Szkolenie z feedbacku – nadaj swojemu podwładnemu sens działania! Przekazywanie informacji zwrotnej to coś więcej niż pusty raport, czy kilka słów rzucone do pracownika. To ocena i intencja oraz emocje, za którymi mogą kryć się zachęcenie do kontynuowania działania, poprawa złych nawyków lub motywacja do rozwoju i doskonalenia się. Co zrobić, by feedback stanowił źródło inspiracji i zachęty do rozwoju Twoich podwładnych? Tego dowiedzą się Państwo na szkoleniu z Feedbacku, które jest dedykowane kadrze kierowniczej. To innowacyjny kurs opracowany przez zespół KREATOR we współpracy z doświadczonymi managerami oraz ich informacjami na temat feedbacku.
Szkolenie z feedbacku – czyli przekazywanie informacji zwrotnej
Szkolenie Feedback stworzyliśmy z myślą o managerach, team leaderach i w ogóle wszystkich szefach. Zgodnie z zasadami kierowania, zarządzania personelem – osoby zajmujące kierownicze stanowiska powinny posiadać szereg kompetencji. Jedną z nich jest umiejętność i rozwijanie się w zakresie przekazywania informacji zwrotnej. Przygotowane przez nas warsztaty bazują na praktycznych ćwiczeniach zarówno z zakresu feedbacku pozytywnego, jak i negatywnego. Czyli nawet udzielania negatywnej informacji zwrotnej, która mimo negatywnego oddźwięku, powinna być konstruktywna i motywująco wpływać na chęć poprawy. Dlatego uczymy, jak krytykować, by pracownicy czuli w sobie chęć poprawy i dalszego rozwoju. Aby mimo negatywnie ocenionego zadania lub pracy, czuli chęć do poprawienia się, polepszenia jakości oraz kontynuowania zatrudnienia. W tracie szkolenia z Feedbacku pokażemy Ci, jak chwalić, by pozytywna informacja była motorem napędowym, a nie źródłem próżnej informacji. Efektem końcowym jest sprawne i profesjonalne konstruowanie informacji zwrotnych pozytywnych i negatywnych, w rozmaitych sytuacjach zawodowych.
Przekazywanie informacji zwrotnej – o czym jest szkolenie z feedbacku?
Szkolenie z feedbacku jest warsztatem praktycznym, z dużą dawką technik, komunikatów, symulacji i ćwiczeń. Całe zajęcia skupiają się na praktycznym omówieniu i wytrenowaniu kluczowych umiejętności przekazywania informacji zwrotnych. Szkolenie z feedbacku obejmuje między innymi takie elementy, jak:
- Czym jest feedback – przekazywanie informacji zwrotnej jako narzędzie realizacji celów i zadań, jakie są zalety feedbacku?
- Rodzaje feedbacku – najpopularniejsze modelowe rozmowy, przydatne techniki w trakcie udzielania informacji zwrotnych, które warto wdrożyć w praktykę
- Jak przekazywać informacje zwrotne – jakie są wytyczne udzielania feedbacku, omówienie i zwrócenie uwagi na najczęstsze błędy
- jak wygląda Feedback pozytywny i negatywny w praktyce – zadania, cele i wyzwania związane z pozytywnymi i negatywnymi informacjami
- Feedforward – planowanie zmian w pracowniku, czyli co, jak i kiedy możemy zmienić feedbackiem w stylu coachingowym?
- Sytuacje trudne w feedbacku – co zrobić, gdy pracownik milczy, protestuje, przerywa lub odrzuca feedback?
W trakcie szkolenia z przekazywania informacji zwrotnych każdy uczestnik wykorzystuje w technikach swoje przykłady z życia zawodowego. Dopasowując w ten sposób komunikację techniki są łatwiej przyswajalne oraz lepiej wdrażane przez menedżerów.
Komu rekomendujemy szkolenie?
