Intercultural Business
Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie jako spoiwo
Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie to przede wszystkim znajomość zasad i umiejętność współpracowania z zagranicznymi partnerami. Jest to ważne przy nawiązywaniu i utrwalaniu silnej i stabilnej współpracy. Obecnie ciężko sobie wyobrazić, aby partnerzy zagraniczni nie znali swoich obyczajów, przyzwyczajeń, specyfiki kulturowej. Dlatego wielu menedżerów, pracowników poszerza swoją wiedzę o kulturze zagranicznych partnerów. Znając zwyczaje swoich kontrahentów stajecie się Państwo poniekąd częścią ich świata. W ten sposób wyrażacie jednocześnie szacunek dla ich tradycji i obyczajów. Co najważniejsze, warsztat, na którym pokażemy jak przełamać bariery w komunikacji międzykulturowej, jest przez nas traktowany jako spoiwo, które cementuje relacje między partnerami oraz ich interesami.
Poznaj kulturę, czyli zrozum swojego kontrahenta
Cykl treningów Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie to zbiór warsztatów, które umożliwiają bliższe zapoznanie się z kulturami różnych narodowości. Należy pamiętać, że obejmują zagadnienia biznesowe, prowadzenie spotkań, rozmów handlowych, metod negocjowania, spędzania czasu itp. Szkolenia ze znajomości różnic międzykulturowych w biznesie są dobrym źródłem informacji o sposobie zachowania podczas spotkań biznesowych, towarzyskich, eventów. Już samo poznawanie obcych kultur i ich zwyczajów jest pasjonujące. Dodatkowo otrzymujemy zacieśnienie więzi, możliwość zrozumienia postaw, motywów działania.
W ten sposób znajomość etykiety biznesowej swoich zagranicznych partnerów mogą Państwo potraktować również w aspekcie towarzyskim. Przydatne stają się spotkania, a nawet rozmowy biznesowe poza środowiskiem firmowym. Jeżeli współpracują Państwo z partnerami międzynarodowymi, warsztaty z Komunikacji Międzykulturowej w Biznesie mogą znacznie poprawić Państwa relacje. W ten sposób wpływając na zacieśnianiu i wielkość współpracy.
PRZYKŁADOWE ZAGADNIENIA SZKOLENIA Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie:
Szkolenie z komunikacji w biznesie będzie doskonalić konkretne kompetencje w odniesieniu do kraju, którym są Państwo zainteresowani.
(Box po lewej stronie zawiera regiony lub kraje najczęściej realizowane przez naszych Klientów)
Różnice pomiędzy różnymi kulturami. Czym są? Z czego wynikają?
- Znajomość obyczajów zagranicznego partnera, czyli znaczenie we współpracy z przedstawicielami innych kultur?
- Cebula, okulary, góra lodowa – jako cztery analogie dla pojęcia kultury
- Kultura oraz jej warstwy – omówienie pojęcia pod kątem różnic międzykulturowych w biznesie
- Polska jako góra lodowa – czyli próba zrozumienia własnego osadzenia kulturowego
- Quiz międzykulturowy
Wymiary kultury Geerta Hofstede
Analiza i charakterystyka poszczególnych państw oraz regionów. W szczególności pod kątem:
- Indywidualizmu / kolektywizmu
- Dystansu władzy
- Unikania niepewności
- Kobiecości / męskości
- Charakterystyka Polski według modelu G. Hofstede
Bariery w komunikacji międzykulturowej w biznesie
- Wieża dla Derdian – symulacja
Omówienie głównych barier
- etnocentryzm
- stereotypy narodowe – czym są? Czyli ich źródła i czemu służą?
- komunikacja niewerbalna (powściągliwa vs ekspresyjna)
- szok kulturowy
Komunikacja międzykulturowa w biznesie
- Różne style komunikacji werbalnej
- Kultury nisko i wysoko kontekstowe
- „What do British say vs what do British mean?
- Podejście do czasu w różnych kulturach
- Case-study dotyczące percepcji czasu
Praca w środowisku zróżnicowanym narodowościowo. Czyli praktyczne wskazówki dotyczące współpracy z przedstawicielami innych kultur
- Budowanie pozytywnych relacji
- Style negocjowania
- Prowadzenie korespondencji
- Prowadzenie rozmów telefonicznych
- Przygotowywanie prezentacji audiowizualnych
- Savoir-vivre biznesowy
- Wskazówki, jak uniknąć gaf komunikacyjnych
Komunikacja międzykulturowa w biznesie – rola etykiety biznesowej w różnych kulturach
- Etykieta w biznesie w różnych krajach (przede wszystkim: powitania, przedstawianie się, tytułowanie, sztuka konwersowania, kontakt wzrokowy, mowa ciała)
- Zasady etykiety w korespondencji (w szczególności w odniesieniu do wybranych krajów)
- Wizerunek biznesmena i profesjonalisty. Czyli jak prezentować siebie i swoją firmę?
- Zasady ubioru w różnych sytuacjach biznesowych, kształtowanie profesjonalnego wizerunku
Dodatkowo prosimy o sprawdzenie wszystkich szkoleń komunikacji międzykulturowej. Poznaj kulturę Indii lub innego kraju, z którego pochodzi partner biznesowy Waszej firmy i nie pozwól, by różnice międzykulturowe w biznesie były problemem.
Należy pamiętać, że wszystkie szkolenia z komunikacji międzykulturowej w biznesie i inne szkolenia dla firm są dopasowane do specyfiki danego klienta. W związku z tym, aby uzyskać pełne informacje, prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
- tel. kom. + 48 503 129 393
- [email protected]
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku! To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera