Coaching

Dla kogo jest przeznaczony coaching?

Coaching przeznaczony jest przede wszystkim dla osób, które dobrze radzą sobie w danej dziedzinie i ma na celu sprawienie, aby radzili oni sobie jeszcze lepiej. Najczęściej coaching zalecany jest dla kadry menedżerskiej, pracowników na kluczowych stanowiskach, osób o dużym doświadczeniu zawodowym i wysokich kompetencjach.

Coaching w zależności od celów i potrzeb osób coachingowanych może mieć kilka odmian. Są to:

  • Coaching specjalistyczny – wsparcie w doskonaleniu konkretnych, z góry ustalonych obszarów typu: komunikacja asertywna, trudne rozmowy z pracownikami, zarządzanie czasem, prezentacje publiczne, dobór pracowników, rozmowy z trudnymi klientami, zamykanie sprzedaży, budowanie pewności siebie, rozwiązywanie konfliktów, radzenie sobie ze stresem, kontrolowanie emocji, i in.
  • Executive coaching – coaching wspierający kadrę menedżerską w takich kwestiach jak: przywództwo, strategia, kierowanie firmą, budowanie zespołów, zarządzanie zmianami, komunikacja, zarządzanie czasem, wpływ pracy na życie osobiste, wypalenie zawodowe, techniki walki ze stresem, stagnacja zawodowa, i in.
  • Coaching zespołów – specyficzna forma coachingu mająca na celu wsparcie całych zespołów w efektywniejszej pracy i ich integracji.
  • Life coaching – doradztwo rozwoju osobistego w takich obszarach, jak np. zwiększenie poczucia własnej wartości, wprowadzenie istotnej zmiany w życiu, polepszenie kontaktów z innymi ludźmi, stanie się osobą lepiej zorganizowaną, odnalezienie celu i radości w życiu, spełnienie w pracy, rozwiązywanie konfliktów, i in.

 

Kiedy jest zalecany coaching?

  • Kiedy pracownik potrzebuje indywidualnego programu doskonalenia konkretnych umiejętności. Coaching jest dostosowany do indywidualnych potrzeb pracownika
  • Kiedy szkolenia grupowe nie wystarczą, gdyż nie kładą wystarczającego nacisku na potrzebne pracownikowi kompetencje. Coaching stosuje się w przypadku indywidualnych trudności, mogących mieć swoje podłoże nie w braku znajomości technik, ale w trudniejszych do przezwyciężenia – własnych hamujących przekonaniach
  • Kiedy dla pracownika dużą wartością jest doskonalenie się i rozwój zawodowy. Coaching przynosi największe rezultaty wówczas, gdy pracownicy w nim uczestniczący, mają potrzebę samorozwoju oraz zdolność do autoanalizy

 

Korzyści dla pracownika:

  • coaching pozwoli Państwu wzmocnić się, dostrzec i rozbudować mocne strony
  • coaching pomoże Państwu zdobyć nowe kompetencje w celu zwiększenia efektywności
  • coaching zwiększy Państwa poczucie odpowiedzialności za rozwój własny oraz efekty swojej pracy

 

Jakie korzyści przyniesie coaching Państwa firmie?

  • Szybki i efektywny rozwój pracowników poprzez nastawienie na rozwój ich samodzielności
  • Pełniejsze wykorzystanie możliwości pracowników kluczowych dla firmy
  • Zwiększone umiejętności menedżerskie kadry zarządzającej
  • Wyższą wydajność poszczególnych pracowników
  • Większa motywacja i silniejsza identyfikacja z firmą
  • Zwiększoną wydajność firmy jako całości

 

Firma KREATOR oferuje Państwu:
1. Szkolenia dla kadry kierowniczej: SZEF ZESPOŁU COACHEM – dzięki czemu kadra kierownicza nauczyła się, jak z powodzeniem pomagać swoim zespołom w pracy.
2. Coaching dla pracowników Państwa Firmy:

  • Coaching specjalistyczny
  • Executive coaching
  • Coaching zespołów
  • Life coaching

 


 

Czym jest w praktyce coaching?

Coaching ma formę rozmowy – ale rozmowy szczególnej. Coach mówi i słucha, mając na uwadze określone cele. Kieruje nim chęć pomocy klientowi w osiągnięciu stawianych przez niego celów, rozwiązaniu jego problemów i wyjaśnieniu niekiedy, co jest dla niego najważniejsze.
Podstawą coachingu jest przekonanie, że klient sam jest w stanie sobie pomóc, potrzebuje jednak do tego czasem wsparcia w przezwyciężaniu pewnych etapów. Coach stara się pomóc klientowi w znalezieniu własnego rozwiązania lub własnej drogi. Sesje coachingu to czas na danie klientowi pewnych wskazówek i narzędzi, a niekiedy po prostu siły i motywacji do działania podczas wprowadzania zmian. Jest to tzw. model Co-Active Coaching, które zakłada, że klient jest ekspertem dla samego siebie i rolą coacha jest jedynie pomóc mu w znalezieniu własnych rozwiązań. Robi to poprzez stosowanie specjalnych metod, ćwiczeń i pytań, które pomagają klientowi pójść naprzód. Rola coacha zatem koncentruje się głownie na procesie, czyli dojściu do rozwiązania, a nie samym rozwiązaniu. Ten model z powodzeniem sprawdza się w coachingu pracowniczym i jest od wielu lat podstawowym modelem pracy coachów w firmie KREATOR.

 

Wybór odpowiedniego coacha jest sprawa kluczową. Ważne jest, aby mieć pewność, że osoba prowadząca coaching jest odpowiednia i kompetentna. W trosce o zapewnienie odpowiednich standardów International Coaching Federation (ICF, w Polsce działa pod nazwą Polskie Stowarzyszenie Coachów) opracował listę kompetencji, jakimi powinien legitymować się coach zajmujący się coachingiem menedżerskim. Są to:

  • Dobra znajomość problematyki biznesowej
  • Znajomość problemów, z jakimi stykają się osoby na stanowiskach kierowniczych
  • Zrozumienie problemów związanych z przywództwem i rozwojem przywództwa
  • Zrozumienie dynamiki systemów
  • Znajomość procesów rozwoju i nauki osób dorosłych
  • Wysokie standardy etyki osobistej i zawodowej
  • Doskonałe umiejętności komunikacyjne, pozwalające coachowi na skuteczne porozumiewanie się z klientem
  • Wysokie umiejętności i zdolności w zakresie coachingu
  • Doskonała reputacja i wysoka renoma, które gwarantują szacunek klienta
  • Chęć nieustannej nauki i poprawy swojego warsztatu podobna do tej, jaką okazuje klient

 

Wyżej wymienione wysokie standardy pracy są nadrzędną wartością firmy KREATOR, naszych trenerów oraz coachów. Zachęcamy do skorzystania z oferty coachingu, którą przygotujemy dla Państwa, uwzględniając Państwa cele, potrzeby i indywidualne sposoby pracy. Zachęcamy do zweryfikowania opinii naszych zadowolonych klientów z Państwa osobistym zdaniem na temat skuteczności coachingu w firmie KREATOR.

 

W sprawie szczegółowych informacji należy wysłać zapytanie lub prosimy o kontakt z działem sprzedaży.