Cross selling i up selling

Cross selling i up selling – sprzedaż wiązana

Sprzedaż wiązana, czym jest cross selling i up selling? Przede wszystkim, aby zdobyć przewagę nad konkurencją należy sięgać po wszelkie, ale jednocześnie sprawdzone metody.  Dlatego często wybiegamy poza to, co dokładnie (lub tylko) chce kupić klient. W związku z tym, chcąc dokonać maksymalizacji zysków sprzedażą wiązaną, należy zwiększać ilość sprzedawanych produktów i usług. Dodatkowo zachęcać do kupowania produktów droższych. W takim razie zachętą dla klienta może być kompleksowość usługi lub uzupełnienie oferty produktowej. Może być również otrzymanie produktu o lepszych parametrach, lepszej jakości lub lepszych cechach użytkowych.

Cross selling i up selling to metody maksymalizacji zysku z transakcji oraz zwiększania skuteczności oferty

Up selling to oferowanie klientowi produktów droższych, lepszych, luksusowych. Zwłaszcza o wyższym standardzie, czy też większej ilości funkcji niż klient zakładał.

Cross selling to z kolei sprzedaż, która polega na rozszerzeniu zamówienia o opcje dodatkowe. Dlatego wiąże się ze sprzedażą klientowi produktów zbliżonych. Należy pamiętać, że jest także strategią sprzedawania stałemu klientowi nowych produktów. Przede wszystkim wykorzystuje się tutaj wiedzę o kliencie i analizę jego dotychczasowych zakupów.

Szkolenie z cross selling i up selling – czyli sprzedaż wiązana

W związku z tym, dzięki szkoleniu Państwa pracownicy zdobędą wiedzę i umiejętności do sprzedawania większej ilości produktów. Czyli sprzedaż stanie się bardziej kompleksowa, a ilość rotujących artykułów większa. Dodatkowo nauczą się technik ułatwiających proponowanie droższych produktów, od tych, które na początku oczekiwał klient. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku dojdzie do zwiększenia sprzedaży – ilościowego lub wartościowego.

Co najważniejsze, sprzedaż wiązana to okazja na powiększenie wielkości współpracy. Czyli rzeczywista możliwość na zwiększenie ilości sprzedawanych produktów oraz na ich zyskowność.

Tylko skuteczna polityka sprzedażowa pozwoli Państwu na zdobycie przewagi oraz podniesienie wielkości sprzedaży.

Dzięki szkoleniu cros selling i up selling Państwa pracownicy:

  • Przede wszystkim dowiedzą się, na czym polega cross selling i up selling
  • Nauczą się, jak przygotować i zrealizować kampanie zwiększające zyski Państwa Firmy
  • Zwiększą wyniki sprzedaży, zwłaszcza przez wykorzystanie metody sugerowanej
  • Dowiedzą się, jak działa sprzedaż wiązana w sytuacji ograniczonej ilości klientów do pozyskania
  • Zdobędą umiejętności sprzedaży nowych produktów
  • Otrzymają narzędzia sprzedaży produktów drogich i wysoko marżowych
  • Nauczą się zwiększać wartość transakcji handlowych

 

PROGRAM SZKOLENIA z Cross selling i Up selling:

Jak maksymalizować zyski za pomocą sprzedaży wiązanej?

  • Co zrobić, aby klient kupił więcej niż planował?
  • Momenty, kiedy sprzedaż wiązana odniesie zamierzony efekt
  • Co to znaczy być pro aktywnym w sprzedaży?

Przygotowanie planu w Twojej pracy

  • Wykorzystanie badań marketingowych
  • Wybór produktów do kampanii
  • Wybór klientów
  • Przygotowanie strategii działań

Techniki sprzedaży sugerowanej

  • Zasady przejmowania inicjatywy w sprzedaży
  • Metody wpływu psychologicznego, zwłaszcza argumentacji sprzedażowej
  • Techniki zachęcania do dokonania wyboru, w szczególności techniki zamykania sprzedaży (od łagodnych do naciskowych)

Jak sprzedać więcej? Procedury

Schematy, wzorce, algorytmy rozmów oraz techniki wpływu na decyzje klienta odnoście

a) Cross selling

Sprzedaż produktów z promocji i wyprzedaży
Techniki zachęcania do nowych produktów
Polecanie produktów cieszących się powodzeniem
Sprzedaż zamienników

b) Up selling

Sprzedaż produktów droższych/ lepszych jakościowo
Sprzedawanie dodatkowej opcji do złożonego zamówienia

Pułapki w stosowaniu sprzedaży wiązanej

  • Jak dbać o potrzeby klienta, dodatkowo nie manipulować klientem?
  • Obniżanie wartości produktów, na które klient zdecydował się pierwotnie?
  • Prezentacja produktów tańszych będących w naszej ofercie?

Techniki radzenia sobie w momentach trudnych i kluczowych dla sprzedaży

  • Metody usuwania obiekcji klienta
  • Gdy klient się waha…
  • Co zrobić, gdy klient zadaje trudne pytania…
  • Jak reagować w sytuacji odmowy klienta?

Więcej ciekawostek można przeczytać na naszym blogu: cross selling i up selling

Należy pamiętać, że warsztaty zamknięte sprzedaży wiązanej cros selling i up selling dopasowane są do specyfiki pracy. W celu uzyskania pełnych informacji na temat szkolenia prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]