NIEMCY

Etykieta Biznesowa w Niemczech – tak blisko, a też warto ja znać

Etykieta Biznesowa w Niemczech, znana, ale nieznana. Przekraczasz granicę Polski i nagle okazuje się, że znajdują się Państwo w zupełnie nowym  świecie. Przecież kraj naszych zachodnich sąsiadów nie jest Państwu obcy, bywaliście tam wiele razy, może tylko przejeżdżaliście… I wydawać by się mogło, że skoro to tak blisko, to wszystko o Niemcach już wiemy.  A jednak… Tu potrafi nas zaskoczyć niemiecka etykieta biznesowa. Okazuje się, że jednak odmienna od naszej. Można w niej znaleźć sporo różnic. Niemiecka kultura biznesu potrafi być bardzo odmienna od polskich obyczajów. W trakcie warsztatów z etykiety biznesowej w Niemczech dowiedzą się Państwo, jakie są główne różnice biznesowe pomiędzy Polakami a Niemcami. Ukażemy Państwu różnice w mentalności i postrzeganiu świata biznesowego. Etykieta Biznesowa w Niemczech pokazuje także, że mamy także punkty wspólne. Dlatego warto się zapoznać z tym, co nas łączy i co dzieli.

Etykieta Biznesowa w Niemczech – niemiecka kultura biznesu

Jak się okazuje, świat biznesu nie jest prosty nawet w ojczystym kraju. Tutaj z pomocą przychodzimy My – Firma KREATOR wraz z trenerami, którzy chętnie podzielą się z Państwem swoim doświadczeniem i wiedzą. Pokażą Państwu niemiecka etykieta biznesowa jest i odmienna i czasami podobna do polskiej.

Możemy też Państwu pokazać, że kraj idealnego ładu i porządku, jak często postrzegany przez Polaków, jest przyjazny i pełny niespodzianek. Z pewnością współpraca z niemieckimi klientami może okazać się niezwykłym przeżyciem i dobrą lekcją. Później będą mogli Państwo podzielić się tą wiedzą z innymi. Etykietę biznesową w Niemczech warto znać. To nasz bezpośredni sąsiad, kluczowy partner gospodarczy Polski. To jest również kraj, gdzie kupujemy, wypoczywamy i zwiedzamy. I tak samo odwiedzają nasz kraj niemieccy partnerzy, kontrahenci. Chcąc rozwijać bliższe relacje poznajmy niemiecką kulturę biznesu. Ułatwi to Państwu rozwijanie i podtrzymywanie kontaktów handlowych.

Dzięki udziałowi w szkoleniu Etykieta Biznesowa w Niemczech Pracownicy Firmy:

  • Zwiększą swoją wiedzę o etykiecie biznesowej w Niemczech oraz zrozumieją, czym są warunkowane rozmaite zachowania Niemców
  • Poznają podejście Niemców do biznesu, pracy i życia prywatnego
  • Dowiedzą się wiele o specyfice współpracy zawodowej z Niemcami. Otrzymają konkretne wskazówki, jak być bardziej efektywnym oraz jak rozwiązywać trudne sytuacje
  • Dowiedzą się, co można, a czego nie należy robić w trakcie spotkań biznesowych oraz współpracy z Niemcami
  • Poznają niemiecką etykietę biznesową, co ułatwi im nawiązywanie kontaktów i prowadzenie spotkań z klientami

Końcowy program szkolenia zostanie dostosowany do Państwa oczekiwań, potrzeb i case’ów w czasie audytu przedszkoleniowego.

PROGRAM SZKOLENIA Etykieta Biznesowa w Niemczech:

Czym jest kultura?

  • Co to jest kultura?
  • Jaka jest moja kultura, a jaka jest kultura w Niemczech? – systemy wartości, symbole i ideały zakodowane w tradycji jako elementy tworzące punkt widzenia oraz różnice w zachowaniach
  • Różnice – niemiecka kultura biznesu
  • Najważniejsze wartości dla Niemców (badania 2013r.) – etykieta biznesowa w Niemczech

Efektywna komunikacja z niemieckim partnerem

  • Model DIN (opisz, zinterpretuj, reaguj) – sposób na obiektywną ocenę sytuacji i znalezienie rozwiązania ewentualnego konfliktu
  • Wzajemne stereotypy i archetypy odnośnie Niemców i Polaków
  • Style komunikowania się oraz sposób wyrażania myśli w Polsce a w Niemczech
  • Komunikacja niewerbalna – przestrzeń, mimika, gesty, ton głosu

Polacy a Niemcy – różnice w mentalności i sposobie zachowania

  • Jak wyrażamy i jak radzimy sobie z emocjami?
  • W jaki sposób współpracujemy z innymi?
  • Jak definiujemy czas?
  • Jak odnosimy sie do otoczenia?
  • Jak dążymy do rozwiązania sprawy?
  • Jak definiujemy sprawiedliwość?
  • W jaki sposób określamy status społeczny?

Niemcy w biznesie

  • Pokazanie istotnych różnic w niemieckiej kulturze biznesu, postrzeganiu, interpretacji i komunikacji wynikającej z różnic kulturowych pomiędzy Polakami a Niemcami
  • Omówienie możliwości wystąpienia konfliktów w polsko-niemieckiej współpracy międzynarodowej, w sytuacjach.:

Praca dla niemieckich klientów
Spotkania
Negocjacje
Rozumienie roli klienta
Rozumienie roli zwierzchnika
Proces podejmowania decyzji
Prezentacja
Codzienna komunikacja (spotkania, telefon, e-mail)
Budowanie relacji
Praca w grupach międzynarodowych

  • Scenariusze udanej współpracy – jak może pomóc niemiecka etykieta biznesowa?

Współpraca z niemieckim klientem – trudne obszary

  • Oczekiwania wobec polskich partnerów
  • Jak Niemcy komunikują krytykę, niezadowolenie i reklamacje?
  • Co nam może pomóc we wzajemnej komunikacji?
  • Czego należy unikać?

Savoir-vivre we współpracy z Niemcami

  • Praktyczne rady i wskazówki przydatne w biznesowych kontaktach
  • Hierarchiczność w firmie oraz w działaniach biznesowych
  • Small talk, czyli o czym rozmawiać?
  • Zwroty grzecznościowe
  • Inne, według życzeń

Praca nad trudnymi case’ami uczestników szkolenia

 

Wszystkie nasze szkolenia zamknięte są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]