Intercultural Marketing
Szkolenia dla działu eksportu i marketingu – czyli Marketing Międzykulturowy
Szkolenia dla działu eksportu z Marketingu Międzykulturowego dedykowane jest do wszystkich osób zajmujących się komunikacją marketingową, PR i reklamą międzykulturową. Czyli są to szkolenia dla działu eksportu i marketingu. W szczególności do osób zajmujących się pozyskiwaniem kontrahentów z zagranicy lub lokowaniem produktów na rynkach zagranicznych. Obejmują dwa dni szkoleniowe.
Co najważniejsze, Marketing Międzykulturowy to szkolenie, które ułatwi Państwu zrozumienie różnic kulturowych, ważnych przy eksporcie produktów. Dlatego pomoże w ich promocji za granicą. Jeżeli Państwo zamierzają promować swoje produkty na rynkach zagranicznych warto skorzystać ze szkolenia Marketing Kulturowy. W szczególności, że dowiedzą się jakie są oczekiwania i nawyki zakupowe społeczeństw w innych krajach. A także, jak wyglądają bariery kulturowe, utrudniające lokowanie produktu na ich rodzimym rynku.
Marketing Międzykulturowy szkoleniem przecierającym szlaki
Należy pamiętać, że szkolenia dla działu eksportu i marketingu dadzą Państwu pełną wiedzę o wyzwaniach, trendach i pułapkach przy internacjonalizacji firmy. W szczególności ważne jest zrozumienie uwarunkowań kulturowych konsumenta. Między innymi jego języka, symboli i konotacji, mowy niewerbalnej, mentalności oraz sytuacji społeczno-politycznej. Dlatego na warsztatach poznają Państwo sprawdzone rozwiązania i przydatne narzędzia pozwalające wzmocnić przekaz marketingowy. Dowiecie się także, jak uniknąć kulturowych faux pas. A to jest bardzo ważne! Dlatego nauczycie się dobierać strategię marketingową w zależności od marki, rodzaju produktu, branży oraz regionu kulturowego.
Szkolenia dla działu eksportu i marketingu z Marketingu Międzykulturowego to baza wiadomości i narzędzi pozwalających na skuteczne wypromowanie produktu za granicą. Czyli zwiększenie efektywności eksportu.
Dzięki szkoleniu Marketing Międzykulturowy pracownicy Państwa Firmy:
- Poznają, na licznych przykładach marek globalnych, kulturowe uwarunkowania decydujące o sukcesie bądź porażce kampanii marketingowej
- Dowiedzą się jak otworzyć firmę za granicą i jak ją promować
- Nabędą niezbędna wiedzę o światowych trendach i wyzwaniach przy lokowaniu produktu na rynkach zagranicznych
- Poprzez ukazanie wpływu różnic kulturowych na decyzje zakupowe dowiedzą się jak prawidłowo dobierać przekaz marketingowy w zależności od strefy kulturowej konsumenta
- Poznają informacje, jak wejść na rynek zagraniczny ze swoimi usługami
- Dowiedzą się, na czym polega reklama międzykulturowa
- Poznają przydatne narzędzia pozwalające podnieść skuteczność przekazu marketingowego oraz uniknąć wielu pułapek kulturowych
- Dzięki szkoleniu dla działu eksportu i marketingu dowiedzą się, jak reklamować produkty za granicą
- Zdobędą informacje, jak organizować kampanie marketingowe na rynkach zagranicznych
PROGRAM SZKOLENIA Marketing Międzykulturowy:
Dzień pierwszy – zakres programowy
(pełna wersja programu na zapytanie ofertowe)
Globalizacyjne wyzwania marketingu
Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowej
Homogenizacja potrzeb konsumentów
Produkty culture-bound
Rola produktów o znaczeniu komplementarnym
Dylematy marketerów w dobie globalizacji
Ujednolicenie produktów a wymogi kulturowe
Orientacja regiocentryczna w marketingu, na przykładach
Style reklamy w różnych kulturach – część warsztatowa
- Polska
- Francja, Wielka Brytania, USA
- Indie
- kraje Dalekiego Wschodu
- kraje arabskie
Przekaz marketingowy w krajach ekspresyjnych i powściągliwych: Niemcy vs Włochy
Adaptacja czy standaryzacja produktu
Kulturowe zróżnicowanie zwyczajów konsumpcyjnych
Dostosowywanie koncepcji produktu do wymagań zagranicznych konsumentów
Barbie – case study
Kulturowe labirynty w reklamie – część warsztatowa
- Gesty i emblematy – pułapki mowy niewerbalnej
- Analiza niewidocznych barier kulturowych – czyli sprzedaż produktu za granicę – szkolenia dla działu eksportu
Postawy klientów wobec marek globalnych
Marki panujące, marki prestiżowe i Super-marki
Otwartość krajów indywidualistycznych i kolektywistycznych na marki globalne
Dzień drugi – zakres programowy – może być samodzielnym szkoleniem jednodniowym
Pułapki w marketingu międzynarodowym
3 strategie marketingu międzynarodowego wg Philipa Kotlera
Adaptacja produktów globalnych do wymogów kulturowych
„Myśl globalnie, działaj lokalnie” – czyli od ekologii do marketingu międzynarodowego
Dobór strategii marketingowej na rynku dóbr elektronicznych
Dobór strategii marketingowej w sektorze F&B (żywność i napoje)
The Starbucks Reserve Roastery – case study
Przydatne narzędzia dla marketerów – część warsztatowa
- Dane statystyczne w strategii marketingowej
- Uwarunkowania geograficzne a przyzwyczajenia konsumentów
- Check list – narzędzie do omijania pułapek kulturowych
Zróżnicowanie kulturowe w globalnej wiosce
Nawyki zakupowe w państwach egalitarnych i hierarchicznych
Unikanie niepewności a otwartość na nowe produkty
Pozycja kobiety w wybranych kulturach z perspektywy marketingu
Błędy kulturowe przyczyną porażki kampanii reklamowych – część warsztatowa
- Tropienie kodów kulturowych
- Nietrafione brandy
- Kosztowne błędy językowe
Praktyczne wskazówki – czyli jak poprawić skuteczność strategii eksportu
Polecamy także inne szkolenia z komunikacji międzykulturowej.
Szkolenia dla działu eksportu i marketingu – czyli Marketing Międzykulturowy to warsztaty dla klientów promujących się za granicą. Chcąc uzyskać pełną wersję programu prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. + 48 503 129 393