szkolenie techniki sprzedaży

Szkolenie Techniki sprzedaży

O szkoleniu Techniki sprzedaży

Szkolenie techniki sprzedaży to biznesowe warsztaty dla PH, handlowców i sprzedawców, odpowiedzialnych za kontakt z klientami i wyniki sprzedażowe. Uczestnicy szkolenia uczą się prowadzić spotkanie z klientem, która prowadzi do realnych decyzji zakupowych. Program koncentruje się na wielu elementach całego procesu pozyskiwania klienta. W tym na pozyskiwaniu klientów, prezentowaniu ofert, prowadzeniu profesjonalnych spotkań, przekonywaniu, reagowaniu na obiekcje.

Szkolenie z technik sprzedaży uczy, jak zwiększać wpływ handlowca poprzez autoprezentację i świadome wykorzystanie mowy ciała. Omawiamy psychologię decyzji i typologię klienta oraz czynniki, które wpływają na proces zakupowy klienta biznesowego. Uczestnicy ćwiczą argumentację, reagowanie na obiekcje oraz pracę z trudnymi sytuacjami. Podczas zajęć uczestnicy otrzymują wiele technik i wzorów postępowania na różne sytuacje. Biorą udział w symulacjach rozmów, piszą komunikaty, tworzą i mówią dużo technik. Szkolenie z technik sprzedaży jest bardzo intensywne i praktyczne, gdzie uczestnicy wykonują wszystkie działania na swoich realnych przypadkach z pracy.

Cel szkolenia Techniki sprzedaży

  • Zwiększenie skuteczności pracy handlowców
  • Poprawa procesu pozyskiwania klientów
  • Polepszenie skuteczności rozmów sprzedażowych
  • Nauka profesjonalnej prezentacji oferty
  • Lepsze argumentowanie i wywieranie wpływu
  • Skuteczne reakcje na obiekcje klientów
  • Nauka obrony ceny w sytuacjach presji
  • Poprawa relacji z klientami wymagającymi
  • Wzrost pewności siebie handlowca
  • Zbudowanie profesjonalnego wizerunku w oczach klienta

Korzyści z udziału w szkoleniu

Skuteczne Techniki sprzedaży szkolenie, dzięki któremu:

  1. Nauczysz się prowadzić rozmowę handlową w sposób uporządkowany i skuteczny
  2. Poznasz praktyczne techniki pozyskiwania klientów
  3. Będziesz lepiej zarządzać przebiegiem spotkań sprzedażowych
  4. Zwiększysz siłę oddziaływania autoprezentacji
  5. Otrzymasz narzędzia do wpływania na decyzje zakupowe klientów
  6. Wzmocnisz proces prezentacji oferty
  7. Opanujesz pracę z obiekcjami i pytaniami trudnymi
  8. Lepiej poradzisz sobie z odmową i presją cenową
  9. Poznasz skuteczne techniki zamknięcia sprzedaży
  10. Wzmocnisz pewność siebie w kontaktach z klientami
  11. Osiągniesz lepsze wyniki w sprzedaży

Wyślij zapytanie

Program szkolenia Techniki sprzedaży

Sposoby pozyskiwania klientów

  • Znaczenie aktywności w pozyskiwaniu klientów – warunek dobrej sprzedaży

Inicjowanie spotkania
Elementy telemarketingu, wykorzystanie telefonu
Sposoby zainteresowania klienta produktem, wzbudzanie zaangażowania
Jak umówić się na spotkanie?
Twoje reakcje w sytuacji odmowy klienta
Jak nie dać się zbyć prośbą o przysłanie oferty?

Sposoby pozyskiwania i współpracy z klientem konkurencji

  • Jak przekonać klienta do współpracy z nową firmą
  • Sposoby pozyskiwania klienta zadowolonego ze współpracy z konkurencją

Autodiagnoza stylu sprzedaży. Wpływ stylu na rezultaty pracy

Rozmowa z klientem

  • Przebieg i plan profesjonalnego spotkania prowadzonego przez handlowca
  • Autoprezentacja

Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
Efekt aureoli

  • Mowa ciała jako narzędzie budowania wpływu i wywierania wrażenia
  • Prezentacja firmy
  • Prezentacja oferty

Kiedy i jak przedstawić ofertę?
Prezentacja oferty z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej o specyfice klienta

Zasady pracy z klientem

  • Rozmowa – źródło wiedzy o kliencie. Analiza psychologiczna, „niewinne” pytania diagnostyczne
  • Sposoby zbierania informacji o specyfice klienta 
  • Strategie kupowania klienta – typologia klienta
  • Potrzeby i wartości klienta – sposoby rozpoznawania i wykorzystania wiedzy

Narzędzia sprzedaży

  • Indywidualne wzorce przekonywania – nauka twórczych sposobów prezentacji oferty
  • Aktywne słuchanie
  • Podświadome kodowanie – narzędzie wpływu
  • Analiza języka, czytanie „między wierszami”
  • Polaryzowanie klienta
  • Uzasadnianie i argumentacja wyboru
  • Sposoby okazywania klientowi poczucia ważności

Techniki wpływu na decyzje klienta

  • Techniki psychologicznego nacisku na klienta
  • Zachęcanie klienta do współpracy
  • Nakłanianie klientów do rozszerzania współpracy
  • Zachęta do kupna droższych produktów
  • Przekonywanie klienta w sytuacji, kiedy produkt nie spełnia wszystkich jego oczekiwań

