Sztuka prezentacji

Sztuka prezentacji – pociągnij za sobą słuchaczy

Szkolenia z Prezentacji to warsztaty budujące umiejętność występowania i przemawiania. Ponieważ dokonuje się przed określonym audytorium, jest to dużym wyzwaniem. Sztuka prezentacji to obszar trudny dla wielu osób, nawet z bogatym doświadczeniem. Zadaniem prezentera jest skupienie uwagi, czyli zaangażowanie słuchaczy na sobie i przedmiocie wystąpienia. Zadanie wydaje się proste do zrealizowania, w związku z tym skąd ten stres i trema? Wydaje się, że obawy te są uzasadnione. Dlatego, że zawsze nam zależy na tym, aby nasza prelekcja odniosła zamierzony efekt. Czyli nasz występ został dobrze oceniony przez obserwatorów i odniósł zaplanowany skutek. Sztuka prezentacji to trudna sztuka! I na jej końcową ocenę wpływa wiele czynników: temat wystąpienia, charakterystyka audytorium, dynamika prelekcji itp. Szkolenia z prezentacji pomogą Państwu w pełni zapanować nad wystąpieniem. W związku z tym należy je dobrze zaplanować i wyreżyserować.

Wiele elementów budujących wystąpienia publiczne można zaplanować i wytrenować. Nie gwarantujemy, że trema zniknie, ponieważ to indywidualna umiejętność. Z pewnością szkolenie z prezentacji doda Państwu odwagi i umiejętności. W związku tym pozwoli lepiej przeprowadzić spotkanie z uczestnikami. Jeżeli w sztuce prezentacji nie czują się Państwo pewnie i chcą podnieść swoje umiejętności, zapraszamy na szkolenie z prezentacji.

Szkolenia z prezentacji – wzbudzaj pozytywny odbiór

Nasze szkolenia z prezentacji cieszą się dużym powodzeniem, przede wszystkim z uwagi na ich skuteczność. Już w trakcie treningu odkryją Państwo ciekawe i skuteczne techniki zarządzania grupą słuchaczy. Przede wszystkim dowiecie się, jak powinny wyglądać profesjonalne wystąpienia publiczne. Państwa prelekcje staną się ciekawe i interesujące, a Państwo z pewnością nabiorą pewności siebie i odwagi. Najważniejsze jest to, aby uczestnicy spotkania wynieśli z niego pozytywne odczucia, wysoką ocenę prowadzącego i wartościowe elementy merytoryczne przekazu.

Z pewnością nauczą się Państwo wpływać na grupę, panować na momentami trudnymi i profesjonalnie przekazywać wiedzę. Otrzymają Państwo skuteczne metody, które pozwalają na pokonanie tremy w trakcie wystąpień. Dzięki szkoleniu z prezentacji wystąpienia publiczne staną się łatwiejsze. W trakcie warsztatów otrzymają Państwo kompleksową wiedzę na temat sztuki prezentacji. Czyli począwszy od przygotowania, sposobów przemawiania, zarządzania grupą, do zakończenia. Już po pierwszym wystąpieniu po szkoleniu uznają Państwo, że Sztuka prezentacji to już nie taka straszna sztuka!

Dzięki Szkoleniu z Prezentacji Pracownicy Państwa Firmy:

  • Poznają najbardziej godne uwagi praktyczne techniki wykorzystywane w przemowach
  • Nauczą się w ciekawy sposób prezentować siebie, Państwa Firmę i oferowane produkty / usługi
  • Zwiększą swoje zdolności retoryczne
  • Wywołają zainteresowanie wśród uczestników
  • Zdobędą praktyczne umiejętności panowania nad publiką i budowania zaciekawienia tematem wystąpienia
  • Poznają konkretne techniki wpływania na innych i radzenia sobie z grupą
  • Otrzymają szybkie i skuteczne sposoby na działanie w towarzystwie tremy
  • Szkolenie z prezentacji doda im odwagi i pewności siebie podczas prelekcji

 

PROGRAM SZKOLENIA z Prezentacji:

I. OSOBA PRELEGENTA

Mistrz wystąpień publicznych

  • Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?
  • Efekt aureoli. Czyli jak budować wizerunek swój oraz firmy wobec klientów?
  • Techniki wywierania wpływu poprzez autoprezentację
  • Co i jak należy powiedzieć o sobie samym? Jak przedstawić siebie oraz firmę?
  • Techniki manifestowania siebie jako osoby kompetentnej, o wysokich kwalifikacjach

Sztuka prezentacji – budowanie pewności siebie?

  • Szybkie i skuteczne techniki minimalizujące działanie tremy i stresu
  • Radzenie sobie z negatywnymi emocjami

Mowa ciała jako narzędzie budowania wpływu i wywierania wrażenia

  • Co mówi odbiorcom język ciała?
  • Wpływ motywacji i własnych przekonań – jako czynniki odnoszenia zwycięstwa lub porażki
  • Zaplanowanie przestrzeni przemówienia
  • Jak stać i siedzieć, aby być dobrze postrzeganym?
  • Przyjazne i nieprzyjazne gesty prezentera
  • Magia wzroku i mimiki
  • Magia Twojego głosu – cechy dobrego głosu. Jak się doskonalić?

