Zarządzanie zmianą szkolenie

Szkolenie Zarządzanie zmianą

Zarządzanie Zmianą – szkolenie o transformacji

Zarządzanie Zmianą – szkolenie, które znacznie ułatwia wdrażanie modernizacji w firmie. Należy pamiętać, że rozwój każdego przedsiębiorstwa jest uzależniony od ustawicznego wdrażania nowych procesów. Aby móc iść ramię w ramię z nowoczesnymi technologiami i rywalizować z firmami konkurencyjnymi należy być przygotowanym na reformy. W szczególności, że niosą one za sobą nowe nakłady pracy, środki finansowe, zaangażowanie pracowników, zmiany struktur, celów itd. W związku z tym wywołują też opór pracowników do zmian obecnego warsztatu pracy. Doskonałym wsparciem w takich sytuacjach jest edukacja, jaką zapewniają prowadzone przez nas szkolenia dla firm, w tym szkolenie z zarządzania zmianą.

Reorganizacja i zarządzanie zmianą — szkolenie jako wsparcie zwierzchników

W przypadku potrzeby wprowadzenia zmian należy pamiętać, że nie same procedury są tu problemem. Zmiana rozwija, uczy, nadaje nowy cel i nowy sens. Przede wszystkim najtrudniejsze dla wielu kierowników jest wdrożenie i realizacja przy współudziale zespołu. Nieprzewidziane procesy grupowe i postawy pracowników, różne motywacje i zaangażowania mogą mieć duży wpływ na realizację zmian. Właśnie dlatego zachęcamy do wzięcia udziału w szkoleniu Zarządzanie Zmianą. Oparty na praktycznych zadaniach kurs ułatwi współpracę z zespołem w trakcie wdrażania nowych projektów. Dodatkowo prowadzone jako szkolenia online to możliwość podniesienia swoich kwalifikacji w zakresie zarządzania bez potrzeby wyjazdu.

Zarządzanie Zmianą szkolenie wspierające trudne zadanie menedżera

Wdrażanie zmian w firmach to bezsprzecznie duże wyzwanie dla wielu menedżerów. W większości firm nie odbywa się ono bez problemów, potknięć, nieprzewidzianych sytuacji oraz negatywnych reakcji pracowniczych. Wydaje się, że czynnik ludzki jest tu kluczowy. W szczególności w trudnych sytuacjach zgrany i dobrze nastawiony zespół potrafi efektywnie rozwiązywać wszelkie problemy. Ale co zrobić, gdy pracownicy nie chcą się zaangażować we wdrażanie zmian, a wręcz przeszkadzają? By potrafić odpowiednio zareagować w takiej sytuacji, warto wziąć udział w szkoleniu z zarządzania zmianą w zespole. W trakcie warsztatów z zarządzania zmianą w organizacji uczestnicy mają szansę przyswoić techniki i postępowania w procesie zmian i reorganizacji. Szkolenie biznesowe tego rodzaju uczą diagnozować własną osobowość pod kątem zarządzania procesem zmian w firmie. Co więcej, udział w szkoleniu pozwala dowiedzieć się tego jak zaplanować, przygotowywać i przeprowadzać modyfikacje oraz jakich narzędzi używać w tym celu. Dodatkowo, w ramach szkolenia zarządzania uczymy współpracy z zespołem pracowniczym na wszystkich etapach wdrażania usprawnień w firmie. By jeszcze bardziej zwiększyć efektywność w tym zakresie, proponujemy szkolenia z kierowania zespołem.

Dzięki szkoleniu Zarządzanie Zmianą menedżerowie:

  • nauczą się przygotowywać, planować i wprowadzać zmiany
  • zdobędą umiejętności wspierania firmy i pracowników w okresie reform
  • uświadomią sobie oraz zespołowi znaczenie usprawnień — przede wszystkim jako możliwość szansy, a nie zagrożenia,
  • poznają sposoby skutecznej komunikacji w okresie przekształceń. Co najważniejsze techniki wpływu na proces adaptacji pracowników,
  • nauczą się przeciwdziałać oporowi — zwłaszcza negatywnym skutkom w procesie usprawnień,
  • dowiedzą się, jak zwiększyć efektywność i motywację do pracy po okresie zmian
  • podniosą motywację swoich pracowników,
  • zwiększą efektywność zespołu.

Program szkolenia Zarządzanie zmianą

I. KIEROWNIK A ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

Menedżer jako lider wdrażania oraz inicjowania usprawnień

  • Inicjowanie zmian jako kluczowa kompetencja kierownicza
  • Dlaczego szef jest odpowiedzialny osobiście za wdrażanie zmian?
  • Zarządzanie zmianą – szkolenie a rzeczywistość
  • Co może oznaczać to, że zwłaszcza szef nie chce wdrażać zmian?
  • Za jakie zmiany odpowiada menedżer?

Praca w swoim dziale
Współpraca ze zwierzchnikami
Współpraca między działami
Doskonalenie procedur

  • Kiedy menedżer powinien wdrażać zmiany?

Większe zmiany organizacyjne
Stałe usprawnienia
Reagowanie na zdarzenia niespodziewane
Postrzeganie swojej pracy przez pryzmat celów i strategii firmy

Menedżer i jego reakcja na zmiany, czyli zacznij od samego siebie…

  • Jak reaguję na nowe i nieznane? Samoocena własna
  • Moja wiedza, przyzwyczajenia i nastawienie

II. Zarządzanie Zmianą szkolenie w organizacji

Zmiana w życiu organizacji

  • Zmiana – szansa czy zagrożenie? Dlaczego ludzie boją się zmian?
  • Korzyści ze zmian – innowacje, elastyczność i rozwój firmy
  • Cel wprowadzania zmian a zrozumienie procesu zmian
  • Korzyści wynikające z pojawienia się reform – innowacje, dopasowanie i możliwość ekspansji firmy

Zarządzanie zmianą – czyli o Modelach i etapach

  • Etapy i procedury w firmie
  • Prognozowanie zjawisk zachodzących w trakcie wdrażania innowacji
  • Modyfikacje zaplanowane i reagowanie na ogniska zapalne
  • Zjawiska i etapy towarzyszące wdrażaniu usprawnień

Doznanie szoku
Etap obrony i wycofania
Relacja zrozumienia do akceptacji
Proces adaptacji do nowego procesu

III. TECHNIKI WPROWADZANIA ZMIAN – Zarządzanie zmianą szkolenie

Model 8 kroków Johna P. Kottera w praktyce

  1. Uświadomienie konieczności wprowadzania zmian
  2. Stworzenie zespołu kierującego zmianami
  3. Sformułowanie wizji oraz strategii zmiany
  4. Zbudowanie zaangażowanego zespołu
  5. Usuwanie przeszkód blokujących zmianę
  6. Osiąganie szybkich sukcesów
  7. Kontynuacja i utrzymywanie zmian
  8. Utrwalanie zmian w kulturze firmy

IV. KOMUNIKACJA W PROCESIE ZMIAN

Menedżer jako lider

  • Techniki przewodzenia nowym zadaniom i wpływania na innych

Jak komunikować zmiany?

  • No niestety musimy – czyli jak mówić motywująco o reorganizacji? Czego unikać?
  • Motywowanie pracowników do wykonywania konkretnych zadań – krótko- i długoterminowych
  • Angażowanie zespołu w wykonanie ambitnych zadań i wzbudzanie entuzjazmu
  • Wzbudzanie w zespole motywacji osiągnięć
  • Wzmacnianie pozytywnych zachowań
  • Identyfikacja pracownika z firmą w czasie przebiegu procesu zmiany

V. PSYCHOLOGIA GRUPY W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ W FIRMIE

Typowe reakcje pracowników na zmiany + rozwiązania

  • Stres w okresie przejściowym
  • Reakcja na zmianę i sposoby radzenia sobie z nimi

Opór psychologiczny – czyli przekora i niechęć
Objawy motywacji negatywnej
Widoczne i ukryte przejawy negatywnych emocji

  • Niepokój w sytuacji zmian

Zachwianie piramidy potrzeb
Zagrożenie osobistych interesów
Procesy grupowe
Bunt
Konflikty

  • Gry psychologiczne
  • Krzywa wydajności w momencie zmiany
  • Krzywa poczucia własnej wartości

Błędy w pokonywaniu oporu wobec zmiany

  • Ustępstwa wobec oporu
  • Niedocenianie oporu
  • Przeciwstawianie się oporowi

Procesy grupowe w sytuacji zmiany

  • Samotność kierownika a praca z grupą
  • Diagnoza własnego zespołu – określenie potencjału, ról i fazy rozwoju grupy
  • Kryzys efektywności – przeciwdziałanie
  • Sposoby radzenia sobie w sytuacji silnego wpływu nieformalnego lidera na grupę

Przezwyciężanie oporu zespołu

  • Konsultacje
  • Komunikacja partnerska
  • Techniki wpływu
  • Motywowanie zespołu

Trudne sytuacje w trakcie zmian

  • Jak twórczo wykorzystać kryzys?
  • Jak sobie radzić z konfliktami?
  • Ataki na lidera i destabilizacja zespołu.
  • Szef w sytuacji ekstremalnej – jak uratować zmianę przed katastrofą?

strajk
agresja
dywersja w zespole
niezadowolenie przełożonych, czyli lider zmiany „między młotem a kowadłem

Praca nad indywidualnymi problemami uczestników szkolenia

Szkolenie Zarządzanie Zmianą, czyli dalszy rozwój

Szkolenie Zarządzania Zmianą warto rozszerzyć o motywowanie pracowników. Z pewnością poszerzy to umiejętności kadry menedżerskiej, ale przede wszystkim zwiększy jej skuteczność i efektywność. Zachęcamy też do przyjrzenia się ofercie obejmującej szkolenia mobbing oraz szkolenia z zarządzania stresem.

Zarządzanie Zmianą szkolenie w systemie zamkniętym jest dopasowane do charakteru pracy danej firmy. Aby uzyskać pełne informacje dotyczące możliwości zorganizowania szkolenia z zarządzania zmianą, prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z Doradcą:

KONFERENCJA Mikołaj Dla Managera” z kolorowym paskiem (czerwony, żółty, niebieski, zielony) u góry – idealny dla osób poszukujących szkoleń dla kierowników.

Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.

Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj

Mikołaj dla Managera 2019 – MANAGER I MOC