Sposoby zamknięcia sprzedaży

  • Jak rozpoznać właściwy moment zakończenia sprzedaży
  • Techniki nie pozwalające klientowi odejść bez zobowiązania
  • Rozpoznawanie przekonań handlowca ograniczających sprzedaż

Trudny klient i trudne momenty w sprzedaży

  • Przekazywanie klientowi niepomyślnych dla niego informacji (zmiana ceny, nieterminowa, dostawa towaru, niemożność zwrotu, nieuznanie reklamacji i inne)
  • Radzenie sobie z krytyką i agresją słowną klienta
  • Asertywna obrona swoich praw
  • Jak zadowolić klienta (m.in.): krytykującego, niezdecydowanego, ogólnego, szczegółowego, chaotycznego, schematycznego, zgodnego
  • Analiza typowych błędów popełnianych przez handlowców
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z manipulacją ze strony klienta

Obiekcje i wątpliwości klienta – sposoby radzenia sobie z trudnymi pytaniami

Negocjacje cenowe

  • Przygotowanie do rozmowy o cenie
  • Lęki i negatywne przekonania handlowców związane z możliwością utrzymania ceny
  • Skuteczny przepis na podanie ceny
  • Techniki obrony ceny
  • Techniki odmawiania rabatu
  • Przygotowanie strategii ustępstw

Sprzedaż zakończona niepowodzeniem

  • Wpływ niepowodzeń na motywację handlowca – przeciwdziałanie spadkowi
  • Praca z negatywnymi przekonaniami ograniczającymi skuteczność pracy
  • Samoutrudnianie – rozpoznanie i przeciwdziałanie

Chcesz otrzymać kompletny program?

Wyślij zapytanie

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie techniki sprzedaży jest dla Ciebie, jeśli:

  1. Zarządzasz sprzedażą i chcesz poprawić efektywność zespołu
  2. Pracujesz jako handlowiec i chcesz zwiększyć skuteczność działań
  3. Pozyskujesz klientów i prowadzisz rozmowy handlowe B2B
  4. Prezentujesz oferty i prowadzisz negocjacje cenowe
  5. Zmagasz się z obiekcjami klientów
  6. Chcesz pozyskać klientów konkurencji
  7. Potrzebujesz narzędzi do budowania wpływu i argumentacji
  8. Chcesz prowadzić profesjonalne spotkania
  9. Pracujesz w warunkach presji cenowej lub wysokiej konkurencji

Jak pracujemy podczas szkolenia

W czasie szkolenia z technik sprzedaży pracujemy warsztatowo, koncentrując się na działaniach, które uczestnicy mogą bardzo szybko wdrożyć w swojej pracy. Każdy moduł obejmuje krótkie wprowadzenie i natychmiastową praktykę. Uczymy konkretnych technik, które są składową większych komunikatów. Ćwiczymy rozmowy telefoniczne, spotkania, prezentacje ofert oraz reakcję na obiekcje. Uczestnicy pracują na realnych sytuacjach ze swojej pracy. Wykorzystujemy przykłady, scenariusze i narzędzia z rzeczywistej pracy handlowców.

W trakcie szkolenia z technik sprzedaży trener udziela indywidualnej informacji zwrotnej, która pomaga udoskonalić komunikację i poprawić ćwiczone techniki. Analizujemy błędy, które obniżają skuteczność sprzedaży i wypracowujemy skuteczniejsze schematy działania. Każdy uczestnik poznaje mocne i słabsze strony swojego stylu sprzedaży. Na zajęciach korzystamy z analizy psychologicznej sprzedaży, analizy klienta, wykorzystaniu asertywności czy taktyk negocjacyjnych. Stawiamy na konkret, prostotę i mierzalny efekt biznesowy.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu

Korzyści dla firmy

  1. Zwiększenie skuteczności zespołu sprzedaży
  2. Lepsza jakość rozmów z klientami
  3. Zwiększenie liczby finalizowanych transakcji
  4. Mniej błędów w procesie sprzedaży
  5. Spójne standardy pracy w zespole
  6. Lepsza obrona ceny i warunków handlowych
  7. Większe wykorzystanie potencjału obecnych klientów
  8. Silniejsza pozycja firmy na rynku
  9. Poprawa jakości obsługi klienta biznesowego

Korzyści dla uczestnika

  1. Większa pewność w rozmowach handlowych
  2. Skuteczniejsza prezentacja oferty
  3. Lepsze radzenie sobie z obiekcjami
  4. Poprawa umiejętności argumentacji
  5. Lepsze wyniki w pozyskiwaniu klientów
  6. Sprawniejsze reagowanie w trudnych sytuacjach
  7. Umiejętność obrony ceny
  8. Spójny i skuteczny proces sprzedaży
  9. Wyższy profesjonalizm pracy
  10. Realna poprawa wyników sprzedażowych

Zapisz się na szkolenie Techniki sprzedaży

Twoi handlowcy mogą doskonale posługiwać się technikami sprzedaży i wykorzystywać je w pracy z klientem. Dlatego warto zorganizować dla nich szkolenie Techniki sprzedaży i zwiększyć standardy podczas rozmów z partnerami biznesowymi.

Aby uzyskać pełne informacje dotyczące możliwości zorganizowania szkolenia, prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z Doradcą:

Wyślij zapytanie