Szkolenie z feedbacku kierowane jest do szerokiego grona osób pełniących obowiązki kierownicze. Naszą grupą docelową są szefowie i menadżerowie, mimo to zapraszamy każdego, komu zależy na klarownej i kompetentnej komunikacji interpersonalnej. Tworzenie informacji zwrotnych można bowiem wykorzystać nie tylko na polu zawodowym, ale także w hobby. Role społeczne, takie jak rodzic, trener czy kapitan drużyny z pewnością wymagają umiejętności tworzenia feedbacku.
PROGRAM SZKOLENIA z Feedbacku:
Feedback jako narzędzie realizacji celów i zadań
- Co to jest feedback?
- Dlaczego należy udzielać informacji zwrotnych? Czyli: rób dalej – przestań – zacznij!
- Z kim rozmawiasz najczęściej? Z najlepszym, czy najsłabszym pracownikiem?
- O czym świadczy brak komunikacji z pracownikami i nieudzielanie regularnego feedbacku?
- Korzyści wynikające z profesjonalnego przekazywania informacji zwrotnych zespołowi
Rodzaje feedbacku – wzorce rozmów i przydatne techniki
- Bieżąca ocena pracy
- Ocena realizacji celów długoterminowych
- Rozmowa motywująca
- Informacja zwrotna w stylu coachingowym
- Feedback indywidualny a zespołowy
Zasady udzielania informacji zwrotnych – ćwiczenia praktyczne
- Zrób to profesjonalnie! Podstawowe zasady udzielania feedbacku
- Feedback osobie na podległym stanowisku a feedback w zespole projektowym
- Najczęstsze błędy w udzielaniu feedbacku
- Symulacje rozmów
Szkolenie z Feedbacku – czyli pozytywy w praktyce
- Przepis na wzorcową informację pozytywną i pochwałę
- Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron pracownika
- Wzmacnianie zachowań pożądanych
- Feedback pozytywny jako narzędzie motywacji
- Udzielania informacji zwrotnej współpracownikom
Feedback negatywny w praktyce
- Cel feedbacku negatywnego
- Co się dzieje, gdy szef skupia się wyłącznie na negatywach?
- Techniki przekazywania negatywnych informacji pracownikom
- Rozmowa z pracownikiem nierealizującym zadań/ celów/ zasad/ procedur pracy
- Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
- Błędy pracownika – sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
- Wsparcie pracownika w sytuacji negatywnej / niskiej oceny
- Jak udzielać feedbacku negatywnego współpracownikom?
Feedforward – jak zaplanować zmianę i rozwój pracownika? Algorytm rozmowy
- Feedback w stylu coachingowym. Jak budować samodzielność i odpowiedzialność pracownika za efekty swojej pracy?
- Co pracownik zmieni, kiedy i jak to będziemy mierzyć?
Dobra komunikacja w udzielaniu feedbacku
- Prawidłowa komunikacja w udzielaniu informacji zwrotnych o pracy
Przyjmowanie feedbacku przez pracownika
- Niekonstruktywne reakcje na stres podczas rozmowy oceniającej i sposoby radzenia sobie z nimi
Sytuacje trudne w rozmowie z pracownikami – techniki radzenia sobie
- Gdy pracownik milczy…
- Pracownik protestuje i polemizuje…
- Gdy pracownik przerywa…
- Budowanie odpowiedzialności pracownika za efekty swoich działań
- Wyjście szefa z roli opiekuna – doskonalenie samodzielności zespołu
Praca nad trudnymi case’ami uczestników szkolenia
Należy pamiętać, że szkolenia dla kadry menedżerskiej są dopasowane do specyfiki klienta. Możemy je zrealizować zarówno w formule stacjonarnej, jak i online. W taki sposób realizujemy wszystkie nasze szkolenia biznesowe. Dlatego, aby uzyskać więcej danych, prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego, ewentualnie prosimy o kontakt z doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]