Zarządzanie Zespołem Projektowym to szkolenie dla liderów grup projektowych. Funkcja ta jest nie tylko niezwykle ważna i odpowiedzialna, ale także bardzo trudna. Lider przede wszystkim musi zarządzać członkami grupy pracowniczej, budżetem oraz zadaniami. Podczas szkolenia nauczysz się zasad organizowania obsady zespołu i współpracy z jego członkami, na co wpływ ma wiele czynników. W szczególności istotny jest czynnik ludzki i jego pełne zaangażowanie w realizację wyzwania. Warto pamiętać, że angażowanie uczestników, budowanie ich motywacji i zaangażowania oraz efektywna komunikacja mogą zaważyć na jakości osiągniętego wyniku.
Zarządzanie Zespołem Projektowym – dlaczego warto je wybrać?
Dlaczego warto wybrać szkolenia dla firm? Przede wszystkim szkolenie z zarządzania zespołem projektowym przygotuje Cię do pracy ze współpracownikami przedsięwzięcia. Dowiesz się, w jaki sposób formułować cele i jak poszczególne zadania zlecać pracownikom. Dodatkowo trening nauczy Cię technik motywowania i egzekwowania zadań oraz sposobów reakcji na odmowę i krytykę. W czasie warsztatów zdobędziesz wiedzę na temat dobierania członków do grupy oraz udzielana im kompetencji. Co najważniejsze, wzbogacisz się w skuteczne umiejętności, aby powierzone przez Ciebie zadania, były realizowane efektywnie.
Zarządzanie zespołem projektowym – trudna rola lidera
Szkolenia z zarządzania zespołem to ważny czynnik w rozwoju kompetencji lidera grupy projektowej. Z pewnością młodzi liderzy z entuzjazmem podchodzą do nowych wyzwań i rozwiązywania ciekawych zadań. Bywa, że na początku często lekceważą czynnik dobrej współpracy z personelem, który w dalszym etapie może stać się bardzo istotny.
Należy pamiętać, że sytuacja lidera zespołu projektowego może być bardzo złożona. Zwłaszcza w zależności od doboru współpracowników. Na czym więc polega trudność? Zobrazujmy to przykładem:
Szef grupy wykonawczej nie zawsze musi być pracownikiem wysokiego szczebla kierowniczego. Zdarza się, że jest on pracownikiem niskiego szczebla, a w swoich kompetencjach liderskich musi egzekwować wykonanie zadań od swojego szefa. Następnie, lider może dobrać do kręgu pracowników, którzy pochodzą z innych działów i nie będzie miał nad nimi formalnego zwierzchnictwa. Może również dojść do współpracy z równorzędnymi kolegami z pracy. W związku z tym relacje zostaną bardzo sformalizowane. Wiele zależności i relacji może zatem skomplikować działania szefa ekipy wykonawczej.
Kierowanie zespołem projektowym to umiejętność współpracowania z osobami na różnych stanowiskach i szczeblach zawodowych. W praktyce jest to relacja, w której trudność polega na współpracy z pracownikami, nad którymi nie zawsze mamy formalne zwierzchnictwo.
Nasze szkolenia zarządzanie zespołem pozwalają:
- uzyskać skuteczne narzędzie organizacji pracy zespołu projektowego, zwłaszcza samym przedsięwzięciem;
- dowiedzieć się, jak poprzez swoje działania liderskie zwiększać efektywność pracowników;
- nauczyć się motywować, kontrolować i korygować działania przydzielonych pracowników;
- rozwiązywać problematyczne sytuacje w zakresie współpracy z grupą osób;
- poznać skuteczne techniki komunikacji w zespole projektowym;
- nauczyć się rozwiązywania sytuacji kryzysowych.
Kreator Szkolenia to miejsce, gdzie odbędziesz szkolenie dla liderów zespołu i poznasz cenne praktyki wykorzystywane na co dzień przez profesjonalistów. W naszej ofercie znajdziesz także inne szkolenia biznesowe, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zarządzać swoją firmą. Prowadzimy zarówno szkolenia online, jak i te w formie stacjonarnej. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i skorzystania z organizowanych przez nas warsztatów. Na szczególną uwagę zasługują:
PROGRAM SZKOLENIA z Zarządzania Zespołem Projektowym:
Rola szefa projektu
- Rola zespołu projektowego w organizacji. Czyli czego oczekuje firma od wykonawców?
- Działania efektywnego szefa (przede wszystkim: planowanie, organizowanie, kontrolowanie)
- Cechy idealnego szefa do zadań specjalnych
- Trudności w pracy lidera – czyli jak kierować innymi, nie mając nad nimi formalnego zwierzchnictwa?
Dobór zespołu do projektu
- Profesjonalne kompetencje
- Cechy osobowości i style pracy członków przedsięwzięcia
- Cel projektu a typy zespołów, które realizują zadania
Zespół jednorodny (czyli izomorficzna struktura grupy)
Grupa specjalistów
Team partnerski
Zespół „chirurgiczny”
- Budowanie identyfikacji pracownika z zespołem projektowym
Zwiększenie świadomości pracowników, w szczególności w obszarze misji i celów zadań grupowych
Budowanie poczucia odpowiedzialności za wyniki własne i całego teamu
Psychologia grupy w sytuacji zadaniowej
- Liczebność grupy
- Role grupowe
- Procesy zachodzące w grupie, zwłaszcza ich wpływ na efektywność pracy grupy
- Etapy rozwoju grupy podczas realizacji zadania
- Zarządzanie zasobami tkwiącymi w ludziach
- Komunikacja w grupie
- Podejmowanie decyzji indywidualnie i decyzje grupowe
- Dopuszczanie innych do procesu podejmowania decyzji
- Pułapki i zagrożenia płynące z syndromów grupowych, w szczególności mające wpływ na decyzyjność grupy
- Konflikty. Czyli efektywne sposoby rozwiązywania konfliktów. Dodatkowo twórcze wykorzystanie konfliktów
Etapy zarządzania zespołem projektowym
- Otwarcie projektu
Otwarcie (zwykłe / uroczyste)
Motywujące przekazanie celu do zrealizowania
Przydzielanie zadań
Przekazywanie uprawnień
Przedstawienie harmonogramu
Ustalenie zasad współpracy i komunikacji
Etapy i sposób kontroli projektu
- W trakcie trwania, czyli realizacja…
Organizacja spotkań zespołu wykonawczego
Zasady prowadzenia zebrań z grupą
Kontrola harmonogramu i jakości prac
- Uroczyste zamknięcie projektu
Informacja dla wykonawców – zwłaszcza podziękowanie i przedstawienie wyników
Informacja dla zwierzchników
Zarządzanie efektywnością pracownika w zespole projektowym
- Zasady organizacji pracy teamu
- Ustalanie celów pracy zespołu projektowego
- Przekazywanie pracownikom zadań
- Kontrola realizacji zadań
- Rozliczanie z realizacji zadań
- Badanie przyczyn niepowodzeń
Jak tworzyć efektywny system komunikacji w zespole projektowym?
- Kanały komunikacji
- Narzędzia komunikowania się
- Techniki specjalne wspomagające komunikację
Efektywna komunikacja szefa z wykonawcami zadania
- Wymiana i przepływ informacji, czyli warunek wzrostu i rozwoju projektu, o którym należy pamiętać
- Asertywność jako narzędzie pracy
- Zalety komunikacji asertywnej, podstawy teoretyczne, istota komunikatów asertywnych
Feedback. Zasady udzielania informacji zwrotnych członkom zespołu
- Podstawowe zasady udzielania feedback’u
- Udzielanie pochwał
- Jak konstruktywnie krytykować i wydawać polecenia?
- Przyjmowanie feedbacku od innych
Trudne sytuacje w pracy lidera projektu (w szczególności wzorce rozwiązań i przykłady komunikatów):
- Prezentowanie trudnych decyzji. Więc jak robić to motywująco i zdecydowanie?
- Dowodzenie zespołem kolegów:
Największe trudności
Jak komunikować się z kolegą i wydawać mu polecenia?
3. Współpraca z menedżerami, nad którymi nie mamy zwierzchnictwa. Zatem jak wydać polecenie przełożonemu?
4. Negocjowanie wewnątrz organizacji
5. Budowanie relacji z klientem, właścicielem, inwestorem
Dodatkowo zapraszamy na szkolenie z zarządzania projektami.
Wszystkie nasze szkolenia zamknięte są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. + 48 503 129 393
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera