Cross selling i up selling

Cross selling i up selling – sprzedaż wiązana

Sprzedaż wiązana, czym jest cross selling i up selling? Aby zdobyć przewagę nad konkurencją należy sięgać po wszelkie inne metody niż to, co dokładnie (lub tylko) chce kupić klient. Chcąc dokonać maksymalizacji zysków sprzedażą wiązaną, należy zwiększać ilość sprzedawanych produktów i usług lub zachęcać do kupowania produktów droższych. Zachętą dla klienta może być kompleksowość usługi lub uzupełnienie oferty produktowej. Może być również otrzymanie produktu o lepszych parametrach, lepszej jakości lub lepszych cechach użytkowych.

Cross selling i up selling to metody maksymalizacji zysku z transakcji oraz zwiększania skuteczności oferty

Up selling to oferowanie klientowi produktów droższych, lepszych, luksusowych, o wyższym standardzie, czy też większej ilości funkcji niż klient zakładał.

Cross selling to z kolei sprzedaż, która polega na rozszerzeniu zamówienia o opcje dodatkowe. Wiąże się ze sprzedażą klientowi produktów zbliżonych. Jest także strategią sprzedawania stałemu klientowi nowych produktów. Wykorzystuje się tutaj wiedzę o kliencie i analizę jego dotychczasowych zakupów.

Szkolenie z cross selling i up selling – sprzedaż wiązana

Dzięki szkoleniu Państwa pracownicy zdobędą wiedzę i umiejętności do sprzedawania większej ilości produktów. Sprzedaż stanie się bardziej kompleksowa, a ilość rotujących artykułów większa. Nauczą się również technik ułatwiających proponowanie droższych produktów, od tych, które na początku oczekiwał klient. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku dojdzie do zwiększenia sprzedaży – ilościowego lub wartościowego. Sprzedaż wiązana to okazja na powiększenie wielkości współpracy i sprzedaży. To rzeczywista możliwość na zwiększenie ilości sprzedawanych produktów oraz na ich zyskowność.

Tylko skuteczna polityka sprzedażowa pozwoli Państwu na zdobycie przewagi oraz podniesienie wielkości sprzedaży.

Dzięki szkoleniu Sprzedaż Wiązana cros selling i up selling Państwa pracownicy:

  • Dowiedzą się, na czym polega cross selling i up selling
  • Nauczą się, jak przygotować i zrealizować kampanie zwiększające zyski Państwa Firmy
  • Zwiększą wyniki sprzedaży poprzez wykorzystanie metody sugerowanej
  • Dowiedzą się, jak działa sprzedaż wiązana w sytuacji ograniczonej ilości klientów do pozyskania
  • Zdobędą umiejętności sprzedaży nowych produktów
  • Otrzymają narzędzia sprzedaży produktów drogich i wysoko marżowych
  • Nauczą się zwiększać wartość transakcji handlowych

 

PROGRAM SZKOLENIA z Cross selling i Up selling:

Jak maksymalizować zyski za pomocą sprzedaży wiązanej?

  • Co zrobić, aby klient kupił więcej niż planował?
  • Momenty, kiedy sprzedaż wiązana odniesie zamierzony efekt
  • Co to znaczy być pro aktywnym w sprzedaży?

Przygotowanie planu w Twojej pracy

  • Wykorzystanie badań marketingowych
  • Wybór produktów do kampanii
  • Wybór klientów
  • Przygotowanie strategii działań

Techniki sprzedaży sugerowanej

  • Zasady przejmowania inicjatywy w sprzedaży
  • Metody wpływu psychologicznego i argumentacji sprzedażowej
  • Techniki naciskania do dokonania wyboru i techniki zamykania sprzedaży (od łagodnych do naciskowych)

Jak sprzedać więcej? Procedury

Schematy, wzorce, algorytmy rozmów oraz techniki wpływu na decyzje klienta odnoście

a) Cross selling

Sprzedaż produktów z promocji i wyprzedaży
Techniki zachęcania do nowych produktów
Polecanie produktów cieszących się powodzeniem
Sprzedaż zamienników

b) Up selling

Sprzedaż produktów droższych/ lepszych jakościowo
Sprzedawanie dodatkowej opcji do złożonego zamówienia

Pułapki w stosowaniu sprzedaży wiązanej

  • Jak dbać o potrzeby klienta i nie manipulować klientem?
  • Jak nie obniżyć wartości produktów, na które klient zdecydował się pierwotnie?
  • Jak mówić o produktach tańszych będących w naszej ofercie?

Techniki radzenia sobie w momentach trudnych i kluczowych dla sprzedaży

  • Metody usuwania obiekcji klienta
  • Gdy klient się waha…
  • Gdy klient zadaje trudne pytania…
  • Jak reagować w sytuacji odmowy klienta?

 

Wszystkie nasze warsztaty zamknięte sprzedaży wiązanej cros selling i up selling dopasowane są do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji na temat szkolenia prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]