Sprzedaż Doradcza – coś więcej niż tylko transakcja
Sprzedaż doradcza jest formą współpracy, która wzmacnia kontakty handlowe w relacji sprzedawca-klient. Dzisiejsze relacje z klientami wymagają coraz większego zaangażowania w rozwijanie i podtrzymywanie współpracy. Czyli standardowe metody sprzedawania produktów mogą być nieskuteczne w obliczu bardzo mocnej konkurencji. Przede wszystkim część transakcji przeniosła się do internetu i bezpośredni kontakt sprzedawca-klient uległ zachwianiu. Z pewnością ta zmiana formy kupowania ogranicza nam wiedzę i zaspokajanie faktycznych potrzeb kontrahenta. Dodatkowo powoduje, że klient traktuje transakcję bardzo przedmiotowo i ulega pokusom różnych konkurencyjnych ofert.
Co najważniejsze, Sprzedaż Doradcza staje w konfrontacji takim postawom i traktuje handlowanie jako szeroki wachlarz wartości dodanych.
Sprzedaż Doradcza – czyli zostań zaufanym doradcą Klienta
Celem szkolenia ze sprzedaży doradczej jest wypracowanie relacji opartej na dużym zaufaniu i sprzedaży poprzez doradztwo. Przede wszystkim tylko praca nad długofalowymi relacjami może zaowocować dobrą współpracą i wysokimi wynikami. W szczególności zwiększy się lojalność Państwa Klientów. Zrozumienie kluczowych dążeń partnerów biznesowych pozwoli na zrealizowanie jego potrzeb. Stąd zbudowanie zaufanej relacji jest trudne, ale tylko wytrwała praca uczyni z Państwa skutecznych konsultantów, najważniejszych interesów Państwa Klientów.
Dzięki szkoleniu Sprzedaż Doradcza pracownicy Państwa Firmy dowiedzą się:
- Dlaczego łatwiej jest współpracować niż sprzedawać
- Jak w sposób świadomy budować autorytet i zaufanie w oczach klienta
- Jakim sposobem zdobywać nowe obszary do współpracy, w szczególności budować na nich swój wizerunek eksperta
- Co robić, aby satysfakcja z zawartej transakcji była obustronna
- W jaki sposób sprawić, by klient nie tylko pokazał Ci swoje potrzeby, przede wszystkim również był współtwórcą rozwiązań
- Jak dostarczać produkty i usługi wysokowartościowe lub multiplikować sprzedaż
- Prowadzić rozmowę, by ta ze sprzedażowej stała się partnerską
- W jaki sposób zadawać pytania, by uzyskać angażujące klienta odpowiedzi
PROGRAM SZKOLENIA Sprzedaż Doradcza:
Sprzedaż klasyczna a sprzedaż doradcza
- Etapy sprzedaży klasycznej, a proces sprzedaży doradczej
- Rola sprzedawcy i rola konsultanta – czyli jak wyjść z tej pierwszej i bezpiecznie pozostać w tej drugiej?
- Przewaga indywidualnego rozwiązania problemu nad tradycyjną ofertą handlową
- Wykorzystanie głównych motywatorów zakupowych, zwłaszcza w procesie sprzedaży doradczej
Muszę sprzedawać vs chcę pomóc – rola przekonań handlowców w procesie sprzedaży
- Najlepsze praktyki skutecznych handlowców
- Czy tylko cena decyduje o tym, kogo wybierze klient?
- Dlaczego klienci odchodzą i jak ich odzyskać?
Zaufaj mi – jestem Twoim doradcą
- Techniki budowania autorytetu w oczach klientów
- Narzędzia budowania długofalowych relacji biznesowych
- Ufamy ludziom podobnym do siebie – czyli świadome budowanie niewidocznych więzi pomiędzy handlowcem a klientem
- Cztery kolory komunikacji – przede wszystkim mów do klienta jego językiem
- Trening umiejętności – dostrojenia do klienta
Sprzedaż siebie jako eksperta drogą do sprzedaży produktu
- 3 prezentacje przykuwające uwagę nowego klienta
20 sekundowa (Elevator pitch) – dlaczego warto mnie poznać?
2 minutowa – dlaczego warto ze mną porozmawiać?
20 minutowa – wyłącznie, jeżeli znamy już potrzeby klienta
- Typy mówców – czyli mów właściwie. Zwłaszcza wtedy nie tylko Cię usłyszą, ale i posłuchają
- Budowanie uwagi podczas prezentacji dla grupy odbiorców
Przygotowanie do sprzedaży doradczej – długofalowej
- Poznawanie i rozwijanie rzeczywistych potrzeb klienta, zamiast walki z jego obiekcjami
- Pięć rodzajów pytań wykorzystywanych w rozmowach handlowych
D. ookreślające sytuacje klienta
R. ozwijające problem
E. nergetyzujące, gdyż problem zaczynał klientowi przynosić konkretne niekorzyści
A. ktywizujące do znajdowania korzyści
M. ierzące efekt posprzedażowy
- Poznanie roli, wagi i różnic pomiędzy w/w pytaniami
- Trening zadawania pytań
- Rozpoznawanie, na jakim etapie decyzyjnym znajduje się Twój klient
Operowanie językiem korzyści inaczej
- Korzyść w ujęciu prezentowanej metody sekwencyjnego zadawania pytań
- Nauka uświadamiania korzyści klientowi poprzez skuteczne zadawanie pytań
- Z jakiego powodu to klient, a nie handlowiec powinien mówić o korzyściach?
- Co się dzieje, kiedy zbyt wcześnie handlowiec przedstawi klientowi korzyści?
Reguły wywierania wpływu w służbie budowania zaangażowania klienta w proces budowania relacji
Techniki podtrzymywania relacji
- Zakończenie sprzedaży początkiem nowej transakcji
- Kiedy klient proponuje Ci kawę to ją zaakceptuj – zasady savoir- vivre w relacjach biznesowych
- Granice relacji biznesowych i osobistych
Dodatkowo zapraszamy na szkolenie Wywieranie wpływu.
Wszystkie nasze szkolenia są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji na temat szkolenia prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. + 48 503 129 393