Biznes

Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie jako spoiwo

Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie to przede wszystkim znajomość zasad i umiejętność współpracowania z zagranicznymi partnerami.  W szczególności jest to ważne przy nawiązywaniu i utrwalaniu silnej i stabilnej współpracy. Obecnie ciężko sobie wyobrazić, aby partnerzy zagraniczni nie znali swoich obyczajów, przyzwyczajeń, specyfiki kulturowej. Dlatego wielu menedżerów, pracowników poszerza swoja wiedzę o kulturze swoich zagranicznych partnerów. Znając zwyczaje swoich kontrahentów stajecie się Państwo poniekąd częścią ich świata. W ten sposób wyrażając jednocześnie szacunek dla ich tradycji i obyczajów. Co najważniejsze, warsztat jest przez nas traktowany jako spoiwo, które cementuje relacje między partnerami oraz ich interesami.

Poznaj kulturę, czyli zrozum swojego kontrahenta

Cykl treningów Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie to zbiór warsztatów, które umożliwiają bliższe zapoznanie się z kulturami różnych narodowości. Należy pamiętać, że obejmują zagadnienia biznesowe, prowadzenie spotkań, rozmów handlowych, metod negocjowania, spędzania czasu itp. Czyli szkolenia ze znajomości obyczajów są dobrym źródłem informacji o sposobie zachowania podczas spotkań biznesowych, towarzyskich, eventów. Już samo poznawanie obcych kultur i ich zwyczajów jest pasjonujące. Dodatkowo otrzymujemy zacieśnienie więzi, możliwość zrozumienia postaw, motywów działania.
W ten sposób znajomość etykiety biznesowej swoich zagranicznych partnerów mogą Państwo potraktować również w aspekcie towarzyskim. Przydatne stają się spotkania, a nawet rozmowy biznesowe poza środowiskiem firmowym. Jeżeli współpracują Państwo z partnerami międzynarodowymi, warsztaty z Komunikacji Międzykulturowej w Biznesie mogą znacznie poprawić Państwa relacje.  W ten sposób wpływając na zacieśnianiu i wielkość współpracy.

 

PRZYKŁADOWE ZAGADNIENIA SZKOLENIA z  Komunikacji Międzykulturowej w Biznesie:

Szkolenie będzie doskonalić konkretne kompetencje w odniesieniu do kraju, którym są Państwo zainteresowani.
(Box po lewej stronie zawiera regiony lub kraje najczęściej realizowane przez naszych Klientów)

Różnice pomiędzy różnymi kulturami. Czym są? Z czego wynikają?

  • Znajomość obyczajów zagranicznego partnera, czyli znaczenie we współpracy z przedstawicielami innych kultur?
  • Cebula, okulary, góra lodowa – jako cztery analogie dla pojęcia kultury
  • Kultura oraz jej warstwy – omówienie pojęcia pod kątem różnic obyczajowych w biznesie
  • Polska jako góra lodowa – czyli próba zrozumienia własnego osadzenia kulturowego
  • Quiz międzykulturowy

Wymiary kultury Geerta Hofstede

Analiza i charakterystyka poszczególnych państw oraz regionów. W szczególności pod kątem:

  • Indywidualizmu / kolektywizmu
  • Dystansu władzy
  • Unikania niepewności
  • Kobiecości / męskości
  • Charakterystyka Polski według modelu G. Hofstede

Bariery w komunikacji międzykulturowej w biznesie

  • Wieża dla Derdian – symulacja

Omówienie głównych barier

  • etnocentryzm
  • stereotypy narodowe – czym są? Czyli ich źródła i czemu służą?
  • komunikacja niewerbalna (powściągliwa vs ekspresyjna)
  • szok kulturowy

Komunikacja międzykulturowa w biznesie

  • Różne style komunikacji werbalnej
  • Kultury nisko i wysoko kontekstowe
  • „What do British say vs what do British mean?
  • Podejście do czasu w różnych kulturach
  • Case-study dotyczące percepcji czasu

Praca w środowisku zróżnicowanym narodowościowo. Czyli praktyczne wskazówki dotyczące współpracy z przedstawicielami innych kultur

  • Budowanie pozytywnych relacji
  • Style negocjowania
  • Prowadzenie korespondencji
  • Prowadzenie rozmów telefonicznych
  • Przygotowywanie prezentacji audiowizualnych
  • Savoir-vivre biznesowy
  • Wskazówki, jak uniknąć gaf komunikacyjnych

Komunikacja międzykulturowa w biznesie – rola etykiety biznesowej w różnych kulturach

  • Etykieta w biznesie w różnych krajach (przede wszystkim: powitania, przedstawianie się, tytułowanie, sztuka konwersowania, kontakt wzrokowy, mowa ciała)
  • Zasady etykiety w korespondencji (w szczególności w odniesieniu do wybranych krajów)
  • Wizerunek biznesmena i profesjonalisty. Czyli jak prezentować siebie i swoją firmę?
  • Zasady ubioru w różnych sytuacjach biznesowych, kształtowanie profesjonalnego wizerunku

 

Dodatkowo prosimy o sprawdzenie wszystkich szkoleń komunikacji międzykulturowej.

Należy pamiętać, że wszystkie szkolenia z komunikacji międzykulturowej w biznesie są dopasowane do specyfiki firmy. W związku z tym, aby uzyskać pełne informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]