Rozmowy Oceniające – szkolenie z komunikacji z pracownikiem
Rozmowy Oceniające szkolenie, które uczy sposobów prowadzenia spotkań z pracownikami w celu oceny ich pracy. Jest to wydarzenie, które może wynikać z Systemu Okresowych Ocen lub działanie spontaniczne. Dlatego może być procesem niezaplanowanym, mającym na celu ocenę jakości pracy podwładnych w dowolnym momencie. Jednocześnie może być efektem podsumowującym okres pracy pracownika lub wieńczącym wykonanie danego zadania, zakończenia projektu. Skuteczne przeprowadzenie spotkań z pracownikami jest bardzo trudne, dlatego należy się do nich odpowiednio przygotować oraz nauczyć profesjonalnie organizować.
Ponieważ spotkanie podsumowujące pracę może być trudne dla jednej i drugiej strony, należy się do niego przygotować. Przede wszystkim wiele zależy od tego, jakie informacje zwierzchnik chce przekazać swojemu podwładnemu. Dobre przeprowadzenie rozmowy oceniającej jest elementem rozwoju pracowników i kształtowania pożądanych postaw. W związku z tym udzielając pracownikowi informacji zwrotnych, utożsamiamy pracownika z celami firmy, wyznaczamy cele i jakość pracy.
Rozmowy Oceniające szkolenie dla menedżera
Rozmowa Oceniająca szkolenie, gdzie nauczą się Państwo dobrze przeprowadzać rozmowy z pracownikami. W szczególności zdobędą Państwo wiedzę na temat kryteriów oceny oraz umiejętności komunikacyjnych w przekazywaniu informacji zwrotnych. Należy pamiętać, że dotyczy to informacji pozytywnych, jak i negatywnych. W związku z tym dowiedzą się Państwo jak zaplanować etapy spotkania z pracownikiem. Czyli jak je przeprowadzić, jakich informacji udzielać, a jakie od pracownika uzyskać. Nauczą się Państwo również reagować na sytuacje trudne w trakcie rozmowy, momenty sprzeciwu, pojawienia się negatywnych emocji.
Na warsztatach uczymy, jak w trakcie spotkań kształtować motywację pracownika do pracy i podwyższać jego zaangażowanie. Czyli jednocześnie mają Państwo wpływ na poprawienie jakości pracy podwładnego. Zwłaszcza, że jako zwierzchnicy oraz uczestnicy szkolenia, nauczą się przygotowywać scenariusz takiego spotkania. Dzięki temu prowadzenie spotkań z pracownikami będzie łatwiejsze, bardziej efektywne i stanie się elementem budowania Państwa autorytetu w zespole.
Dzięki udziałowi w szkoleniu Rozmowa Oceniająca:
- Otrzymacie Państwo skuteczne narzędzia do przeprowadzania rozmowy oceniającej z pracownikami
- Dowiecie się Państwo, jak zwiększyć efektywność i motywację do pracy u pracowników
- Przede wszystkim rozwiążecie wiele problemów dotyczących kierowania podwładnymi
- Poznacie lepiej swój zespół, czyli odkryjecie, co motywuje do pracy Waszych podwładnych
- Państwa zespół będzie pracować wydajniej. W związku z tym wzrośnie jakość pracy, zadowolenie oraz integracja z firmą
- Rozmowy oceniające, szkolenia poprawią przepływ informacji oraz zaangażowanie pracownika w funkcjonowanie zespołu
PROGRAM SZKOLENIA Rozmowy Oceniające:
Ocena pracownika jako skuteczne narzędzie zarządzania zespołem
- Ocena pracownika w ramach Systemu Ocen Pracowniczych
- Bieżąca ocena pracy
- Znaczenie celu rozmowy oceniającej w korelacji z celami Państwa Firmy
- Kiedy, kogo, jak i dlaczego należy oceniać
- Narzędzia oceny pracowników – czyli praktyczne metody do stosowania
- Rodzaje ocen wynikające ze strategii firmy lub potrzeb bieżących
Negatywne nastawienie do przeprowadzenia oceny
- Jak przełamać opór u pracownika i szefa?
- Rozmowa oceniająca jako korzyść dla pracownika, zespołu, kierownika, firmy
Przygotowanie do spotkania z podwładnym
- Działania poprzedzające ocenę po stronie szefa i pracownika – scenariusz przygotowania
- Techniki zbierania informacji do oceny, czyli poprzedzające spotkanie z podwładnym
- Karta oceny jak narzędzie wspierające proces szefa
- Czasoprzestrzeń oceny – czyli przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Profesjonalna i skuteczna informacja zwrotna
- Techniki udzielania informacji zwrotnych pozytywnych i negatywnych
- Asertywność szefa w procesie udzielania informacji podwładnemu
- Aktywne słuchanie i zadawanie pytań, jako cenny czynnik poznawczy
- Złote zasady udzielania informacji zwrotnych – w szczególności wzorcowe udzielanie feedbacku
- Co mówić, a co przemilczeć?
Rozmowa oceniająca – Przebieg spotkania z pracownikiem
- Schemat przebiegu profesjonalnego feedbacku – zwierzchnik jako reżyser spotkania
- Kiedy dialog, kiedy monolog?
- Słowa zakazane i słowa klucze, które pomagają lub utrudniają skuteczną komunikację
- Budowanie partnerskich relacji z podwładnym
- Techniki przekazywania trudnych informacji – profesjonalne wzorce
- Działania szefa i pracownika po zakończonej ocenie
Wyznaczanie celów, zadań oraz działań rozwojowych dla pracownika
- Cele rozwojowe podwładnych a cele firmy
- Prawidłowe określanie celów i zadań – rozmowy oceniające szkolenie z zasad prowadzenia spotkań
- Luka kompetencyjna
- Planowanie działań rozwojowych dla pracownika
Trudne sytuacje w trakcie oceny pracownika
- Rozpoznanie manipulacji w zachowaniu pracownika – demaskowanie i postępowanie
- Techniki radzenia sobie z reakcjami pracownika – atak, agresja, obojętność, niekończąca się dyskusja
- Znacząca różnica pomiędzy oceną pracownika i kierownika – postępowanie w wyniku różnicy stanowisk
- Najczęściej popełniane błędy podczas oceny
Zarządzanie stresem szkolenie, które dodatkowo polecamy, jako rozwój osobisty menedżera.
Rozmowa Oceniająca szkolenie w formie zamkniętej jest warsztatem przystosowanym do Państwa specyfiki. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. 533 533 688