CHINY

Etykieta biznesowa w Chinach, szkolenie dla kontrahentów

Etykieta biznesowa w Chinach. Czy wiesz, że sam Szanghaj liczy tyle mieszkańców, co ponad połowa ludności Polski?

O tym, że gospodarka chińska to potęga nie trzeba nikomu przypominać. Jest najdynamiczniej rozwijającą się gospodarką na świecie przez ostatnich 30 lat. Nic więc dziwnego, że wielu partnerów handlowych mamy właśnie z Chin.

Jak się zachować? Co powiedzieć, aby nie popełnić faux pas wobec przedstawicieli obcej kultury? Sytuacja może być skomplikowana, zwłaszcza że sprawę komunikacji w innym języku może utrudnić chiński akcent. Może on uczynić Twoją wspaniałą znajomość angielskiego często nieprzydatną. Uratować Cię może nienaganny savoir vivre, dobre maniery i umiejętność zachowania się w chińskim towarzystwie. Szkolenie Chińska kultura biznesu może okazać się deską ratunkową.

Jeśli zamierzacie Państwo odwiedzić Chiny oraz prowadzić tam rozmowy z kontrahentami, dostawcami i podwykonawcami, możecie natrafić na wiele różnic kulturowych. Nieznajomość chińskiej kultury biznesu może stać się przeszkodą w nawiązaniu współpracy. Aby poznać specyfikę etykiety biznesowej Chin, prowadzenia interesów w Chinach, zapraszamy na przydatne szkolenie z Etykiety Biznesowej Chin.

Etykieta biznesowa Chiny kluczem do dobrej współpracy

Chińska kultura biznesu, szkolenie obrazujące najważniejsze różnice kulturowe, jakie dzielę Europejczyków i Chińczyków. Różnice są tak duże, ze wielu naszych kontrahentów prosi o wsparcie, aby móc się dostosować do obyczajów swoich partnerów.  I jest to bardzo zrozumiałe, gdyż etykieta biznesowa w Chinach jest tak odmienna, że może dochodzić do wielu nieporozumień. Partnerzy, którzy są podobni bardziej się lubią i cenią. Dlatego warto poznać chińską kulturę biznesu, a przybliżyć się do Państwa chińskich kontrahentów. Mogą tego Państwo dokonać za pomocą udziału w warsztatach – Etykieta Biznesowa Chiny. Podczas szkolenia zostanie Państwu zaprezentowana chińska tradycja uprawiania przedsiębiorczości. Jednak warsztaty przeprowadzamy w oparciu o Państwa specyfikę współpracy z Chińczykami. Warsztat uwzględnia dodatkowo ogólną specyfikę współpracy. Etykieta biznesowa w Chinach to szkolenie o dużym znaczeniu dla wszystkich współpracujących z Chińczykami!

 

PROGRAM SZKOLENIA Etykiety Biznesowej w Chinach:

Co trzeba wiedzieć o Chinach?

Ogólne informacje dotyczące Chińskiej Republiki Ludowej

  • położenie geograficzne
  • ilu jest Chińczyków? (ludność, polityka jednego dziecka, mniejszości narodowe)
  • ustrój
  • ekonomia, czyli jak szybko rozwijają się Chiny
  • poznaj miasta i ich punkty charakterystyczne

CHIŃSKI KRĄG KULTUROWY

Czy trudno nauczyć się języka chińskiego? Przekonaj się sam! Specyfika języka

  • tonalność
  • pismo
  • ortografia i gramatyka
  • krótka lekcja chińskiego
  • korzystanie ze słownika

Filozofia i mentalność Chińczyków w ujęciu międzykulturowym

  • vademecum myśli Konfucjusza
  • My i Oni – porównanie cech charakterystycznych społeczeństwa polskiego i chińskiego  według Geerta Hofstede

Dorobek kulturalny najstarszej cywilizacji świata

  • malarstwo – sztuka czy kopiowanie?
  • literatura – sztuka pięknego pisania
  • muzyka – kiedy Chińczycy śpiewają i tańczą ?
  • opera-z wiejskiego podwórka do miejskiego teatru

Stereotypy

  • jak jest Twoje wyobrażenie o Chinach i Chińczykach?
  • kim jest biały człowiek w Chinach? da bizi, yang guizi

TWOJE SPOTKANIE Z CHIŃSKIM KONTRAHENTEM

Hierarchiczność w strukturach firmy oraz czynnościach biznesowych

  • zwroty grzecznościowe

Pojęcie mianzi oraz guanxi w relacjach handlowych

  • zjawisko utraty twarzy
  • chińskie rozumienie znajomości i wynikające z nich zobowiązania

Nawiązywanie kontaktów handlowych – Chińska kultura biznesu

Pierwsze spotkanie

  • punktualność, terminy spotkań (dni wolne od pracy w Chinach)
  • wymiana uprzejmości: przywitanie i pozdrowienie, najczęściej zadawane pytania
  • wizytówka: sposób wręczania i przyjmowania
  • chińskie imiona i nazwiska
  • przyjmowanie imion angielskojęzycznych

Negocjuj skutecznie

  • chiński sposób negocjacji
  • praktyczne uwagi

Jak obdarować i zostać obdarowanym w chińskim stylu?

  • co może być prezentem?
  • jakich prezentów należy unikać: symboliczne znaczenie wybranych przedmiotów?
  • komu i jak wręczać prezenty?
  • kolory i ich symboliczne znaczenie w kulturze chińskiej

Czas wolny z chińskim kontrahentem – wszystko co trzeba wiedzieć o przyjemnościach w chińskim wydaniu

  • small talk, czyli o czym rozmawiać?
  • tematy tabu
  • gościem u Chińczyka być
  • posiłki – kiedy, jak i gdzie?
  • co zaskoczy Cię przy chińskim stole
  • zachowanie przy stole, ganbei!
  • alkohol i papierosy; odmawiać czy nie odmawiać?
  • kulisy masażu
  • karaoke – w Chinach śpiewać każdy może!

PROBLEMY W KOMUNIKACJI MIĘDZY KONTRAHENTAMI – JAK ZROZUMIEĆ I ZOSTAĆ ZROZUMIANYM?

Spotkania – problemy w komunikacji

  • etykieta biznesowa Chiny
  • proces podejmowania decyzji
  • chińskie pojęcia słowa NIE
  • kontrakt w chińskim rozumieniu
  • etykieta w komunikacji e-mail

​System pokazywania liczb na palcach

Zapis liczb

Daty (chiński kalendarz księżycowy)

TALIZMANY SZCZĘŚCIA I POWODZENIA W INTERESACH, CZYLI CHIŃSKIE ABRAKADABRA W INTERESACH

1. mani nekko
2. symbol ryby
3. znak szczęścia
4. ołtarzyki w miejscach handlu i konsumpcji

 

Szkolenie Etykieta biznesowa w Chinach tworzymy w oparciu o życzenia naszego Klienta. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected].pl