Szkolenie z windykacji należności

Szkolenia z Windykacji dedykowane są dla pracowników działów finansowych i/lub handlowców. Skierowane jest do wszystkich osób zajmujących się odzyskiwaniem należności. Dzięki szkoleniu z windykacji realnie odczują Państwo wzrost spływu przeterminowanych należności.  Będzie to widoczne po wskaźnikach średnich przeterminowanych płatności od Państwa klientów.

Szkolenia z Windykacji – Dlaczego boimy się windykować należności?

Jednym z najtrudniejszych elementów obsługi klienta jest windykacja należności. Wielokrotnie prezentowane nam obawy handlowców, czy pracowników działów finansowych, że z powodu ściągania należności mogą stracić klienta, odeszły w zapomnienie. Zazwyczaj pracownik informował klienta o przeterminowanych płatnościach bardzo długo po terminie płatności. W zamian otrzymywał „porcję” pretensji, żalu, wzbudzania poczucia winy, a nawet agresji:

  • „no nie przesadzaj, to dopiero 30 dni”
  • „mi też jeszcze nie zapłacili”
  • „przecież to normalne w biznesie, że płatności się opóźniają”
  • „a dlaczego mnie tak atakujecie, przecież dużo u was kupuję”
  • „nie mam teraz pieniędzy, bo mam bardzo trudną sytuację”
  • „jak mnie będziecie tak nękać, to więcej nie będę u was kupował”
  • itd.

Z bardzo różnych powód „odpuszczamy” sobie w imię dobrych relacji i podtrzymania kontaktów biznesowych.

Co dają szkolenia z windykacji?

Szkolenie Windykacja Należności spowoduje, że pracownicy odpowiedzialni za terminowe płatności, pracownicy finansowi i handlowcy, nauczą się profesjonalnie rozmawiać o płatnościach. Dzięki temu wielokrotnie zwiększą swoją skuteczność w ściąganiu należności od kontrahentów zalegających z płatnościami. Ale jednocześnie to samo szkolenie Windykacja Należności  nauczy Państwa pracowników w jaki sposób robić to umiejętnie. Jak rozmawiać, aby klienci nie obrażali się i nie kończyli współpracy z Państwa Firmą.

Szkolenie z windykacji sprawi, że odzyskiwanie należności stanie się prostsze i skuteczne. Pracownicy nauczą się nie tylko windykować, ale także zapobiegać zadłużeniu oraz motywować klientów do terminowych płatności. Celem szkolenia z windykacji jest nie tylko poprawa kondycji finansowej i zmniejszenie ilości dni i wielkości przeterminowanych należności. Zadaniem szkolenia jest również zatrzymanie klienta w firmie, mimo tej trudnej sytuacji.

Szkolenie Windykacja należności – dla kogo?

Z naszych wieloletnich obserwacji i wielu szkoleniach z windykacji wynika, że najskuteczniej robią to handlowcy. Mają bowiem bezpośredni kontakt z dłużnikiem i najczęściej się z nim kontaktują. Handlowcy jednocześnie mają z klientami najbliższe relacje, spotykają się, rozmawiają, niejednokrotnie są to bliskie znajomości i przyjaźnie. Dobrze wyszkoleni pracownicy działów finansowych mogą to robić równie skutecznie. Dlatego szkolenie z windykacji przyniesie Państwu wymierne efekty, policzalne korzyści finansowe w postaci wielu ściągniętych, przeterminowanych należności.

Szkoleniu Windykacja należności przyświeca bardzo ważny cel:

„Jak odzyskać należność i nie stracić klienta?”

Szkolenie Windykacja Należność spowoduje, że Pracownicy Państwa Firmy:

  • Dowiedzą się, jak rozmawiać z klientem, aby nie stracić klienta i odzyskać pieniądze
  • Osiągną większą skuteczność w windykacji należności
  • Nauczą się, jak przygotować się do trudnych spotkań i negocjacji
  • Zaczną osiągać cele, nie tracąc stałych klientów
  • Unikną typowych błędów w negocjacjach windykacyjnych
  • Poznają sporo technik manipulacji oraz otrzymają narzędzia przeciwko nim
  • Szkolenie Windykacja Należności doda Państwa pracownikom odwagi i pewności w prowadzeniu rozmów windykacyjnych

 

Szkolenie z windykacji – PROGRAM SZKOLENIA:

Proces sprzedaży kompleksowej

  • KTO powinien interweniować w sprawie płatności?

Dlaczego handlowiec/pracownik działu finansowego powinien interweniować w sprawie płatności swojego klienta?
Co może poprawić, a co pogorszyć dział finansowy lub dział handlowy?

  • KIEDY interweniować w sprawie płatności?
  • JAK mówić o płatnościach? Najlepsze strategie

Dlaczego należy wypowiadać się o dziale finansowym z szacunkiem?
Dlaczego ważne jest, aby dział finansowy i handlowiec prezentowali jednolite stanowisko wobec klienta?

Jak odzyskać należności i nie stracić klienta?

Jak windykować należności? Najlepsze strategie.

Windykacja jako sytuacja konfliktowa

  • Czynniki powodujące eskalację konfliktu
  • Na co pracownik powinien uważać w rozmowach z klientami?
  • Nieskuteczne sposoby odzyskiwania należności

Przygotowanie do rozmowy z klientem posiadającym przeterminowane płatności

  • Zbieranie informacji
  • Umiejętne określanie celów
  • Wywieranie wpływu i najlepsze techniki

Windykacja należności przez telefon

  • Strategie negocjacyjne w rozmowach o płatnościach
  • Kiedy i jak ustępować?
  • Gry, kłamstwa i manipulacje, czyli pułapki w windykacjach. Techniki radzenia sobie z nimi

Trudne sytuacje w windykacjach należności

  • Osoby agresywne
  • Stały, kluczowy klient
  • Klient zaprzyjaźniony

Procedury rozmów o płatnościach i procedury windykacyjne

Wypracowanie jednolitych sposobów pracy dla wszystkich pracowników Państwa Firmy (przykładowe parametry)

  • Zachęcanie klienta do zabezpieczeń
  • Przekazanie klientowi informacji o wysokości limitu kupieckiego
  • Przekazywanie stałym klientom informacji o niekorzystnej zmianie, np. wprowadzeniu nowych lub dodatkowych zabezpieczeń, zmianie limitu itp.
  • Rozmowa o terminowych płatnościach z klientem, którego dopiero pozyskujemy
  • Przekazanie klientowi informacji o zaliczeniu go do określonej grupy ryzyka
  • Rozmowa z klientem, który płaci w terminie
  • Rozmowa z klientem, który nie płaci w terminie, negocjacje windykacyjne
  • Przekazanie klientowi informacji o notach odsetkowych
  • Przekazywanie informacji o blokadzie dostaw
  • inne (wg życzeń)

Jak przekazać powyższe informacje elegancko, atrakcyjnie i skutecznie?

 

Wszystkie nasze szkolenia zamknięte są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. Jeżeli chcą Państwo uzyskać pełne informacje na temat szkolenia prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]