Informacja o szkoleniu
Kierowanie zespołem pracowników jest zadaniem bardzo odpowiedzialnym i przeznaczonym dla osób, które lubią wyzwania. I dla takich osób skierowane są również szkolenia dla kierowników. Posiadając odpowiednie przygotowanie liderskie, wspólnie z pracownikami, można osiągnąć wysokie rezultaty. Właściwa współpraca kierownika z zespołem procentuje w postaci dobrze wykonywanych zadań, a w konsekwencji – wysokich wyników. Dlatego chcąc zwiększyć wyniki całego zespołu, należy zacząć od poprawy umiejętności kierowniczych i wziąć udział w szkoleniu Kierowanie zespołem.
Korzyści dla uczestników szkolenia Kierowanie zespołem
Uczestnicy szkolenia dla kierowników:
- Otrzymają skuteczne narzędzia do profesjonalnego zarządzania zespołem
- Dostaną gotowe techniki, dopasowane do charaktery swojej pracy
- Zwiększą autorytet szefa w oczach zespołu
- Otrzymają dużo prostych i praktycznych rozwiązań
- Sprawdzą swój obecny typ zarządzania, w szczególności poznają kierunki dalszego rozwoju
- Poznają skuteczną komunikację ze swoimi pracownikami
- Będą umieli skutecznie wydawać polecenia
- Nauczą się przekazywać informacje zwrotne, zarówno pozytywne, jak i negatywne
- Otrzymają narzędzia do motywowania pracowników
- Nauczą się przeprowadzać trudną rozmowę dyscyplinującą
Program szkolenia
Co to znaczy kierować innymi?
- Jestem wykonawcą, zwierzchnikiem czy przewodnikiem?
- Jak zmienić działania operacyjne na zarządcze?
- Moje cele i zadania
Szef – kolega i zwierzchnik
- Trudności w kierowaniu grupą obecnych i wcześniejszych kolegów
- Co się dzieje, kiedy zostałeś zwierzchnikiem swoich kolegów?
- Fazy rozwoju grupy pracowniczej – typowe konflikty i trudności
Budowanie autorytetu lidera
- Jak przedstawiać się w roli zwierzchnika i jednocześnie budować dobre relacje z zespołem?
- Techniki reagowania na podważanie autorytetu
- Metody radzenia sobie z oporem grupy i konfliktami
Mój styl kierowania
- Co to jest styl kierowania?
- Rodzaje stylów kierowania – konsekwencje dla zespołu i zadań
- Który styl jest najbardziej efektywny? – sytuacyjne podejście do kierowania
- Dobór stylu do:
-
- zadań
- dojrzałości psychologicznej podwładnych
- Określenie własnego stylu kierowania ludźmi (test i gra liderska)
Doskonalenie umiejętności kierowniczych
- Zadania menedżera i zarządzanie efektywnością pracownika
- Moje mocne i słabe strony jako szefa
- Konkretne techniki budowania postawy zadaniowej i motywowania zespołu
Przekazywanie pracownikom celów, zadań i wymagań
- Exposé szefa – praktyczny schemat prezentowania zasad pracy i wymagań
- Ustalanie celów pracy
- Kontrola realizacji zadań
- Rozliczanie z realizacji zadań
- Badanie przyczyn niepowodzeń
Budowanie efektywności swojego zespołu
- Co sprawdza się najlepiej i przynosi poprawę organizacji zespołu?
- Jakie metody planowania i organizowania pracy powinieneś narzucić podwładnym?
- W czym pracownicy mogą mieć swobodę?
- Sposoby kontrolowania pracy zespołu w zakresie zarządzania czasem
Delegowanie zadań i uprawnień
- Dlaczego szefowie nie delegują zadań? Własny rachunek sumienia
- Dlaczego musimy uczyć się delegować?
- Konkretne techniki delegowania zadań (co, kiedy, dlaczego, komu, jak)
- Korzyści dla firmy i pracownika z delegowania
Ocena podwładnych
- Ocena bieżąca i ocena okresowa
- Kryteria oceny (ilościowe i jakościowe)
- Częstość dokonywania oceny
- Formy oceniania
Wzorcowy model oceniania pracownika
- Jak poprzez ocenę dbać o wyniki i dobrą jakość pracy?
- Co się dzieje, gdy szef nie ocenia?
- Efekty skupiania się wyłącznie na negatywach
- Rozmawiasz najczęściej z najlepszym, czy najsłabszym pracownikiem?
Ocena pracy. Zasady udzielania informacji zwrotnych
- Dlaczego należy udzielać informacji zwrotnych?
- O czym świadczy nieudzielanie feedbacku?
- Feedback pozytywny – zrób to profesjonalnie! Podstawowe zasady udzielania
Pochwała jako narzędzie budowania motywacji
- Feedback negatywny – błędy pracownika
Jak konstruktywnie krytykować?
Sposoby na rozwiązanie problemu i jednoczesne podniesienie motywacji
- Prawidłowa komunikacja w udzielaniu informacji zwrotnych o pracy
- Najczęstsze błędy szefów
- Przyjmowanie feedbacku przez pracowników
Symulacje sytuacji kierowniczych
- Ćwiczenie w kierowaniu zespołem, testy, gry liderskie
Dlaczego warto inwestować w szkolenia dla kierowników?
W dzisiejszym świecie biznesu niezbędne jest nieustanne doskonalenie umiejętności i wiedzy. Szczególnie dotyczy to szkolenia dla kierowników, którzy muszą być dobrze przygotowani do pracy z ludźmi i realizować zadania. Czy warto inwestować w takie szkolenia? Odpowiedź wydaje się oczywista: jak najbardziej!
Korzyści dla firmy
Szkolenia dla kierowników mogą przyczynić się do szeregu korzyści biznesowych. Przede wszystkim, dobrze przeszkolony kierownik efektywniej zarządza zespołem, co przekłada się na wyższą produktywność. Ponadto kursy kierownicze pomagają poprawić komunikację i relacje między pracownikami, co z kolei prowadzi do lepszego klimatu w pracy i wyższej motywacji zespołu.
Korzyści dla kierownika
Wykorzystując szkolenia dla kierowników, każdy manager zyskuje możliwość poszerzania swoich kompetencji oraz kwalifikacji. Uczestnictwo w szkoleniu z kierowania zespołem lub innym kursie kierowniczym pozwala na zgłębienie najnowszych trendów i technik zarządzania. Nabyte umiejętności mogą zatem wpłynąć na osiągnięcie lepszych wyników pracy, a często na przyspieszenie awansu zawodowego.
Oprócz zyskania cennych umiejętności, warto też podkreślić, że szkolenie Kierowanie zespołem może zwiększyć pewność siebie w zarządzaniu. Zdolność do efektywnego zarządzania zespołem to nie tylko kwestia posiadania odpowiedniej wiedzy, ale także pewności siebie. Szkolenie kierowanie zespołem może zatem przyczynić się do podniesienia pewności siebie poprzez praktyczne ćwiczenia i symulacje sytuacji, które mogą wystąpić w pracy.
W efekcie, korzyści z inwestycji w szkolenia dla kierowników są nie do przecenienia. Nie tylko zwiększają kompetencje i pewność siebie menedżerów, ale także przyczyniają się do lepszego funkcjonowania całej firmy, co w efekcie przekłada się na realne zyski finansowe.
Szkolenie Kierowanie zespołem realizujemy w formie otwartej i zamkniętej
Skuteczne przywództwo, które zmienia organizację
Zarządzanie zespołem to znacznie więcej niż wydawanie poleceń i kontrolowanie wyników. To sztuka inspirowania, motywowania i rozwijania potencjału każdego członka zespołu. Nasze szkolenia dla kierowników zespołów dostarczają konkretnych narzędzi i technik, które pozwalają zamienić grupę pracowników w zgrany, efektywny zespół dążący do wspólnego celu.
Wielu kierowników zmaga się z codziennymi wyzwaniami takimi jak konflikty w zespole, spadek motywacji pracowników czy trudności w egzekwowaniu zadań.
Dla kogo są nasze szkolenia kierownicze?
Nasze kompleksowe programy rozwojowe zostały stworzone z myślą o różnorodnych potrzebach profesjonalistów na stanowiskach kierowniczych.
Nowi kierownicy często stają przed wyzwaniem transformacji z eksperta w swojej dziedzinie do lidera zespołu.
Doświadczeni menedżerowie średniego szczebla poszukujący nowych inspiracji i metod zwiększania efektywności podlegających im zespołów znajdą w naszej ofercie zaawansowane techniki motywacyjne i strategiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi. Pomagamy przełamać rutynę i wprowadzić innowacyjne metody pracy z zespołem.
Kierownicy projektów i liderzy zespołów zadaniowych borykają się z wyzwaniami związanymi z zarządzaniem czasowymi zespołami, często bez formalnego autorytetu. Nasze szkolenia kierowanie zespołem uczą, jak budować zaangażowanie w takich warunkach i skutecznie koordynować pracę osób o różnych specjalizacjach.
Właściciele małych firm i start-upów, którzy muszą łączyć rolę wizjonera z codziennym zarządzaniem zespołem, szczególnie doceniają nasze praktyczne podejście i narzędzia ułatwiające delegowanie zadań, co pozwala im skupić się na strategicznym rozwoju biznesu.
Kontakt
Co najważniejsze, zamknięte szkolenia Kierowanie zespołem dopasowujemy do klienta. Organizowane przez nas szkolenia dla firm prowadzone są stacjonarnie lub jako szkolenia online. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP stadiony piłkarskiego. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom, pragnącym poszerzać swoje horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj wystąpienia z konferencji Mikołaj Dla Managera
MANAGER_KA I MŁODOŚĆ – Prof. dr hab. Jan Miodek – Polszczyzna najmłodszych pokoleń
MANAGER_KA I DZIKA RADOŚĆ – Michał Futyra – HAU’OLI, czyli o poszukiwaniu radości i jej sensie w kulturach świata

