szkolenia dla działu eksportu

Marketing międzykulturowy

Intercultural Marketing

 

Szkolenia dla działu eksportu i marketingu – czyli Marketing Międzykulturowy

Szkolenia dla działu eksportu z Marketingu Międzykulturowego dedykowane jest do wszystkich osób zajmujących się komunikacją marketingową, PR i reklamą międzykulturową. Czyli są to szkolenia dla działu eksportu i marketingu.  W szczególności do osób zajmujących się pozyskiwaniem kontrahentów z zagranicy lub lokowaniem produktów na rynkach zagranicznych. Obejmują dwa dni szkoleniowe.

Co najważniejsze, Marketing Międzykulturowy to szkolenie, które ułatwi Państwu zrozumienie różnic kulturowych, ważnych przy eksporcie produktów. Dlatego pomoże w ich promocji za granicą. Jeżeli Państwo zamierzają promować swoje produkty na rynkach zagranicznych warto skorzystać ze szkolenia Marketing Kulturowy. W szczególności, że dowiedzą się jakie są oczekiwania i nawyki zakupowe społeczeństw w innych krajach. A także, jak wyglądają bariery kulturowe, utrudniające lokowanie produktu na ich rodzimym rynku.

Marketing Międzykulturowy szkoleniem przecierającym szlaki

Należy pamiętać, że szkolenia dla działu eksportu i marketingu dadzą Państwu pełną wiedzę o wyzwaniach, trendach i pułapkach przy internacjonalizacji firmy. W szczególności ważne jest zrozumienie uwarunkowań kulturowych konsumenta. Między innymi jego języka, symboli i konotacji, mowy niewerbalnej, mentalności oraz sytuacji społeczno-politycznej. Dlatego na warsztatach poznają Państwo sprawdzone rozwiązania i przydatne narzędzia pozwalające wzmocnić przekaz marketingowy. Dowiecie się także, jak uniknąć kulturowych faux pas. A to jest bardzo ważne! Dlatego nauczycie się dobierać strategię marketingową w zależności od marki, rodzaju produktu, branży oraz regionu kulturowego.

Szkolenia dla działu eksportu i marketingu z Marketingu Międzykulturowego to baza wiadomości i narzędzi pozwalających na skuteczne wypromowanie produktu za granicą. Czyli zwiększenie efektywności eksportu.

Dzięki szkoleniu Marketing Międzykulturowy pracownicy Państwa Firmy:

  • Poznają, na licznych przykładach marek globalnych, kulturowe uwarunkowania decydujące o sukcesie bądź porażce kampanii marketingowej
  • Dowiedzą się jak otworzyć firmę za granicą i jak ją promować
  • Nabędą niezbędna wiedzę o światowych trendach i wyzwaniach przy lokowaniu produktu na rynkach zagranicznych
  • Poprzez ukazanie wpływu różnic kulturowych na decyzje zakupowe dowiedzą się jak prawidłowo dobierać przekaz marketingowy w zależności od strefy kulturowej konsumenta
  • Poznają informacje, jak wejść na rynek zagraniczny ze swoimi usługami
  • Dowiedzą się, na czym polega reklama międzykulturowa
  • Poznają przydatne narzędzia pozwalające podnieść skuteczność przekazu marketingowego oraz uniknąć wielu pułapek kulturowych
  • Dzięki szkoleniu dla działu eksportu i marketingu dowiedzą się, jak reklamować produkty za granicą
  • Zdobędą informacje, jak organizować kampanie marketingowe na rynkach zagranicznych

 

PROGRAM SZKOLENIA Marketing Międzykulturowy:

Dzień pierwszy – zakres programowy
(pełna wersja programu na zapytanie ofertowe)

Globalizacyjne wyzwania marketingu

Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowej

Homogenizacja potrzeb konsumentów
Produkty culture-bound
Rola produktów o znaczeniu komplementarnym

Dylematy marketerów w dobie globalizacji

Ujednolicenie produktów a wymogi kulturowe
Orientacja regiocentryczna w marketingu, na przykładach

Style reklamy w różnych kulturach – część warsztatowa

  • Polska
  • Francja, Wielka Brytania, USA
  • Indie
  • kraje Dalekiego Wschodu
  • kraje arabskie

Przekaz marketingowy w krajach ekspresyjnych i powściągliwych: Niemcy vs Włochy

Adaptacja czy standaryzacja produktu

Kulturowe zróżnicowanie zwyczajów konsumpcyjnych
Dostosowywanie koncepcji produktu do wymagań zagranicznych konsumentów
Barbie – case study

Kulturowe labirynty w reklamie – część warsztatowa

  • Gesty i emblematy – pułapki mowy niewerbalnej
  • Analiza niewidocznych barier kulturowych – czyli sprzedaż produktu za granicę – szkolenia dla działu eksportu

Postawy klientów wobec marek globalnych

Marki panujące, marki prestiżowe i Super-marki
Otwartość krajów indywidualistycznych i kolektywistycznych na marki globalne

 

Dzień drugi – zakres programowy – może być samodzielnym szkoleniem jednodniowym

Pułapki w marketingu międzynarodowym

3 strategie marketingu międzynarodowego wg Philipa Kotlera

Adaptacja produktów globalnych do wymogów kulturowych
„Myśl globalnie, działaj lokalnie” – czyli od ekologii do marketingu międzynarodowego
Dobór strategii marketingowej na rynku dóbr elektronicznych
Dobór strategii marketingowej w sektorze F&B (żywność i napoje)
The Starbucks Reserve Roastery – case study

Przydatne narzędzia dla marketerów – część warsztatowa

  • Dane statystyczne w strategii marketingowej
  • Uwarunkowania geograficzne a przyzwyczajenia konsumentów
  • Check list – narzędzie do omijania pułapek kulturowych

Zróżnicowanie kulturowe w globalnej wiosce

Nawyki zakupowe w państwach egalitarnych i hierarchicznych
Unikanie niepewności a otwartość na nowe produkty
Pozycja kobiety w wybranych kulturach z perspektywy marketingu

Błędy kulturowe przyczyną porażki kampanii reklamowych – część warsztatowa

  • Tropienie kodów kulturowych
  • Nietrafione brandy
  • Kosztowne błędy językowe

Praktyczne wskazówki – czyli jak poprawić skuteczność strategii eksportu

Polecamy także inne szkolenia z komunikacji międzykulturowej.

Szkolenia dla działu eksportu i marketingu – czyli Marketing Międzykulturowy to warsztaty dla klientów promujących się za granicą. Chcąc uzyskać pełną wersję programu prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. + 48 503 129 393

[email protected]