Informacja o szkoleniu
Szkolenie Zarządzanie Zespołem Sprzedaży jest warsztatem, który rozwija umiejętności menedżerów sprzedaży. Uczestnicy poznają aspekty zarządzania, które pozwolą im wspierać swoich pracowników w osiąganiu celów sprzedażowych. Warsztat obejmuje wydawanie poleceń, udzielanie informacji zwrotnych, budowanie zaangażowania, trudne rozmowy z handlowcami oraz wiele innych praktycznych metod pracy. Dlatego Szkolenie Zarządzanie zespołem sprzedaży poprawia współpracę z handlowcami i zwiększa sprzedaż poprzez lepsze zarządzanie zadaniami. Uczestnicy wdrożą nowe umiejętności od razu po szkoleniu, osiągając lepsze wyniki sprzedażowe i podnosząc motywację swojego zespołu.
Korzyści dla uczestników szkolenia Zarządzanie zespołem sprzedaży
Uczestnicy szkolenia Zarządzanie zespołem sprzedaży:
- Otrzymają skuteczne narzędzia do profesjonalnego zarządzania zespołem sprzedaży
- Poznają swój styl kierowania i jego wpływ na osiągane wyniki
- Nauczą się wydawać polecenie i kontrolować zadania
- Będą potrafili udzielić merytorycznej oceny i krytyki
- Poznają metody reagowania na sytuacje trudne we współpracy z handlowcami
- Nauczą się budować zaangażowanie pracowników do zwiększania sprzedaży
- Dowiedzą się jak stosować pochwały i kary
- Będą potrafili przeprowadzić trudną rozmowę z handlowcem
Program szkolenia
Aktywność – czyli klucz do zwiększenia efektywności w sprzedaży
- Co oznacza aktywność w pracy handlowca?
- Umiejętność planowania pracy. W szczególności wizyt u klientów, telefonów
Moje działania jako kierownika – czyli mocne i słabe strony
- Jak realizuję Standardy Pracy Kierownika?
- Autoanaliza słabych i mocnych stron, w szczególności ich wpływ na wyniki działu
- Wyznaczenie sobie obszarów do pracy
Doskonalenie umiejętności kierowniczych w zarządzaniu zespołem sprzedaży
- Określenie własnego stylu zarządzania ludźmi – kryteria stylów kierowania
- Dobór stylu kierowania do rzeczywistej sytuacji w zespole
- Zadania szefa działu sprzedaży i analiza z dotychczasowymi działaniami
Szkolenie Zarządzanie zespołem sprzedaży – czyli praca nad efektywnością
- Cele sprzedaży – wyznaczanie, realizacja, sposoby wdrażania systemu kontroli
- Kontrola realizacji zadań w dziale sprzedaży
- Rozliczanie z realizacji zadań – jak przeprowadzić rozmowę z pracownikiem?
- Badanie przyczyn niepowodzeń – co jako szef mogę zmienić?
Budowanie zaangażowania pracownika
- Zaspokajanie potrzeb a motywacja
- Wpływ możliwości realizacji celów własnych na mobilizacje podwładnych i ich wyniki
- Wykorzystanie dysonansu poznawczego w motywowaniu pracowników
Efektywne prowadzenie motywujących spotkań i zebrań z pracownikami
- Umiejętność przemawiania – czyli budowanie własnego autorytetu w tracie zebrań i wystąpień
- Sposoby motywowania grupy handlowców – cele wspólne zespołu
- Szef zespołu handlowego w roli informatora o zmianach, innowacjach, restrukturyzacji
Kij czy marchewka?
- Nagrody – jak je stosować i kiedy?
- Kary – czyli jak umiejętnie i motywująco realizować system kar w pracy?
Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników – objawy jawne i „niepozorne”
- Przyczyny spadku zaangażowania w pracy w dziale handlowym
- Pierwsze sygnały mówiące o spadku motywacji do pracy
- Analiza zachowań pracowników na podstawie doświadczeń własnych
SUPERWIZJA w pracy szefa sprzedaży
- Czego uczyć? Jak uczyć? Jak oceniać motywacje pracowników?
- Do kiedy szef powinien być „dobrym” nauczycielem?
- Moment oddania pracownikowi pełnej samodzielności
Zasady udzielania informacji zwrotnych o pracy
- Prawidła udzielania informacji zwrotnych – czyli o ocenie pracy handlowca
- Scenariusz spotkania z pracownikiem w sprawie udzielenia oceny pracy
- Udzielanie pochwał
- Konstruktywna krytyka
Korzyści dla firmy
Szkolenie Zarządzanie zespołem sprzedaży przełoży się na wyższą efektywność całego zespołu, dlatego menedżerowie będą lepiej realizować cele sprzedażowe. Dzięki lepszemu dopasowaniu zadań do umiejętności pracowników zyskają oni większe zaangażowanie. Dodatkowo lepsze umiejętności komunikacyjne i przywódcze menedżerów przyczynią się do lepszej organizacji pracy, szybszego rozwiązywania problemów i skuteczniejszego reagowania na zmiany rynkowe. Dodatkowo, szkolenie zarządzanie zespołem sprzedaży dla menedżerów pomoże w budowaniu silnej kultury organizacyjnej, co będzie miało pozytywny wpływ na satysfakcję klientów i rentowność firmy.
Korzyści dla menedżera ze szkolenia Zarządzanie zespołem sprzedaży
Przede wszystkim, szkolenie Zarządzanie zespołem sprzedaży pomoże menedżerowi rozwinąć umiejętności przywódcze, umożliwiając lepsze motywowanie zespołu oraz skuteczniejsze ustalanie i monitorowanie celów sprzedażowych. Dzięki temu menedżer nauczy się lepszego dopasowywania zadań do umiejętności poszczególnych członków zespołu, co zwiększy ich zaangażowanie i efektywność. Ponadto, pomoże w doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych, co jest kluczowe w budowaniu dobrych relacji w zespole oraz w skutecznym przekazywaniu celów i oczekiwań. Menedżerowie zdobędą również narzędzia do efektywnego rozwiązywania konfliktów, co wpłynie na poprawę atmosfery w zespole.
Dzięki zdobytym umiejętnościom…
… menedżer będzie lepiej przygotowany do zarządzania zmianami i reagowania na dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe. Rozwinie także zdolności, które pomogą mu oceniać i analizować wyniki zespołu i podejmować bardziej przemyślane decyzje. Szkolenie z zarządzania sprzedażą pomoże także w budowaniu silnej kultury organizacyjnej opartej na współpracy, co przełoży się na większą lojalność i satysfakcję pracowników.
Kontakt
Warto pamiętać, że zamknięte szkolenia z zarządzania zespołem sprzedaży projektujemy w oparciu o specyfikę klienta. Warsztaty i szkolenia dla firm prowadzimy w formie zamkniętej lub otwartej, stacjonarnie i jako szkolenia online. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. +48 503 129 393
- [email protected]
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w okresie Mikołajkowym! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera
MANAGER_KA I DZIKA RADOŚĆ – Bartosz Zamirowski – Przestańcie! Przestańmy! Przestań!