Telemarketing

Szkolenia Telemarketing – czyli pozyskiwanie przez telefon

Szkolenia Telemarketing to skuteczny sposób kształcenia w kierunku pozyskiwania klientów przez telefon. Przede wszystkim prosty i skuteczny dla przedsiębiorców, którzy stosują różne sposoby zdobywania kontrahentów. Rozwijająca się błyskawicznie reklama internetowa zdominowała wiele tradycyjnych sposobów kontaktowania się z klientami. Czyli między innymi kontakt telefoniczny. Dlaczego tak się stało? Często decydują o tym warunki kosztowe, pracochłonność, zasięg reklamy, możliwości techniczne, możliwość wykorzystania nowoczesnych środków przekazu, mediów społecznościowych itd. Co najważniejsze, skuteczne jest nadal pozyskiwanie klientów przez telefon, czyli tak zwany telemarketing. Dlatego warsztat z tego zakresu nauczy Państwa prowadzenia efektywnych rozmów telefonicznych oraz zwiększy ich skuteczność w kontaktach z klientami.

Szkolenie Telemarketing – dlaczego warto zorganizować warsztaty?

Ta popularna metoda kontaktu z klientami i pozyskiwania może przynieść Państwu wiele korzyści. Przede wszystkim kontakt telefoniczny z klientami daje możliwość uzyskania bardzo cennych informacji. Co najważniejsze, pozwala na budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych. Kontakt telefoniczny, to nie to samo, co przeczytanie reklamy na ekranie komputera. To dodatkowa więź, która może przyczynić się do rozpoczęcia lub rozszerzenia współpracy.
Szkolenie Telemarketing przygotowuje uczestników do nawiązywania kontaktów biznesowych przez telefon. Czyli poprzez odpowiednie przygotowanie bardzo mocno zwiększa skuteczność osób rozmawiających z kontrahentami.

Współczesny marketing internetowy jest bardzo ważnym narzędziem w rozwoju przedsiębiorstw. Przede wszystkim dostarcza ogromną ilość danych o preferencjach konsumentów, ciekawych statystyk i badań. Nasze doświadczenia mówią, że kontakt osobisty z klientem buduje więź, której nie da się zastąpić tabelami i cyframi. Dlatego w trakcie warsztatu stawiamy na bezpośrednią rozmowę z klientami za pomocą telefonu. W ten sposób otrzymujemy bardzo dużo korzyści. Co najważniejsze, nauczą się Państwo na bieżąco reagować na potrzeby klientów i nawiązywać trwałe relacje. Znając dobrze techniki pozyskiwania klientów przez telefon mają Państwo możliwość już w trakcie rozmowy reagować na wszelkie potrzeby i pytania. Na szkoleniu Telemarketing nauczymy Państwa pracowników wszystkich niezbędnych technik ułatwiających rozmowę. Czyli nauczymy przechodzenia przez momenty trudne oraz dążenia do zobowiązania już w trakcie rozmowy telefonicznej.

Dzięki szkoleniu Telemarketing Pracownicy Państwa Firmy:

  • Nauczą się profesjonalnych technik rozmowy i pozyskiwania klienta przez telefon
  • Poznają wiele skutecznych technik, pomagających przekonać nowych klientów do współpracy
  • Otrzymają metody pozwalające im zaktywizować klientów, którzy zmniejszyli zakupy i odnowić współpracę z klientami, którzy przestali kupować w Państwa Firmie
  • Nauczą się aktywnie sprzedawać i zachęcać klienta do współpracy z Państwa Firmą za pomocą rozmowy telefonicznej
  • Dowiedzą się, jak rozwiązywać trudne sytuacje w rozmowach telefonicznych i jak poradzić sobie w trudnych momentach
  • Szkolenie Telemarketing doda im odwagi w kontaktach z nowymi i trudnymi klientami
  • Pozyskiwanie klientów przez telefon stanie się dla osób dzwoniących o wiele bardziej skuteczne i doda im odwagi

 

PROGRAM SZKOLENIA Telemarketing:

TELEMARKETING

Najważniejsza rzecz w pozyskiwaniu przez telefon – czyli AKTYWNOŚĆ

  • Rola zaangażowania w zdobywaniu klientów

Osoba Pracownika oraz jej wpływ sprzedaż, zwłaszcza w telemarketingu

  • Kultura prowadzenia rozmów telefonicznych – jej wpływ na ocenę pracownika, Firmy i sprzedaż
  • Techniki budowania dobrego wizerunku Firmy
  • Co zniechęca klientów do współpracy?

Telegeniczność głosu

  • Moje cechy głosu – co klient myśli i „widzi” słuchając mnie?
  • Wykorzystanie „efektu aureoli” w rozmowie
  • Jak mówić, aby wzbudzać partnerstwo. W szczególności sympatię i szacunek?

