savoir vivre w biznesie

Savoir vivre w biznesie. Etykieta biznesowa w praktyce

Szkolenie Savoir vivre w biznesie – Zasady etykiety biznesowej

zapisy na szkolenie otwarte

Znajomość savoir-vivre w biznesie coraz częściej postrzegana jest jako element składowy przedstawiciela firmy. Ogłada w kontaktach zawodowych pozwala zbudować silną markę i zjednać sobie drugą osobę życzliwością, uprzejmością i praktyczną znajomością dobrych manier. Zapraszamy serdecznie na szkolenie z zasad savoir-vivre w biznesie, które holistycznie omówi to zagadnienie w praktyce oraz teorii. Kurs dedykujemy zarówno początkującym przedstawicielom firmy, jak również doświadczonym biznesmenom weryfikującym swoje nawyki.

Savoir-vivre w biznesie jako element kompetencji miękkich

Kompetencje miękkie to nieodłączny element życia zawodowego. Mogą dotyczyć przeróżnych obszarów, od sprzedaży i negocjacji, motywowania pracowników i kierowania zespołem, do windykacji należności lub obsługi reklamacji. Wszędzie mamy do czynienia z kompetencjami miękkimi.

Choć często pojęcie to kojarzy się tylko z empatią, otwartością czy zdolnościami komunikacyjnymi, to w jego skład wchodzi także etykieta w biznesie. Praktyczna znajomość savoir vivre w biznesie to klucz do sukcesu wizerunkowego, który można wykorzystać zarówno w kontakcie ze współpracownikami, jak i kontrahentami. Zasady savoir vivre dotyczą nie tylko naszego wyglądu czy sposobu wysławiania się, ale nawet takich detali jak przywitanie czy postawa podczas spożywania wspólnego lunchu.

Szkolenie savoir-vivre w biznesie – kurs dobrych manier

Savoir-vivre w biznesie, czyli kurs dobrych manier przygotowaliśmy z myślą o osobach, które w sposób profesjonalny podchodzą do kwestii wizerunku własnego i reprezentowanej firmy. Zakres szkolenia z savoir-vivre bazuje zarówno na literaturze fachowej, jak i praktycznym omówieniu codziennych sytuacji. Kurs savoir vivre doskonale sprawdzi się zarówno wśród właścicieli firm, jak i osób zatrudnionych na stanowiskach customer service czy representative. Znajomość etykiety w biznesie to jedna z najprostszych metod, by wzbudzić szacunek u odbiorcy i uniknąć nieporozumień.

Z tego szkolenia Twoi pracownicy dowiedzą się:

  • Czym jest savoir-vivre w biznesie i jak wpływa na wizerunek Twojej organizacji
  • Co to jest precedencja w biznesie
  • W jaki sposób aranżuje się spotkania biznesowe, jak wita z uczestnikami
  • Czym jest netykieta w korespondencji e-mail i podczas rozmów telefonicznych
  • Jakie są najpowszechniejsze błędy, które zazwyczaj popełniamy nieświadomie
  • O zasadach dobierania stroju do spotkania biznesowego
  • Na jakie gesty zwracać uwagę podczas spotkań z partnerami biznesowymi

Szkolenie savoir-vivre – etykieta biznesowa w praktyce – kultura, wizerunek, dobre maniery!

Program szkolenia savoir-vivre w biznesie:

Marka osobista vs marka organizacji, czyli jak savoir-vivre i etykieta wpływają na wartość organizacji

  • Savoir vivre w biznesie – kultura – marka. Czyli co łączy te 3 elementy i jak na siebie wpływają?
  • Zasady ważne na arenie zawodowej: szacunku – precedencji – dostosowania – równości – dyskrecji
  • Zachowania nietaktowne, które irytują w kontakcie z innymi

Protokół biznesowy w relacjach służbowych

  • Precedencja czyli zasady pierwszeństwa podczas powitania, przedstawiania, przemawiania, zajmowania miejsc
  • Prezentacja siebie w różnych sytuacjach
  • Przedstawianie osób (formuły, zachowania niewerbalne, precedencja, tytułowanie, formy adresatywne, zapamiętywanie imion i nazwisk)
  • Precedencja i zachowania w miejscach publicznych (samochód, winda, schody, samolot, wagon, salon, gabinet decydenta)
  • Tytułowanie i tytulatura w e-mailach oraz w rozmowie
  • Żargon, humor, przejście na Ty
  • Sztuka wizytówkowej komunikacji
      
Szkolenia menedżerskie

Powitanie – czyli element, który pozwala ustalić relacje

  • Prezentacja własnej osoby na spotkaniu, postawa, intonacja, dystans
  • Rodzaje i formy powitania oraz ich wpływ na odbiór osoby
  • 8 najgorszych uścisków dłoni vs wiarygodność
  • Uśmiech i mimiki oddające intencje
  • Pochylenie głowy

Takt i nietakt w rozmowie – co można, a czego nie wypada, by wizerunek szybował w górę?

  • Bez kłamstwa, obmowy i udawania…
  • Ozdobniki mowy i wtrącenia werbalne (hmm, yyy, ęęę…)
  • Żargon, humor, przejście na Ty

Aparycja i powierzchowność. Czyli jak budować wizerunek?

  • Symbolika kolorów
  • Strój dobrany do okazji – czyli gradacja strojów w biznesie
  • Sylwetka i postawa – ich wpływ na odbiór przez innych ludzi
  • Złote zasady dla kobiet i mężczyzn

Kultura gestu – wpływ postawy i gestów na osobistą wiarygodność

  • Zasady odczytywania mowy ciała – savoir vivre w biznesie
  • Postawa i jej strefy autoprezentacyjne
  • Poziomy gestykulacji
  • Gesty pewności siebie, sygnały niepewności
  • Gesty z wykorzystaniem garderoby i przedmiotów biurowych
  • Właściwe i niewłaściwe postawy stojące oraz siedzące z uwzględnieniem różnic płci
  • Gesty władzy i zagrożenia

Netykieta oraz rozmowa telefoniczna – najważniejsze wskazówki

Wszystkie szkolenia dla menedżerów i handlowców dopasowujemy do specyfiki Państwa pracy. Dlatego zachęcamy do kontaktu, przekazanie nam istotnych informacji, a my przygotujemy ciekawą propozycję. W celu uzyskania pełnych informacji na temat warsztatów prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z Doradcą: