Analiza Transakcyjna

Analiza Transakcyjna – szkolenie o motywach i intencjach

Szkolenie Analiza Transakcyjna to praktyczne przełożenie fachowej wiedzy z analizy transakcyjnej na zarządzanie. Przede wszystkim wiedza psychologiczna zajmująca się rozwojem osobowości człowieka może mieć duży wpływ na relacje zawodowe. Czyż w zarządzaniu nie są ważne relacje z ludźmi?  W szczególności w pracy handlowca, menedżera, zwierzchnika istotne są jego relacje z  drugim człowiekiem.

Należy pamiętać, że na co dzień spotykamy się z różnymi sytuacjami emocjonalnymi. Pozytywnymi, gdzie jesteśmy chwaleni, radośnie poklepywani, wynagradzani. Dodatkowo są sytuacje mniej przyjemne, gdzie pojawią się spory, kłótnie, negatywne emocje. W związku z tym wielokrotnie nie potrafimy sobie wytłumaczyć dlaczego z jednymi osobami szybko się dogadujemy, a z innymi popadamy w wieczne konflikty.

Szkolenie z Analizy Transakcyjnej ukaże Państwu powody i możliwe rozwiązania zapobiegania wielu zjawiskom.

Analiza Transakcyjna szkolenie o Dziecku Rodzicu i Dorosłym

Należy pamiętać, że każdy człowiek prezentuje pewien rodzaj osobowości. Czy wiesz kim jesteś? Dzieckiem, Rodzicem, czy Dorosłym w relacjach międzyludzkich? W szczególności warto odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż jest ono kluczem dalszych relacji. Dlatego w trakcie szkolenia Analiza Transakcyjna dokonają Państwo autodiagnozy i dowiedzą się, który typ osobowości reprezentują. Co najważniejsze, rodzaj osobowości często skutkuje rodzajem komunikacji, postawy i stosunku do otaczających nas ludzi. Dlatego trudno oceniać i diagnozować innych, jeżeli wcześniej nie zdiagnozowało się siebie. Z pewnością to pomoże Państwu ocenić relacje z klientami, podwładnymi, stosunki z przełożonymi i współpracownikami.

Dzięki udziałowi w szkoleniu Analiza Transakcyjna pracownicy Państwa Firmy:

  • Będą mieli okazję na zmianę jakości relacji z otoczeniem
  • Zdobędą umiejętności do lepszej wydajności, zwłaszcza efektywnego porozumiewania się
  • Będą umieli wyeliminować przeszkody w porozumiewaniu się
  • Zyskają lepiej zorganizowaną pracę zespołową
  • Zaczną dostrzegać, przede wszystkim zrozumieć motywy i potrzeby drugiego człowieka
  • Będą umieli skutecznie dochodzić do zażegnania konfliktów, co najważniejsze uwzględniając przy tym własne stanowisko i swoje prawa

 

PROGRAM SZKOLENIA Analiza Transakcyjna:

Osobowość – czyli źródło specyfiki pracy i skuteczności

  • Przed działaniem poznaj siebie – analiza i ocena własnej osobowości (czyli testy psychologiczne, zabawy, gry i zadania diagnostyczne)
  • Jakie postaci zamieszkały w naszych wnętrzach? Zatem, który mieszkaniec jest u Ciebie dominujący – Dziecko, Rodzic, Dorosły?
  • Znaczenie typu osobowości i jego wpływ na rodzaj prezentowanej postawy w rozmowach. Przede wszystkim wpływ osobowości na stosunki międzyludzkie

– relacje z klientami
– stosunek zwierzchnik-podwładny
– postawy pomiędzy współpracownikami

  • Znaczenie dominującego stylu osobowości na sposób zarządzania pracownikami oraz prezentowane style kierowania

Wpływ postaw dominujących na relacje między rozmówcami i współpracownikami

Wady i zalety z prezentowanych postaw osobowości
Geneza powstawania postaw, zwłaszcza jak je budować?

  • Dobre wyniki w pracy
  • Metody pracy i ich znaczenie
  • Szablony postaw i zachowań
  • Charakterystyka rozmów z innymi osobami
  • Wpływ oceny własnej i pewności siebie
  • Różne wzorce rozumienia oraz myślenia

Prawidłowa rozmowa źródłem powstawania dobrych relacji oraz wzajemnej życzliwości

  • Jak wygląda idealne porozumiewanie się. Zwłaszcza czy jest możliwe w naszym codziennym życiu?
  • Przeszkody stojące na drodze w osiąganiu porozumień
  • Komunikacja zaburzona – czyli skutki stosowania nieprawidłowej postawy
  • Odkrywanie i usuwanie przeszkód stojących na drodze skutecznego porozumiewania się

Gry stosowane przez naszych rozmówców – jak z nami próbują zagrać? Najczęściej używane gry i manipulacje

  • Przede wszystkim różnica pomiędzy grą a manipulacją?
  • Najczęściej rozpoznawalne gry w relacjach zawodowych

– stosowane gry przez pracowników, zwłaszcza w kierunku swoich zwierzchników
– jakie gry najczęściej wykorzystują szefowie?
– gry pojawiające się pomiędzy członkami zespołu pracowniczego
– popularne gry stosowane przez klientów

Co robić, gdy ktoś stosuje gry względem Ciebie?

  • Demaskowanie gier
  • Sposoby na zatrzymanie gry rozmówcy
  • Znaczenie stosowanych gier oraz metod porozumiewania się na osiąganie celów zawodowych
  • Skutki pozytywne i negatywne nieświadomych gier. W szczególności kiedy nam pomogą, a kiedy nam zaszkodzą

Analiza własnego stylu postępowania w sytuacjach standardowych – co daje szanse, a co niesie zagrożenia

Praca nad budowaniem dojrzałych postaw

  • Sposoby na zażegnanie sytuacji konfliktowych z innymi ludźmi. Czyli techniki i metody postępowania
  • Postawy przyjmowane w sytuacji stresu
  • Radzenie sobie w momentach niepowodzeń – zatem jak wtedy prawidłowo się komunikować?
  • Praca nad budowaniem własnej odpowiedzialności
  • Naucz się działać samodzielnie

Analiza Transakcyjna w zarządzaniu

Przykładowe aspekty, program jest uzależniony od charakterystyki grupy:

  • Techniki tworzenia wzorowych relacji zawodowych, zwłaszcza postaw sprzyjających budowaniu partnerstwa zawodowego
  • Role zawodowe i osobiste a motywacja, podejmowanie decyzji i efektywność
  • Rozwiązywanie problemów w oparciu o Analizę Transakcyjną
  • Sposoby stosowania Analizy Transakcyjnej w aspekcie delegowania zadań podwładnym
  • Wpływ specyfiki szefa na prezentowany styl kierowania
  • Analiza Transakcyjna w przypadku przeprowadzenia oceny pracownika i tworzenia jego motywacji do działania

Trening nad indywidualnymi problemami uczestników. Wykorzystanie wiedzy szkoleniowej do poprawy własnych sytuacji zawodowych

Aby podnieść swoje umiejętności polecamy trening asertywności.

Co najważniejsze, Analiza transakcyjna szkolenie definiujemy według potrzeb klienta. W związku z tym, aby uzyskać pełne informacje prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]