 

ORGANIZACJA PRACY PROFESJONALNEGO TELEMARKETERA

Godziny dzwonienia

  • Ile powinieneś dzwonić? Kiedy i do kogo? Co mówią statystyki?
  • Jak planować pracę? Czyli kiedy dzwonić do klientów?
  • Jak zwiększyć Twoją efektywność? Godziny czerwone i zielone

Telemarketing – szkolenia z przygotowania do rozmowy?

Kontakt z decydentem

  • Różne typy klientów
  • Czym charakteryzuje się klient typu VIP
  • Potrzeby merytoryczne a potrzeby psychologiczne klientów – dobór odpowiednich narzędzi przekonywania
  • Co denerwuje osoby odbierające telefony? W szczególności, gdy czują się naciskane, manipulowane i traktowane sztampowo?
  • Komunikacja partnerska w trudnych sytuacjach

Reguły zarządzania profesjonalną rozmową telefoniczną

  • Inicjowanie kontaktu z klientem (nowy klient, stały, klient współpracujący rzadko, uśpiony klient)
  • Przyjmowanie rozmów od klientów
  • Savoir vivre w rozmowie telefonicznej – cenne wskazówki
  • Najczęstsze błędy pracowników w kontakcie telefonicznym, zwłaszcza z decydentem

 

PRZEBIEG I PLAN ROZMOWY SPRZEDAŻOWEJ

Szkolenie Telemarketingu do NOWYCH klientów – algorytm rozmowy

  • Procedura skutecznej rozmowy telefonicznej

Autoprezentacja i cel rozmowy

Zbieranie informacji o potrzebach klienta

  • Techniki zbierania informacji o potrzebach potencjalnych kontrahentów
  • Radzenie sobie z obiekcjami, wątpliwościami i trudnymi pytaniami
  • Finalizowanie rozmowy
  • Pożegnanie klienta

Co zrobisz, gdy napotkasz barierę

  • Dobry początek to duży sukces. Zatem, najczęstsze błędy
  • Konstruktywne rozmowy na etapie sekretariatu – czyli jak zjednać sobie asystentkę lub sekretarkę?
  • Docieranie do decydentów – co najważniejsze masz do przekazania
  • Radzenie sobie z odmową klienta
  • Gry klientów i skuteczne techniki radzenia sobie z nimi
  • Co zrobisz, gdy klient Ci odmówi?
  • Przysłanie oferty –  “w ten sposób pozbędziemy się telemarketera”

Sposoby zaciekawiania rozmówcy ofertą

Przekonywanie klienta do współpracy z Państwa Firmą

Jak umówić przedstawiciela handlowego na spotkanie?

Telemarketing do klientów NIEAKTYWNYCH i MAŁO AKTYWNYCH – algorytm rozmowy

  • Jak powitać klienta i jaki podać cel rozmowy?
  • Kiedy nawiązywać w rozmowie do wcześniejszej współpracy?
  • Pytania diagnostyczne (diagnoza przyczyn zawieszenia lub zmniejszenia współpracy)
  • Diagnoza potrzeb klienta i warunków odnowienia współpracy
  • Korzyści dla klienta z podjęcia lub rozszerzenia współpracy – wzorce przekonywania

 

SZCZEGÓLNE SYTUACJE TRUDNE W TELEMARKETINGU

  • Gdy klient współpracuje silnie z konkurencją…
  • Sytuacja, gdzie miał złe doświadczenia we współpracy z Twoją firmą…
  • Gdy klient czuł się zaniedbany…
  • Ćwiczenie w trakcie szkolenia telemarketing sytuacji, gdy klient powołuje się na złe warunki współpracy…
  • Przekonywanie klienta do współpracy z Firmą, zwłaszcza gdy czuje się urażony

 

PRACA Z OFERTĄ opcja

  • Praca z klientem po wysłaniu oferty
  • Kiedy dzwonić do klienta? Procedura kontaktów z klientem
  • Sytuacje trudne po wysłaniu oferty, czyli:

Informacja, że klient nie podjął jeszcze decyzji…
Gdy klient podjął decyzję negatywną dla mojej firmy…
Co zrobić, kiedy klient porównuje oferty z konkurencją…
Gdy klient oczekuje większego rabatu…
Wysłałeś klientowi wiele ofert, jednak nie składa wystarczającej ilości zamówień – sposoby reakcji
Przekonywanie klienta do współpracy z Firmą

Szkolenia Telemarketing projektujemy pod Państwa potrzeby. Gdzie przede wszystkim zawierają rzeczywiste sytuacje zawodowe ze środowiska pracy. Dlatego w celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]