szkolenie obsługa klienta

Szkolenie Obsługa klienta

Informacja o szkoleniu Obsługa klienta

Szkolenie Obsługa klienta to doskonały warsztat dla pracowników, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w relacjach z klientami. Dlatego program obejmuje proste i szybkie techniki, które poprawiają relacje oraz satysfakcję klienta. Szkolenie Obsługa klienta ma sprawić, aby klienci powracali do Twojej firmy lub polecali ją swoim znajomym. Klient zadowolony z obsługi częściej wraca oraz współpracuje w szerszym zakresie. Uczestnicy zdobędą umiejętności na codzienne sytuacje, ale także trudne momenty. W szczególności wpłynie to na pozytywne oceny, wyższą sprzedaż i szerszą współpracę.

Korzyści dla uczestników szkolenia Obsługa klienta

Uczestnicy szkolenia Obsługa klienta:

  • Rozwiną umiejętności komunikacyjne z klientem
  • Lepiej zrozumieją potrzeby klientów
  • Będą potrafili radzić sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Zwiększą swój autorytet i pewność siebie w kontakcie z klientem
  • Poznają techniki aktywnego słuchania i reakcji na słowa klienta
  • Zwiększą efektywność w obsłudze dzięki poznanym technikom
  • Będą potrafili zarządzać emocjami w pracy z klientem i zachowają profesjonalizm
  • Udoskonalą umiejętności negocjacyjne
  • Nauczą się pracować z trudnym, wymagającym klientem
  • Zwiększą satysfakcję klientów poprzez pozytywne wrażenia z kontaktów z firmą

Wyślij zapytanie

Program szkolenia

I. DOBRE PRAKTYKI – Szkolenie Obsługa Klienta

Profesjonalna obsługa klienta

  • Osoba pracownika oraz jej wpływ na kształtowanie wizerunku Firmy
  • Tworzenie dobrego pierwszego wrażenia już w początkowym kontakcie z klientem
  • Savoir-vivre w kontakcie z rozmówcą – w rozmowie bezpośredniej i telefonicznej

Procedury w czasie obsługi – czyli szkolenie obsługa klienta w praktyce

  • Powitanie partnera
  • Ustalenie potrzeb/problemu interesanta
  • Poinformowanie klienta o procedurze i sposobie załatwienia jego sprawy
  • Informowanie pośrednie
  • Pożegnanie

Komunikacja z klientem. Ćwiczenia W trakcie szkolenia z obsługi klienta

  • Jak komunikować się partnersko?
  • Jak mówić jasno, prosto i precyzyjnie?
  • Techniki budowania zaufania

Błędy w komunikacji doradcy

  • Czynienie założeń
  • Pouczanie
  • Sarkazm
  • Brak uprzejmości, itp.

Kim jest trudny klient? Na ratunek szkolenia z obsługi klienta

  • Psychologia klienta
  1. Typy charakteru
  2. Oczekiwania względem Twojej Firmy
  • Dlaczego klient „staje się” trudny?
  1. Postawy, które wyzwalają w kliencie gniew i zdenerwowanie
  2. Czego nie wolno mówić?

II. PRZYJMOWANIE PYTAŃ, SKARG I REKLAMACJI

  • Odbieranie telefonów od niezadowolonych klientów
  • Przyjmowanie informacji osobiście
  • Co mówić, gdy wiemy jak rozwiązać problem
  • Co mówić, gdy nie wiemy , jak rozwiązać problem

Przykładowe wzory reakcji w sytuacji:
– klient nie rozumie informacji pracownika
– gdy klient jest silnie wzburzony
– jak reagować na niestosowne formy

III. PRZEKAZYWANIE NEGATYWNYCH INFORMACJI W OBSŁUDZE KLIENTA

Szkolenie obsługa klienta – praktyczne wzorce na trudne sytuacje

  • Brak możliwości zrealizowania życzeń klienta
  • Konieczność wprowadzenia nowych rozwiązań
  • Nieuznanie skargi

IV. REAKCJE NA KRYTYKĘ W OBSŁUDZE KLIENTA

Szkolenia z Obsługi klienta – asertywna obrona swoich praw

  • Gdy klient krytykuje i podważa Ciebie i procedury Twojej Firmy
  • Sytuacje, w których klient nie chce udzielić ważnych informacji
  • Masz wrażenie, że nie możesz się z rozmówcą porozumieć
  • Jak poradzić sobie z gniewem rozmówcy?

Techniki reakcji na zarzuty oraz odpowiedzi na trudne pytania

V. OBSŁUGA KLIENTA – SZKOLENIE O TYM, CZEGO TEŻ NIE ROBIĆ

  • Brak lojalności wobec Firmy (krytyka swojej Firmy, produktów, współpracowników)
  • Obwinianie klienta
  • Nieumiejętność dostosowania języka do poziomu rozmówcy
  • Okłamywanie klienta
  • Obiecywanie rozwiązań z góry niemożliwych lub skazanych na niepowodzenie
  • Inne

Wyślij zapytanie

Dlaczego warto inwestować w szkolenie Obsługa klienta?

Szkolenie z obsługi klienta to inwestycja, która podnosi jakość usług świadczonych przez Twoich pracowników. Profesjonalna obsługa klienta to klucz do zbudowania lojalności klientów i zdobycia ich zaufania, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Warsztat kształtuje umiejętności niezbędne do budowania pozytywnego wizerunku organizacji, w tym większej popularności lub sprzedaży. Dzięki praktycznym zajęciom uczestnicy będą gotowi do stawienia czoła wyzwaniom rynku, który kładzie coraz większy nacisk na profesjonalną obsługę klienta. Zainwestowanie w rozwój pracowników to długofalowa korzyść zarówno dla nich, jak i dla Twojej firmy.

Korzyści dla firmy

Inwestycja w szkolenie z obsługi klienta przekłada się na realne korzyści dla firmy. Wyszkoleni pracownicy będą bardziej zaangażowani w swoją pracę, bo postrzegają ją jako przyjemniejszą. A to wpływa na jakość świadczonej obsługi. Podniesienie tych kompetencji skutkuje zwiększeniem lojalności klientów, którzy docenią profesjonalizm i skuteczność obsługi. Firma dodatkowo zyskuje większą konkurencyjność, gdyż każdy lubi być obsłużony na wysokim poziomie. Przeszkoleni pracownicy są bardziej otwarci na rozwiązywanie problemów, co zwiększa efektywność organizacyjną. Inwestując w szkolenie Obsługa klienta budujesz długofalowy sukces i pozytywny wizerunek na rynku.

Korzyści dla pracownika obsługi klienta

  • Pracownik nauczy się lepiej rozumieć potrzeby klientów i precyzyjnie przekazywać informacje
  • Lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach stresowych, np. reklamacje, niezadowoleni klienci
  • Pracownik lepiej zarządza i kontroluje emocje
  • Zwiększenie efektywności pracy, szybkie reagowanie na potrzeby klientów
  • Poprawa jakości obsługi klienta
  • Skrócenie czasu rozwiązywania problemów
  • Zwiększenie sprzedaży, skuteczność w proponowaniu produktów i usług
  • Wzrost zadowolenia z pracy, dzięki biegłości w obsłudze klienta

Umiejętności nabyte na szkoleniu Obsługa klienta mają bezpośredni wpływ na jakość pracy pracownika, co z kolei przekłada się na lepsze wyniki firmy. Zarówno w zakresie sprzedaży, jak i satysfakcji klientów.

Wyślij zapytanie

Obsługa klienta – szkolenie dostarcza wiedzy z profesjonalnej komunikacji, w tym komunikacji asertywnej, stosowanej w sytuacjach trudnych. Dlatego, w ramach szkolenia Obsługa Klienta nauczymy pracowników przekazywania i odbierania pozytywnych informacji, jak i przekazywania i odbierania negatywnych komunikatów.

Dla kogo szkolenie z Obsługi Klienta?

Szkolenie Obsługa Klienta to warsztat skierowany do wszystkich osób, które mają kontakt z klientami. Przede wszystkim tych, które inicjują go lub przyjmują. Dlatego warsztaty z obsługi klienta realizujemy dla pracowników z następujących działów:

Kontakt

Szkolenia z Obsługi klienta „szyjemy na Państwa miarę”. Dlatego dopasowujemy materiał i ćwiczenia do indywidualnej specyfiki. Polecamy blog o sprzedaży oraz zachęcamy do skorzystania z innych szkoleń ze sprzedaży. W celu uzyskania pełnych informacji na temat warsztatów prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:

 

KONFERENCJA Mikołaj Dla Managera” z kolorowym paskiem (czerwony, żółty, niebieski, zielony) u góry – idealny dla osób poszukujących szkoleń dla kierowników.

Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.

Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj

A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera

MANAGER_KA I DZIKA RADOŚĆWiesław Ślósarz – Seks i władza – od afirmacji do zawirowań