Budowanie marki własnej – szkolenie |
Czy zastanawiałeś się, w jaki sposób poszerzać swoje horyzonty biznesowe? W jaki sposób zwiększyć sprzedaż lub zasięg Twoich produktów? Co sprawi, że Twoim przedsiębiorstwem zainteresują się podmioty i chętnie nawiążą z Tobą współpracę? Istotną rolę w tym procesie odgrywa Twoja marka – to, w jaki sposób jesteś postrzegany. Marka to nie tylko nazwa, logo czy claim firmy. To przede wszystkim ogół działań, poprzez które jesteś postrzegany w swoim otoczeniu. Dbając o swoją markę, dbasz o rozwój firmy, zwiększając wartość jej towarów i usług – Budowanie marki własnej.
Czym jest marka? – Budowanie marki własnej
Marka to zbiór wszystkich identyfikatorów pozwalających na odróżnienie Ciebie i Twojej oferty od konkurencji. Wiele osób skupia się wyłącznie na warstwie wizualnej – czyli nazwie firmy, logo i logotypie. W rzeczywistości jednak za marką firmy idą emocje, wartości i standardy obsługi klienta, z którymi na co dzień mają styczność konsumenci. Co najważniejsze, również i Twoje otoczenie biznesowe wchodzi w interakcję z Twoją marką. Dbając o nią, zauważysz wzrost zainteresowania ze strony potencjalnych partnerów biznesowych, co umożliwi Ci rozwój i ekspansję. Jednak musisz mieć świadomość, że budowanie marki własnej to proces długofalowy, wymagający regularnych, spójnych ze sobą działań. Musisz nie tylko zwracać uwagę na potrzeby rynkowe i oczekiwania konsumentów, ale także na ruchy konkurencji. Czyli konieczne jest stałe nadzorowanie procesów budowy marki firmy, aby dostosować ją do swojej grupy docelowej. Tylko w ten sposób będziesz w stanie skutecznie docierać do odbiorców i trafnie komunikować się ze swoimi partnerami.
Co można zyskać poprzez budowę marki własnej?
Nie ma wątpliwości, że budowa marki własnej przynosi korzyści zarówno w sferze materialnej, jak i poza nią. Do najważniejszych profitów związanych z budową marki własnej zaliczymy:
- Rozpoznawalność przedsiębiorstwa. Budowa marki firmy to dbałość o to, by wyróżnić się na tle konkurencji i przekonywać klientów do swojego asortymentu
- Atrakcyjność firmy. Odpowiednio budowana marka własna jest w oczach konsumentów i partnerów biznesowych ciekawa, zachęcająca do interakcji
- Sieć stałych odbiorców. Komunikując określone wartości, jesteśmy w stanie przyciągnąć do siebie te osoby, które myślą podobnie do nas
- Zwiększenie dochodów. Odpowiednio kreowana marka jest o wiele bardziej dochodowa od takiej, która nie podejmuje działań brandingowych;
- Nowe szanse biznesowe. Zadbana marka ma szanse na nawiązanie lepszych jakościowo i finansowo relacji z podobnymi sobie przedsiębiorstwami.
To nie jedyne korzyści, jakie zaobserwujesz w swoim przedsiębiorstwie po wdrożeniu działań zmierzających do budowy marki własnej. Musisz jednak robić to ze świadomością, że nietrafione decyzje i błędne ruchy mogą zniszczyć dotychczasowy postęp.
Szkolenie – jak budować markę firmy?
Nie ma wątpliwości, że dobra marka działa u podstaw – w tym przypadku mówimy o pracownikach zatrudnionych w firmie. Nie sposób komunikować określonych wartości i realizować misji marki, jeśli Twoi podwładni nie znają jej założeń. Dlatego też warto skorzystać z okazji i zapisać siebie oraz swoich pracowników na szkolenie Budowanie marki własnej. Przygotowane przez nas szkolenia bazują wyłącznie na praktycznych zagadnieniach, przekazując najistotniejszą wiedzę i techniki. Aby jak najlepiej dopasować program warsztatu do realiów Twojej branży, przeprowadzimy audyt przedszkoleniowy. Tym sposobem określimy obszary, na których skupimy się w pierwszej kolejności. Rozwój tych obszarów pomoże Ci zbudować coraz to bardziej stabilną, cenioną i rozpoznawalną markę. Przede wszystkim poruszymy szereg istotnych kwestii, między innymi:
- Czym jest personal branding i jak się kształtuje on na tle marki organizacji
- Dlaczego budowanie własnej marki jest procesem ciągłym, wymagającym uwagi
- Co zrobić, by nasi odbiorcy postrzegali nas dokładnie tak, jak tego chcemy
- W jaki sposób można zarządzać swoim wizerunkiem w kontaktach B2B
- Jak rozumieć siebie samego i swoją firmę w procesie budowania własnej marki
- Jak komunikować wartości firmy i jej atuty w sposób angażujący i autentyczny
Budowa marki własnej to jeden z kluczowych elementów, za pomocą którego można skutecznie docierać do klientów i partnerów biznesowych. Odpowiednio zarządzana marka jest atrakcyjna zarówno pod względem oferowanych towarów i usług, jak również nawiązywania współpracy. Aby mieć większą świadomość biznesową i skutecznie budować własną markę, warto dokształcić się w tym zakresie. Oferowane przez nas szkolenia biznesowe z zakresu budowania marki własnej kierujemy nie tylko do liderów, menedżerów i szefów. Kierujemy je także do przedstawicieli handlowych i osób, które interesują się brandingiem i rozwojem biznesowym.
