Intercultural Business Training
Komunikacja Międzykulturowa – poznawaj biznesowe obyczaje
Komunikacja międzykulturowa to cykl treningów poświęconych współpracy z innymi narodowościami, z którymi nawiązują Państwo relacje biznesowe, naukowe, towarzyskie. Dlatego szkolenia międzykulturowe to bardzo praktyczne warsztaty ułatwiające pracę z zagranicznymi partnerami. W związku z tym za pomocą treningów z różnic kulturowych rozwijamy kompetencje pomiędzy polskimi przedsiębiorcami, obywatelami a ludnością innych państw. Znajomość podstawowych różnic obyczajowych pozwala na zrozumienie obyczajowości naszych zagranicznych partnerów. Przede wszystkim dzięki temu poznajemy ich kulturę, nawyki, zachowania w sytuacjach oficjalnych i prywatnych. Szkolenia Międzykulturowe to przede wszystkim rozwój specyficznych kompetencji. Często kluczowych i niezbędnych, podczas podejmowania współpracy, także w czasie jej trwania. Dlatego zapraszamy na szkolenia wszystkich, którzy współpracują z zagranicznymi partnerami, aby Komunikacją Międzykulturową podnosić wiedzę o partnerach biznesowych.
Szkolenia Międzykulturowe – czyli klucz do zagranicznej współpracy
Wykorzystując Komunikację Międzykulturową poszukujemy odpowiedniego klucza do porozumienia pomiędzy obyczajami i kulturą różnych narodów. W związku z tym rozwijając odpowiednio wiedzę obyczajową mają Państwo realny wpływ na poprawienie relacji z zagranicznymi partnerami. Na poznanie i zrozumienie pewnych zwyczajów w relacjach międzyludzkich, co może bardzo mocno przysłużyć się poprawie Waszych stosunków.
Co najważniejsze, wszystkie szkolenia międzykulturowe organizujemy w relacji Polska – partner zagraniczny oraz partner zagraniczny – Polska. Obyczaje międzykulturowe odgrywają ważną rolę w relacjach handlowych, ponieważ posiadane kompetencje mogą mieć kluczowe znaczenie dla relacji biznesowych. Znajomość obyczajów zagranicznego kontrahenta może mu bardzo zaimponować. W związku z tym może stać się podwaliną do zacieśnienia więzi i zwiększenia współpracy.
W takim razie do kogo kierujemy ofertę szkoleń i doradztwa z komunikacji międzykulturowej? Dedykujemy ją dla wszystkich firm działających na międzynarodowych i zróżnicowanych kulturowo rynkach.
Komunikacja Międzykulturowa – co usprawniamy poprzez treningi?
- Uczymy zrozumienia różnic w obyczajach różnych narodowości
- Diagnozujemy obszary trudne, w szczególności proponujemy rozwiązania poprawiające współpracę z zagranicznymi partnerami
- Usprawniamy zarządzanie i pracę międzynarodowych zespołów
- Rozwijamy kompetencje międzykulturowe pracowników
Oferujemy Państwu szkolenia międzykulturowe z następujących obszarów:
Kompetencje międzykulturowe | Doskonalenie kompetencji międzykulturowych Różnice międzykulturowe w biznesie. Jak współpracować z …? (dowolny kraj) |
Przywództwo | Leadership. Zarządzanie zespołem wielokulturowym. Zarządzanie zespołem rozproszonym i zróżnicowanym kulturowo |
Komunikacja | Kontakt z klientem zagranicznym (wewnętrznym i zewnętrznym) – czyli prowadzenie spotkań biznesowych, rozmowy telefoniczne, korespondencja mailowa Rozwiązywanie konfliktów i sytuacji trudnych |
Negocjacje | Biznesowe negocjacje z zagranicznymi partnerami |
Praca zespołowa | Efektywna współpraca w międzynarodowym zespole Komunikacja w organizacji zróżnicowanej kulturowo |
Warianty szkoleń Międzykulturowych:
- indywidualne coachingi oraz doradztwo z komunikacji międzykulturowej
- przygotowanie do negocjacji zagranicznych i ważnych spotkań biznesowych z zagranicznymi partnerami
- szkolenia w zakresie prowadzenia promocji, także prowadzenia biznesu w innym kraju
- expat training – treningi relokacyjne i adaptacyjne, aby pomóc osobom delegowanym do pracy za granicą oraz ich rodzinom
Posiadamy szeroki wachlarz treningów z obszarów międzykulturowych. Szkolenia Komunikację Międzykulturową realizujemy z szerokiego zakresu, dla wielu narodowości np. Japonia, Korea, Chiny, Francja, Niemcy, Filipiny, Indie, USA, Rosja, Finlandia inne. | ![]() |
Komunikacja Międzykulturowa – czyli co zyskają Państwa Pracownicy?
