Szkolenie asertywność w pracy

Komunikacja asertywna w pracy

Asertywność w pracy – szkolenie dla każdego pracownika

zapisy na szkolenie otwarte

Szkolenie asertywność w pracy wydaje się być idealnym narzędziem do poprawy komunikacji w całej Twojej firmie. Zarówno w małym, jak i duży przedsiębiorstwie komunikacja nie zamyka się w jednym gabinecie lub dziale. Dzisiaj jest to wręcz niemożliwe, aby nie rozmawiać z kolegą zza biurka, koleżanką z innego działu lub ludźmi z innych firm. Tak naprawdę w interesie każdego szefa jest zrealizowanie Szkolenia asertywność w biznesie, gdyż dotyczy wszelkich relacji z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym. Szkolenie asertywność w pracy to idealny produkt do poprawy komunikacji, budowania relacji, zbliżania sobie ludzi oraz rozwiązywania momentów trudnych. Zarówno w biznesie, jak i w relacjach prywatnych.

Szkolenie asertywność w pracy – same korzyści

O samej asertywności każdy z nas gdzieś słyszał. Najczęściej słyszeliśmy, że to odmawianie, zwracanie uwagi, udzielanie informacji. I to wszystko się zgadza. Natomiast szkolenie asertywność w biznesie uczy wszystkich obszarów, jakie zawiera asertywność. Czyli między innymi: udzielanie informacji pozytywnej, negatywnej, kontakt z autorytetem, obrona własna, chwalenie, przyjmowanie informacji pozytywnych i negatywnych. Czyli w skrócie można powiedzieć, że na szkoleniu Asertywność w pracy nauczysz się wyrażać swoje zdanie, opinie, uczucia. Ale co w tym wszystkim najważniejsze? Najważniejsze jest to, aby wiedzę teoretyczną umieć wykorzystać w praktyce. Każdy zgłoszony przez Ciebie problem, sytuacja, case – zostanie wyjaśniony w czasie szkolenia. Nauczysz się go wyrażać, przyjmować lub odpowiednio reagować zgodnie z zasadami asertywności.

Szkolenie asertywność w pracy jest nam bardzo potrzebne

Szkolenie asertywność w pracy nauczy Cię najważniejszych zasad w komunikacji. Zdiagnozujesz swój styl komunikacji i nauczysz się przekładać dotychczasową komunikację na komunikaty asertywne w Twojej pracy. Jest grupa ludzi, która uważa, że asertywność jest agresywna lub po zastosowaniu jej spotykali się w agresywnymi zachowaniami. Wniosek jest tylko jeden: prawdopodobnie nieumiejętnie stosowali większość komunikatów. Oczywiście może się zdarzyć sytuacja, że ktoś „nieuczciwy” napotkawszy naszą szczerość, odmowę, reakcję, zachowa się złośliwie, bo nie osiągnie swojego niecnego celu. Ale takie sytuacje wymagają odrębnej analizy komunikatów i zachowań, a tego właśnie dokonasz na szkoleniu z Asertywności w biznesie.

Nie zwlekaj, bo asertywność w biznesie to cenna wiedza. Tylko w ten sposób możesz z niej skorzystać i nauczyć się razem z naszymi świetnymi trenerami rozwiązywać konflikty, udzielać i przyjmować informacje zwrotne, reagować na wiele sytuacji trudnych. Poznane na szkoleniu techniki bez zawahania wykorzystasz w komunikacji poziomej, z podwładnymi, w rozmowach z szefem i wszystkimi współpracownikami.

Dzięki szkoleniu asertywność w biznesie uczestnicy:

  • nauczą się najważniejszych zasad tworzenia komunikatów asertywnych, dzięki temu wzrośnie jakość ich komunikatów
  • nabędą dużo odwagi, aby przekazywać swoje poglądy, odczucia, spojrzenie na zachowania lub decyzje współpracowników
  • otrzymają zbiór asertywnych technik, które w łatwy sposób wykorzystają w komunikacji z trudnymi rodzajami rozmówców
  • zbudują swój wizerunek, osób, które potrafią interweniować w obronie swoich praw i innych osób
  • nauczą się reakcji na sytuacje ekstremalne: agresji lub krytyki ze strony drugiego człowieka,
  • wytrenują sposoby na odmowę zwłaszcza, gdy ktoś poprosi o nieuzasadnioną przysługę
  • nauczą się mówić o swoich poglądach, odczuciach, poglądach i opiniach.

