szkolenia telemarketing

Szkolenia telemarketing - sprzedaż przez telefon

Szkolenia Telemarketing, czyli pozyskiwanie klientów przez telefon

Szkolenia Telemarketing przedstawiają skuteczne techniki sprzedaży telefonicznej. To prosty i skuteczny kurs dla przedsiębiorców, którzy stosują różne sposoby zdobywania kontrahentów. Rozwijająca się błyskawicznie reklama internetowa zdominowała wiele tradycyjnych metod kontaktowania się z klientami, czyli między innymi kontakt telefoniczny. Dlaczego tak się stało? Zadecydowały o tym warunki kosztowe, pracochłonność, zasięg reklamy, możliwości techniczne dotyczące wykorzystania nowoczesnych środków przekazu i mediów społecznościowych. Co najważniejsze, telefoniczne pozyskiwanie klientów, czyli tak zwany telemarketing, nadal jest skuteczne. Szkolenie ze sprzedaży przez telefon nauczy prowadzenia efektywnych rozmów telefonicznych oraz zwiększy ich skuteczność. Tym samym przyczyni się do zwiększenia sprzedaży.

Szkolenie Telemarketing – dlaczego warto zorganizować warsztaty?

Szkolenie ze sprzedaży przyniesie bardzo wiele korzyści. Przede wszystkim kontakt telefoniczny z klientami daje możliwość uzyskania bardzo cennych informacji. Ponadto pozwala na budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych. Kontakt telefoniczny to nie to samo co przeczytanie reklamy na ekranie komputera. To dodatkowa więź, która może przyczynić się do rozpoczęcia lub rozszerzenia współpracy. W związku z tym warto poznać techniki skutecznej sprzedaży przez telefon. Szkolenia dla telemarketerów przygotowują uczestników do nawiązywania kontaktów biznesowych przez telefon. Odpowiednie przygotowanie bardzo mocno zwiększa skuteczność osób rozmawiających z kontrahentami.

Współczesny marketing internetowy jest bardzo ważnym narzędziem w rozwoju przedsiębiorstw. Przede wszystkim dostarcza ogromnej liczby danych o preferencjach konsumentów, ciekawych statystyk i badań. Nasze doświadczenia mówią, że kontakt osobisty z klientem buduje więź, której nie da się zastąpić tabelami i cyframi. Dlatego warsztat i szkolenie ze skutecznego telemarketingu stawia na bezpośrednią rozmowę z klientami za pomocą telefonu. W ten sposób uczestnik otrzymuje bardzo dużo korzyści. Co najważniejsze, uczy się na bieżąco reagować na potrzeby klientów i nawiązywać trwałe relacje. Znając dobrze techniki sprzedaży przez telefon i telefonicznego pozyskiwania klientów, ma możliwość już w trakcie rozmowy odpowiadać na wszelkie potrzeby i pytania. Szkolenie Telemarketing nauczy pracowników wszystkich niezbędnych technik ułatwiających rozmowę: metod przechodzenia przez momenty trudne oraz dążenia do zobowiązania już w trakcie rozmowy telefonicznej. Dla uzupełnienia wiedzy proponujemy także szkolenia technik sprzedaży.

Dzięki szkoleniu Telemarketing pracownicy:

  • Nauczą się profesjonalnych technik sprzedaży telefonicznej.
  • Poznają wiele skutecznych metod pomagających przekonać nowych klientów do współpracy.
  • Otrzymają sposoby pozwalające im zaktywizować klientów, którzy zmniejszyli zakupy i odnowić współpracę z klientami, którzy przestali kupować w firmie.
  • Nauczą się aktywnie sprzedawać i zachęcać klienta do współpracy z firmą za pomocą rozmowy telefonicznej.
  • Dowiedzą się, jak rozwiązywać trudne sytuacje w rozmowach telefonicznych i jak poradzić sobie w trudnych momentach.
  • Zyskają większą odwagę w kontaktach z nowymi i trudnymi klientami.
  • Telefoniczne pozyskiwanie klientów stanie się dla osób dzwoniących o wiele prostsze.

Szkolenie z pozyskiwania klientów to inwestycja, która zwraca się w postaci nowych osób kupujących w danej firmie lub korzystających z jej usług.

Program szkolenia Telemarketing:

Telemarketing

Najważniejsza rzecz w telefonicznym pozyskiwaniu klientów, czyli aktywność

  • Rola zaangażowania w zdobywaniu klientów

Osoba pracownika oraz jej wpływ na sprzedaż, zwłaszcza w telemarketingu

  • Kultura prowadzenia rozmów telefonicznych – jej wpływ na ocenę pracownika, firmy i sprzedaż
  • Techniki sprzedaży telefonicznej i budowania dobrego wizerunku firmy
  • Co zniechęca klientów do współpracy?

Telegeniczność głosu

  • Moje cechy głosu – co klient myśli i „widzi”, słuchając mnie?
  • Wykorzystanie „efektu aureoli” w rozmowie
  • Jak mówić, aby wzbudzać poczucie partnerstwa, a w szczególności sympatię i szacunek?

