Reklamacja konsumencka – aspekty prawne

Szkolenie prawa konsumenta

Szkolenie prawa konsumenta to warsztaty z aktualnych przepisów dotyczących trudnego obszaru reklamacyjnego. Mówi się, że nieznajomość prawa szkodzi. I coś jest w tym powiedzeniu, ponieważ w przypadku reklamowania towarów i usług, znając przepisy konsumenckie możemy uniknąć różnych tarapatów. Mówiąc „nas” należy mieć na myśli zarówno konsumenta, jak i sprzedającego. Dlatego warto przyswoić prawne aspekty reklamacji, które będą gwarantowały rozpatrywanie spraw w zgodzie z literą prawa. I w tym momencie szkolenie prawo konsumenckie jest dla Państwa deską ratunkową. Ukaże Państwu jak bezpiecznie i prawnie postępować w przypadku roszczeń.

Reklamacja konsumencka

Szkolenie prawa konsumenta ustanawia, jakie prawa i obowiązki mają strony. Na sprzedawcy spoczywa moralny i prawny obowiązek prawidłowego przeprowadzenia procesu reklamacyjnego. Dlatego niezbędna jest tu znajomość prawnych aspektów reklamacji. Roszczenie co do złej jakości towaru lub usługi zawsze musi odbywać się zgodnie z aktualnymi przepisami konsumenckimi. Zaniedbanie sprzedawcy wynikające z nieznajomości przepisów może skutkować negatywnymi konsekwencjami. W tym dodatkowo negatywną reputacją wśród klientów. Szkolenie prawo konsumenckie to gwarancja wzorowego przeprowadzania reklamacji w Państwa Firmie. Zapraszamy na szkolenie, aby poznać wszelkie aktualne zagadnienia prawne. Reklamacja konsumencka to wiedza przydatna jest wszystkim pracownikom biorącym aktywny udział w rozpatrywaniu tych trudnych spraw w Państwa Firmie.

Szkolenie prawa konsumenta – poznaj dobrze przepisy konsumenckie

Reklamacja konsumencka. Zapraszamy Państwa na szkolenie z prawa konsumenta. Podczas warsztatów otrzymają Państwo pełną wiedzę na temat aktualnych, prawnych aspektów reklamacji. Poznają Państwo różnice w przepisach konsumenckich i ich realizowaniu w relacji B2B oraz B2C. W trakcie szkolenia prawo konsumenckie nauczą się Państwo praktycznie stosować przepisy, włącznie ze stosowaniem i wypełnianiem druków reklamacyjnych. Procedury w trakcie rozpatrywania reklamacji należy znać bardzo dobrze. Handlowanie to nie tylko sprzedaż, także odpowiedzialność i znajomość zagadnień reklamacji konsumenckiej oraz praw i obowiązków przedsiębiorcy.

Reklamacja konsumencka szyta na Państwa potrzeby

Szkolenie z prawa konsumenckiego jest prowadzone przez wieloletniego rzecznika praw konsumenta. Trener zapoznaje się przed szkoleniem ze specyfiką Państwa Firmy. Analizuje procedury reklamacyjne, zapoznaje się z typowymi działaniami reklamacyjnymi i dotychczasowymi metodami rozwiązywania roszczeń reklamacyjnych. Na tej podstawie zostaje przygotowane szkolenie z prawa konsumenta. Uwzględnia on naukę aktualnych przepisów reklamacyjnych i ewentualne usprawnienie obecnego systemu w Państwa Firmie. Uczestnicy szkolenia wypełniają fizycznie pełną dokumentację niezbędną przy realizowaniu reklamacji.

 

KORZYŚCI I CEL SZKOLENIA Prawa Konsumenta:

  • Dowiedzą się Państwo, jak powinien wyglądać profesjonalny proces przeprowadzenia reklamacji w Państwa Firmie
  • Poznają Państwo wszystkie rodzaje odpowiedzialności z tytułu prowadzonej działalności i prawa konsumenckiego
  • Poprzez zdobytą wiedzę na szkoleniu udoskonalą Państwo proces reklamacji w Państwa Firmie oraz będą umieli stosować przepisy konsumenckie
  • Zdobędą Państwo wiedzę na temat zawierania umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, a także zasad wynikających z zawierania umowy na odległość
  • Nauczą się Państwo prawidłowo sporządzać protokoły reklamacyjne
  • Otrzymają Państwo wiedzę o odpowiedzialności prawnej z tytułu wad sprzedanego towaru