Uczestnicy szkolenia Budowania marki firmy:
- Poznają metody budowania personal brandingu oraz wizerunku firmy w kontaktach biznesowych
- Dowiedzą się, jak się wyróżnić oraz jak komunikować klientom wartości i atuty swojej firmy
- Poznają kluczowe zagadnienia z obszaru savoir vivre wpływające na postrzeganie firmy oraz siebie samego
- Dowiedzą się, jak zarządzać swoim wizerunkiem dla prawidłowego rozwoju relacji biznesowych
Program szkolenia Budowanie marki własnej:
Marka osobista a marka organizacji
- Marka osobista moda czy konieczność?
- Wielopoziomowość oddziaływania marki
- Etapy budowania marki firmowej / osobistej/ marki eksperta
- Galeria marek osobistych uczestników
Budowanie marki własnej oraz osobistej menadżera w praktyce
- Etap pierwszy – czyli odkryj! Diagnoza, jak jesteśmy postrzegani dzisiaj
- Nasze wartości – określenie oraz ich jednakowe rozumienie
- Reputacja – zaufanie – szacunek – rozumienie oraz diagnoza stanu obecnego
- Diagnoza ważnych elementów w budowaniu marki (wg kwestionariusza)
Kim jestem i jak mogę być odbierany?
- Wrodzone predyspozycje temperamentalne oraz ich wpływ na postrzeganie danej osoby
- Instrukcja obsługi – czyli kim jestem sam i jak współpracować z osobami o odmiennym typie?
- Zmapowanie wrażenia – z czym jestem kojarzony?
Autentyczność marki – jaką marką chcemy być?
- Określenie klarownej wizji – z czym chcemy być kojarzeni?
- Precyzyjne określenie grup odbiorców – kto ma marzyć o współpracy z nami?
- Atrakcyjność marki dla ważnych grup odbiorców
Projektowanie unikalności marki własnej
- Czym chcemy / chcę się wyróżnić? Wybór unikatowych cech, które staną się mocnym wyróżnikiem na tle innych marek
- Nasze mocne strony
- Preferowane style komunikacji
- Jakie przyrzeczenia składamy otoczeniu jako marka? 1 zdanie
Jak Cię widzą na spotkaniu?
- Wizerunek – zachowania – symbole – rekwizyty – adekwatne do roli. Wg tabeli Personal Brand Box
Zaufanie jako niezbędny element w umacnianiu marki. Technika, umiejętność, cnota czy wartość
- Ekonomia zaufania. Czyli zaufanie jako wymierny wskaźnik ekonomiczny w biznesie
- Menadżer i handlowiec godny zaufania. Kim jest?
- Zaufanie jako ważny czynnik psychologiczny warunkujący kreatywności i innowacyjność
Jak doskonalić osobistą wiarygodność?
- Cztery podstawy osobistej wiarygodności menadżera
- Autodiagnoza osobistej wiarygodności – kwestionariusz
- Mocne strony i obszary do rozwoju osobistej wiarygodności oraz wiarygodności dla zespołu
Budowanie zaufania w relacjach
- 13 zachowań budujących zaufanie z relacjach i autodiagnoza
- Określenie mocnych stron oraz obszarów do poprawy
- Silna skłonność do analizy oraz silna skłonność do zaufania
- Schemat mądrego zaufania
Praca nad case’ami uczestników szkolenia Budowanie marki własnej
W szczególności, jako uzupełnienie polecamy szkolenie z prezentacji oraz szkolenia z komunikacji wewnętrznej.
Co najważniejsze, szkolenia zamknięte są przeprowadzane w oparciu o specyfikę danego klienta. Organizowane przez nas szkolenia dla firm prowadzone są stacjonarnie, ale organizujemy także szkolenia online. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
Mikołaj dla Managera 2023 – MANAGER_KA I DZIKA RADOŚĆ