Zarządzanie reklamacjami

Zarządzanie reklamacjami – Dlaczego klienci składają reklamacje?

Zarządzanie reklamacjami – chcąc prowadzić jakąkolwiek działalność handlową musimy się liczyć z tym, że klient może podważyć jakoś oferowanych usług. Znajomość procedur reklamacyjnych będzie miała istotne znaczenie w dbaniu o zadowolenie klienta oraz wizerunek Państwa Firmy. Wariantów roszczeń może być bardzo wiele oraz przyczyn, które wpływają na obniżoną ocenę wartości produktu przez klienta.

Na co dzień spotykamy się w produktami, które zostały wyprodukowane ze słabszych materiałów, aby otrzymać atrakcyjny cenowo produkt. Często wtedy dochodzi do szybkiego zużycia produktów, towary tracą szybkiej swoje właściwości. Wady powstają również w wyniku uszkodzeń celowych i przypadkowych. Bez względu na przyczynę zasadne jest odpowiednie zarządzanie reklamacjami, aby postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami konsumenckimi. Należy się przygotować na odpowiednią obsługę w procesie reklamacyjnym, aby załagodzić negatywne emocje klienta.

Zarządzanie reklamacjami – Czy klient ma prawo się denerwować?

Konsument dokonując zakupu towaru lub usługi zawsze liczy na produkt wolny od wad. Bez względu na jego cenę. Słuszne jest odczucie większości konsumentów, że obniżony koszt nabycia może iść w parze z obniżoną jakością towaru.

Inaczej mają się okoliczności, gdy nabywca stwierdza produkt wadliwy, uszkodzony lub niespełniający warunków, które sprzedający zagwarantował w oferowanej cenie. Bez względu na przyczynę i cenę towaru, powyższe zjawiska będą skutkowały dużym niezadowoleniem, negatywnymi emocjami i wnoszeniem roszczeń przez konsumentów. W tym momencie zarówno jedna, jak i druga strona winna znać swoje prawa w procesie reklamacyjnym. Reklamacje szkolenie, które przyniesie Państwu wiele korzyści.

Większość klientów doskonale rozumie, że towar mógł ulec uszkodzeniu, zepsuciu się. Jednak w całym tym procesie najważniejszy dla klienta jest sposób rozwiązania tej trudnej sytuacji. Reklamacje szkolenie, które przygotuje Państwa do rozwiązywania sporów zgodnie z obowiązującymi przepisami konsumenckimi, ale również postępowania na płaszczyźnie emocjonalnej. I tu zarządzanie reklamacjami odgrywa najważniejsze zadanie, gdyż uczy radzenia sobie z takimi sytuacjami. Dlatego warto uczestniczyć w szkoleniach z reklamacji, aby profesjonalnie postępować w procesie reklamacyjnym.

Szkolenie – zarządzanie reklamacjami

Każdy klient doceni sprawność w załatwianiu jego trudnej sprawy. To dla każdego z nas duży problem, kiedy nabyta rzecz jest niepełnowartościowa. Podstawą do postępowania jest wiedza z zakresu prawa konsumenckiego. Dotyczy to sposobu przyjmowania zgłoszeń reklamacyjnych, prowadzenia całego procesu reklamacyjnego, znajomości przepisów konsumenckich w zależności od relacji (B2B, B2C). Takie działanie winno być przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to dokumentacji i druków, podjętych decyzji, dotrzymania przepisowych terminów. Zagadnienia, definicje i przepisy konsumenckie porządkuje szkolenie Reklamacja konsumencka – aspekty prawne.

Reklamacje – szkolenie z obsługi w procesie reklamacyjnym

Drugim, równie istotnym czynnikiem jest znajomość zasad obsługi klienta podczas stwierdzenia wad towaru. Klient, który zostanie dobrze obsłużony w tej trudnej sytuacji potrafi być podwójnie zadowolony. Wie, że jego sprawa zostanie rozwiązana zgodnie z jego pierwotnym oczekiwaniem. Równocześnie wie, że w czasie reklamowania nie zostaje sam i może liczyć na pomoc sprzedawcy. Zazwyczaj zagadnienia prawne oraz umiejętna obsługa idą ze sobą w parze. Dlatego sposób zaopiekowania się klientem oraz znajomość przepisów są kluczowe z punktu widzenia oceny naszego profesjonalizmu. Reklamacje szkolenie, które sprowadza się do zagadnień obsługi klienta zawiera w swoim programie szereg zachowań, technik ułatwiających postępowanie z negatywnymi emocjami u klientów Profesjonalna obsługa reklamacji.

Oferujemy Państwu szkolenie z reklamacji i doradztwo w zakresie zarządzania reklamacjami:

Wesprzemy Państwa w:

  • budowie efektywnych procesów zarządzania reklamacjami w Państwa Firmie
  • optymalizacji procesu operowania reklamacjami
  • ocenie efektywności Państwa procesów i procedur zarządzania reklamacjami
  • przygotowaniu procedur obsługi klienta w procesie skarg i reklamacji (aspekty prawne i standardy rozmowy z klientem)
  • przygotowaniu oraz weryfikacji dokumentacji wspomagającej
  • przygotowaniu Państwa pracowników do profesjonalnej opieki nad klientem w tym trudnym procesie (działy handlowe, działy obsługi klienta, logistyki, reklamacji, inne)
  • audycie poziomu obsługi klienta w procesie reklamacji

Przykładowe programy szkoleń znajdą Państwo w lewym menu.

 

Wszystkie nasze szkolenia są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. Jeżeli chcą Państwo uzyskać więcej informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]