II. PREZENTACJE HANDLOWE (opcja)

Rodzaje i cele występów

  • Definiowanie audytorium
  • Definiowanie celu i sposobu wypowiedzi podczas wystąpienia

Handlowych
Informacyjnych
Nauczających

Ustalenie celu prelekcji i techniki dostosowania do odbiorcy

  • Prezentacja firmy
  • Pokaz nowych produktów
  • Odsłona dla stałych klientów firmy
  • Pokaz dla nowych klientów, których pozyskujemy
  • Reklama i szkolenie jako szczególny rodzaj prezentacji

III. TECHNIKI PREZENTACJI

Metody efektywnego przygotowania się do spotkania z audytorium

  • Moja lista kontrolna
  • Zatwierdzenie rodzaju wystąpienia i wstępnych wytycznych
  • Proksemika – jak sprawnie zarządzać przestrzenią. Opracowanie miejsca przemowy – jego znaczenie na komfort pracy i pozytywny odbiór przed zasiadającym gremium

Przygotowanie sali (ustawienie krzeseł, sali)
Urządzenia techniczne w sali konferencyjnej

Budowanie dramaturgii prezentacji

  • Tytuł przekazu
  • Wpływ emocji – rola intelektu – znaczenie tych czynników na etapie prowadzenia
  • Reguły tworzenia procesu prelekcji
  • Zasady tworzenia grup tematycznych i bloków

Jak mówić ciekawie, intrygująco i przekonująco? Czyli o sztuce retoryki

  • Co to znaczy być dobrym mówcą? O formie i treści atrakcyjnych wystąpień
  • Techniki wywoływania pozytywnych emocji i dobrego wrażenia. Jak rozpocząć i jak zakończyć?
  • Zmień sztampowe powiedzonka, które nie wzbudzają zainteresowania „Chciałbym pokazać” i „Nasza firma wprowadziła nowy…”?
  • Jak mówią inni? Typowe błędy mówców
  • Naśladuj najlepszych!

Zdania proste i krótkie czy długie i złożone?
Słownictwo, które powinno się wyeliminować
Wyrazy, które motywują słuchaczy
Dlaczego słownictwo powinno być obrazowe?
Ice breakers. Czyli wspomagające przerywniki, opowiadanie dowcipów, wpływ humoru, dygresji i anegdot na temperament spotkania
Atrakcyjne prezentowanie danych, badań, casów

Rola obrazu w przekazywaniu informacji

  • Stosowanie współczesnej aparatury wizualnej

Prezentacja multimedialna w Power Point
Kiedy przekaz jest dobry?
Najczęściej popełniane błędy podczas robienia pokazu
Błędy podczas wystąpienia

  • Przedstawianie produktów, próbek
  • Materiały i gadżety reklamowe
  • Katalogi i materiały informacyjne

Zamknięcie prezentacji

  • Czas w prelekcji

Plan a realizacja
Czy wolno przedłużyć prezentację?
Kiedy zabraknie materiału…

  • Proste sposoby zamknięcia dyskusji
  • Nieprzewidziane przerywniki wystąpienia – Metody prognozowania wystąpienia zakłóceń i sposoby na ich tłumienie

IV. JAK WZBUDZIĆ ZAINTERESOWANIE AUDYTORIUM? PRACA Z GRUPĄ

Umiejętności „zapanowania” nad publicznością

  • Metody budowania pozytywnego odbioru i zaangażowania słuchaczy
  • Krzywa uwagi odbiorcy

Komunikacja z grupą

  • Techniki budowania akceptacji własnych racji
  • Odpowiadanie na pytania i udzielanie odpowiedzi w trakcie spotkania
  • Techniki reakcji na zastrzeżenia ze strony publiki

Techniki na bazie Neurolingwistycznego Programowania w przekonywaniu słuchaczy

  • Wykorzystanie obszaru systemów reprezentacji
  • Wpływ metaprogramów na odbiór i postrzeganie
  • Techniki wizualizacyjne – wyobrażenia

Trudne sytuacje podczas wystąpienia

  • Polaryzacja uczestników spotkania – możliwe reakcje i techniki niwelowania oporu
  • Podtrzymywanie napięcia i zaangażowania ludzi
  • Techniki angażowania grupy i „szarych eminencji”
  • Zmiana przeciwnika w sojusznika
  • Stwórz prelegenta pewnego siebie. Panowanie nad atakami uczestników
  • Gdy grupa jest zbyt aktywna…
  • Gdy grupa lub uczestnik atakuje…
  • Co zrobić, gdy ktoś przerywa prezentację?

 

Szkolenia z prezentacji to warsztaty szyte na miarę Państwa potrzeb. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]