Sztuka prezentacji

Szkolenia z prezentacji – czyli pociągnij za sobą słuchaczy

Szkolenia z Prezentacji to warsztaty kształtujące umiejętność występowania i przemawiania. Należy pamiętać, że wszelkie wystąpienia są wydarzeniem, na które trzeba mieć pewien scenariusz. W związku z tym należy je dobrze planować i projektować, aby osiągnęły zamierzony cel. Z pewnością prezentacje to obszar trudny dla wielu osób, nawet z bogatym doświadczeniem. Zadaniem prezentera jest skupienie uwagi słuchaczy na sobie i przedmiocie wystąpienia. Czyli zadanie wydaje się proste do zrealizowania. W związku z tym skąd ten stres i trema? Wydaje się, że obawy te są uzasadnione. Dlatego, że zawsze nam zależy na tym, aby nasza prelekcja odniosła zamierzony efekt.
Sztuka prezentacji to trudna sztuka! Zwłaszcza, że na jej końcową ocenę wpływa kilka czynników: temat wystąpienia, charakterystyka audytorium, dynamika prelekcji, aktywność uczestników itp. Z pewnością szkolenie ze sztuki prezentacji pomoże Państwu zapanować nad wystąpieniami. Dodatkowo uporządkuje wiedzę i wyposaży w narzędzia zarządzające audytorium. W związku z tym, aby osiągnąć sukces, wystarczy zaczerpnąć pozytywne wzorce.

Należy pamiętać, że wiele elementów budujących wystąpienia publiczne można zaplanować i wytrenować. Nie gwarantujemy, że trema zupełnie zniknie, ponieważ to indywidualna umiejętność. Z pewnością szkolenie z prezentacji doda Państwu odwagi i umiejętności. Co najważniejsze, po naszym szkoleniu na pewno zmieni się jakość, odbiór i skutek. Jeżeli w prezentacji nie czują się Państwo pewnie i chcą podnieść swoje umiejętności, zapraszamy na szkolenie z prezentacji.

Szkolenia z prezentacji – co w ten sposób można zyskać?

Nasze szkolenie Sztuka Prezentacji cieszy się dużym powodzeniem, przede wszystkim z uwagi na wprowadzone narzędzia i metody. Już w trakcie treningu odkryją Państwo ciekawe i skuteczne techniki zarządzania grupą słuchaczy. Przede wszystkim dowiecie się, jak powinny wyglądać profesjonalne wystąpienia publiczne. Co zrobić, aby prelekcje stały się ciekawe i interesujące. Co najważniejsze, jak sprawić, aby uczestnicy wynieśli z niego pozytywną energię, wysoką ocenę prowadzącego i wartościowe elementy merytoryczne wystąpienia.

Z pewnością nauczą się Państwo wpływać na grupę, panować nad momentami trudnymi i profesjonalnie przekazywać wiedzę. Otrzymają Państwo skuteczne metody, które pozwalają na pokonanie tremy w trakcie wystąpień. Należy pamiętać, że wiedza i metody będą kompleksowe, gotowe do wdrożenia od zaraz. Czyli począwszy od przygotowania, sposobów przemawiania, zarządzania grupą, do zakończenia. Z pewnością już po pierwszym wystąpieniu po szkoleniu uznają Państwo, że Sztuka prezentacji to już nie taka straszna sztuka!

Dzięki Szkoleniu z Prezentacji Pracownicy Państwa Firmy:

  • Poznają najbardziej godne uwagi, praktyczne techniki wykorzystywane w przemowach
  • Nauczą się w ciekawy sposób prezentować siebie, Państwa Firmę i oferowane produkty / usługi
  • Zwiększą swoje zdolności retoryczne
  • Wywołają zainteresowanie wśród uczestników
  • Zdobędą praktyczne umiejętności panowania nad publiką i budowania zaciekawienia tematem wystąpienia
  • Poznają konkretne techniki wpływania na innych i radzenia sobie z grupą
  • Otrzymają szybkie i skuteczne sposoby pokonywania tremy
  • Dzięki Sztuce prezentacji zdobędą więcej odwagi i pewności siebie podczas prelekcji

 

PROGRAM SZKOLENIA z Prezentacji:

I. OSOBA PRELEGENTA

Mistrz wystąpień publicznych

  • Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?
  • Efekt aureoli. Czyli jak budować wizerunek swój oraz firmy wobec klientów?
  • Techniki wywierania wpływu poprzez autoprezentację
  • Co i jak należy powiedzieć o sobie samym? Jak przedstawić siebie oraz firmę?
  • Techniki manifestowania siebie jako osoby kompetentnej, o wysokich kwalifikacjach

Sztuka prezentacji – budowanie pewności siebie?

  • Szybkie i skuteczne techniki minimalizujące działanie tremy i stresu
  • Radzenie sobie z negatywnymi emocjami

Mowa ciała jako narzędzie wywierania wpływu i wrażenia

  • Co mówi odbiorcom język ciała?
  • Wpływ motywacji i własnych przekonań – czyli czynniki odnoszenia zwycięstwa lub porażki
  • Zaplanowanie przestrzeni przemówienia
  • Jak stać i siedzieć, aby być dobrze postrzeganym?
  • Przyjazne i nieprzyjazne gesty prezentera
  • Magia wzroku i mimiki
  • Magia Twojego głosu – cechy dobrego głosu. Więc jak się doskonalić?

