Profesjonalna obsługa klienta – szkolenie
Kurs obsługi klienta online to świetny sposób na to, by wszyscy pracownicy, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem, potrafili się nim jak najlepiej zająć. Dzięki temu Twoja firma będzie widziana oczami klienta w pozytywnym świetle. Oczywiście szkolenie online z obsługi klienta pozwala też nauczyć się tego, jak sprawić, by klient nie przejął nad nami zbyt dużej kontroli. Pozwoli to osiągnąć efekt, który zadowoli obydwie strony. Właśnie to mają na celu kursy z obsługi klienta, które prowadzimy online.
Trudny klient? Kurs obsługi klienta online pozwoli Ci sobie z nim poradzić
W każdej pracy spotykamy się z sytuacjami, w których standardowe rozwiązania się nie sprawdzają. Dzieje się tak także w przypadku osób, które pracują w obsłudze klienta. W razie nawet najbardziej wymagającego klienta, który oczekuje „niemożliwego”, nie wolno się jednak poddawać. Prowadzone przez nas szkolenia dla firm uczą tego, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa klienta. Udział w kursie z obsługi klienta pozwala rozwinąć umiejętności komunikacji z klientem oraz nawiązywać relacje w taki sposób, by każda współpraca przebiegała bezproblemowo.
Szkolenia online i kursy z obsługi klienta kierowane są przede wszystkim do osób pracujących w dziale sprzedaży lub handlowym. Zachęcamy też do tego, by menadżer takiego działu skorzystał z takiej możliwości, jaką jest zarządzanie zespołem – szkolenie online.
Wyzwania, które stoją przed nami w obsłudze klienta online
- Przede wszystkim jak obsługiwać klienta w ograniczony technicznie sposób?
- Jak nie widząc klienta rozmawiać z nim, nie ryzykując urażenia go?
- Sposób na wzmacnianie przekazu, by docierać do konkretnych kanałów komunikacyjnych klienta?
- Dostosowanie do aktualnej sytuacji kontaktu przez telefon, webinary, whatsapp i inne komunikatory?
- Jak reagować online na obiekcje klientów? Czyli techniki i reakcje
- Co najważniejsze, jak zbudować online autorytet i być asertywnym w stosunku do klientów?
Szkolenie online Obsługa klienta – program
Blok 1. Komunikacja z klientem online – walizka przydatnych narzędzi i technikCzas trwania: 2 godziny |
Nowa rzeczywistość VIRTUALNA – nowa jakość obsługi
- Komunikacja z klientem online – czyli różnice pomiędzy kontaktem bezpośrednim a kontaktem online w czasach kryzysu
- Środowisko VUCA i jego wpływ na emocje Twoje i Twojego klienta
- Jak wykorzystać telefon, webinary, WhatsApp i inne komunikatory?
- Netykieta – zasady obsługi klienta online
- Wpływ własnych założeń, wartości, postaw w sytuacji kryzysu w kontakcie z klientem – czyli zachowania proaktywne i reaktywne
- Świadomość psychologicznych mechanizmów determinujących zachowania klientów
- Rola pytań w rozpoznawaniu potrzeb klienta w treści e-maila/ czatu lub rozmowy telefonicznej/ wideokonferencji
- Szczególna rola parafrazy i jej wykorzystanie w przypadku trudnej rozmowy z poddenerwowanym klientem online
- Zwroty i wyrażenia budujące relacje
Blok 2. Budowanie dobrych relacji w obsłudze onlineCzas trwania: 2 godziny |
- Typologia klientów i umiejętność dopasowania się do rozmówcy – czyli schematy i wzorce językowe do wykorzystania
- Docieranie do klientów poprzez metaprogramowe wzorce językowe. W szczególności istotne w przypadku komunikacji ograniczonej technologicznie
- Przekazywanie klientowi trudnych informacji z zachowaniem relacji opartych na wzajemnym szacunku
- Czarne słowa w obsłudze klienta
Blok 3. Reakcja na zastrzeżenia, obiekcje i oskarżeniaCzas trwania: 2 godziny |
- Pigułka asertywności, czyli jak zachować się asertywnie online
- Praca z emocjami klienta
- Jak nie dać się sprowokować – zwłaszcza reagowanie na manipulację, krytykę
- Sposoby postępowania w sytuacji, gdy klient nie ma racji
- Obiekcje klientów – czyli katalog sposobów reakcji i technik do natychmiastowego zastosowania
Informacje organizacyjne
Ilość uczestników w grupie: do 10 osób
Grupa pracowników: obsługa klienta, dział handlowy, dział sprzedaży
Czas trwania: 3 bloki x 2 godziny = 6 godzin
Forma szkolenia: platforma – webinarium
Szkolenie online z obsługi klienta przeprowadzimy zgodnie z Państwa potrzebami i specyfiką. Prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z naszymi doradcami:
tel. kom. + 48 503 129 393
Zobacz wszystkie nasze SZKOLENIA ON-LINE