PROGRAM SZKOLENIA KOMUNIKACJA ASERTYWNA W PRACY:

Wpływ komunikacji asertywnej w pracy na efektywność osobistą i zawodową

  • Korzyści wynikające z wysokich kompetencji pracownika w komunikowaniu się z innymi
  • Komunikacja jako narzędzie – przepływ informacji, wywieranie wpływu, współpraca
  • Budowanie kultury zorientowanej na klienta

Rozwijanie własnych kompetencji komunikacyjnych

  • Partnerski a niepartnerski styl prowadzenia rozmowy. Diagnoza własna
  • Trudna sztuka… słuchania
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania
  • Informacje zwrotne – ich rola w profesjonalnej komunikacji

Czym jest asertywność? Po co nam asertywność w pracy?

  • Zasady partnerstwa w relacjach z innymi
  • Co jest asertywnością a co nie jest? Asertywność to nie agresja!
  • Asertywność a uległość i agresja

Trudne sytuacje zawodowe, w których asertywność może Ci pomóc

  • Klient zewnętrzny – najczęstsze problemy we współpracy i komunikacji
  • Klient wewnętrzny – współpraca w zespole, relacje zwierzchnik-podwładny, konflikty międzydziałowe

Techniki komunikacji asertywnej w praktyce

  • Prosty schemat na każdy problem
  • Metody budowania partnerstwa
  • Mówienie o problemach w sposób przyjazny i z szacunkiem dla drugiej strony
  • Komunikaty TY- JA

Dlaczego asertywność jest trudna?

  • Rozpoznawanie własnych barier komunikacyjnych
  • Przeszkody natury psychologicznej blokujące asertywne zachowania
  • Nasze złe nawyki
  • Złe rozumienie asertywności
  • Lęk przed zachowaniami asertywnymi
  • Metody radzenia sobie z wewnętrznymi blokadami

Rozwiązywanie sytuacji trudnych  – narzędzia i techniki

  • Jak mówić o trudnych sprawach? Przekazywanie negatywnych informacji w sposób partnerski (klient wewnętrzny i zewnętrzny)
  • Krytyka

Czy mamy prawo krytykować innych?
Czy inni mają prawo do wyrażania negatywnych opinii na  nasz temat?
Sposoby przyjmowania krytyki – ja reagować na słuszną i niesłuszną krytykę?
Wyrażanie krytyki wobec innych

  • Obrona

Jak mówić NIE i bronić skutecznie swoich praw, zachowując dobre relacje?
Metody budowania pozytywnych relacji z innymi

Rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich

  • Najlepsze metody radzenia sobie z konfliktami
  • Jak radzić sobie z agresją?
  • Jak reagować w trudnych sytuacjach?
  • Rozpoznawanie gier i manipulacji drugiej strony – techniki radzenia sobie z nimi

Sytuacje szczególne

  • Jak asertywnie komunikować się z szefem?
  • Radzenie sobie z trudnym klientem zewnętrznym a zachowanie dobrych relacji?
  • Jak radzić sobie z osobą w zespole?
  • Gdy zachowanie asertywne nie przyniosło rezultatu… Co robić?

Stres i emocje – szybkie i proste techniki na radzenie sobie z emocjami własnymi oraz drugiej strony

Dodatkowo, prócz szkolenia Komunikacja asertywna w pracy, zachęcamy do rozważenia inne szkolenia dla firm poprawiające komunikację między ludźmi, np. szkolenia z komunikacji, trening ułatwiający komunikację wewnętrzną w firmie oraz szkolenia z obsługi klienta

Szkolenie Asertywność w pracy budujemy w oparciu o wytyczne i zalecenia uczestników. Dlatego jest warsztatem dopasowanym do konkretnej sytuacji. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z Doradcą:

tel. kom. + 48 503 129 393

[email protected]