Rozmowa oceniająca pracownika – szkolenie z rozmów z pracownikiem
Szkolenie Rozmowa oceniająca pracownika uczy sposobów prowadzenia spotkań z pracownikami w celu oceny ich pracy. Takie spotkanie może wynikać z Systemu Okresowych Ocen lub może być działaniem spontanicznym. Czyli rozmowa oceniająca pracownika bywa też procesem niezaplanowanym, mającym na celu ocenę jakości pracy w dowolnym momencie. Jednocześnie może być efektem podsumowującym okres pracy pracownika lub wieńczącym wykonanie danego zadania, zakończenia projektu. Skuteczne przeprowadzenie spotkań z pracownikami jest bardzo trudne, dlatego należy się do nich odpowiednio przygotować oraz nauczyć profesjonalnie organizować. W tym celu warto skorzystać z możliwości, jakie dają szkolenia dla firm, które organizujemy.
Rozmowa oceniająca pracownika — dlaczego warto się do niej przygotować?
Ponieważ spotkanie podsumowujące pracę może być trudne dla jednej, jak i drugiej strony, należy się do niego przygotować. Przede wszystkim wiele zależy od tego, jakie informacje zwierzchnik chce przekazać swojemu podwładnemu. Dobre przeprowadzenie rozmowy oceniającej pracownika jest elementem rozwoju personelu i kształtowania pożądanych postaw. W związku z tym udzielając pracownikowi informacji zwrotnych, utożsamiamy pracownika z celami firmy, wyznaczamy cele i jakość pracy. Tego, jak przeprowadzać rozmowy oceniające nauczą Cię szkolenia biznesowe, które znajdziesz w naszej ofercie.
Rozmowy Oceniające pracownika – szkolenie dla menedżera
Rozmowa oceniająca pracownika to szkolenie, gdzie każdy może nauczyć się dobrze przeprowadzać rozmowy z pracownikami. Nasze szkolenia online i stacjonarne to dobry sposób na zdobycie wiedzy na temat kryteriów oceny oraz umiejętności komunikacyjnych w przekazywaniu informacji zwrotnych. Należy pamiętać, że dotyczy to zarówno informacji pozytywnych, jak i negatywnych. W związku z tym uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak zaplanować etapy rozmowy oceniającej z pracownikiem. Czyli jak je przeprowadzić, jakich informacji udzielać, a jakie od pracownika uzyskać. Każdy nauczy się również reagować na sytuacje trudne w trakcie rozmowy, momenty sprzeciwu lub pojawienia się negatywnych emocji. Pamiętajmy, że mogą się one pojawić na rozmowie podsumowującej z każdym pracownikiem.
Szkolenie Rozmowa oceniająca pracownika
Na warsztatach dotyczących rozmowy oceniającej pracownika uczymy, jak w trakcie spotkań oceniających kształtować motywację pracownika do pracy i podwyższać jego zaangażowanie. Dzięki temu można mieć wpływ na poprawienie jakości pracy podwładnego. Zwierzchnicy oraz uczestnicy szkolenia, menadżerowie i kierownicy nauczą się przygotowywać scenariusz takiego spotkania. Dzięki temu prowadzenie rozmów podsumowujących z pracownikami będzie łatwiejsze, bardziej efektywne i stanie się elementem budowania autorytetu w zespole.
Dzięki udziałowi w szkoleniu Rozmowa oceniająca pracownika:
- Każdy uczestnik otrzyma skuteczne narzędzia do przeprowadzania rozmowy oceniającej z pracownikami
- Dowiesz się, jak zwiększyć efektywność i motywację do pracy u pracowników
- Rozwiążesz wiele problemów dotyczących kierowania podwładnymi
- Poznasz lepiej swój zespół, czyli odkryjesz, co motywuje do pracy Twoich podwładnych
- Twój zespół będzie pracować wydajniej. W związku z tym wzrośnie jakość pracy, zadowolenie oraz integracja z firmą
- Rozmowy oceniające, szkolenia poprawią przepływ informacji oraz zaangażowanie pracownika w funkcjonowanie zespołu
PROGRAM SZKOLENIA Rozmowa oceniająca pracownika:
Ocena pracownika jako skuteczne narzędzie zarządzania zespołem
- Ocena pracownika w ramach Systemu Ocen Pracowniczych
- Bieżąca ocena pracy
- Znaczenie celu rozmowy oceniającej w korelacji z celami Państwa Firmy
- Kiedy, kogo, jak i dlaczego należy oceniać
- Narzędzia oceny pracowników – czyli praktyczne metody do stosowania
- Rodzaje ocen wynikające ze strategii firmy lub potrzeb bieżących
Negatywne nastawienie do przeprowadzenia oceny
- Jak przełamać opór u pracownika i szefa?
- Rozmowa oceniająca jako korzyść dla pracownika, zespołu, kierownika, firmy
Przygotowanie do spotkania z podwładnym
- Działania poprzedzające ocenę po stronie szefa i pracownika – scenariusz przygotowania
- Techniki zbierania informacji do oceny, czyli poprzedzające spotkanie z podwładnym
- Karta oceny jako narzędzie wspierające proces szefa
- Czasoprzestrzeń oceny – czyli przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Profesjonalna i skuteczna informacja zwrotna
- Techniki udzielania informacji zwrotnych pozytywnych i negatywnych
- Asertywność szefa w procesie udzielania informacji podwładnemu
- Aktywne słuchanie i zadawanie pytań, jako cenny czynnik poznawczy
- Złote zasady udzielania informacji zwrotnych – w szczególności wzorcowe udzielanie feedbacku
- Co mówić, a co przemilczeć?
Rozmowa oceniająca pracownika – Przebieg spotkania z pracownikiem
- Schemat przebiegu profesjonalnego feedbacku – zwierzchnik jako reżyser spotkania
- Kiedy dialog, kiedy monolog?
- Słowa zakazane i słowa klucze, które pomagają lub utrudniają skuteczną komunikację
- Budowanie partnerskich relacji z podwładnym
- Techniki przekazywania trudnych informacji – profesjonalne wzorce
- Działania szefa i pracownika po zakończonej ocenie
Wyznaczanie celów, zadań oraz działań rozwojowych dla pracownika
- Cele rozwojowe podwładnych a cele firmy
- Prawidłowe określanie celów i zadań – rozmowy oceniające, szkolenie z zasad prowadzenia spotkań
- Luka kompetencyjna
- Planowanie działań rozwojowych dla pracownika
Trudne sytuacje w trakcie rozmowy oceniającej pracownika
- Rozpoznanie manipulacji w zachowaniu pracownika – demaskowanie i postępowanie
- Techniki radzenia sobie z reakcjami pracownika – atak, agresja, obojętność, niekończąca się dyskusja
- Znacząca różnica pomiędzy oceną pracownika i kierownika – postępowanie w wyniku różnicy stanowisk
- Najczęściej popełniane błędy podczas oceny
W ramach rozwoju osobistego menedżera polecamy dodatkowo Zarządzanie stresem szkolenie oraz szkolenia mobbing i szkolenia z kierowania zespołem.
Rozmowa oceniająca pracownika w formie zamkniętej jest warsztatem przystosowanym do specyfiki danej firmy. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera
MANAGER I ENERGIA – Katarzyna Grzempowska – Jeszcze tylko rozwieszę pranie. Jak zwiększyć wewnętrzną energię?