CHINY

Etykieta biznesowa w Chinach, szkolenie dla kontrahentów

Etykieta biznesowa w Chinach. Czy wiesz, że sam Szanghaj liczy tyle mieszkańców, co ponad połowa ludności Polski?

O tym, że gospodarka chińska to potęga nie trzeba nikomu przypominać. Należy pamiętać, że jest najdynamiczniej rozwijającą się gospodarką na świecie przez ostatnich 30 lat. Nic więc dziwnego, że wielu partnerów handlowych mamy właśnie z Chin.

Więc jak się zachować? Co powiedzieć, aby nie popełnić faux pas wobec przedstawicieli obcej kultury? Dodatkowo sytuacja może być skomplikowana, zwłaszcza że sprawę komunikacji w innym języku może utrudnić chiński akcent. Przede wszystkim może on uczynić Twoją wspaniałą znajomość angielskiego często nieprzydatną. Uratować Cię może nienaganny savoir vivre, dobre maniery i umiejętność zachowania się w chińskim towarzystwie. Dlatego Szkolenie Chińska kultura biznesu może okazać się deską ratunkową.

Jeśli zamierzacie Państwo odwiedzić Chiny oraz prowadzić tam rozmowy z kontrahentami możecie natrafić na wiele różnic kulturowych. W szczególności nieznajomość chińskiej kultury biznesu może stać się przeszkodą w nawiązaniu współpracy. Aby poznać specyfikę prowadzenia interesów w Chinach, zapraszamy na przydatne szkolenie Chiny z Etykiety Biznesowej.

Etykieta biznesowa Chiny – czyli klucz do dobrej współpracy

Chińska kultura biznesu, szkolenie obrazujące najważniejsze różnice kulturowe, jakie dzielę Europejczyków i Chińczyków. Co najważniejsze, różnice są tak duże, że wielu naszych kontrahentów prosi o wsparcie, aby móc się dostosować do obyczajów swoich partnerów.  I jest to bardzo zrozumiałe, gdyż etykieta biznesowa w Chinach jest tak odmienna, że może dochodzić do wielu nieporozumień. Należy pamiętać, że partnerzy, którzy są podobni bardziej się lubią i cenią. Dlatego warto poznać chińską kulturę biznesu, aby przybliżyć się do chińskich kontrahentów. Mogą tego Państwo dokonać właśnie za pomocą udziału w warsztatach. Podczas szkolenia zostanie Państwu zaprezentowana chińska tradycja uprawiania przedsiębiorczości. Dodatkowo warsztaty przeprowadzamy w oparciu o Państwa specyfikę współpracy z Chińczykami. Warsztat uwzględnia także ogólną specyfikę współpracy w chińskim środowisku. Reasumując, etykieta biznesowa w Chinach to szkolenie o dużym znaczeniu dla wszystkich współpracujących z Chińczykami!

PROGRAM SZKOLENIA Etykiety Biznesowej w Chinach:

Co trzeba wiedzieć o Chinach?

Ogólne informacje dotyczące Chińskiej Republiki Ludowej

  • położenie geograficzne
  • ilu jest Chińczyków? (między innymi: ludność, polityka jednego dziecka, mniejszości narodowe)
  • ustrój
  • ekonomia, czyli jak szybko rozwijają się Chiny
  • poznaj miasta i ich punkty charakterystyczne

CHIŃSKI KRĄG KULTUROWY

Czy trudno nauczyć się języka chińskiego? W takim razie przekonaj się sam! Czyli specyfika języka

  • tonalność
  • pismo
  • ortografia i gramatyka
  • krótka lekcja chińskiego
  • korzystanie ze słownika

Filozofia i mentalność Chińczyków w ujęciu międzykulturowym

  • vademecum myśli Konfucjusza
  • My i Oni – porównanie cech charakterystycznych społeczeństwa polskiego i chińskiego  według Geerta Hofstede

Dorobek kulturalny najstarszej cywilizacji świata

  • malarstwo – sztuka czy kopiowanie?
  • literatura – sztuka pięknego pisania
  • muzyka – kiedy Chińczycy śpiewają i tańczą ?
  • opera – czyli z wiejskiego podwórka do miejskiego teatru

Stereotypy

  • jak jest Twoje wyobrażenie o Chinach i Chińczykach?
  • kim jest biały człowiek w Chinach? da bizi, yang guizi

TWOJE SPOTKANIE Z CHIŃSKIM KONTRAHENTEM

Hierarchiczność w strukturach firmy, również czynnościach biznesowych

  • zwroty grzecznościowe

Pojęcie mianzi oraz guanxi w relacjach handlowych

  • zjawisko utraty twarzy
  • chińskie rozumienie znajomości i wynikające z nich zobowiązania

Nawiązywanie kontaktów handlowych – Chińska kultura biznesu

Pierwsze spotkanie

  • punktualność, terminy spotkań (dni wolne od pracy w Chinach)
  • wymiana uprzejmości: przede wszystkim przywitanie i pozdrowienie, najczęściej zadawane pytania
  • wizytówka: sposób wręczania i przyjmowania
  • chińskie imiona i nazwiska
  • przyjmowanie imion angielskojęzycznych

Negocjuj skutecznie

  • chiński sposób negocjacji
  • praktyczne uwagi

Jak obdarować i zostać obdarowanym w chińskim stylu?

  • co może być prezentem?
  • jakich prezentów należy unikać: zatem symboliczne znaczenie wybranych przedmiotów
  • komu i jak wręczać prezenty?
  • kolory i ich symboliczne znaczenie w kulturze chińskiej

Czas wolny z chińskim kontrahentem – czyli wszystko co trzeba wiedzieć o przyjemnościach w chińskim wydaniu

  • small talk, czyli o czym rozmawiać?
  • tematy tabu
  • gościem u Chińczyka być
  • posiłki – w takim razie kiedy, jak i gdzie?
  • co zaskoczy Cię przy chińskim stole – zatem zachowanie przy stole, ganbei!
  • alkohol i papierosy; należy pamiętać: odmawiać czy nie odmawiać?
  • kulisy masażu
  • karaoke – w Chinach śpiewać każdy może!

PROBLEMY W KOMUNIKACJI MIĘDZY KONTRAHENTAMI – JAK ZROZUMIEĆ I ZOSTAĆ ZROZUMIANYM?

Spotkania – czyli problemy w komunikacji

  • etykieta biznesowa Chiny
  • proces podejmowania decyzji
  • chińskie pojęcia słowa NIE
  • kontrakt w chińskim rozumieniu
  • etykieta w komunikacji e-mail

Liczby i daty

  • ​System pokazywania liczb na palcach
  • Zapis liczb
  • Daty (chiński kalendarz księżycowy)

TALIZMANY SZCZĘŚCIA I POWODZENIA W INTERESACH, CZYLI CHIŃSKIE ABRAKADABRA W INTERESACH

1. mani nekko
2. symbol ryby
3. znak szczęścia
4. ołtarzyki w miejscach handlu i konsumpcji

Dodatkowo polecamy inne szkolenia z komunikacji międzykulturowej.

Co ważne, Szkolenie Etykieta biznesowa w Chinach tworzymy w oparciu o życzenia Klientów. W takim razie prosimy o przekazanie najważniejszych informacji za pomocą ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]