Szkolenia Coachingowe Pracowników – czyli zwiększamy rozwój swoich podwładnych
Szkolenia coachingowe to szansa na podniesienie kompetencji osób na stanowisku kierowniczym. Menedżerowie obecnie stosują wiele sposobów wspierających podwładnych. Zależy to od ich umiejętności, dostępnych metod i możliwości organizacyjnych. Przede wszystkim do bardzo skutecznej metody wsparcia należy coaching pracownika. Takie spotkania mogą organizować i przeprowadzać sami szefowie. Aby móc je odbyć skutecznie należy wiedzieć, w jaki sposób planuje się i organizuje sesje. Dzięki temu stanie się to skutecznym narzędziem w rękach każdego zwierzchnika. Szef może mieć duży wpływ na zmiany w nastawieniu swoich podwładnych. Jeżeli pozna odpowiednie zasady, których opanowanie umożliwia kurs coachingu, szkolenia rozwojowe staną się bardzo skuteczne.
Szkolenia coachingowe dla menedżerów
Warsztat z coachingu pracowników przeznaczony jest przede wszystkim dla szefów, menedżerów, kierowników oraz dla trenerów wewnętrznych i pracowników HR doskonalących kompetencje kadr. Zachęcamy do tego, by niezależnie od profilu firmy zdecydować się na szkolenia biznesowe właśnie tym zakresie.
Rozwój menedżerski – szkolenia coachingowe pracowników
Biorąc udział w szkoleniach coachingowych pracowników, uczestnicy uczą się tego, jak przeprowadzać spotkania ze swoimi podwładnymi. Przekażemy wiedzę o warunkach, które muszą zostać spełnione, aby wsparcie odniosło oczekiwany skutek. Począwszy od umiejętności oceny swoich podwładnych, do skutecznych sesji, menedżerowie mogą realnie wpływać na rozwój personelu. Udział w szkoleniu coachingowym może więc rzutować na poprawę i wzrost efektywności jednostki i całego zespołu.
Coaching menedżerski — szkolenie
Należy pamiętać, że rola coacha bywa dużym wyzwaniem, ale i wielkim profitem. Właśnie dlatego warto zwiększyć swoje kompetencje na szkoleniach z coachingu menedżerskiego. Prócz codziennego wsparcia i informacji o pracownikach osoby biorące udział w szkoleniu będą w stanie dotrzeć do wielu czynników, wpływających na pracę całego zespołu.
Coaching dla firm — co daje szkolenie?
Uczestnictwo w szkoleniu coachingowym, pozwala wyposażyć szefa firmy lub menedżera w pełny zestaw narzędzi rozwojowych. Szkolenia dla firm takiego rodzaju są w stanie podnieść prestiż danego stanowiska.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu coachingowym szefowie:
- Zostaną przygotowani do prowadzenia coachingu
- Zdobędą umiejętności coacha, czyli nauczą się oceniać i ustalać plany rozwojowe pracowników, dzięki czemu nastąpi wzrost efektywności zespołu
- Udoskonalą umiejętności planowania i podejmowania działań wykorzystując wyniki oceny. Zwłaszcza ukierunkowanych na rozwój pracowników i zwiększenie ich efektywności
- Dokonają analizy własnych umiejętności niezbędnych w pełnieniu roli coacha
- Poznają teorię uczenia się i jego związek z procesem coachingu
- Poznają wiele ciekawych sposobów prowadzenia rozmów związanych z zarządzaniem wiedzą i wzrostem efektywności podwładnych
- Szkolenie coaching rozwinie umiejętności niezbędne w pełnieniu roli coacha wobec pracowników
Program szkolenia Coachingowe Pracowników:
Szkolenia Coachingowe jako metoda rozwoju i zarządzania efektywnością podwładnych
- Czym jest coaching?
- Czy szef może być coachem? Czyli szanse i zagrożenia
- Kiedy należy szukać coacha zewnętrznego?
- Dlaczego warto stosować coaching? Zatem, korzyści i wpływ na pracowników
Rodzaje coachingu
- Coaching rozwojowy
- Zajęcia kryzysowe
- Sesja on the job
- Mentoring a Coaching
- Sesje w fazie stagnacji zawodowej – czyli sposób na przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Style dostosowane do pracownika – mianowicie od „prowadzenia za rękę” do obserwacyjnego
Coaching dla firm i jego rola w pracy menedżera
- Menedżer coachem – zwłaszcza jego rola i kluczowe zadania w procesie coachingu
- Co może podlegać procesowi?
- Strategie zachowania i metody działania osób w procesie coachingu
- Rola coacha i coachee
Zaplanowanie sesji coachingu
- Coaching na wybranych stanowiskach – czyli metody dobierania coachów i typowanie pracowników do procesu
- Schemat przebiegu rozmowy
- Pomocne arkusze
Szkolenie coachingowe – czyli przebieg i techniki prowadzenia
- Kontrakt
- Określanie potrzeb i celów
- Uzgadnianie konkretnych celów rozwojowych
- Opracowywanie szczegółowego planu
- Zakończenie sesji
- Przegląd działania i planowanie lepszego funkcjonowania
Konkretne metody pracy stosowane w procesie coachingu
- Zadawanie pytań
- Umiejętność słuchania
- Narzędzia coachingowe (np. model GROW, CLEAR, FISH)
- Metoda szybkiej interwencji
- Mapa podróży
- Dziennik uczuć
- Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- Zadania domowe
Plany Rozwoju Osobistego tworzone dla i przy udziale coachowanych
Symulacje prowadzenia rozmów coachingowych
W celu dalszego rozwoju dodatkowo rekomendujemy szkolenie z zarządzania stresem. Osoby na stanowisku kierowniczym dużo skorzystają także ze szkolenia z kierowania zespołem i szkolenia na temat mobbingu.
Szkolenie Coaching Pracowników jest dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Nasza firma organizuje także szkolenia online. Aby uzyskać pełne informacje, prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera
MANAGER I ENERGIA – Voca Ilnicka – Doładuj się sam. Wewnętrzne zasilanie bez prądu i słońca