Organizacja pracy profesjonalnego telemarketera

Godziny dzwonienia

  • Ile powinieneś dzwonić? Kiedy i do kogo? Co mówią statystyki?
  • Jak planować pracę, czyli kiedy dzwonić do klientów?
  • Jak zwiększyć swoją efektywność? Godziny czerwone i zielone

Szkolenia Telemarketing – przygotowania do rozmowy

Kontakt z decydentem

  • Różne typy klientów
  • Czym charakteryzuje się klient typu VIP?
  • Potrzeby merytoryczne a potrzeby psychologiczne klientów – dobór odpowiednich narzędzi przekonywania
  • Co denerwuje osoby odbierające telefony? Kiedy czują się naciskane, manipulowane i traktowane sztampowo?
  • Komunikacja partnerska w trudnych sytuacjach

Reguły zarządzania profesjonalną rozmową telefoniczną

  • Inicjowanie kontaktu z klientem (w szczególności: nowy klient, stały, klient współpracujący rzadko, uśpiony klient)
  • Przyjmowanie rozmów od klientów
  • Etykieta w rozmowie telefonicznej – cenne wskazówki w sprzedaży przez telefon – szkolenie z telemarketingu
  • Najczęstsze błędy pracowników w kontakcie telefonicznym, zwłaszcza z decydentem

Przebieg i plan – szkolenie sprzedaż przez telefon

Kontakty do nowych klientów, czyli algorytm rozmowy

  • Procedura skutecznej rozmowy telefonicznej

Autoprezentacja i cel rozmowy

Zbieranie informacji o potrzebach klienta

  • Techniki sprzedaży przez telefon i zbierania informacji o potrzebach potencjalnych kontrahentów
  • Radzenie sobie z obiekcjami, wątpliwościami i trudnymi pytaniami
  • Finalizowanie rozmowy
  • Pożegnanie klienta po rozmowie telemarketingowej

Co zrobisz, gdy napotkasz barierę?

  • Dobry początek to duży sukces. Najczęstsze błędy w telefonicznym pozyskiwaniu klientów
  • Konstruktywne rozmowy na etapie sekretariatu, czyli jak zjednać sobie asystentkę lub sekretarkę?
  • Docieranie do decydentów – co najważniejszego masz do przekazania?
  • Radzenie sobie z odmową klienta
  • Gry klientów i skuteczne techniki radzenia sobie z nimi
  • Co zrobisz, gdy klient Ci odmówi?
  • Przysłanie oferty – „w ten sposób pozbędziemy się telemarketera”

Sposoby zaciekawiania rozmówcy ofertą

Przekonywanie klienta do współpracy z firmą

Jak umówić przedstawiciela handlowego na spotkanie?

Telemarketing do klientów nieaktywnych i mało aktywnych – algorytm rozmowy

  • Jak powitać klienta i jaki podać cel rozmowy? Telefoniczne pozyskiwanie klientów
  • Kiedy nawiązywać w rozmowie do wcześniejszej współpracy?
  • Pytania diagnostyczne (diagnoza przyczyn zawieszenia lub zmniejszenia współpracy)
  • Diagnoza potrzeb klienta i warunków odnowienia współpracy w sprzedaży przez telefon
  • Korzyści dla klienta z podjęcia lub rozszerzenia współpracy – wzorce przekonywania

Szczególne sytuacje trudne – szkolenie Telemarketing

  • Gdy klient współpracuje silnie z konkurencją…
  • Sytuacja, gdzie miał złe doświadczenia we współpracy z Twoją firmą…
  • Gdy klient czuł się zaniedbany…
  • Ćwiczenie w trakcie szkoleń z telemarketingu sytuacji, gdy klient powołuje się na złe warunki współpracy…
  • Przekonywanie klienta do współpracy z firmą, zwłaszcza gdy czuje się urażony

Praca z ofertę – szkolenie sprzedaż przez telefon

  • Praca z klientem po wysłaniu oferty
  • Kiedy dzwonić do klienta? Procedura kontaktów z klientem
  • Sytuacje trudne po wysłaniu oferty, czyli:
  1. Informacja, że klient nie podjął jeszcze decyzji…
  2. Gdy klient podjął decyzję negatywną dla mojej firmy…
  3. Co zrobić, kiedy klient porównuje oferty z konkurencją…
  4. Gdy klient oczekuje większego rabatu…
  5. Wysłałeś klientowi wiele ofert, jednak nie składa wystarczającej ilości zamówień – sposoby reakcji
  6. Przekonywanie klienta do współpracy z firmą

Dodatkowo wsparciem służą takie szkolenia dla firm jak: Telefoniczna obsługa klienta, Szkolenia ze sprzedaży i Szkolenie Wywieranie wpływu.

Szkolenia Telemarketing, czyli szkolenie sprzedaż przez telefon projektujemy pod potrzeby danej firmy. Dlatego kursy zawierają przede wszystkim rzeczywiste sytuacje zawodowe ze środowiska pracy. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z doradcą: