Intercultural Business Training – Germany
Etykieta Biznesowa w Niemczech – tak blisko, a też warto ja znać
Etykieta Biznesowa w Niemczech, znana, ale nieznana. Przekraczasz granicę Polski i nagle okazuje się, że znajdujesz się w zupełnie nowym świecie. Z pewnością kraj naszych zachodnich sąsiadów nie jest Państwu obcy, bywaliście tam wiele razy, może tylko przejeżdżaliście… W związku z tym wydawać by się mogło, że skoro to tak blisko, to wszystko o Niemcach już wiemy. A jednak… Tu potrafi nas zaskoczyć niemiecka etykieta biznesowa. Przede wszystkim okazuje się, że jest jednak odmienna od naszej. Można w niej znaleźć sporo różnic. Należy pamiętać, że niemiecka kultura biznesu potrafi się różnić od polskich obyczajów. Dlatego w trakcie warsztatów z etykiety biznesowej w Niemczech dowiedzą się Państwo, jakie są główne różnice biznesowe pomiędzy Polakami a Niemcami. Dodatkowo ukażemy Państwu różnice w mentalności i postrzeganiu świata biznesowego. Etykieta Biznesowa w Niemczech uzmysławia również, że mamy punkty wspólne. Dlatego warto się zapoznać z tym, co nas łączy i co dzieli.
Etykieta Biznesowa w Niemczech – czyli niemiecka kultura biznesu
Jak się okazuje, świat biznesu nie jest prosty nawet w ojczystym kraju. Co najważniejsze, z pomocą przychodzimy My – Firma KREATOR wraz z trenerami, którzy chętnie podzielą się z Państwem swoim doświadczeniem i wiedzą. Przede wszystkim pokażą Państwu w czym niemiecka etykieta biznesowa jest odmienna, a w czym podobna do polskiej.
Co najważniejsze, możemy Państwu pokazać, że kraj idealnego ładu i porządku, jak często postrzegany przez Polaków, jest przyjazny i pełen niespodzianek. Z pewnością współpraca z niemieckimi klientami może okazać się niezwykłym przeżyciem i dobrą lekcją. Następnie będą mogli Państwo podzielić się tą wiedzą z innymi. Etykietę biznesową w Niemczech warto znać. Przede wszystkim to nasz bezpośredni sąsiad, kluczowy partner gospodarczy Polski. Dodatkowo to kraj, gdzie kupujemy, wypoczywamy i zwiedzamy. Tak samo odwiedzają nasz kraj niemieccy partnerzy, kontrahenci. W takim razie chcąc rozwijać bliższe relacje poznajmy niemiecką kulturę biznesu. Zwłaszcza ułatwi to Państwu szkolenie z tego zakresu.
Dzięki udziałowi w szkoleniu Etykieta Biznesowa w Niemczech Pracownicy Firmy:
- Zwiększą swoją wiedzę o etykiecie biznesowej w Niemczech, zwłaszcza zrozumieją, czym są warunkowane rozmaite zachowania Niemców
- Poznają podejście Niemców do biznesu, pracy, następnie życia prywatnego
- Dowiedzą się wiele o specyfice współpracy zawodowej z Niemcami. Dodatkowo otrzymają konkretne wskazówki, jak być bardziej efektywnym oraz jak rozwiązywać trudne sytuacje
- Dowiedzą się, co można, a czego nie należy robić w trakcie spotkań biznesowych, zwłaszcza we współpracy z Niemcami
- Poznają niemiecką etykietę biznesową, co w szczególności ułatwi im nawiązywanie kontaktów i prowadzenie spotkań z klientami
Końcowy program szkolenia zostanie dostosowany do Państwa oczekiwań, potrzeb i case’ów w czasie audytu przedszkoleniowego.
PROGRAM SZKOLENIA Etykieta Biznesowa w Niemczech:
Czym jest kultura?
- Co to jest kultura?
- Jaka jest moja kultura, a jaka jest kultura w Niemczech? – Przede wszystkim systemy wartości, symbole i ideały zakodowane w tradycji jako elementy tworzące punkt widzenia oraz różnice w zachowaniach
- Różnice – niemiecka kultura biznesu
- Najważniejsze wartości dla Niemców (badania 2013r.) – etykieta biznesowa w Niemczech
Efektywna komunikacja z niemieckim partnerem
- Model DIN (opisz, zinterpretuj, reaguj) – sposób na obiektywną ocenę sytuacji, zwłaszcza na znalezienie rozwiązania ewentualnego konfliktu
- Wzajemne stereotypy i archetypy odnośnie Niemców i Polaków
- Style komunikowania, w szczególności sposób wyrażania myśli w Polsce a w Niemczech
- Komunikacja niewerbalna – czyli przestrzeń, mimika, gesty, ton głosu
Polacy a Niemcy – różnice w mentalności i sposobie zachowania
- Jak wyrażamy, a zwłaszcza jak radzimy sobie z emocjami?
- W jaki sposób współpracujemy z innymi?
- Jak definiujemy czas?
- Odnoszenie się do otoczenia?
- Dążenie do rozwiązania sprawy?
- Jak definiujemy sprawiedliwość?
- W jaki sposób określamy status społeczny?
Niemcy w biznesie
- Pokazanie istotnych różnic w niemieckiej kulturze biznesu, w szczególności postrzeganiu, interpretacji i komunikacji wynikającej z różnic kulturowych pomiędzy Polakami a Niemcami
- Omówienie możliwości wystąpienia konfliktów w polsko-niemieckiej współpracy międzynarodowej, zwłaszcza w sytuacjach.:
Praca dla niemieckich klientów
Spotkania
Negocjacje
Rozumienie roli klienta
Rozumienie roli zwierzchnika
Proces podejmowania decyzji
Prezentacja
Codzienna komunikacja (czyli spotkania, telefon, e-mail)
Budowanie relacji
Praca w grupach międzynarodowych
- Scenariusze udanej współpracy – czyli jak może pomóc niemiecka etykieta biznesowa?
Współpraca z niemieckim klientem – w szczególności trudne obszary
- Oczekiwania wobec polskich partnerów
- Jak Niemcy komunikują krytykę, niezadowolenie i reklamacje?
- Co nam może pomóc we wzajemnej komunikacji?
- Czego należy unikać?
Savoir-vivre we współpracy z Niemcami
- Praktyczne rady i wskazówki przydatne w biznesowych kontaktach
- Hierarchiczność w firmie oraz w działaniach biznesowych
- Small talk, czyli o czym rozmawiać?
- Zwroty grzecznościowe
- Inne, według życzeń
Praca nad trudnymi case’ami uczestników szkolenia
Dodatkowo polecamy inne szkolenia z zakresu Komunikacja międzykulturowa.
Wszystkie nasze szkolenia zamknięte są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. + 48 503 129 393
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera