Zarządzanie przez cele – szkolenie w osiąganiu rezultatów
Zarządzanie przez cele szkolenie, które szuka idealnego połączenia pomiędzy pracownikiem, a wynikiem do osiągnięcia. Przede wszystkim szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej. Co najważniejsze, w trakcie warsztatów uzupełnią Państwo swoją wiedzę na temat zarządzania pracownikami.
Należy pamiętać, że warsztaty nauczą Państwa zarządzania personelem w zależności od wyniku, jaki musi on osiągnąć. Czyli oczywistym jest, że sposobem ku osiąganiu takich wyników jest komunikacja i odpowiednie delegowanie. W związku tym projektowanie i planowanie różnych działań wiąże się z odpowiednią wiedzą i zastosowaniem właściwych metod. Należy mieć na uwadze, że pracownik bardzo dobrze realizuje zadania, gdy cel i środki są dobrze dobrane, sprecyzowane i zdefiniowane. Co najważniejsze, to nadal zwierzchnik jest odpowiedzialny za zaprojektowanie całego procesu i definiowania celu. W związku z tym im lepiej sprecyzują Państwo cel pracownikowi, tym większa będzie jego efektywność i zaangażowanie.
Zarządzanie przez cele pomoże Państwu w przygotowaniu i podejmowaniu odpowiednich decyzji. Przede wszystkim nauczycie się zarządzać w oparciu o sprecyzowane cele. Dodatkowo wsparciem będzie pomoc w tworzeniu efektywnego zespołu, zdolnego do osiągania wyznaczonego wyniku. Następnie dowiedzą się Państwo na czym polega metoda zarządzania przez cele i jakie działania w tej idei się podejmuje. W szczególności nauczą się Państwo organizacji ROM oraz zasad komunikacji w całym jego procesie.
Co najważniejsze, w trakcie warsztatu nauczą się Państwo definiować odpowiedzialność pracownika i zespołu. Umiejętnie dobierać środki i ludzi do wykonania zadania, a tym samym zwiększą swoje wyniki.
Dzięki udziałowi w szkoleniu Zarządzanie przez cele:
- Polepszycie Państwo umiejętności managerskie, zwłaszcza w kontekście Zarządzania przez cele
- Udoskonalicie i rozwiniecie postawy przywódcze
- Rozwiniecie otwartość na zmiany, w szczególności na wdrażanie nowych kompetencji
- Ukształtujecie umiejętności korzystania ze swoich mocnych stron w działaniach przywódczych
- Zauważycie słabe strony, zwłaszcza niekorzystne nawyki i tendencje psychiczne utrudniające sprawne zarządzanie
- Poznacie sposoby tworzenia umów na rezultat i prowadzenia rozmów z podwładnymi w cyklu komunikacyjnym
- Nauczycie się budowania efektywnego zespołu, w ten sposób budując swój prestiż
PROGRAM SZKOLENIA Zarządzanie przez cele:
Przywództwo
- Źródła przywództwa
- Istota działań przywódcy
- Zadania przywódcy, zwłaszcza w kontekście pracy z zespołem
Zarządzanie Zorientowane na Rezultat
- Manager i jego ludzie
- Przeformułowanie używanych schematów
- Kolejność działań w koncepcji ROM
- Relacje w kontekście indywidualnym, czyli cechy – działania – efekty
- Relacje w kontekście organizacji: zasoby – proces – rezultaty
- Konieczność zbalansowania głównych elementów
- Problem opisu rezultatów
Zespół Johari Window na wymiarach: siła więzi, zadaniowość
- Wspólna reprezentacja celów
- Subordynacja
- Własny wkład w działania grupy
- Otwartość
- Zaufanie
- Team, Set, Koło Towarzyskie, Pseudozespół
- Korzyści z pracy w zespole
- Pułapki w procesie tworzenia zespołu
- Kierunki i możliwości rozwoju grupy w zespół
- Działania konieczne do sprawnego funkcjonowania zespołu
- Role podejmowane przez członków zespołu
Zarządzanie przez cele – zasady współdziałania
- Jednoosobowe przywództwo
- Równoważenie założeń dotyczących rezultatów z zasobami
Komunikacja w organizacji
- Tworzenie i utrzymywanie kanałów komunikacyjnych
- Efektywne przekazywanie informacji
- Jasność sytuacji komunikacyjnych
- Powiązanie z czasem
- Błędy w przepływie informacji
Priorytety dla działań managerskich
Obszary odpowiedzialności
- Odpowiedzialność za obszar
- Odpowiedzialność za zadanie
Obowiązek udzielania informacji zwrotnych
Podejmowanie inicjatywy w kierunku realizacji rezultatów
Udzielanie pomocy przez szefa – czyli wędka zamiast ryby
Monitoring i kontrola
Cykl komunikacji szefa z podwładnym
- Reguły tworzenia umów na rezultat
- Rozmowa planująca
- Dialog monitoringowy
- Relacja nastawiona na ocenę
Współpraca i przywództwo
- Aktywne poszukiwanie współpracy
- Szanse i pułapki rywalizacji
- Wygrywająca taktyka współpracy – czyli jak nakłaniać do współpracy
- Dbałość o spójność grupy
Wnioski i podsumowanie
Dodatkowo zapraszamy na szkolenie Zarządzanie zespołem sprzedaży.
Zarządzanie przez cele szkolenie, które budujemy zgodnie z oczekiwaniami klienta. W związku z tym prosimy o przesłanie wstępnych informacji za pomocą ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
tel. kom. 533 533 688