodowych
- stosowane gry przez pracowników, zwłaszcza w kierunku swoich zwierzchników
- jakie gry najczęściej wykorzystują szefowie?
- gry pojawiające się pomiędzy członkami zespołu pracowniczego
- popularne gry stosowane przez klientów
Co robić, gdy ktoś stosuje gry względem Ciebie?
- Demaskowanie gier
- Sposoby na zatrzymanie gry rozmówcy
- Znaczenie stosowanych gier oraz metod porozumiewania się na osiąganie celów zawodowych
- Skutki pozytywne i negatywne nieświadomych gier. W szczególności kiedy nam pomogą, a kiedy nam zaszkodzą
Analiza własnego stylu postępowania w sytuacjach standardowych – co daje szanse, a co niesie zagrożenia
Praca nad budowaniem dojrzałych postaw
- Sposoby na zażegnanie sytuacji konfliktowych z innymi ludźmi. Czyli techniki i metody postępowania
- Postawy przyjmowane w sytuacji stresu
- Radzenie sobie w momentach niepowodzeń – zatem jak wtedy prawidłowo się komunikować?
- Praca nad budowaniem własnej odpowiedzialności
- Naucz się działać samodzielnie
Analiza Transakcyjna w zarządzaniu
Przykładowe aspekty, program jest uzależniony od charakterystyki grupy:
- Techniki tworzenia wzorowych relacji zawodowych, zwłaszcza postaw sprzyjających budowaniu partnerstwa zawodowego
- Role zawodowe i osobiste a motywacja, podejmowanie decyzji i efektywność
- Rozwiązywanie problemów w oparciu o Analizę Transakcyjną
- Sposoby stosowania Analizy Transakcyjnej w aspekcie delegowania zadań podwładnym
- Wpływ specyfiki szefa na prezentowany styl kierowania
- Analiza Transakcyjna w przypadku przeprowadzenia oceny pracownika i tworzenia jego motywacji do działania
Trening nad indywidualnymi problemami uczestników. Wykorzystanie wiedzy szkoleniowej do poprawy własnych sytuacji zawodowych
Aby podnieść swoje umiejętności, polecamy trening asertywności i szkolenia z obsługi klienta. Bardzo ważnym aspektem jest także komunikacja w firmie, dlatego warto dowiedzieć się, jak zaprzestać konfliktom.
Co najważniejsze, Analiza transakcyjna szkolenie, tak jak inne szkolenia dla firm z naszej oferty, definiujemy według potrzeb klienta. W związku z tym, aby uzyskać pełne informacje, prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]