 

PROGRAM  SZKOLENIA Prawo Konsumenckie:

I. PROFESJONALNY PROCES REKLAMACYJNY

  • Regulacje prawne związane z procesem reklamacji

    Prawne aspekty reklamacji wprowadzenie
    Najważniejsze pojęcia i terminy (rozpatrzenie i zakończenie reklamacji)

  • Procedury rozpatrywania reklamacji

    Stworzenie/ zweryfikowanie profesjonalnych procedur dostosowanych do obowiązujących przepisów
    Jakie zapisy należy wprowadzić w umowach?
    Wewnętrzne regulaminy
    Protokoły reklamacyjne i dokumentacja wspierająca
    Prawidłowo sporządzona dokumentacja i typowe błędy – zajęcia praktyczne

II. PODSTAWOWE POJĘCIA PRAWNE WYNIKAJĄCE Z KODEKSU CYWILNEGO

Wyjaśnienie definicji konsumenta w obowiązujących współcześnie przepisach prawnych z uwzględnieniem zmian definicji legalnych
Znaczenie terminów w Kodeksie cywilnym
Zdefiniowanie oświadczenia woli w Kodeksie cywilnym

III. RODZAJE ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORCY Z TYTUŁU WAD SPRZEDANEGO TOWARU

1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORCY WOBEC PRZEDSIĘBIORCY (profesjonalisty w obrocie gospodarczym wobec profesjonalisty)

Pojęcie przedsiębiorcy w obowiązujących przepisach prawnych

Rodzaje odpowiedzialności przedsiębiorcy z tytułu wad towaru sprzedanego

Odpowiedzialność przedsiębiorcy wobec kontrahenta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego ze szczególnym uwzględnieniem następujących zagadnień:

  • Okres odpowiedzialności przedsiębiorcy wobec przedsiębiorcy
  • Katalog uprawnień przysługujących przedsiębiorcy wobec przedsiębiorcy
  • Analiza zależności odstąpienia od umowy, a uprawnienie do obniżenia ceny
  • Konsekwencje prawne ponoszone przez przedsiębiorcę w przypadku zgłoszenia reklamacji po upływie miesiąca od daty wykrycia wady towaru
  • Wygaśniecie uprawnień wynikających z kodeksu cywilnego
  • Terminy rękojmi za wady fizyczne: podział uprawnień w zależności od rzeczy ruchomych i nieruchomości
  • Uwzględnienie zaliczki, zadatku, kar umownych, terminów.
  • Przedawnienie roszczeń

2. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORCY WOBEC KONSUMENTA (wybrane aspekty, na życzenie)

Po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta do kodeksu cywilnego

Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość

IV. Rękojmia

Regulacje kodeksu cywilnego dotyczące gwarancji i rękojmi za wady fizyczne produktu
Obowiązki korzystającego z rękojmi
Terminy

Gwarancja

Przepisy regulujące odpowiedzialność w ramach gwarancji i rękojmi
Na co zwracać uwagę? Obowiązki sprzedawcy
Przepisy niezgodne

Zwroty towarów niewadliwych a przepisy

Sytuacje trudne w procesie reklamacji

Odstąpienie od umowy
Reklamacja a uprawnienie do obniżenia ceny
Podstępne zatajenie wady

Roszczenia regresowe

Producent – dystrybutor – sprzedawca.  Jakie zasady odpowiedzialności obowiązują?

Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa

Przepisy regulujące sprzedaż przez internet
Sprzedaż na odległość

Koszty reklamacji

Zasady ponoszenia kosztów wynikających z wad towarów
Koszty przesyłek i serwisu
Odzyskiwanie kosztów reklamacji
Niedozwolone praktyki handlowe

Jak samemu skutecznie składać reklamacje? [opcjonalnie]

Odpowiedzialność dostawcy w procesie reklamacji
Jak składać skuteczne reklamacje u dostawców?

Porównawcze zestawienie uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową, rękojmi i gwarancji producenta – ćwiczenia praktyczne

V. POSTĘPOWANIE SĄDOWE JAKO KONSEKWENCJA NIEWŁAŚCIWIE PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO

Metody rozstrzygania sporów w zakresie reklamacji
Ugoda sądowa i pozasądowa
Sądownictwo polubowne i mediacje

 

Wszystkie nasze szkolenia są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. Jeżeli chcą Państwo uzyskać pełne informacje na temat szkolenia Reklamacja Konsumencka prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]