NIEMCY

Etykieta Biznesowa w Niemczech – tak blisko, a też warto ja znać

Etykieta Biznesowa w Niemczech, znana, ale nieznana. Przekraczasz granicę Polski i nagle okazuje się, że znajdujesz się w zupełnie nowym świecie. Z pewnością kraj naszych zachodnich sąsiadów nie jest Państwu obcy, bywaliście tam wiele razy, może tylko przejeżdżaliście… W związku z tym wydawać by się mogło, że skoro to tak blisko, to wszystko o Niemcach już wiemy.  A jednak… Tu potrafi nas zaskoczyć niemiecka etykieta biznesowa. Przede wszystkim okazuje się, że jest jednak odmienna od naszej. Można w niej znaleźć sporo różnic. Należy pamiętać, że niemiecka kultura biznesu potrafi się różnić od polskich obyczajów. Dlatego w trakcie warsztatów z etykiety biznesowej w Niemczech dowiedzą się Państwo, jakie są główne różnice biznesowe pomiędzy Polakami a Niemcami. Dodatkowo ukażemy Państwu różnice w mentalności i postrzeganiu świata biznesowego. Etykieta Biznesowa w Niemczech uzmysławia również, że mamy punkty wspólne. Dlatego warto się zapoznać z tym, co nas łączy i co dzieli.

Etykieta Biznesowa w Niemczech – czyli niemiecka kultura biznesu

Jak się okazuje, świat biznesu nie jest prosty nawet w ojczystym kraju. Co najważniejsze, z pomocą przychodzimy My – Firma KREATOR wraz z trenerami, którzy chętnie podzielą się z Państwem swoim doświadczeniem i wiedzą. Przede wszystkim pokażą Państwu w czym niemiecka etykieta biznesowa jest odmienna, a w czym podobna do polskiej.

Co najważniejsze, możemy Państwu pokazać, że kraj idealnego ładu i porządku, jak często postrzegany przez Polaków, jest przyjazny i pełen niespodzianek. Z pewnością współpraca z niemieckimi klientami może okazać się niezwykłym przeżyciem i dobrą lekcją. Następnie będą mogli Państwo podzielić się tą wiedzą z innymi. Etykietę biznesową w Niemczech warto znać. Przede wszystkim to nasz bezpośredni sąsiad, kluczowy partner gospodarczy Polski. Dodatkowo to kraj, gdzie kupujemy, wypoczywamy i zwiedzamy. Tak samo odwiedzają nasz kraj niemieccy partnerzy, kontrahenci. W takim razie chcąc rozwijać bliższe relacje poznajmy niemiecką kulturę biznesu. Zwłaszcza ułatwi to Państwu szkolenie z tego zakresu.

Dzięki udziałowi w szkoleniu Etykieta Biznesowa w Niemczech Pracownicy Firmy:

  • Zwiększą swoją wiedzę o etykiecie biznesowej w Niemczech, zwłaszcza zrozumieją, czym są warunkowane rozmaite zachowania Niemców
  • Poznają podejście Niemców do biznesu, pracy, następnie życia prywatnego
  • Dowiedzą się wiele o specyfice współpracy zawodowej z Niemcami. Dodatkowo otrzymają konkretne wskazówki, jak być bardziej efektywnym oraz jak rozwiązywać trudne sytuacje
  • Dowiedzą się, co można, a czego nie należy robić w trakcie spotkań biznesowych, zwłaszcza we współpracy z Niemcami
  • Poznają niemiecką etykietę biznesową, co w szczególności ułatwi im nawiązywanie kontaktów i prowadzenie spotkań z klientami

Końcowy program szkolenia zostanie dostosowany do Państwa oczekiwań, potrzeb i case’ów w czasie audytu przedszkoleniowego.

PROGRAM SZKOLENIA Etykieta Biznesowa w Niemczech:

Czym jest kultura?

  • Co to jest kultura?
  • Jaka jest moja kultura, a jaka jest kultura w Niemczech? – Przede wszystkim systemy wartości, symbole i ideały zakodowane w tradycji jako elementy tworzące punkt widzenia oraz różnice w zachowaniach
  • Różnice – niemiecka kultura biznesu
  • Najważniejsze wartości dla Niemców (badania 2013r.) – etykieta biznesowa w Niemczech

Efektywna komunikacja z niemieckim partnerem

  • Model DIN (opisz, zinterpretuj, reaguj) – sposób na obiektywną ocenę sytuacji, zwłaszcza na znalezienie rozwiązania ewentualnego konfliktu
  • Wzajemne stereotypy i archetypy odnośnie Niemców i Polaków
  • Style komunikowania, w szczególności sposób wyrażania myśli w Polsce a w Niemczech
  • Komunikacja niewerbalna – czyli przestrzeń, mimika, gesty, ton głosu

Polacy a Niemcy – różnice w mentalności i sposobie zachowania

  • Jak wyrażamy, a zwłaszcza jak radzimy sobie z emocjami?
  • W jaki sposób współpracujemy z innymi?
  • Jak definiujemy czas?
  • Odnoszenie się do otoczenia?
  • Dążenie do rozwiązania sprawy?
  • Jak definiujemy sprawiedliwość?
  • W jaki sposób określamy status społeczny?

Niemcy w biznesie

  • Pokazanie istotnych różnic w niemieckiej kulturze biznesu, w szczególności postrzeganiu, interpretacji i komunikacji wynikającej z różnic kulturowych pomiędzy Polakami a Niemcami
  • Omówienie możliwości wystąpienia konfliktów w polsko-niemieckiej współpracy międzynarodowej, zwłaszcza w sytuacjach.:

Praca dla niemieckich klientów
Spotkania
Negocjacje
Rozumienie roli klienta
Rozumienie roli zwierzchnika
Proces podejmowania decyzji
Prezentacja
Codzienna komunikacja (czyli spotkania, telefon, e-mail)
Budowanie relacji
Praca w grupach międzynarodowych

  • Scenariusze udanej współpracy – czyli jak może pomóc niemiecka etykieta biznesowa?

Współpraca z niemieckim klientem – w szczególności trudne obszary

  • Oczekiwania wobec polskich partnerów
  • Jak Niemcy komunikują krytykę, niezadowolenie i reklamacje?
  • Co nam może pomóc we wzajemnej komunikacji?
  • Czego należy unikać?

Savoir-vivre we współpracy z Niemcami

  • Praktyczne rady i wskazówki przydatne w biznesowych kontaktach
  • Hierarchiczność w firmie oraz w działaniach biznesowych
  • Small talk, czyli o czym rozmawiać?
  • Zwroty grzecznościowe
  • Inne, według życzeń

Praca nad trudnymi case’ami uczestników szkolenia

Dodatkowo polecamy inne szkolenia z zakresu Komunikacja międzykulturowa.

Wszystkie nasze szkolenia zamknięte są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]