Trening komunikacji asertywnej – trzon skutecznej rozmowy
Szkolenie z asertywności to warsztat uczący prawidłowej komunikacji. Przede wszystkim taki, bez którego poprawne komunikowanie się jest niemożliwe. Kurs asertywności precyzyjnie wyjaśnia, na czym polegają techniki asertywności i opisuje podstawowe zasady porozumiewania się. Na pewno każdy słyszał pojęcie „asertywność”, jednak niewiele osób potrafi podać jego pełną definicję. Jeszcze trudniej zastosować wszystkie prawidła w praktyce. Dlatego należy wziąć udział w treningu asertywności.
Szkolenia z asertywności
ASERTYWNOŚĆ to zdolność do pełnego i swobodnego wyrażania swojej postawy w kontakcie z innym człowiekiem.
Przede wszystkim cechuje się bezpośrednim, uczciwym i stanowczym eksponowaniem w stosunku do innej osoby uczuć, opinii, myśli i pragnień. W szczególności szkolenia z asertywności omawiają postawy uwzględniające opinie, uczucia i prawa innych osób. Techniki asertywności zapewniają ochronę godności własnej oraz naszego rozmówcy. Trening asertywności, jako szkolenie stacjonarne lub online, jest najlepszym warsztatem dla tych, którzy chcą poprawić porozumiewanie się i nauczyć się bardzo ważnych zasad.
Trening asertywności – obszary zastosowania
Kurs asertywności w formie tradycyjnej lub dostępny online wprowadza nową jakość komunikacji. Dziedzina asertywności obejmuje bardzo wiele kategorii, niebranych na co dzień pod uwagę. Najczęściej kojarzona jest z umiejętnością odmawiania. Jest to jednak tylko jeden z obszarów tej dziedziny. Należy pamiętać, że techniki asertywności posiadają bardzo szerokie zastosowanie. Obejmują sytuacje pozytywne, np. umiejętność udzielania pochwał i ich przyjmowania oraz sytuacje negatywne lub trudne, np. udzielanie i przyjmowanie krytyki. Należy pamiętać, że warsztaty asertywności poruszają aspekty związane z sytuacjami pozytywnymi oraz trudnymi. Tego wszystkiego i wiele innych praktycznych rzeczy można dowiedzieć się podczas szkolenia z asertywności.
Trening asertywności uczy najważniejszych zasad w powyższych obszarach, pokazuje techniki asertywności na różnych etapach rozmów z innymi ludźmi. Pozwala osiągnąć przejrzystą i zrozumiałą treść przekazywanych informacji. Tym samym buduje dobry jej przepływ, dodaje odwagi i pewności siebie.
Dzięki treningowi asertywności znacznie poprawi się jakość komunikacji w firmie. Osoby biorące w nim udział znacznie podniosą swoje umiejętności w wyrażaniu swoich postaw.
Dzięki szkoleniu z asertywności uczestnicy:
- nauczą się motywująco chwalić i krytykować inne osoby. W związku z tym wzrośnie motywacja,
- nabędą umiejętność przekazywania próśb, zwłaszcza podwładnym lub koledze w pracy,
- otrzymają techniki asertywności do obrony swoich praw z trudnymi rodzajami rozmówców,
- zbudują silny wizerunek własny w oczach swoich oraz innych ludzi,
- nauczą się radzenia sobie w chwili agresji lub krytyki ze strony drugiego człowieka,
- wytrenują techniki odmowy i mówienia „nie”, zwłaszcza w sytuacjach, gdy ich prawa będą zagrożone,
- będą umieli fachowo przedstawiać swoje myśli, poglądy i opinie.
PROGRAM SZKOLENIA Z ASERTYWNOŚCI:
Wyjaśnienie pojęcia asertywności – trening asertywności
- Korzyści ze stosowania asertywności.
- Wyjaśnienie definicji.
- Współczesne techniki asertywności.
- Zastosowanie w powszechnej rozmowie i kontaktach, czyli asertywność na co dzień.
Dlaczego nie zawsze potrafimy mówić otwarcie? Szkolenie z asertywności – powody braku obrony swojego stanowiska
- Sprawdź, w jaki sposób sam się komunikujesz, czyli określ swój styl – autodiagnoza.
- Demaskowanie blokad w porozumiewaniu się, w szczególności ograniczeń w swobodzie wypowiadania.
- Psychologiczne uwarunkowania, które stoją na przeszkodzie w stosowaniu wzorców:
- Wpływ negatywnej oceny własnej wartości na jakość rozmów z drugim człowiekiem.
- Znaczenie postrzegania innych ludzi i wpływ na stosowane techniki asertywności.
- Przykłady zachowań w kryzysowych momentach.
- Obawy przed oceną innych ludzi, dodatkowo chęć uniknięcia poczucia winy.
- Skąd się bierze niechęć do bycia asertywnym?
Czy istnieje wzajemne prawo do krytyki? Jak daleko może sięgać swoboda w krytykowaniu innych?
- W jaki sposób odbierać krytyczne opinie na swój temat?
- Jak udzielać innym krytycznych opinii?
- Warsztat nad emocjami swoimi i współpracowników.
Naucz się na szkoleniu z asertywności odmawiać i powiedz efektywnie NIE, w szczególności chroń swoje prawa i poglądy
- Charakterystyka postaw agresywnych i analiza powodów zachowań osób, które prezentują takie postawy.
- Techniki reakcji asertywnych na atak osób agresywnych.
- Wpływanie na partnera rozmowy, aby ważył słowa i brał za nie pełną odpowiedzialność. Metody działania podczas niejasnych i manipulacyjnych przekazów rozmówcy.
Budowanie pewności siebie, czyli relacje z drugim człowiekiem
Techniki asertywności w praktyce. Dodatkowo sposoby na przełamanie barier komunikacyjnych, ograniczeń, strachu.
Trening asertywności – budowanie pozytywnych więzi z innymi ludźmi
- Przekazywanie pozytywnych myśli i odczuć jako metoda na zbudowanie pozytywnej więzi z drugim człowiekiem.
- Warunki chwalenia innych. Naucz się za co, jak i kiedy.
- Czujność w rozmowie – przeciwdziałanie i demaskowanie manipulacji.
Wykorzystanie technik asertywności – zwłaszcza w sytuacjach zawodowych
- Niewygodne momenty w kontakcie pomiędzy szefem a pracownikiem.
- Jak znosić krytykę i jak na nią reagować w sytuacji zawodowej? W jaki sposób odbierać krytyczne komunikaty?
- Techniki wydawania poleceń za pomocą asertywności. Sposób na przekazanie zadania, sprawdzenie, czy Twój rozmówca zrozumiał przekaz. Podaj niezbędne parametry komunikatu asertywnego.
- Informacja zwrotna na temat jakości wykonanego zadania. Oddziaływanie jakości komunikatu na pracownika oraz wpływ na jego dalszą motywację do pracy.
- Wzorce do udzielania pochwał i przekazywania konstruktywnej krytyki.
- Sposoby uzasadniania swojego stanowiska.
- Dbanie o partnerską rozmowę jako warunek sprawnego przepływu informacji, jasności komunikatów i dobrej atmosfery w zespole.
Dodatkowo, prócz szkolenia z asertywności, polecamy inne szkolenia dla firm poprawiające jakość kontaktów międzyludzkich, np. szkolenia z komunikacji, trening ułatwiający rozwiązywanie konfliktów oraz szkolenia z obsługi klienta.
Szkolenie z asertywności budujemy w oparciu o wytyczne i zalecenia uczestników. Dlatego jest warsztatem dopasowanym do konkretnej sytuacji. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z Doradcą:
tel. kom. + 48 503 129 393