II. PREZENTACJE HANDLOWE (opcja)

Rodzaje i cele występów

  • Definiowanie audytorium
  • Definiowanie celu i sposobu wypowiedzi podczas wystąpienia

Handlowych
Informacyjnych
Nauczających

Ustalenie celu prelekcji, następnie technik dostosowanych do odbiorcy

  • Prezentacja firmy
  • Pokaz nowych produktów
  • Odsłona dla stałych klientów firmy
  • Pokaz dla nowych klientów, których pozyskujemy
  • Reklama i szkolenie jako szczególny rodzaj prezentacji

III. TECHNIKI PREZENTACJI

Metody efektywnego przygotowania się do spotkania z audytorium

  • Moja lista kontrolna, o której należy pamiętać
  • Zatwierdzenie rodzaju wystąpienia i wstępnych wytycznych
  • Proksemika – czyli jak sprawnie zarządzać przestrzenią. Opracowanie miejsca przemowy – przede wszystkim jego znaczenie na komfort pracy i pozytywny odbiór przed zasiadającym gremium

Przygotowanie sali (czyli ustawienie krzeseł, rzutniki, tablice itp.)
Urządzenia techniczne w sali konferencyjnej

Budowanie dramaturgii prezentacji

  • Tytuł przekazu
  • Wpływ emocji – rola intelektu – dodatkowo znaczenie tych czynników na etapie prowadzenia
  • Reguły tworzenia procesu prelekcji
  • Zasady tworzenia grup tematycznych i bloków

Sztuka prezentacji – czyli jak mówić ciekawie, intrygująco i przekonująco?

  • Co to znaczy być dobrym mówcą? Co należy pamiętać o formie i treści atrakcyjnych wystąpień
  • Techniki wywoływania pozytywnych emocji i dobrego wrażenia. Zwłaszcza jak rozpocząć i jak zakończyć?
  • Zmień sztampowe powiedzonka. Przede wszystkim te, które nie wzbudzają zainteresowania: „Chciałbym pokazać” i „Nasza firma wprowadziła nowy…”?
  • Jak mówią inni? Czyli typowe błędy mówców
  • Naśladuj najlepszych!

Zdania proste i krótkie czy długie i złożone?
Słownictwo, które powinno się wyeliminować
Wyrazy, które motywują słuchaczy
Dlaczego słownictwo powinno być obrazowe?
Ice breakers. Czyli wspomagające przerywniki, opowiadanie dowcipów, wpływ humoru, dygresji i anegdot na temperament spotkania
Atrakcyjne prezentowanie danych, badań, casów

Rola obrazu w przekazywaniu informacji

  • Stosowanie współczesnej aparatury wizualnej

Prezentacja multimedialna w Power Point
Kiedy przekaz jest dobry?
Najczęściej popełniane błędy podczas robienia pokazu
Błędy podczas wystąpienia

  • Przedstawianie produktów, próbek
  • Materiały i gadżety reklamowe
  • Katalogi i materiały informacyjne

Zamknięcie prezentacji

  • Czas w prelekcji

Plan a realizacja
Czy wolno przedłużyć prezentację?
Kiedy zabraknie materiału…

  • Proste sposoby zamknięcia dyskusji
  • Nieprzewidziane przerywniki wystąpienia – Metody prognozowania wystąpienia zakłóceń i sposoby na ich tłumienie

IV. JAK WZBUDZIĆ ZAINTERESOWANIE AUDYTORIUM? CZYLI PRACA Z GRUPĄ

Umiejętności „zapanowania” nad publicznością dzięki szkoleniu z prezentacji

  • Metody budowania pozytywnego odbioru. W szczególności budowanie zaangażowania słuchaczy
  • Krzywa uwagi odbiorcy

Komunikacja z grupą

  • Techniki budowania akceptacji własnych racji
  • Odpowiadanie na pytania i udzielanie odpowiedzi w trakcie spotkania
  • Techniki reakcji na zastrzeżenia ze strony publiki

Techniki na bazie Neurolingwistycznego Programowania w przekonywaniu słuchaczy

  • Wykorzystanie obszaru systemów reprezentacji
  • Wpływ metaprogramów na odbiór i postrzeganie
  • Techniki wizualizacyjne – wyobrażenia

Szkolenia z prezentacji – czyli reakcja na trudne sytuacje

  • Polaryzacja uczestników spotkania – czyli możliwe reakcje i techniki niwelowania oporu
  • Podtrzymywanie napięcia i zaangażowania ludzi
  • Techniki angażowania grupy i „szarych eminencji”
  • Zmiana przeciwnika w sojusznika
  • Stwórz prelegenta pewnego siebie. Przede wszystkim panuj nad atakami uczestników
  • Gdy grupa jest zbyt aktywna…
  • Grupa lub uczestnik atakuje…
  • Co zrobić, gdy ktoś przerywa prezentację?

 

Dodatkowo zachęcamy do wzięcia udziału w szkoleniach dla menedżerów.

Szkolenia z prezentacji to warsztaty szyte na miarę Państwa potrzeb. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]