- przede wszystkim, aby poprzez znajomość zwyczajów partnera biznesowego wzrost efektywności działań
- rozwój pracowników, czyli wzrost kompetencji międzykulturowych w biznesie
- wiedzę o kulturze konkretnego kraju lub regionów i obowiązujących w niej wartościach, czyli zwyczajach i normach
- doskonalenie postawy otwartości, elastyczności, zwłaszcza umiejętność współpracy z przedstawicielami odmiennych kultur
- konkretne narzędzia i wskazówki, jak poruszać się w odmiennym kulturowo środowisku biznesowym
- informacje o panujących w danej kulturze biznesowych zasadach, W szczególności strukturach firm, specyfice zarządzania i negocjowania
- narzędzia doskonalenia współpracy w międzynarodowym zespole
- wiedzę o stereotypach narodowych, którą skonfrontują z rzeczywistym funkcjonowaniem przedstawicieli danej kultury
- informacje, jak zyskać szacunek i wzbudzić zaufanie klientów, szefów, współpracowników i partnerów negocjacyjnych z innych kultur
- przydatne zwroty obowiązujące w innych kulturach, aby łatwo przełamać pierwsze lody. Dlatego szybciej nawiążecie przyjazny kontakt z przedstawicielami innych kultur
- rozwiązanie konkretnych problemów pojawiających się we współpracy z zagranicznymi partnerami
W związku z tym, jeśli chcą Państwo:
– poprawić współpracę z zagranicznymi kontrahentami
– rozwijać swój biznes za granicą
– poprawić efektywność pracy w międzynarodowym zespole
– nauczyć się rozwiązać problemy wynikające z różnic kulturowych…
należy przede wszystkim zapoznać się z programami i wysłać do nas zapytanie ofertowe. Prawdopodobnie i tak konieczny będzie szerszy kontakt w celu rozwinięcia Państwa życzeń. Dlatego wypracujemy wspólnie wszystkie niezbędne zagadnienia do rozwiązania.
Przykładowe obszary szkoleń Międzykulturowych
Czym jest kultura i do czego służy?
- Rozumienie pojęcia kultura, czyli definicje
- Kontekst i jego wpływ na efektywne komunikowanie się z przedstawicielami innych kultur
- Jaka jest moja kultura? – system wartości, symbole i ideały zakodowane w naszej tradycji jako elementy tworzące nasz punkt widzenia
Efektywna komunikacja międzykulturowa
- Model DIN – czyli sposób na obiektywną ocenę sytuacji, aby odnaleźć rozwiązania ewentualnego konfliktu
- Stereotypy i archetypy – kiedy pomagają, a zwłaszcza kiedy utrudniają komunikację?
- Style komunikowania (bezpośredni i pośredni) – czyli sposób wyrażania myśli w różnych kulturach
- Kultury wysokiego i niskiego kontekstu (na przykładzie m.in. krajów europejskich i azjatyckich) – kody kulturowe
- Komunikacja niewerbalna – w szczególności przestrzeń, mimika, gesty, ton głosu
Typy kultur
- Jak radzimy sobie z emocjami?
- W jaki sposób pracujemy z innymi?
Szok kulturowy – czyli trudności wynikające z pierwszego kontaktu z inną kulturą (w razie potrzeb)
Kulturowy i biznesowy savoir-vivre
- Rozmowa telefoniczna i spotkanie z kontrahentem – zatem Polska a inne kraje
- Komunikacja mailowa – różnice w pisaniu maili
- Spotkania biznesowe – czyli główne problemy w komunikacji
- Negocjuj skutecznie – Polska a inne kraje
- Proces podejmowania decyzji – jak to wygląda w związku z tym w Europie, Ameryce a jak na Dalekim Wschodzie?
Hierarchiczność w układzie firmy oraz czynnościach biznesowych
- Small talk, czyli o czym rozmawiać w różnych krajach?
- Zwroty grzecznościowe
- Punktualność i terminy w różnych krajach
- Wizytówka: sposób wręczania i przyjmowania (w razie potrzeb)
- Ubiór (w razie potrzeb)
- Co może być prezentem? (w razie potrzeb)
- Posiłki – czyli kiedy, jak i gdzie? (w razie potrzeb)
- Tematy tabu
Pozostałe obszary współpracy w zakresie szkoleń międzykulturowych wedle ustaleń
Zapraszamy do współpracy!
Należy pamiętać, że szkolenia z komunikacji międzykulturowej są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W związku z tym prosimy o uwzględnienie specyfiki w zapytaniu ofertowym. Aby lepiej poznać nasze szkolenia międzykulturowe prosimy skorzystać z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. 533 533 688