szkolenie z obsługi klienta

Szkolenie z Obsługi Klienta

Informacja o szkoleniu Obsługa klienta

Szkolenie Obsługa klienta to doskonały warsztat dla pracowników, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w relacjach z klientami. Program obejmuje proste i szybkie techniki, które poprawiają relacje oraz satysfakcję klienta. Szkolenie Obsługa klienta ma sprawić, aby klienci powracali do Twojej firmy lub polecali ją swoim znajomym. Klient zadowolony z obsługi częściej wraca oraz współpracuje w szerszym zakresie. Uczestnicy zdobędą umiejętności na codzienne sytuacje, ale także trudne momenty. W szczególności wpłynie to na pozytywne oceny, wyższą sprzedaż i szerszą współpracę.

Korzyści dla uczestników szkolenia Obsługa klienta

Uczestnicy szkolenia Obsługa klienta:

  • Rozwiną umiejętności komunikacyjne z klientem
  • Lepiej zrozumieją potrzeby klientów
  • Będą potrafili radzić sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Zwiększą swój autorytet i pewność siebie
  • Poznają techniki aktywnego słuchania i reakcji na słowa klienta
  • Zwiększą efektywność w obsłudze dzięki poznanym technikom
  • Będą potrafili zarządzać emocjami w pracy z klientem i zachowają profesjonalizm
  • Udoskonalą umiejętności negocjacyjne
  • Nauczą się pracować z trudnym, wymagającym klientem
  • Zwiększą satysfakcję klientów poprzez pozytywne wrażenia z kontaktów z firmą

Wyślij zapytanie

Program szkolenia z Obsługi klienta

I. DOBRE PRAKTYKI

Profesjonalna obsługa klienta

  • Osoba pracownika oraz jej wpływ na kształtowanie wizerunku Firmy
  • Pierwszy kontakt z klientem – wywoływanie pozytywnego pierwszego wrażenia
  • Savoir-vivre w kontakcie z rozmówcą
  • Zasady przejmowania inicjatywy w obsłudze klienta
  • Okazywanie klientowi poczucia ważności

Standardowe procedury obsługi klienta – czyli szkolenie obsługa klienta w praktyce

  • Powitanie klienta
  • Ustalenie potrzeb/problemu
  • Poinformowanie klienta o procedurze i sposobie załatwienia jego sprawy
  • Algorytmy pomocy
  • Informowanie o postępie prac
  • Informowanie o cenie i kosztach (opcja)
  • Pożegnanie klienta

Komunikacja z klientem. Ćwiczenia praktyczne w doskonaleniu profesjonalnej komunikacji.

  • Jak komunikować się partnersko?
  • Jak mówić jasno, prosto i precyzyjnie?
  • Techniki budowania zaufania i opieki
  • Jak komunikować się gdy klient:

Czuje się niepewnie
Jest chaotyczny
Nie umie prosto wyjaśnić problemu
Się myli

Błędy w komunikacji doradcy

  • Czynienie założeń
  • Pouczanie
  • Sarkazm
  • Brak uprzejmości, itp.

Kim jest trudny klient? Na ratunek szkolenia z obsługi klienta

  • Psychologia klienta

Typ charakteru klienta a jego reakcje
Oczekiwania klienta względem Firmy. Kiedy klient się denerwuje?
Warunki satysfakcji klienta

  • Dlaczego klient „staje się” trudny?

Sprzężenie zwrotne – nieświadome i celowe zachowania wywołujące gniew
Słowa, których nie wolno używać

II. PRZYJMOWANIE PYTAŃ, SKARG I REKLAMACJI

  • Odbieranie telefonów od niezadowolonych klientów
  • Przyjmowanie informacji osobiście
  • Co mówić, gdy wiemy jak rozwiązać problem
  • Co mówić, gdy nie wiemy , jak rozwiązać problem
  • Przykładowe wzory reakcji w sytuacji:

klient nie rozumie informacji pracownika
gdy klient jest niezadowolony

III. PRZEKAZYWANIE NEGATYWNYCH INFORMACJI

Jak przekazywać trudne informacje klientowi?

  • Inicjowanie rozmowy w trudnych sprawach np.:

Brak możliwości zrealizowania życzeń klienta
Konieczność wprowadzenia innych rozwiązań
Nieuznanie skargi

IV. REAKCJE NA KRYTYKĘ W OBSŁUDZE KLIENTA

Szkolenia z Obsługi klienta – radzenie sobie w trudnych sytuacjach

  • Gdy klient krytykuje Ciebie i procedury Twojej Firmy
  • Sytuacje, w których klient nie chce udzielić ważnych informacji
  • Czujesz, że nie możesz się z rozmówcą porozumieć
  • Jak poradzić sobie z gniewem rozmówcy?

Techniki reakcji na zarzuty oraz odpowiedzi na trudne pytania

V. BŁĘDY W OBSŁUDZE KLIENTA – CZEGO NIE NALEŻY ROBIĆ

  • Brak lojalności wobec Firmy (krytyka swojej Firmy, produktów, współpracowników)
  • Obwinianie klienta
  • Nieumiejętność dostosowania języka do poziomu rozmówcy
  • Mówienie nieprawdy
  • Składanie obietnic bez pokrycia
  • Nieumiejętność przyznania się do błędu
  • inne

Chcesz otrzymać kompletny program?

Wyślij zapytanie

Dlaczego warto inwestować w szkolenie Obsługa klienta?

Szkolenie z obsługi klienta to inwestycja, która podnosi jakość usług świadczonych przez Twoich pracowników. Profesjonalna obsługa klienta to klucz do zbudowania lojalności klientów i zdobycia ich zaufania, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Warsztat kształtuje umiejętności niezbędne do budowania pozytywnego wizerunku organizacji, w tym większej popularności lub sprzedaży. Dzięki praktycznym zajęciom uczestnicy będą gotowi do stawienia czoła wyzwaniom rynku, który kładzie coraz większy nacisk na profesjonalną obsługę klienta. Zainwestowanie w rozwój pracowników to długofalowa korzyść zarówno dla nich, jak i dla Twojej firmy.

Korzyści dla firmy

Inwestycja w szkolenie z obsługi klienta przekłada się na realne korzyści dla firmy. Wyszkoleni pracownicy będą bardziej zaangażowani w swoją pracę, bo postrzegają ją jako przyjemniejszą. A to wpływa na jakość świadczonej obsługi. Podniesienie tych kompetencji skutkuje zwiększeniem lojalności klientów, którzy docenią profesjonalizm i skuteczność obsługi. Firma dodatkowo zyskuje większą konkurencyjność, gdyż każdy lubi być obsłużony na wysokim poziomie. Przeszkoleni pracownicy są bardziej otwarci na rozwiązywanie problemów, co zwiększa efektywność organizacyjną. Inwestując w szkolenie Obsługa klienta budujesz długofalowy sukces i pozytywny wizerunek na rynku.

Korzyści dla pracownika obsługi klienta

Na szkoleniu z Obsługi klienta pracownik:

  • Nauczy się rozumieć potrzeby klientów i przekazywać informacje
  • Poradzi sobie w sytuacjach stresowych, np. reklamacje, niezadowoleni klienci
  • Będzie lepiej zarządzał i kontrolował emocje
  • Zwiększy efektywności pracy
  • Poprawi jakości obsługi klienta
  • Skróci czasu rozwiązywania problemów
  • Zwiększy sprzedaży, skuteczność w proponowaniu produktów i usług
  • Będzie zadowolony z pracy, dzięki biegłości w obsłudze klienta

Umiejętności nabyte na szkoleniu Obsługa klienta mają bezpośredni wpływ na jakość pracy pracownika, co z kolei przekłada się na lepsze wyniki firmy. Zarówno w zakresie sprzedaży, jak i satysfakcji klientów.

Wyślij zapytanie

Obsługa klienta – szkolenie dostarcza wiedzy z profesjonalnej komunikacji, w tym komunikacji asertywnej, stosowanej w sytuacjach trudnych. Dlatego, w ramach szkolenia Obsługa Klienta nauczymy pracowników przekazywania i odbierania pozytywnych informacji, jak i przekazywania i odbierania negatywnych komunikatów.

Dla kogo szkolenie z Obsługi Klienta?

Szkolenie Obsługa Klienta to warsztat skierowany do wszystkich osób, które mają kontakt z klientami. Przede wszystkim tych, które inicjują go lub przyjmują. Dlatego warsztaty z obsługi klienta realizujemy dla pracowników z następujących działów:

Kontakt

Szkolenia z Obsługi klienta „szyjemy na Państwa miarę”. Dlatego dopasowujemy materiał i ćwiczenia do indywidualnej specyfiki. Polecamy blog o sprzedaży oraz zachęcamy do skorzystania z innych szkoleń ze sprzedaży. W celu uzyskania pełnych informacji na temat warsztatów prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą: