KOREA

Koreańska kultura biznesu – warto ją poznać

Koreańska Kultura Biznesu to warsztat międzykulturowy dla firm i pracowników rozpoczynających współpracę z firmami koreańskimi. To szkolenie poszerzy również wiedzę osobom, które posiadającymi już doświadczenie we współpracy z Koreańczykami. To warsztat dla osób, którym zależy na poznaniu zasad koreańskiej kultury biznesu.

Korea to dla wielu polskich kontrahentów bardzo odległe miejsce. Stąd nie wszyscy zdają sobie sprawę z różnic kulturowych, jakie dzielą polskich i koreańskich przedsiębiorców. Dlatego przy pierwszych kontaktach może dochodzić do nieporozumień wynikających z odrębnej kultury pracy, życia, sytuacji obyczajowych. Warsztaty koreańska etykieta biznesowa nauczą Państwa różnic kulturowych obu środowisk, pokazują sposoby myślenia i mentalność koreańskich partnerów. Podczas warsztatów nauczą się Państwo zasad nawiązywania kontaktów i prowadzenia rozmów podczas spotkań z Koreańczykami. Dowiedzą się Państwo jak funkcjonuje koreańska kultura biznesu i jakimi prawami się rządzi.

W trakcie warsztatów koreańska kultura biznesu dowiedzą się Państwo jak Koreańczycy reagują na sytuacje pozytywne i negatywne. Nauczą się Państwo zachowań w sytuacjach spotkań biznesowych oraz spotkań prywatnych. Uświadomią sobie Państwo jakie czynniki i jakie różnice mogą przyczynić się do poprawnych relacji z koreańskimi partnerami.

Dzięki udziałowi w szkoleniu z Koreańskiej Etykiety Biznesowej Uczestnicy:

  • Poznają bliżej charakterystykę kultury Azjatyckiej, w szczególności koreańską etykietę biznesową
  • Dowiedzą się, w jaki sposób mogą oddziaływać inne kultury, zwłaszcza etykieta biznesowa Korei na jakość współpracy
  • Dowiedzą się w jaki sposób są postrzegani przez swoich partnerów biznesowych z Korei
  • Nabędą wiedzę i umiejętności przydatne do zacieśnienia więzi z koreańskimi kolegami
  • Otrzymają informację, w jaki sposób różnice kulturowe wpływają na jakość współpracy i nauczą się nad nimi panować
  • Dowiedzą się, jak praktycznie przejawia się koreańska kultura biznesu

 

PROGRAM SZKOLENIA Komunikacja Międzykulturowa Korea:

I. MENTALNOŚĆ I SPOSÓB MYŚLENIA KOREAŃCZYKÓW

Konfucjanizm i kapitalizm

Stereotypy i fakty

  • uprzejmość
  • pracowitość
  • punktualność
  • znajomość angielskiego

Hierarchia społeczna

  • wyraźna hierarchia na bazie zasad konfucjańskich
  • zróżnicowanie języka w zależności od zajmowanego miejsca w hierarchii
  • konfucjańskie pojecie społeczeństwa i roli jednostki
  • kategoria wnętrza i zewnętrza
  • rola starszeństwa
  • relacja starszy i młodszy kolega
  • społeczeństwo jako grupa (rodzina)
  • filozofia społeczeństwa

II. REGUŁY PIERWSZEGO KONTAKTU

  • powitanie
  • zasady wręczania wizytówek
  • nawiązywanie rozmowy

III. KOMUNIKACJA Z KOREAŃCZYKAMI

  • jak rozumieć, co Koreańczyk ma na myśli
  • użycie sufiksu grzecznościowego
  • bezpośrednie zwracanie się do rozmówcy
  • nawiązywanie kontaktu wzrokowego
  • ukłony i podawanie ręki w koreańskiej etykiecie biznesowej
  • zachowanie dystansu
  • oschłość i powściągliwość
  • „odczytywanie” uczuć

IV. RÓŻNICE KULTUROWE

Różnice kulturowe Polska-Korea

  • zachowanie w bezpośrednich kontaktach i pułapki kulturowe
  • zachowanie przy jedzeniu
  • etykieta jedzenia pałeczkami
  • etykieta picia alkoholu

Reakcje ze strony Koreańczyków

  • drapanie się po głowie (zakłopotanie)
  • nerwowy śmiech (pokrycie zażenowania)
  • bezgłośny uśmiech
  • nieśmiałość

V. FIRMA

Filozofia firmy koreańskiej – etykieta biznesowa Korea

  • poczucie, że jest się częścią ogromnej maszyny
  • liczy się proces i efekty
  • komunikacja w koreańskiej kulturze biznesu
  • problem okazją do ulepszeń i nauki

Zatrudnienie na całe życie

  • system zatrudnienia na całe życie
  • wpływ kryzysu i zmian społecznych na sposób myślenia w firmach

Struktura koreańskiej firmy

  • hierarchia i rozmieszczenie poziome stanowisk
  • metody zarządzania
  • proces podejmowania decyzji
  • podległość
  • wydawanie poleceń
  • motywowanie
  • rozwiązywanie problemów
  • odpowiedzialność i przyznawanie się do błędów
  • zasada, przepisy, wewnętrzne reguły
  • delegacje

Korespondencja w Korei

  • pisanie maili

Spotkania

  • koreańska etykieta biznesowa
  • każda sprawa musi przejść przez wszystkie szczeble
  • czas
  • krytyka i przeprosiny

VI. POLAK A KOREAŃCZYK

  • Jak Koreańczyk postrzega Polaka?
  • Kto się dostosowuje do kogo?

 

Wszystkie nasze szkolenia zamknięte są dopasowane do specyfiki naszego Klienta. Jeżeli chcą Państwo uzyskać pełne informacje na temat szkolenia prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

tel. kom. 533 533 688

[email protected]