budowanie marki własnej

Budowanie marki własnej - Budowanie marki firmy

Budowanie marki własnej – szkolenie

zapisy na szkolenie otwarte

Czy zastanawiałeś się, w jaki sposób poszerzać swoje horyzonty biznesowe? W jaki sposób zwiększyć sprzedaż lub zasięg Twoich produktów? Co sprawi, że Twoim przedsiębiorstwem zainteresują się podmioty i chętnie nawiążą z Tobą współpracę? Istotną rolę w tym procesie odgrywa Twoja marka – to, w jaki sposób jesteś postrzegany. Marka to nie tylko nazwa, logo czy claim firmy. To przede wszystkim ogół działań, poprzez które jesteś postrzegany w swoim otoczeniu. Dbając o swoją markę, dbasz o rozwój firmy, zwiększając wartość jej towarów i usług – Budowanie marki własnej.

Czym jest marka? – Budowanie marki własnej

Marka to zbiór wszystkich identyfikatorów pozwalających na odróżnienie Ciebie i Twojej oferty od konkurencji. Wiele osób skupia się wyłącznie na warstwie wizualnej – czyli nazwie firmy, logo i logotypie. W rzeczywistości jednak za marką firmy idą emocje, wartości i standardy obsługi klienta, z którymi na co dzień mają styczność konsumenci. Co najważniejsze, również i Twoje otoczenie biznesowe wchodzi w interakcję z Twoją marką. Dbając o nią, zauważysz wzrost zainteresowania ze strony potencjalnych partnerów biznesowych, co umożliwi Ci rozwój i ekspansję. Jednak musisz mieć świadomość, że budowanie marki własnej to proces długofalowy, wymagający regularnych, spójnych ze sobą działań. Musisz nie tylko zwracać uwagę na potrzeby rynkowe i oczekiwania konsumentów, ale także na ruchy konkurencji. Czyli konieczne jest stałe nadzorowanie procesów budowy marki firmy, aby dostosować ją do swojej grupy docelowej. Tylko w ten sposób będziesz w stanie skutecznie docierać do odbiorców i trafnie komunikować się ze swoimi partnerami.

Co można zyskać poprzez budowę marki własnej?

Nie ma wątpliwości, że budowa marki własnej przynosi korzyści zarówno w sferze materialnej, jak i poza nią. Do najważniejszych profitów związanych z budową marki własnej zaliczymy:

  • Rozpoznawalność przedsiębiorstwa. Budowa marki firmy to dbałość o to, by wyróżnić się na tle konkurencji i przekonywać klientów do swojego asortymentu
  • Atrakcyjność firmy. Odpowiednio budowana marka własna jest w oczach konsumentów i partnerów biznesowych ciekawa, zachęcająca do interakcji
  • Sieć stałych odbiorców. Komunikując określone wartości, jesteśmy w stanie przyciągnąć do siebie te osoby, które myślą podobnie do nas
  • Zwiększenie dochodów. Odpowiednio kreowana marka jest o wiele bardziej dochodowa od takiej, która nie podejmuje działań brandingowych;
  • Nowe szanse biznesowe. Zadbana marka ma szanse na nawiązanie lepszych jakościowo i finansowo relacji z podobnymi sobie przedsiębiorstwami.

To nie jedyne korzyści, jakie zaobserwujesz w swoim przedsiębiorstwie po wdrożeniu działań zmierzających do budowy marki własnej. Musisz jednak robić to ze świadomością, że nietrafione decyzje i błędne ruchy mogą zniszczyć dotychczasowy postęp.

Szkolenie – jak budować markę firmy?

Nie ma wątpliwości, że dobra marka działa u podstaw – w tym przypadku mówimy o pracownikach zatrudnionych w firmie. Nie sposób komunikować określonych wartości i realizować misji marki, jeśli Twoi podwładni nie znają jej założeń. Dlatego też warto skorzystać z okazji i zapisać siebie oraz swoich pracowników na szkolenie Budowanie marki własnej. Przygotowane przez nas szkolenia bazują wyłącznie na praktycznych zagadnieniach, przekazując najistotniejszą wiedzę i techniki. Aby jak najlepiej dopasować program warsztatu do realiów Twojej branży, przeprowadzimy audyt przedszkoleniowy. Tym sposobem określimy obszary, na których skupimy się w pierwszej kolejności. Rozwój tych obszarów pomoże Ci zbudować coraz to bardziej stabilną, cenioną i rozpoznawalną markę. Przede wszystkim poruszymy szereg istotnych kwestii, między innymi:

  • Czym jest personal branding i jak się kształtuje on na tle marki organizacji
  • Dlaczego budowanie własnej marki jest procesem ciągłym, wymagającym uwagi
  • Co zrobić, by nasi odbiorcy postrzegali nas dokładnie tak, jak tego chcemy
  • W jaki sposób można zarządzać swoim wizerunkiem w kontaktach B2B
  • Jak rozumieć siebie samego i swoją firmę w procesie budowania własnej marki
  • Jak komunikować wartości firmy i jej atuty w sposób angażujący i autentyczny

Budowa marki własnej to jeden z kluczowych elementów, za pomocą którego można skutecznie docierać do klientów i partnerów biznesowych. Odpowiednio zarządzana marka jest atrakcyjna zarówno pod względem oferowanych towarów i usług, jak również nawiązywania współpracy. Aby mieć większą świadomość biznesową i skutecznie budować własną markę, warto dokształcić się w tym zakresie. Oferowane przez nas szkolenia biznesowe z zakresu budowania marki własnej kierujemy nie tylko do liderów, menedżerów i szefów. Kierujemy je także do przedstawicieli handlowych i osób, które interesują się brandingiem i rozwojem biznesowym.

Uczestnicy szkolenia Budowania marki firmy:

  • Poznają metody budowania personal brandingu oraz wizerunku firmy w kontaktach biznesowych
  • Dowiedzą się, jak się wyróżnić oraz jak komunikować klientom wartości i atuty swojej firmy
  • Poznają kluczowe zagadnienia z obszaru savoir vivre wpływające na postrzeganie firmy oraz siebie samego
  • Dowiedzą się, jak zarządzać swoim wizerunkiem dla prawidłowego rozwoju relacji biznesowych

Program szkolenia Budowanie marki własnej:

Marka osobista a marka organizacji

  • Marka osobista moda czy konieczność?
  • Wielopoziomowość oddziaływania marki
  • Etapy budowania marki firmowej / osobistej/ marki eksperta
  • Galeria marek osobistych uczestników

Budowanie marki własnej oraz osobistej menadżera w praktyce

  • Etap pierwszy – czyli odkryj! Diagnoza, jak jesteśmy postrzegani dzisiaj
  • Nasze wartości – określenie oraz ich jednakowe rozumienie
  • Reputacja – zaufanie – szacunek – rozumienie oraz diagnoza stanu obecnego
  • Diagnoza ważnych elementów w budowaniu marki (wg kwestionariusza)

Kim jestem i jak mogę być odbierany?

  •  Wrodzone predyspozycje temperamentalne oraz ich wpływ na postrzeganie danej osoby
  • Instrukcja obsługi – czyli kim jestem sam i jak współpracować z osobami o odmiennym typie?
  • Zmapowanie wrażenia – z czym jestem kojarzony?

Autentyczność marki – jaką marką chcemy być?

  • Określenie klarownej wizji – z czym chcemy być kojarzeni?
  • Precyzyjne określenie grup odbiorców – kto ma marzyć o współpracy z nami?
  • Atrakcyjność marki dla ważnych grup odbiorców  

Projektowanie unikalności marki własnej

  • Czym chcemy / chcę się wyróżnić? Wybór unikatowych cech, które staną się mocnym wyróżnikiem na tle innych marek
  • Nasze mocne strony
  • Preferowane style komunikacji
  • Jakie przyrzeczenia składamy otoczeniu jako marka? 1 zdanie

Jak Cię widzą na spotkaniu?

  • Wizerunek – zachowania – symbole – rekwizyty – adekwatne do roli.  Wg tabeli Personal Brand Box

Zaufanie jako niezbędny element w umacnianiu marki. Technika, umiejętność, cnota czy wartość

  • Ekonomia zaufania. Czyli zaufanie jako wymierny wskaźnik ekonomiczny w biznesie
  • Menadżer i handlowiec godny zaufania. Kim jest?
  • Zaufanie jako ważny czynnik psychologiczny warunkujący kreatywności i innowacyjność

Jak doskonalić osobistą wiarygodność?

  • Cztery podstawy osobistej wiarygodności menadżera
  • Autodiagnoza osobistej wiarygodności – kwestionariusz
  • Mocne strony i obszary do rozwoju osobistej wiarygodności oraz wiarygodności dla zespołu

Budowanie zaufania w relacjach

  • 13 zachowań budujących zaufanie z relacjach i autodiagnoza
  • Określenie mocnych stron oraz obszarów do poprawy
  • Silna skłonność do analizy oraz silna skłonność do zaufania
  • Schemat mądrego zaufania

Praca nad case’ami uczestników szkolenia Budowanie marki własnej

W szczególności, jako uzupełnienie polecamy szkolenie z prezentacji oraz szkolenia z komunikacji wewnętrznej.

Co najważniejsze, szkolenia zamknięte są przeprowadzane w oparciu o specyfikę danego klienta. Organizowane przez nas szkolenia dla firm prowadzone są stacjonarnie, ale organizujemy także szkolenia online. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą: