jak zdyscyplinować pracownika

Szkolenie Jak dyscyplinować pracownika w świetle prawa pracy?

O szkoleniu

Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników to trening dla szefów, który pokazuje, jak zdyscyplinować pracownika w sposób zgodny z przepisami prawa pracy, skuteczny i oparty na jasnych procedurach. Uczestnicy poznają zasady odpowiedzialności spoczywającej na zwierzchniku oraz granice prawne i etyczne reakcji menedżera. Omawiamy obowiązki pracowników i pracodawców, a także sytuacje, w których można zastosować działania korygujące. Uczymy, jak prowadzić rozmowy naprawcze oraz jak dyscyplinować pracownika, gdy pracownik narusza obowiązki i przepisy. Wyjaśniamy różnice między niewykonaniem zadań a faktycznym naruszeniem obowiązujących przepisów.

Pokazujemy, jak dyscyplinować pracowników, aby podnieść jakość pracy, gdy pracownicy niedopełniają swoich obowiązków. Uczestnicy otrzymują konkretne narzędzia komunikacyjne, przydatne w codziennym zarządzaniu. W tym instruktaż, jak wygląda rozmowa dyscyplinująca z pracownikiem niedopełniającym swoich obowiązków. Omawiamy najczęstsze błędy, które menedżerowie popełniają przy działaniach korygujących i trudnych rozmowach z pracownikami. Ważnym elementem szkolenia jest analiza rzeczywistych sytuacji, dlatego uczestnicy pracują nad własnymi przypadkami.

Cel szkolenia

  • Odpowiednie reagowanie na niewłaściwe zachowania
  • Poznanie regulacji prawnych związanych z odpowiedzialnością pracowniczą
  • Wzmocnienie pewności menedżera w sytuacjach trudnych
  • Wyjaśnienie rodzajów naruszeń obowiązków
  • Nauka dobierania rozwiązań do rodzaju problemu
  • Ograniczenie ryzyka błędów prawnych
  • Rozwój w prowadzeniu rozmów korygujących
  • Wzmocnienie zasad i standardów pracy

Korzyści z udziału w szkoleniu

Na szkoleniu Jak zdyscyplinować pracownika:

  1. Skorygujesz zachowania zgodnie z prawem
  2. Zrozumiesz, jak egzekwować obowiązki bez napięć
  3. Poznasz jasny schemat rozmów dyscyplinujących
  4. Unikniesz złych decyzji menedżerskich
  5. Poznasz rozwiązania na trudne rozmowy z pracownikami
  6. Nauczysz się reagować na naruszenia obowiązków
  7. Dowiesz się, jak pracować z pracownikiem o trudnej postawie
  8. Nauczysz się stosować sankcje
  9. Poznasz granice prawne w dyscyplinowaniu pracowników
  10. Wzmocnisz swój autorytet menedżerski

Wyślij zapytanie

Program szkolenia

Podporządkowanie pracownika jako źródło uprawnień pracodawcy do wydawania poleceń służbowych

  • Na czym polega podporządkowanie pracownika?
  • Jakie są jego rodzaje?
  • Granice podporządkowania pracowniczego i co je wyznacza?
  • Czy pracownik może odmówić wykonania polecenia służbowego?

Uprawnienia i obowiązki pracowników – jak dyscyplinować pracowników

  • Kogo zaliczamy do pracowników?
  • Co wolno pracownikowi w ramach stosunku pracy?
  • Co stanowi naruszenie obowiązków a co jest tylko ich niewykonaniem?
  • Sankcje za niewykonywanie obowiązków pracowniczych

Uprawnienia i obowiązki pracodawców i osób kierujących pracownikami

  • Definicja pracodawcy
  • Najważniejsze obowiązki pracodawcy
  • Gdy pracodawca nie wywiązuje się ze swoich obowiązków…
  • Co wolno pracodawcy w zakresie kontroli pracownika, a czego nie wolno?
  • Uprawnienia kontrolne kierujących pracownikami i czego mogą dotyczyć?

Jakie aspekty pracy i zachowań pracownika mogą podlegać kontroli?
Na czym polegają obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz wyników ich pracy?
Czy pracodawca może przeglądać służbową pocztę pracownika?
Bieżąca kontrola procesu pracy
Czy pracodawca może kontrolować pracownika na monitoringu?
Kontrola przestrzegania czasu pracy
Czy pracodawca może wprowadzić kontrolę trzeźwości pracowników?
Kontrola pod kątem środków odurzających, substancji psychotropowych

Czy można kontrolować stan zdrowia pracownika?

Zależności prawne między pracodawcą a pracownikiem

  • Polecenie służbowe a zakres obowiązków

Czym jest i czego może dotyczyć polecenie służbowe?
Granice prawne wydawania poleceń służbowych?
Kiedy można odmówić wykonania polecenia, a kiedy należy je wykonać?

  • Korzystanie z urlopów pracowniczych i innych zwolnień od pracy
  • Czas pracy i przerwy w pracy – jak o nich informować i jak respektować ustalenia?

Kiedy i jak zdyscyplinować pracowników?

  • Rozmowa dyscyplinująca – trudne rozmowy z pracownikami?
  • Jakie kary stosować?

Granice zgodnego z prawem dyscyplinowania – czyli jak nie narazić się na zarzut mobbingu lub naruszenia zasad współżycia społecznego?
Kary porządkowe – najczęściej popełniane błędy
Inne formy wywierania wpływu na postawę pracownika

  • Czy karanie ma sens?

A może zamiast dyscyplinować – porozmawiać?

  • Jak działa informacja zwrotna? Zasady udzielania szczerego i konstruktywnego feedbacku
  • Jak przygotować się do rozmowy z pracownikiem?
  • Scenariusz rozmowy
  • Techniki udzielania informacji zwrotnej (kanapka, FUKO i inne)

A co, jeśli to wszystko nie działa?

  • Pułapki oceniania a realne problemy po stronie pracownika
  • Psychologiczne pułapki oceniania oraz sposoby przeciwdziałania
  • Kiedy naruszenie obowiązków pracowniczych może stać się podstawą rozwiązania stosunku pracy

Praca nad indywidualnymi sytuacjami uczestników szkolenia dyscyplinowanie pracowników

Wyślij zapytanie

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie, Jak dyscyplinować pracownika, jest dla Ciebie, jeśli:

  • Zarządzasz ludźmi i chcesz wiedzieć, jak zdyscyplinować pracownika?
  • W Twoim zespole są problemy z realizacją obowiązków
  • Chcesz poprawić jakość pracy pracowników
  • Potrzebujesz pomocy w rozmowach dyscyplinujących
  • Chcesz skuteczniej reagować na naruszenia
  • Pracujesz w środowisku o wysokich wymaganiach organizacyjnych
  • Pełnisz funkcję kierowniczą i chcesz działać zgodnie z przepisami
  • Masz trudności w egzekwowaniu standardów pracy

Jak pracujemy podczas szkolenia

Dyscyplinowanie pracownika – Szkolenie łączy praktykę menedżerską ze zrozumiałym omówieniem prawa pracy. Pracujemy na case studies pokazujących skuteczne i nieskuteczne działania. Analizujemy błędy najczęściej popełniane przy dyscyplinowaniu pracownika. Analizujemy przypadki uczestników Pod kątem prawnym oraz zarządczym.

Omawiamy modele rozmów dyscyplinujących i stosujemy je w praktycznych symulacjach. Uczestnicy otrzymują gotowe rozwiązania, które mogą wykorzystać natychmiast w swoim środowisku. Wprowadzamy narzędzia i rozwiązania stosowane w nowoczesnych i dużych firmach. Każdy uczestnik ma możliwość omówienia swojej sytuacji w trakcie zajęć i znalezienia na nie rozwiązania. Pracujemy w oparciu o przejrzyste przykłady i konkretne wskazówki łatwe do wdrożenia.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu

Korzyści dla firmy

  1. Ograniczenie konfliktów i błędów w komunikacji
  2. Większa odpowiedzialność pracowników
  3. Lepsze reagowanie na problemy w zespołach
  4. Zgodne z prawem decyzje menedżerskie
  5. Mniej nieporozumień dotyczących obowiązków
  6. Lepsza jakość pracy zespołów
  7. Szybsze efekty w czasie trudnych rozmów z pracownikami
  8. Profesjonalne standardy reagowania
  9. Mniejsza liczba eskalacji i skarg
  10. Większa efektywność organizacyjna

Korzyści dla uczestnika

  1. Umiejętność prowadzenia rozmów korygujących
  2. Większa pewność w sytuacjach trudnych
  3. Znajomość zasad prawnych dotyczących dyscyplinowania
  4. Lepsze przygotowanie do rozmów z pracownikami
  5. Skuteczniejsze egzekwowanie obowiązków
  6. Większa kontrola nad sytuacjami trudnymi
  7. Umiejętność dobierania adekwatnych działań
  8. Bardziej świadome decyzje menedżerskie
  9. Mniej stresu w zarządzaniu
  10. Wzrost skuteczności zarządzania zespołem

Zapisz się na szkolenie z dyscyplinowania pracownika

Chcesz, aby w Twojej firmie menedżerowie zarządzali pracownikami zgodnie z etyką i literą prawa? Aby umieli przeprowadzać sprawnie trudne rozmowy z pracownikami? Idealny trening dla Twoich ludzi – szkolenie prawo pracy dla menedżerów – dyscyplinowanie pracownika w zgodzie z zasadami oraz aktualnymi przepisami prawa pracy.

Nie zwlekaj! Zapisz Twój zespół na to szkolenie i skontaktuj się z nami.

Aby uzyskać pełne informacje dotyczące możliwości zorganizowania szkolenia, prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub kontakt z Doradcą:

Wyślij zapytanie