Szkolenie Coaching Pracowników – czyli zwiększamy rozwój swoich podwładnych
Szkolenie Coaching – menedżerowie obecnie stosują wiele sposobów wspierających podwładnych. W zależności od swoich umiejętności, dostępnych metod i możliwości organizacyjnych. Przede wszystkim do bardzo skutecznej metody wsparcia należy coaching pracownika. Takie spotkania mogą organizować i przeprowadzać sami szefowie. Aby móc je odbyć skutecznie należy wiedzieć, w jaki sposób planuje się i organizuje sesje. Zwłaszcza wtedy staje się skutecznym narzędziem w rękach każdego zwierzchnika. Dlatego szef może mieć duży wpływ na zmiany u swoich podwładnych. Jeżeli pozna zasady odpowiednie zasady, wtedy szkolenia rozwojowe staną się bardzo skuteczne.
Warsztat jest przeznaczony przede wszystkim dla szefów, menedżerów, kierowników oraz dla trenerów wewnętrznych i pracowników HR doskonalących kompetencje kadr.
Rozwój menedżerski – szkolenie coaching pracowników
Biorąc udział w szkoleniu coaching pracowników nauczą się Państwo przeprowadzać spotkania ze swoimi podwładnymi. Przede wszystkim dowiedzą się Państwo o warunkach, które muszą zostać spełnione, aby wsparcie odniosło oczekiwany skutek. Począwszy od umiejętności oceny swoich podwładnych, do skutecznych sesji, mogą Państwo realnie wpływać na rozwój personelu. W ten sposób rzutować na poprawę i wzrost efektywności jednostki i całego zespołu.
Należy pamiętać, że rola coacha może być dla Państwa dużym wyzwaniem, ale i wielkim profitem. Dlatego nasi klienci zwiększają swoje kompetencje na szkoleniach menedżerskich. Prócz codziennego wsparcia i informacji o pracownikach będą Państwo w stanie dotrzeć do wielu czynników, wpływających na pracę Waszego zespołu.
Co najważniejsze, uczestnictwo w Coachingu Pracownika wyposaży Państwa w pełny zestaw narzędzi rozwojowych. Czyli podniesie również Państwa prestiż jako menedżera.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu Coaching Pracowników szefowie:
- Zostaną przygotowani do prowadzenia coachingu
- Zdobędą umiejętności coacha, czyli nauczą się oceniać i ustalać plany rozwojowe pracowników, dzięki czemu nastąpi wzrost efektywności zespołu
- Udoskonalą umiejętności planowania i podejmowania działań wykorzystując wyniki oceny. Zwłaszcza ukierunkowanych na rozwój pracowników i zwiększenie ich efektywności
- Dokonają analizy własnych umiejętności niezbędnych w pełnieniu roli coacha
- Poznają teorię uczenia się i jego związek z procesem coachingu
- Zapoznają wiele ciekawych sposobów prowadzenia rozmów związanych z zarządzaniem wiedzą i wzrostem efektywności podwładnych
- Szkolenie coaching rozwinie umiejętności niezbędne w pełnieniu roli coacha wobec pracowników
PROGRAM SZKOLENIA Coaching Pracowników:
Szkolenia Coaching jako metoda rozwoju i zarządzania efektywnością podwładnych
- Czym jest coaching?
- Czy szef może być coachem? Czyli szanse i zagrożenia
- Kiedy należy szukać coacha zewnętrznego?
- Dlaczego warto stosować coaching? Zatem, korzyści i wpływ na pracowników
Rodzaje coachingu
- Coaching rozwojowy
- Zajęcia kryzysowe
- Sesja on the job
- Mentoring a Coaching
- Sesje w fazie stagnacji zawodowej – czyli sposób na przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Style dostosowane do pracownika – mianowicie od „prowadzenia za rękę” do obserwacyjnego
Coaching dla firm i jego rola w pracy menedżera
- Menedżer coachem – zwłaszcza jego rola i kluczowe zadania w procesie coachingu
- Co może podlegać procesowi?
- Strategie zachowania i metody działania osób w procesie coachingu
- Rola coacha i coachee
Zaplanowanie sesji coachingu
- Coaching na wybranych stanowiskach – czyli metody dobierania coachów i typowanie pracowników do procesu
- Schemat przebiegu rozmowy
- Pomocne arkusze
Szkolenie coaching – czyli przebieg i techniki prowadzenia
- Kontrakt
- Określanie potrzeb i celów
- Uzgadnianie konkretnych celów rozwojowych
- Opracowywanie szczegółowego planu
- Zakończenie sesji
- Przegląd działania i planowanie lepszego funkcjonowania
Konkretne metody pracy stosowane w procesie coachingu
- Zadawanie pytań
- Umiejętność słuchania
- Narzędzia coachingowe (np. model GROW, CLEAR, FISH)
- Metoda szybkiej interwencji
- Mapa podróży
- Dziennik uczuć
- Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- Zadania domowe
Plany Rozwoju Osobistego tworzone dla i przy udziale coachowanych
Symulacje prowadzenia rozmów coachingowych
Zarządzanie stresem szkolenie, które dodatkowo rekomendujemy w celu dalszego rozwoju.
Szkolenie Coaching Pracowników jest dopasowane do specyfiki naszego Klienta. Aby uzyskać pełne informacje prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. 533 533 688